Sivu: 66 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1656646566676876116 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1951:stä 1980:een 3785:sta
    Nyt tulee pientä pyyntöä kätkömestareille. Etelä--Pohjanmaalla alkaa olemaan aika vähän materiaalia ajettavana, muutama talviajelu vielä ja lähikätköt alkaa olemaan ajettuna alle sadan kilometrin säteellä / suunta. Olis mukava jos joku laittaisi muutaman kätkön että ei aika tulisi pitkäksi. No, on täs suunnitelmissa vähän pidempikin kätköilyreissu vielä talvella jos kaikki asiat menevät suunnitelmien mukaan.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    nyt täällä etelässä jo melkein 10cm.
    Ehkä teillä siellä landella on 10cm, meillä täällä rannikolla ei ole edes 1cm täynnä!!!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Onko sivustolla jotain ongelmaa sisäänkirjautumisen kanssa? Tulee virheilmoitus:

Tällä verkkosivulla on uudelleenohjaussilmukka
    ERR_TOO_MANY_REDIRECTS

ja ainakin android-pohjaisella laitteella kirjautuminen stoppaa tähän.
    Viimeksi muokannut: yrmyli; 09.01.2016 klo 22:20.
    Lainaa yrmyli kirjoitti Katso viesti
    Onko sivustolla jotain ongelmaa sisäänkirjautumisen kanssa? Tulee virheilmoitus:

Tällä verkkosivulla on uudelleenohjaussilmukka
    ERR_TOO_MANY_REDIRECTS
    PC:llä ei pääse koko sivustolle. Eli kaatuneet on.
    EDIT: Eikun toimii, mutta tosi hitaasti!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Palautin edellisen version, mutta ongelma ei poistunut silläkään. Menee hieman yli ymmärryksen

Laitan tänne heti tietoa, kunhan saan jotain selkeyttä asiaan.

Edit: Joku verkkovika ilmeisesti...
    ------
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Edit: Joku verkkovika ilmeisesti...
    "En se minä ollu, se oli joku muu, Se oli jo tommonen kun tulin paikalle, ja sitäpaitsi se oli vahinko!"
    Edit: Kätkön pystyi tekemään, mutta onhan se hidas..."
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 10.01.2016 klo 11:03.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    "En se minä ollu, se oli joku muu, Se oli jo tommonen kun tulin paikalle, ja sitäpaitsi se oli vahinko!"
    Edit: Kätkön pystyi tekemään, mutta onhan se hidas..."
    No juu... Eihän sillä sinänsä ole väliä, kenen vika. Jos ei toimi, niin ei toimi. Mutta oli se silti verkkovika

Nyt sivusto on taas paljon joutuisampi.
    ------
    Meillähän on tarkoitus lähteä Viron puolelle 4:ksi päiväksi toukokuun alussa ajelemaan kätköjä. Mukaan mahtuu vielä!
    Moi!

Onkos tänne mahdollista tuppautua sekaan ja jos on niin onko jotain tarkempia speksejä? Olen suunnitellut itsekkin vastaavaa reissua akselille Viro-Latvia mutta tuo takaharakka pentele meni ja vaihto työmaata, joten lomat paloi. Yksin ei varmaankaan tule lähdettyä.

T:Terppa
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
    Lainaa terppa23 kirjoitti Katso viesti
    Moi!
    Onkos tänne mahdollista tuppautua sekaan ja jos on niin onko jotain tarkempia speksejä?
    Ei ole mitään esteitä laitapa mulle YV jossa sun sähköposti!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Äsken oli tarkastuksessa MP-messut tapahtumakätkö. Hyväksyin sen, vaikka säännöissä sanotaan, että pitää olla järjestetty jotain nimenomaan kätköilijöille.

Mitäs mieltä olette? eiköhän muuteta sääntöjä niin, että tapahtumakätköiksi saa tehdä muitakin, kuin erikseen kätköilijöille järjestettyjä juttuja?

Se "erityisesti kätköilijöille" vaatimus säännöissä tuli aikanaan laitettua sillä ajatuksella, ettei tapahtumasivusta tulisi yleistä "ilmoitustaulua", mutta ehkä se oli hieman turha pelko. Ja vaikka jossain määrin tulisikin, niin olisikohan se sittenkään niin haitallista.

