Sivu: 93 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43839192939495103 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2761:stä 2790:een 3785:sta
    Minusta tuo haastekätkö on hauska. Sen ehdot oli aika väljät joten rikkooko se sääntöjä, en ole ehtiny vielä tarkistaa. Mun tän iltainen kätköilyreissu liittyi juuri tähän haastekätköön. Jos tää haastekätkö on sääntöjen vastainen niin voisiko luoda uuden kätkötyypin kuten goza ehotti.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Jaa että meinaavat rahalla tehdä uuden palvelun : "Use of funds: software development and strengthening global brand over two years.", "We have brave, committed and versatile team...", "Current solutions are also poorly marketed...", "Income consists of small membership fees from the users and advertising fees...".

Kehitystiimi siis ja vielä muita parempi markkinointi päälle. Ja kysellään joukkorahoitusta ilman, että luvataan mitään sijoittajille? Vaikka saisi muutamalta tuhannelta sijoittajalta viiskymppiä jokaiselta, niin käytännössä menis talkootöiksi. Jotain multa nyt jäi ymmärtämättä tuossa konseptissa?

Kommentoin tonne PocketVenture rahoitus saitille, että homma on tarjolla jo ilmaiseksi. Tervetuloa alalle mustride
    Hyvä että kommentoit. Mustride maksullinen ja konsepti aika sama kuin motokätköilyssä. On todella hyvä että meillä on jo paljon enkunkielisiä kätköjä USA:ssa ja UK:ssa. Seuraava projekti vois olla suomenkielisten kätköjen käännökset.
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tuli muuten mieleen tästä haastekätköstä että sehän selvästi rikkoo yhtä sääntöpykälää! Eli pitäiskö sääntöjä senkin suhteen muuttaa?
    (En nyt löytänyt kysesistä sääntöpykälää, mutta sen sanamuoto on jotakuinkin se ettei löytämismerkinnän ehtona saa olla toisen kätkön löytämismerkintä...)
    Tavallaanhan tässä ei ihan sitä vaadita koska pyydetään vain käymään muissa kätkökohteissa, mutta ideanahan tämä on niin hyvä että pitäisikö erikseen mahdollistaa ns. "haastekätköt" joihin esim. tämä kuuluisi?
    No, enpä minäkään sellaista sääntöä löydä. Sääntö 6 sanoo, että ei saa vaatia kätkön tekemistä, mutta toisella kätköllä käyntiä ei käsittääkseni ole kielletty. Joskus kyllä oli sellainen mielessä, kun geocachingkin kieltää tapahtumat, joiden tarkoitus on käydä jossain kätköllä, mutta esim. kätköletka taas on oikein hyvä tapahtuma.

Toki jos tuollainen löytyy jostain ohjeesta tms, niin kertokaa - otetaan pois. Minustakin toi on hyvä "haaste". Btw, jos jollain on noi sotakätköt hallinnassa, niin voisi vaikka tehdä jaetun korin (ja laittaa linkin kommenttina), jossa olis ne toiseen maailmansotaan liittyvät. Ainakin Etelä-Suomesta olis mun toive.

Näiden "haasteellisempien" kätköjen osalta olen pohtinut, että vaikeusaste 4 voisi olla hyvä tapa erottaa ne. Vois tehdä samalla kävelyn nelosluokan kanssa. Sitähän kaivattiin muutamalle kätkölle
    ------
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mustride maksullinen ja konsepti aika sama kuin motokätköilyssä. On todella hyvä että meillä on jo paljon enkunkielisiä kätköjä USA:ssa ja UK:ssa. Seuraava projekti vois olla suomenkielisten kätköjen käännökset.
    Noita ekan rahoituskierroksen tarinoita on tullu nähtyä, mutta tää tais olla eka, jossa perusteluina on, että muissa palveluissa on puutteita ja ne ei ole tarpeeksi laajasti markkinoitu

