Nyt muutamaa kätköä tarkastaessa törmännyt noiden osoitetietojen ristiriitaisuuksiin. Eli jos kätköesittelyssä olevan osoitteen syöttää esim. guukkelin mapsiin niin ei osoitetta löydy. Kuitenkin kun mapsilta itse paikan etsii ja täppää on osoite ok. Hankalaksi tämän on tehnyt se että näissä muutamassa Norjan kohteessa ei itse kohteen kotisivuilta ole löytynyt osoitetta (tosin koordinaatit löytyi). Ja pitkän sepustuksen jälkeen itse kysymykseen: Pitäisikö nuo kohteiden osoitteet testata myös esim. navilla? Ja mitä tehdä jos navi ei osoitetta tunnista?
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
Mahdoton tehtävä! Ulkomailla ei noista voi tietää että mikä löytyy milläkin osoitteella. Meillä on loistava esimerkkikätkö ihan tässä Vantaalla (https://www.motocaching.net/en/cache/view/id5555) ja siellä Kätkön kuvauksessakin on selitetty mikä kohteessa on ongelmana... Ulkomailla voisi olettaa törmäävänsä vastaaviin ja täytyy vain toivoa että löytäjät laittavat sitten raporttia.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ok. Jotain tälläistä ajattelinkin, mutta aattelin varmistaa. Olipa muuten mainio tuo esimerkki.![]()
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
Päivän lööppi: Onko suosittu kyläkauppias punaisen Riiviön pauloissa? Katso nyt paljastava nakukuva tästä!
... niin ja Maaemolle onnittelut!
------
Viimeksi muokannut: Go-Za; 08.06.2016 klo 19:39.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Katohan, uus hieno pyörä Maaemolla, onnea !
Kellä on kätkö käyntikortteja ? Meni sattumoisin märäks ja kelvottomiks eilen, niinkuin lähes kaikki muutkin tavarat pikku ajelulla Kiirunasta Kurikkaan. Onneks sauna on keksitty.
R1200GSA -09
Jep, kortteja on! Ootko vielä Kurikassa, vai ajelenko tuomaan jonnekin muualle![]()
------
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Siellä toisessa ketjussa se sanoi näin:
"Ajoin pyörän suoraan saunan eteen, vaimo joutui auttamaan vermeet pois päältä, kalsarit oli ainoa kuiva vaate perillä"
Täällä on niin hyvä sauna että sitä käytetään joka päivä
Saapahan saappaat kuivaa toisenkin yön.
R1200GSA -09
Laitetaanpas facen lisäksi myös tälle kanavalle :
Mitä jos rekisreröityminen ei onnistu?
Login -sivulla on linkki "Rekisteröitymisen tuki". Klikkaa siitä, niin voit lähettää minulle viestin ja pääsen aktivoimaan tunnuksesi.
Linkki löytyy myös valitsemalla "Info" -valikosta "Tuki ja foorumit".
Rohkeasti vaan klikkaamaan sitä linkkiä, jotta saadaan käyttäjätunnuksesi heti kuntoon. Juu... siinä sanotaan, että pitäisi ensin tarkistaa sitä sun tätä, mutta parempi laittaa heti viestiä, kuin jättää asia myöhemmäksi.
t. pleksi
ps. Se vahvistusviesti tulee yleensä minuutin sisällä rekisteröitymisestä, joten ei tarvitse odotella pitkään ennen tukilinkin klikkausta.
------
Jutausreissulta vihdoinkin kotona. Tuli tänäänkin kätköiltyä mutten jaksa kuitata löydettyjä kätköjä tänään.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Kesän ekat kätköt haettu. Palsankoski ja suokonmäen näkötorni avaukseen. Tuosta se lähtöö![]()
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Minäkin innostuin kätköilystä. Kiitos vaan jlik, kun viime kesänä Apparalla tästä mainitsit. Huomasin, että täällä Pirkanmaan seudulla on vielä aika harvakseltaan kätköjä. Ekat kolme omaa on nyt tehtyinä, pikkuhiljaa varmaan lisäilen uusia, ainakin omasta mielestä käymisen arvoisia paikkoja. Hiukan hakusessa vielä se, millaisen soratien uskaltaa merkitä katupyörälläkin ajettavaksi, mutta ehkä se tarkentuu, kun tulee ekat lokimerkinnät omista kätköistä?
Honda CBR 1100 XX
ex XL 700 V Transalp
Hieno juttu, että aloitit kätköilyn.