Tätähän mietittiin jo aiemminkin, mutta tuloksena oli, ettei vielä silloin muutettu... Olisiko nyt oikea aika?
    ------
    Mä hyväksyin sen myös ja oon samaa mieltä Pleksin kanssa. Muuta sääntöjä
    R1200GSA -09
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Äsken oli tarkastuksessa MP-messut tapahtumakätkö. Hyväksyin sen, vaikka säännöissä sanotaan, että pitää olla järjestetty jotain nimenomaan kätköilijöille.

Mitäs mieltä olette? eiköhän muuteta sääntöjä niin, että tapahtumakätköiksi saa tehdä muitakin, kuin erikseen kätköilijöille järjestettyjä juttuja?

Se "erityisesti kätköilijöille" vaatimus säännöissä tuli aikanaan laitettua sillä ajatuksella, ettei tapahtumasivusta tulisi yleistä "ilmoitustaulua", mutta ehkä se oli hieman turha pelko. Ja vaikka jossain määrin tulisikin, niin olisikohan se sittenkään niin haitallista.

Tätähän mietittiin jo aiemminkin, mutta tuloksena oli, ettei vielä silloin muutettu... Olisiko nyt oikea aika?
    Itse olen hieman sitä mieltä että MP-messut on hieman hintava tapahtumakätkö. Eikös se jo säännöissäkin sanota että ei saa olla maksullinen.

Esimerkkejä tapahtumista, joiden tulisi käyttää muita ilmoituskanavia eivätkä sovi motokätköilytapahtumiksi:

Maksulliset tapahtumat
    Itse olen hieman sitä mieltä että MP-messut on hieman hintava tapahtumakätkö. Eikös se jo säännöissäkin sanota että ei saa olla maksullinen.

Esimerkkejä tapahtumista, joiden tulisi käyttää muita ilmoituskanavia eivätkä sovi motokätköilytapahtumiksi:

Maksulliset tapahtumat
    Muutetaan sääntöjä niin maksullisen tapahtuman voi tehdä. Tai vaikka kohteenkin. Onhan noita maksullisia kohteita tosin jo tehtykin mutta eipähän niinhin ole pakko mennä sisälle. Ei myöskään tapahtumaan ole pakko mennä
    R1200GSA -09

Maksulliset tapahtumat
    MP Messujen sisäänpääsymaksu 20€ (halvemmallakin on lipun saanut) on mun mielestä vielä luokassa "edullinen"! Verrataan vaikka Itävallan Grossclockneriin jonka ajaminen maksaa 24€!
    Ja muutenkin tuo säännöissä oleva maininta siitä että pitää olla meidän itsemme järjestämä tapahtuma on vähän outo mielestäni kun esim. Liedon motoristikirkko, Hymyilevän motoristin kevätpäivä yms kokoontumiset ovat mainioita kätkötapahtumia!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Voisiko tapahtuman määritellä väliaikaiseksi kätköksi?
    Lainaa paebar kirjoitti Katso viesti
    Voisiko tapahtuman määritellä väliaikaiseksi kätköksi?
    Niinhän se oikeastaan aina onkin! Koska tapahtumakätkölle pitää määrittää päivä milloin se tapahtuu.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Laskekaas Jack ja Go-Za harrastuksenne hinta jos kaikki kuittaamanne kätköt olisi maksanut 20€...

Periaatteessa olen maksuttomuuden kannalla, mutta onhan maksullisissa kohteissakin käymisen arvoisia (kai ne siksi on maksullisia...). Sääntömuutosta työläämpi homma olis jos vaikka lisäisi uuden luokittelun; maksuton/vapaaehtoinen maksu/maksullinen. Sen voisi näyttää karttamerkin nurkassa $:lla tms.

Lisää kätköjä mutta myös mahdollisuus filtteröidä ne pois jos haluaa. Tuo "vapaaehtoinen maksu" tms olisi sellaisille kohteille joissa voi käydä ilmankin maksua mutta enemmän "sisältöä" saa rahaa vastaan, esim. kahvilakätköt jne.

Elikkä Kyllä maksullisille kätköille mutta tykkäisin että ne erottuu selkeästi ja saa halutessaan pois.
    Hyviä kommentteja. Thanks.

Täytyy tunnustaa, että jäin messukätkön osalta miettimään vain sitä, että kyseessä on tapahtuma, jota ei ole järjestetty kätköilijöille. Tästä oli puhetta aikoinaan myös maalaismarkkinoiden yhteydessä (joka oli muuten aivan mainio käyntikohde). Ainakin siltä osin muutettaisiin sääntöjä.