Parhaiden kätköjen kääntäminen olisi sikäli hyvä juttu, että silloin olisi ulkomaisille käyttäjille paremmin sisältöä tarjolla (yleisesti ottaen). Suurin osa uusista kävijöistä tulee kuitenkin jo nyt googlen hakujen kautta. Pitäisi muutenkin tehdä talven aikana uusi kierros hakukoneoptimointia. Google-hauissa näkyminen ja merkityksellisen sisällön löytäminen on kuitenkin se, millä uudet käyttäjät löytää sivuston ihan eri mittakaavassa, kuin muilla konstein.
    ------
    No, enpä minäkään sellaista sääntöä löydä. Sääntö 6 sanoo, että ei saa vaatia kätkön tekemistä, mutta toisella kätköllä käyntiä ei käsittääkseni ole kielletty.
    Ok, mä varmaan muistan sitten väärin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    No, voihan #€%! Taas joku verkko-ongelma.

Oireet näyttää samalta, kuin joskus nimipalveluiden tarjoajaan kohdistuneessa hyökkäyksessä. No, enhän mä tietenkään tiedä, miten tuo verkko on rakennettu, joten arvailua vaan...

Ei kai auta, kun vartoilla, että joku jossain korjaa jotain
    ------
    Nyt toimii normaalisti. No, jos jotain hyvää tuosta hakee, niin kesti vain pari tuntia ja näköjään saitti toipuu tuollaisesta ongelmasta itsekseen. Sähköpostitkin lähti, kun palveluntarjoajan servereille alkoi taas löytymään osoitteet.
    ------
    Olikos se mun video niin karmee, ettei kukaan kehdannu kommentoida? No, mä tein siitä kumminkin vielä yhden version. Sain hinkattua puheosuudesta vielä puolitoista minuuttia pois.

Aattelin, josko tätä tarjois vaikka jenkkien ja engelsmannien foorumeille kattottavaksi. Mahtaako olla enempi hyötyä vai haittaa : kliks tästä se uudempi versio
    ------
    Olikos se mun video niin karmee, ettei kukaan kehdannu kommentoida?
    Ei se alkuperäinenkään huono ollut.... Ja tää uudempi on jonkun verran parempi.
    Jos markkinoisin engl. kieleisiin maihin niin käyttäisin myös kätköjä joissa näkyy englanninkielisiä paikannimiä ("tuttuuden tunne"). Lausumista vähän hymähtelin ja mietin "Jaahas, rally-english is back!" -mutta en kyllä itsekään osaisi paremmin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Ei se alkuperäinenkään huono ollut.... Ja tää uudempi on jonkun verran parempi.
    Jos markkinoisin engl. kieleisiin maihin niin käyttäisin myös kätköjä joissa näkyy englanninkielisiä paikannimiä ("tuttuuden tunne"). Lausumista vähän hymähtelin ja mietin "Jaahas, rally-english is back!" -mutta en kyllä itsekään osaisi paremmin!
    Olis tullu vähän pitkä matka ajella tai sitten ois jääny toi pointti kokonaan, että noita oikeesti ajellaan.

Eikös toi ralli-enkku oo ihan paikallaan, kun on tällainen moottoriaihe kumminkin

Esikuvana : "Tö kaar wos good, tö reis wos good, but oviosli Maikel wos faaster".
    ------
    Olikos se mun video niin karmee, ettei kukaan kehdannu kommentoida? No, mä tein siitä kumminkin vielä yhden version. Sain hinkattua puheosuudesta vielä puolitoista minuuttia pois.

Aattelin, josko tätä tarjois vaikka jenkkien ja engelsmannien foorumeille kattottavaksi. Mahtaako olla enempi hyötyä vai haittaa : kliks tästä se uudempi versio
    Tääkin palsta on tökkiny tänään illalla. Hyvähän tuo video oli. Harmi ettei meillä ole vielä paikallisia löytöjä UK:ssa ja USA:ssa jotta olis voinu tehdä demoreitin näissä maissa.
    Tääkin palsta on tökkiny tänään illalla. Hyvähän tuo video oli. Harmi ettei meillä ole vielä paikallisia löytöjä UK:ssa ja USA:ssa jotta olis voinu tehdä demoreitin näissä maissa.
    Niinpä... Täytyy vaan koettaa pitää ääntä asian puolesta. Vaikea sanoa, mistä se alkusysäys sitten tulee, jos on tullakseen, mutta ilman sivuston esille tuontia ei ainakaan onnistu.

Tietty lisäämällä hitonmoisen määrän "hyviä kohteita, joita ei muuten löytäisi" homman saisi varmasti alkuun, mutta milläs sen täältä käsin tekisi.
    ------
    Oikein hyvä video, myös se ensimmäinen versio. Pistin heti kiertoon tutuille motoristeille, jotka eivät omasta selostuksestani ole innostuneet käyttäjiksi. Katsotaan miten video toimii
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
    Kappas, tuotti ainakin jotain tulosta, kun postasin videon cbf1000.com foorumille ja saatiin siitä pientä keskustelua aikaan. Sitä kautta tuli pari rekisteröitymistä UK:sta ja yksi Belgiasta. Lisäksi tuli rekisteröitymisiä Uudesta Seelannista ja Latviasta. Socalsportsbike foorumillekin laitoin videon ja sielläkin yksi heppu innostui, mutta harmillisesti ei saatu foorumikeskustelua aikaan, kun laittoi vaan privaattiviestiä.

Tulipa tuon tuloksena jo yksi uusi kätkökin Newlands Corner (UK:ssa)
    ------
    Kappas, tuotti ainakin jotain tulosta
    Kyllä se siitä, vähitellen, vähitellen...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Kappas, tuotti ainakin jotain tulosta, kun postasin videon cbf1000.com foorumille ja saatiin siitä pientä keskustelua aikaan. Sitä kautta tuli pari rekisteröitymistä UK:sta ja yksi Belgiasta. Lisäksi tuli rekisteröitymisiä Uudesta Seelannista ja Latviasta. Socalsportsbike foorumillekin laitoin videon ja sielläkin yksi heppu innostui, mutta harmillisesti ei saatu foorumikeskustelua aikaan, kun laittoi vaan privaattiviestiä.

Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)

Hieno homma jos kätköily lähtis tosissaan käyntiin ulkomaillakin, Pleksi varmaan voi välillä kertoa mitä tapahtuu, tuleeko uusia rekisteröintejä tai kohteita muualta.

Äijäthän on tänään urakoinut oikein tosissaan, Pleksi 15 kohdetta ja Jlik 21 kohdetta, aika hyvät saavutukset. Huomenna pitäis kanssa lähteä vähä kattelemaan maisemia ja kokeilla koria käytännössä. Näinköhän pysyn enää Jlik:n vauhdissa

E: ja Jlik:ta vielä uusia kohteitakin tänään
    R1200GSA -09
    ...ja pari merkkasin vasta nyt. Alkaakohan tää mennä vähän överiksi? Olen matkalla mökille, joka on 90 km Espoosta Poriin päin. Tänään kymmenen tuntia liikkeellä ja oon jo puolessa matkassa - Jyväskylässä.

Siitä "Klik-klik-klik kätköt koriin ja naks navigaattoriin" -toiminnosta tais tulla liian kätevä

Oikeesti on kyllä ollu tosi kiva päivä ajella ja käydä katselemassa mestoja, joita porukka on sivustolla esitelly. Paljon upeita paikkoja ja teitä. Ajellessa tuli monta kertaa mieleen, mitä vaimon kanssa oli tapana sanoa, kun purjehdittiin oikein hienolla kelillä ja hyvällä tuulella : P##ka hommaa, mutta jonkunhan tämäkin on tehtävä.
    ------
    Luulin, että tahti hidastuu kovasti syyskuun alussa, mutta päinvastoin. Nyt on about viikossa merkattu 400 löytöä ja viikonloppuna tulee tällä tahdilla kevyesti 11.000 täyteen. Uusia nimimerkkejäkin on mukana
    ------
    Luulin, että tahti hidastuu kovasti syyskuun alussa, mutta päinvastoin. Nyt on about viikossa merkattu 400 löytöä ja viikonloppuna tulee tällä tahdilla kevyesti 11.000 täyteen. Uusia nimimerkkejäkin on mukana
    Taisin saada viikolla värvättyä yhden uuden innokkaan mukaan.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
    Luulin, että tahti hidastuu kovasti syyskuun alussa, mutta päinvastoin.
    Saattaa olla tuo sää ainakin osatekijä... kun meinaa ennusteen mukaan seur. 10 päivää olla aurinkoista ja 15-20 lämmintä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    On sitten taas saavutettu yks etappi motokätköilyssä oikein valokuvan kera kun ajelin Malminkartanon huipulta Kehä ykköstä länteen päin ja Laajalahden uus tolppa sitten otti räpsyn. Bemarin mittarin mukaan nopeus 80 ja Garminissa nopeus 77. Joten olkaapi sitten varovaisia kotilolla liikuttaessa. Nyt voi sitten ottaa taas rauhallisemmin kun yks rajapyykki rikottu.

Jack, en tee enää tänä syksynä mitään massiivisia reissuja joten ohi pääset varmasti.
    Bemarin mittarin mukaan nopeus 80 ja Garminissa nopeus 77. Joten olkaapi sitten varovaisia kotilolla liikuttaessa.
    Ei tosta sakkoa tulis edes kotilolla. Huomautus ehkä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Ei tosta sakkoa tulis edes kotilolla. Huomautus ehkä.
    No joo, mutta herkäksi on kamera viritetty. Oon kokeillu mopolla useammankin kerran ajaa Kehä ykkösen läpi eikä kertaakaan oo räpsähtäny.
    Goza, oli muuten hauska ajaa sinne Malminkartanon huipulle mopolla (tai lähes huipulle). Sun kotarilla olis varmasti hauska revitellä mäki ylös.

Jack, en tee enää tänä syksynä mitään massiivisia reissuja joten ohi pääset varmasti.
    Älä nyt jätä hommaa kesken, ajokausi parhaimmilaan. Mä kerkeen vasta nyt ajelee enemmän kun saunaremppa on tehty. Ja jos Sä et oo mun kanssa kisailemassa niin eihän siitä mitään tuu
    R1200GSA -09
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Älä nyt jätä hommaa kesken, ajokausi parhaimmilaan. Mä kerkeen vasta nyt ajelee enemmän kun saunaremppa on tehty. Ja jos Sä et oo mun kanssa kisailemassa niin eihän siitä mitään tuu
    No mulle riittää 650+350=1000 vähäks aikaa. No ehkä tänään käyn Gozan Kolsarin hautausmaalla kun bemarista kosahti eilen lähivalopolttimo ja tuo kohde on melkein matkan varrella kun pitää käydä Muuralan mötönetistä hakemassa uus polttimo.

Muoks. Yrmyli mussutti eilen siitä kun en käyny Rauman vesitornissa joten pitää sitten käydä yhellä kätköllä, jotta 1000 on oikeasti rikki.
    Tonni rikki hieno homma!

Ei tässä lähistöllä enää paljon kohteita ole, pitänee mennä aina vaan kauemmas. Eilen tuli reilu 400km mutta oli kiva ajella kun keli oli hieno. Ja hienot soratiet. Saattaa olla että Pohjanmaalla tulee vielä käytyä pyörällä niin pääsee kätköilemään vähän enemmän.
    R1200GSA -09
  30.  
    No joo, mutta herkäksi on kamera viritetty. Oon kokeillu mopolla useammankin kerran ajaa Kehä ykkösen läpi eikä kertaakaan oo räpsähtäny.
    Kyllä ne välillä räpsii vaikka ajat rajoitusten mukaan! Bembölen kameraan oon ajanu 83km/h ja 82km/h ja kuva on räpsähtänyt.
    Goza, oli muuten hauska ajaa sinne Malminkartanon huipulle mopolla (tai lähes huipulle). Sun kotarilla olis varmasti hauska revitellä mäki ylös.
    Ite en niitä hiekkateitä pitkin sinne ylös ajanut! Taikka alas... menin suurinpiirtein näin.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
Sivu: 93 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43839192939495103 ... ViimeinenViimeinen