OK, hyvä, että pleksi ei ole kakkostunnaria vastaan. Joo, homma menisi varmaankin sekavaksi jos monet rupeaa luomaan toista tunnaria. Mun tarkoitus oli yksinkertaisesti se, että kun lähikätköt on melkein kaikki käyty läpi niin käyn uudelleen niitä läpi kakkostunnarilla. On paljon todella hienoja paikkoja missä kannattaa käydä. Ajatuksena oli myös se että josko sais vaimon tarakkaharakaksi niin voitais käydä yhdessä kätköillä. Aika sitten näyttää onnistuuko tämä.
Jos käyn aivan uudella kätköllä niin sitten tietenkin teen lokimerkinnän varsinaisella tunnarilla.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Suviranta Turengissa kait sitten lopettaa. En ehtinyt nähdä niiden Facebook postausta, kun kerkisivät poistaa sen. Tosin tulee asia sieltä nytkin selväksi. Kiitos Goza vinkistä. Arkistoin kätkön (siis tuon: https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id1286).
Tulee kyllä ikävä niitä burgereita rantamaiseman kera tarjoiltuna![]()
------
Poistivat alkuperäisen ja postasivat uudestaan
https://www.facebook.com/MotorCafeSu...type=3&theater
Munamankeli kaurapuuromoottorilla
Ex. Suzuki GSF650SA -07
Kuvapeli 2019 seurantaexcel
Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
Motocaching saitille ei pääse, eikä koko siihen verkon osaan, jossa motocaching palvelimet on
Laitan lisätietoa, kun selviää, mistä on kyse.
------
Kyllä mä pääsen ihan mainiosti!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tuo oli onneksi aika lyhyt katkos. Taisi mennä about varttissa ohi, ellei nopeamminkin. Syy oli samanlainen verkko-ongelma, kuin viimeksi. Nyt kai kuitenkin muuttivat verkkoa niin, että vastaavaa ei pitäisi jatkossa tulla.
------
Sain ylipuhutuksi TomeS herran mukaan Virokätköily reissulle. Nyt meitä on sitten 8!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tänään tuli tämän kesän ekat kätköt käytyä.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Tammikuussa tuli jo aloitettua, tänään toki tuli aloitettua kätkökausi katupyörällä. 7 kätköä ja 480 km. Alkaa tulla pitkiä lenkkejä kätköjä kerätessä.![]()
Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
On tuo ollut jo useamman vuoden. Vähemmän ollut kätköajossa, välimatkojen takia tulee olemaan varmaan enemmänkin käytössä tulevaisuudessa. Trumpan alla on pääasiassa karkeampaa nappulaa ja reissuilla tulee nyt enemmän pakollista siirtymää. Mutta kyllä tuo CBF on myös sopivan maastokelpoinen jos tarve vaatii.![]()
Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
Huomasin tietokannasta uuden kanadalaisen rekisteröitymisen ja laitoin sähköpostia, kun arvasin, että rekisteröitymisviesti oli mennyt roskaposteihin. Vaihdettiin muutama viesti siitä, miten saataisiin asia etenemään siellä päin ja sain mm. sellaisen kommentin, että "Olen valmis tekemään oman osuuteni ja enemmänkin. Mielestäni tämä on hieno homma." (englanniksi toki). Aika kiva
Kanada-aiheesta aasin sillan kautta löytymisen ehtoihin...
Huomasin, että nyt monessa Kanadalaisessa kätkössä on vaikeusasteena ykkönen, mutta ehtotekstissä sanotaan, että pitää ottaa valokuva. Esim. reitin alussa ja lopussa tietyistä kohteista.
Tuossa on tietty ajateltu, että löytö pitäisi jotenkin todistaa ja valokuva on yksi konsti, jos ei halua laatia kysymystä.
Itse olen edelleen niillä linjoilla, että jos vaikeusaste on ykkönen, niin pitäisi riittää se, että käy siinä paikassa, jossa piti. Jos löytämisen ehtona on vaikka "kävele rantaan", niin pitäisi mennä sinne rantaan, mutta muuten ei asetettaisi vaatimuksia lokimerkinnälle.
Muut ehdot voisi vaikkapa tulkita "toiveiksi", että kommentoi jotain asiaa tai laittaa valokuvan tms.
Eli mitäs mieltä olette? Tähänhän on jo hieman muodostunut käytäntöäkin, mutta varsinkin uusia alueita varten tuo olisi hyvä jotenkin kirjata ohjeisiin / löytämisen sääntöihin.
------
Näin mäkin ajattelisin. Kun eihän tuossa ykkösvaikeudessa edes mitenkään kontrolloida sitä, onko kätkön löytämisen ehdon toteuttanut, niin paha se on vaatia mitään kovin tarkasti (muuta kun ihan luottamusperiaatteella, että paikalla on käyty). Joku valokuvan ottaminenkin on vähän hankalaa, kun ei kaikilla välttämättä ole sitä kameraa / kamerakännyä (vaikka aika harvinaista se kai nykyään on) ja ei tämän pidä mun mielestä mikään varustelukisa olla. Toiveita toki voi esittää (kuten mun Bembölen kahvitupa -kätkössäkin on se oman mopon kuvaaminen toiveena, mutta ei sitä kuitenkaan vaadita).
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Nyt on kevättä ilmassa - eilisen ja tämän päivän aikana 43 uutta rekisteröitymistä Suomesta. Kanadasta ja Saksasta molemmista yksi.
------
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Taas vähään aikaan tällä topiikilla (nyt parhaillaan Japanissa). Mulla on ollu se periaate että otan varmuuden vuoksi räpsykuvan kun käyn jollakin kätköllä. Joskus liitän kuvan mun löytyi merkintään muttei välttämättä aina. Vaikka taas pääsin jackin ohi (ehkä vain vähäksi aikaa) niin nyt ei ole enää mitään paineita olla listan ekana joten ei ole myöskään mitään paineita ruveta huijaamaan systeemiä. Tällä hetkellä tuntuisi siltä ettei ole tarvetta vaatia että porukka liittää löytyi merkintään selfien siitä että on käyny paikalla joten ei varmaankaan ole tarvetta muuttaa sääntöjä.
Mites se kauden aloitus? Onko tehty mitään päätöksiä ajankohdan suhteen? Paikka oli kai päätetty.
Edit. Saken vaikutuksesta saattaa olla näppisvirheitä.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Molemmat sopii, mutta jos perjantaina, niin tarpeeksi myöhään (tupannut nuo työpäivät venymään tuonne viiteen tai kuuteen saakka ja tuossa toukokuun puolivälissä on just pahin koesuma kun yseille pitää saada päättöarvioinnit kasaan).
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Perustin meidän Virokätköily reissulle oman ketjun tuonne matkailu-osioon. Sinne voidaan avautua ennakkotunnelmista ja varsinkin itse reissun aikana...
Viimeksi muokannut: Go-Za; 14.04.2016 klo 16:38.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
gozamite, kiitti tosi siististä kuvasta :-)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Nyt kun taas tätäkin lajia harrastan, huomasin yhden bugin saitilla:
Nimihaku-sivulla kaikki fontit ovat jostain syystä suurempia kun muilla, ja jos hakulistasta menen jonkun kätkön sivulle niin tämä sama ilmiö toistuu myös siellä. Myös kätkösivun URL on eri nimihaun kautta mennessä kun esim. kartalta poimittuna:
https://www.motocaching.net/fi/cache/viewb/id5292 (nimihaun kautta)
vs
https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id5292 (kartalta)
Huomaa "viewb" vs "view".
Lisäksi mietin että noiden karttamarkerien klusterointi voisi helpottaa tuon kartan käyttöä nyt kun noita kätköjä esim. tässä pääkaupunkiseudulla on todella paljon ja tiheässä - kartta näyttää perustuvan Leaflet:n jolle on valmis klusterointiplugini (https://github.com/Leaflet/Leaflet.markercluster) joka näyttää melko helppokäyttöiseltä ja ilmeisesti selviää suurista määristä markereita.
Hei hoblaa! Virokätköily reissu alkaa vajaan 2:n viikon päästä!!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi