Minusta tuo haastekätkö on hauska. Sen ehdot oli aika väljät joten rikkooko se sääntöjä, en ole ehtiny vielä tarkistaa. Mun tän iltainen kätköilyreissu liittyi juuri tähän haastekätköön. Jos tää haastekätkö on sääntöjen vastainen niin voisiko luoda uuden kätkötyypin kuten goza ehotti.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
No, enpä minäkään sellaista sääntöä löydä. Sääntö 6 sanoo, että ei saa vaatia kätkön tekemistä, mutta toisella kätköllä käyntiä ei käsittääkseni ole kielletty. Joskus kyllä oli sellainen mielessä, kun geocachingkin kieltää tapahtumat, joiden tarkoitus on käydä jossain kätköllä, mutta esim. kätköletka taas on oikein hyvä tapahtuma.
Toki jos tuollainen löytyy jostain ohjeesta tms, niin kertokaa - otetaan pois. Minustakin toi on hyvä "haaste". Btw, jos jollain on noi sotakätköt hallinnassa, niin voisi vaikka tehdä jaetun korin (ja laittaa linkin kommenttina), jossa olis ne toiseen maailmansotaan liittyvät. Ainakin Etelä-Suomesta olis mun toive.
Näiden "haasteellisempien" kätköjen osalta olen pohtinut, että vaikeusaste 4 voisi olla hyvä tapa erottaa ne. Vois tehdä samalla kävelyn nelosluokan kanssa. Sitähän kaivattiin muutamalle kätkölle![]()
------
Noita ekan rahoituskierroksen tarinoita on tullu nähtyä, mutta tää tais olla eka, jossa perusteluina on, että muissa palveluissa on puutteita ja ne ei ole tarpeeksi laajasti markkinoitu
Parhaiden kätköjen kääntäminen olisi sikäli hyvä juttu, että silloin olisi ulkomaisille käyttäjille paremmin sisältöä tarjolla (yleisesti ottaen). Suurin osa uusista kävijöistä tulee kuitenkin jo nyt googlen hakujen kautta. Pitäisi muutenkin tehdä talven aikana uusi kierros hakukoneoptimointia. Google-hauissa näkyminen ja merkityksellisen sisällön löytäminen on kuitenkin se, millä uudet käyttäjät löytää sivuston ihan eri mittakaavassa, kuin muilla konstein.
------
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
No, voihan #€%! Taas joku verkko-ongelma.
Oireet näyttää samalta, kuin joskus nimipalveluiden tarjoajaan kohdistuneessa hyökkäyksessä. No, enhän mä tietenkään tiedä, miten tuo verkko on rakennettu, joten arvailua vaan...
Ei kai auta, kun vartoilla, että joku jossain korjaa jotain![]()
------
Nyt toimii normaalisti. No, jos jotain hyvää tuosta hakee, niin kesti vain pari tuntia ja näköjään saitti toipuu tuollaisesta ongelmasta itsekseen. Sähköpostitkin lähti, kun palveluntarjoajan servereille alkoi taas löytymään osoitteet.
------
Olikos se mun video niin karmee, ettei kukaan kehdannu kommentoida? No, mä tein siitä kumminkin vielä yhden version. Sain hinkattua puheosuudesta vielä puolitoista minuuttia pois.
Aattelin, josko tätä tarjois vaikka jenkkien ja engelsmannien foorumeille kattottavaksi. Mahtaako olla enempi hyötyä vai haittaa : kliks tästä se uudempi versio
------
Ei se alkuperäinenkään huono ollut.... Ja tää uudempi on jonkun verran parempi.
Jos markkinoisin engl. kieleisiin maihin niin käyttäisin myös kätköjä joissa näkyy englanninkielisiä paikannimiä ("tuttuuden tunne"). Lausumista vähän hymähtelin ja mietin "Jaahas, rally-english is back!" -mutta en kyllä itsekään osaisi paremmin!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Niinpä... Täytyy vaan koettaa pitää ääntä asian puolesta. Vaikea sanoa, mistä se alkusysäys sitten tulee, jos on tullakseen, mutta ilman sivuston esille tuontia ei ainakaan onnistu.
Tietty lisäämällä hitonmoisen määrän "hyviä kohteita, joita ei muuten löytäisi" homman saisi varmasti alkuun, mutta milläs sen täältä käsin tekisi.