Makuttomuus/maksullisuus on oikeastaan erillinen asia. Sekin on tuottanut jonkin verran päänvaivaa. Minusta on ollut hyvä lähtökohta, että esim. jonkun maksullisen museon voi kuitata löydetyksi ajelemalla kohteeseen ja käymättä sisällä. Mutta onhan niitä myös hyviä kohteita, joissa käynti ei ole oikein mielekästä, ellei maksa pääsymaksua.

Minusta oli hyvä ehdotus, että maksullisia kätköjä voi tehdä, kunhan ne merkitään selkeästi ja ne voi suodattaa pois. Toki maksullisuuden sallimisessa piilee se vaara, että porukka tekee maksullisia kätköjä kohteista, joista voisi tehdä maksuttomankin. Nythän monien maksullisten kohteiden kätköt on olleet sellaisia, että pihalla käynti riittää. Näin ne sopivat paremmin "ajelun kohteeksi". Ainakin itse ole tykännyt käydä monessa pikku museossa ja kahvilassa tms. ihan vaan ajelulla, eikä ole haitannut, että paikka on ollut kiinni. Pääasia, että pääsi ajelemaan.

Ehkä moni noista pikku museoista yms. paikoista olisi tullut tehtyä maksulliseksi kätköksi, jos se olisi ollut sallittua.

Toki MP-messujen kätkönkin saisi maksuttomaksi laittamalla löytämisen ehdoksi, että käynti messukeskuksen pihalla riittää.

Kun tätä maksullisuusasiaa puntaroi, on omassa mielessäni toisessa vaakakupissa se, että saadaan mahdollisimman moni kohde sellaiseksi, että voi "vaan ajella" (=ei pääsymaksua, ei aukioloaikoja). Toisella puolella on sitten se, että saadaan mielenkiitoiset kohteet sivustolle ja porukan tietoon (=ei jää pois maksullisuuden takia).

edit lisäys: Aika monessa kahvilakätkössä on alunperin ollut löytämisen ehtona, että pitää käydä kahvilla tms. Se kai tulee "luonnostaan". Nyt säännöistä on löytynyt peruste sille, miksi pitää muuttaa ehto maksuttomaksi. Kun taas katsoo lokimerkintöjä, niin aika monessa kohteessa on käyty aukioloaikojen ulkopuolella vaan tsekkaamassa kohde.
    ------
    MP Messujen sisäänpääsymaksu 20€ (halvemmallakin on lipun saanut) on mun mielestä vielä luokassa "edullinen"! Verrataan vaikka Itävallan Grossclockneriin jonka ajaminen maksaa 24€!
    Ja muutenkin tuo säännöissä oleva maininta siitä että pitää olla meidän itsemme järjestämä tapahtuma on vähän outo mielestäni kun esim. Liedon motoristikirkko, Hymyilevän motoristin kevätpäivä yms kokoontumiset ovat mainioita kätkötapahtumia!
    No, jos nyt lähtisin kuittailemaan tätä kätköä erikseen täältä Pohjanmaan perukoilla niin kokonaiskustannusarvio kätkön löytymiseen olisi noin 200€ matkoineen, lippuineen, ruokineen ja ruokajuomineen

Eli jokseenkin tämä tapahtumakätkö suosii pääkaupunkiseudulla asuvaa Kätköilijää enemmän. Älkää kuitenkaan vetäkö "hernettä" nenään tästä kommentista. Tämä on vain yhden kätköilijän oma näkemys asiasta.
    "Toisella puolella on sitten se, että saadaan mielenkiitoiset kohteet sivustolle ja porukan tietoon (=ei jää pois maksullisuuden takia)."

Tämä on se pointti minkä takia maksullisia pitäisi mun mielestä saada tehdä. Ihan sama jos kohde maksaa muutaman € tai vaikka kympinkin.

Mp messut on asia sinänsä, onhan se 20€ jo kohtuu paljon mutta on ns. pakollinen käynti vuosittain.
    R1200GSA -09
    Yhdeksäs ilmoittautunut Viron kätköilyreissulle! 2 vielä pohtii ja arpoo... Jos molemmat heistä ilmoittautuu on meitä jo 11 tyyppiä (ja pitää majoituksia varata lisää!) 12 pidän sitten kyllä jo maksimina!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Noi päivämatkat Virossa ei ole kovin pitkiä niin meillä on varmaan aikaa kävästä muuallakin jos tule uusia kohteita tai jotain muuta mielenkiintoista ? Koitan puhua Yrmylin ympäri että hän tekisi hylätystä Venäläisten lentotukikohdasta kohteen. Löytyy heti Eisman vierestä. Siellä vois käydä myös.

Onkos muuten suunnitelmat kuinka pitkällä ?
    R1200GSA -09
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Onkos muuten suunnitelmat kuinka pitkällä ?
    Suunnitelmat ovat täysin valmiita... Mutta jos yksin kerkiät ajamaan päivässä vaikkapa 400km ja 10 kohdetta niin se ei todellakaan mene samalla tavalla kun meitä on 12 mp:ää! Aikaa menee huomattavasti enemmän!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Suunnitelmat ovat täysin valmiita... Mutta jos yksin kerkiät ajamaan päivässä vaikkapa 400km ja 10 kohdetta niin se ei todellakaan mene samalla tavalla kun meitä on 12 mp:ää! Aikaa menee huomattavasti enemmän!
    Juu ymmärrän ja en mä nyt sitä ihan tuollalailla ajatellu. Kuhan vaan pohdiskelin että jos tulee joku uus kohde niin et keritään varmaan käymään.
    R1200GSA -09
    Ja nyt olikin sitten pakko kiirehtiä!! Eli kaikille Virokätköilijöille on tullut postia. Rahaa tänne ja äkkiä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Ja nyt olikin sitten pakko kiirehtiä!
    En tiedä oliko syy tässä kiirehtimisessä, mutta joukkomme tässä hieman pienentyi. Nyt meitä on 8 (olettaen että myös jlik on tulossa mukaan!?)
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 29.01.2016 klo 15:16.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Miksi tämä ketju pitää pilata jollain letka-ajokutsulla, painostuksella ja rahankerjuukampanjalla?
    eikö foorumissa ole omat osiot tuollaisia varten?
    Antakaa tämän ketjun keskittyä aiheeseen eikä yhden henkilön rahankerjuuseen.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Miksi tämä ketju pitää pilata jollain letka-ajokutsulla, painostuksella ja rahankerjuukampanjalla?
    eikö foorumissa ole omat osiot tuollaisia varten?
    Antakaa tämän ketjun keskittyä aiheeseen eikä yhden henkilön rahankerjuuseen.
    Joo, palataanpa alkuperäiseen ketjun aiheeseen.

Oon nyt käyny kaikki UK:ssa olevat kätköt läpi uudelleen läpi ja muokannut niitä; osa luupeista on muutettu erillisiksi reiteiksi. UK:ssa on nyt aika hyvin kätköjä, jotka kattavat koko maan. Toki siellä riittää vielä paljon hyviä B-luokan teitä, joista saa tehtyä uusia kätköjä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Pahoittelut tonttuj:lle... Kutsu tälle reissulle on tullut jo viime syyskuussa. Ja nyt ollaan siinä vaiheessa että jo ilmottautuneilta pitää kerätä rahat jotta mahdutaan vielä laivaan.
    Jos alkais taas keskittymään noihin ulkomaiden kätköihin ... Pitäähän tää nyt saada käyntiin rajojen ulkopuolellakin.
    Makkaranpaistossa Jack kysyi kätköreissua Viroon, moniko olisi tosta kiinnostunut? Jos 2-3 päivää kiertelis siellä... Toukokuussa 2016?
    Edit: Heti toukokuun alussa on Helatorstai, esim siihen? 5.5.-8.5.
    Edit: Vihulan hylätty sotilaslentokenttä lisätty 1. päivän kohteisiin! (Siis koskee toukokuun Virokätköily reissua)
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 30.01.2016 klo 10:11.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  30.  
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Joo, palataanpa alkuperäiseen ketjun aiheeseen.

Oon nyt käyny kaikki UK:ssa olevat kätköt läpi uudelleen läpi ja muokannut niitä; osa luupeista on muutettu erillisiksi reiteiksi. UK:ssa on nyt aika hyvin kätköjä, jotka kattavat koko maan. Toki siellä riittää vielä paljon hyviä B-luokan teitä, joista saa tehtyä uusia kätköjä.
    UK:n osalta kartta näyttää nyt todella paljon paremmalta, kuin ennen tätä läpikäyntiä

Olen pahoillani, etten ole ehtinyt katsomaan niitä kätköjä, kuten lupasin, mutta yritän vielä.
    ------
Sivu: 66 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1656646566676876116 ... ViimeinenViimeinen