Kyllähän siellä Tampereen seudulla on aika paljon kätköjä (en nyt muista ihan tarkalleen missä päin asut). Tietenkin joutuu ehkä ajelemaan jonkin matkaa ennen kuin pääsee pelipaikoille. Ainakin ne sorapätkät mitkä itse uskallat ajaa sun katupyörällä voi merkitä katupyörälle sopiviksi (vaikeusaste 2 tai 3). Kokemus sitten vähitellen opettaa mikä on sopiva luokitus.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
No joo, onhan niitä kätköjä jo, mutta paljon kivoja paikkoja on vielä tekemättä kätköiksi.
Vaikeusasteiden 3 ja 4 väli on ehkä se haastavampi arvioida. Vedin rajan siihen, onko ajaminen katupyörällä enää yhtään nautinto, vaikka reitistä vielä ehkä selviääkin. Hauskaa tämän kai on tarkoitus olla..Minustahan siis sorateiden ajaminen on yleensä aina kivaa, vaikka alla onkin bläkkäri..
Honda CBR 1100 XX
ex XL 700 V Transalp
4-luokitus yleensä vain niihin missä on oikeasti jokin este ettei katupyörällä voi ajaa. Tai että se pitää ajaa erityistä varovaisuutta noudattaen.
Tässä videossa kohdasta 2:50 alkaa kätkö joka täällä Espoossa on merkitty 4-luokituksella. Aika moni on sen käynyt ajamassa katupyörälläkin jos on ollut kuiva keli.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Loistavaa että saadaan lisää kätköjä tänne Pirkanmaallekin. Ei tartte aina lähtee merta edemmäksi kalaan. Itellä parikin mutkapätkää ehdolla kätköiksi, mutta ajattelin käydä vielä asfaltin kunnon tarkistamassa.Huomasin, että täällä Pirkanmaan seudulla on vielä aika harvakseltaan kätköjä.
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
Pittää tulla tampesteriin pyörällä sukulaisiin, kunhan lomat alkaa. Kätköjä ja sukulaisia. Kaks kärpästä![]()
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Alkaisikin lomat.. Ei tänä kesänä paljoa lomailla, kun vaihtui työmaa vuodenvaihteessa. Pitää vaan lähimatkailla mopolla, kun ei aika riitä pidempiin reissuihin. Taitaa olla aika loppuun kaluttu nämä lähiseudun kätköt loppukesästä..
Honda CBR 1100 XX
ex XL 700 V Transalp
Eilen tosiaan oli tarkoitus ajaa Tuulen kivisillalle (https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id1892) mutta Tomppa ajatti johonkin huitsin nevadaan. Kopioin kätkön sivulta koordinaatit Tyreen ja se ajatti tonne. Ihmettelin vähän mutta hälytyskellot eivät alkaneet soida koska Tomppa on ennenkin ajattanut metsäautotietä pitkin. Kun sitten 5 kilsan päästä tie muuttui todella kapeaksi ja tuli auto vastaan niin molemmat pysähdyttiin ja aloin kysellä että missä oikein ollaan. Kaveri totesi ettei tästä pääse enää kovinkaan pitkälle kun tie loppuu. No, ei siinä auttanu kuin heivata mopo ympäri ja palata takaisin. Kännyn kenttä oli niin heikko etten saanu sillä Googlen karttaa esille jotta olis voinu selvittää oikein missä olin. Ajelin sitten hissunkissun takaisin päätielle. Tuo kivisilta oli n. 50 kilsan päässä joten en viitsiny enää palata takaisin.
Opetuksena tästä oli se, että täytyy olla todella tarkkana kun kopioi koordinaatteja Tyreen. Kun sitten kopioin Tyrestä väärän sijainnin koordinaatit Google karttaan niin paikkana onkin juuri tuon kivisillan koordinaatit. Toinen opetus on se, että olis hyvä olla myös paperikartat mukana kun ton Tompan näytöstä saa oikein kokonaiskuvaa. Mun oli tarkoitus hommata ennen jutausreissua Motoristin matkailukartasto, mutta v. 2014 painos oli loppu ja uusi painos ei ollu vielä ilmestyny.
No, ei tuo metsäautotielenkki suututtanu vaikka pari kertaa meinasin kaatua kun oli todella pehmeää hiekkaa. Mielenkiintoinen kokemus olla keskellä mettää eikä mitään hajua missä oltiin.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Siirrä jatkossa Tyressa se koordinaattilinkki käsin järkevimmän tiekohdan kohtaan. Kun merkki on lepikossa, laite tekee mahdottomia päätelmiä siitä.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12