------
Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
Kappas, tuotti ainakin jotain tulosta, kun postasin videon cbf1000.com foorumille ja saatiin siitä pientä keskustelua aikaan. Sitä kautta tuli pari rekisteröitymistä UK:sta ja yksi Belgiasta. Lisäksi tuli rekisteröitymisiä Uudesta Seelannista ja Latviasta. Socalsportsbike foorumillekin laitoin videon ja sielläkin yksi heppu innostui, mutta harmillisesti ei saatu foorumikeskustelua aikaan, kun laittoi vaan privaattiviestiä.
Tulipa tuon tuloksena jo yksi uusi kätkökin Newlands Corner (UK:ssa)
------
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Hieno homma jos kätköily lähtis tosissaan käyntiin ulkomaillakin, Pleksi varmaan voi välillä kertoa mitä tapahtuu, tuleeko uusia rekisteröintejä tai kohteita muualta.
Äijäthän on tänään urakoinut oikein tosissaan, Pleksi 15 kohdetta ja Jlik 21 kohdetta, aika hyvät saavutukset.Huomenna pitäis kanssa lähteä vähä kattelemaan maisemia ja kokeilla koria käytännössä. Näinköhän pysyn enää Jlik:n vauhdissa
E: ja Jlik:ta vielä uusia kohteitakin tänään![]()
R1200GSA -09
...ja pari merkkasin vasta nyt. Alkaakohan tää mennä vähän överiksi? Olen matkalla mökille, joka on 90 km Espoosta Poriin päin. Tänään kymmenen tuntia liikkeellä ja oon jo puolessa matkassa - Jyväskylässä.
Siitä "Klik-klik-klik kätköt koriin ja naks navigaattoriin" -toiminnosta tais tulla liian kätevä
Oikeesti on kyllä ollu tosi kiva päivä ajella ja käydä katselemassa mestoja, joita porukka on sivustolla esitelly. Paljon upeita paikkoja ja teitä. Ajellessa tuli monta kertaa mieleen, mitä vaimon kanssa oli tapana sanoa, kun purjehdittiin oikein hienolla kelillä ja hyvällä tuulella : P##ka hommaa, mutta jonkunhan tämäkin on tehtävä.
------
Luulin, että tahti hidastuu kovasti syyskuun alussa, mutta päinvastoin. Nyt on about viikossa merkattu 400 löytöä ja viikonloppuna tulee tällä tahdilla kevyesti 11.000 täyteen. Uusia nimimerkkejäkin on mukana![]()
------
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
On sitten taas saavutettu yks etappi motokätköilyssä oikein valokuvan kera kun ajelin Malminkartanon huipulta Kehä ykköstä länteen päin ja Laajalahden uus tolppa sitten otti räpsyn. Bemarin mittarin mukaan nopeus 80 ja Garminissa nopeus 77. Joten olkaapi sitten varovaisia kotilolla liikuttaessa.Nyt voi sitten ottaa taas rauhallisemmin kun yks rajapyykki rikottu.
Jack, en tee enää tänä syksynä mitään massiivisia reissuja joten ohi pääset varmasti.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Goza, oli muuten hauska ajaa sinne Malminkartanon huipulle mopolla (tai lähes huipulle). Sun kotarilla olis varmasti hauska revitellä mäki ylös.![]()
No mulle riittää 650+350=1000 vähäks aikaa. No ehkä tänään käyn Gozan Kolsarin hautausmaalla kun bemarista kosahti eilen lähivalopolttimo ja tuo kohde on melkein matkan varrella kun pitää käydä Muuralan mötönetistä hakemassa uus polttimo.
Muoks. Yrmyli mussutti eilen siitä kun en käyny Rauman vesitornissa joten pitää sitten käydä yhellä kätköllä, jotta 1000 on oikeasti rikki.
Tonni rikki hieno homma!![]()
Ei tässä lähistöllä enää paljon kohteita ole, pitänee mennä aina vaan kauemmas. Eilen tuli reilu 400km mutta oli kiva ajella kun keli oli hieno. Ja hienot soratiet. Saattaa olla että Pohjanmaalla tulee vielä käytyä pyörällä niin pääsee kätköilemään vähän enemmän.
R1200GSA -09
Kyllä ne välillä räpsii vaikka ajat rajoitusten mukaan! Bembölen kameraan oon ajanu 83km/h ja 82km/h ja kuva on räpsähtänyt.
Ite en niitä hiekkateitä pitkin sinne ylös ajanut! Taikka alas... menin suurinpiirtein näin.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi