Sivu: 6 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656106 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 3785:sta
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Voisin ennustaa myös kansainvälistä menestystä, jos vaan sais ideaa puskettua läpi jotain kautta.
    Joo, tän kun sais läpi ulkomaalaisilla motopalstoilla. Eka edellytys ehkä on se, että sivusto väännetään enklannin kielelle.

Täytyy itsekin ruveta tekemään kätköjä. Yks paikka on jo mielessä ja siinähän on hyvä syy lähteä käymään siellä. Ehkä ens viikonloppuna.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Tämän rastin olen jo käynyt mutten ole vielä ehtinyt kuitata sitä.
    Juu... huomasin kyllä, että olit käynyt, mutta ennen kätkön tekemistä. Eli sikäli olisi tarjolla uutta reissua Porkkalan suuntaankin
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Juu... huomasin kyllä, että olit käynyt, mutta ennen kätkön tekemistä. Eli sikäli olisi tarjolla uutta reissua Porkkalan suuntaankin
    Elikä tätä reissua ei sitten hyväksytä? Kiitti vaan (huumorilla otan tän tietenkin). No, ei kai auta kuin käydä vielä uudestaan.
    Elikä tätä reissua ei sitten hyväksytä? Kiitti vaan (huumorilla otan tän tietenkin). No, ei kai auta kuin käydä vielä uudestaan.
    No ei kai sitä voi hyväksyä, muutenhan sinulla olisi Porkkalan kätköt kuitattuna, eikä enää asiaa sinne päin (huumorilla tämäkin).

Mutta joo, jos ollaan tarkkoja, niin onhan säännöissä tosiaan sellainen maininta, että tarkoitus on merkitä löydetyksi paikat, joissa on käynyt kätkön julkaisun jälkeen.
    Mutta joo, jos ollaan tarkkoja, niin onhan säännöissä tosiaan sellainen maininta, että tarkoitus on merkitä löydetyksi paikat, joissa on käynyt kätkön julkaisun jälkeen.

Joo, tää on riittävän hyvä syy hylätä mun käynti Porkkalan niemessä. Enkä tosiaankaan vedä herneitä nenään, hauskaahan tän pitää olla ja taas hyvä tekosyy käydä Porkkalassa ja lisää ajamista sitten.
    Ja musta tää on aika tärkeä (ja lähes ainoa) sääntö, sillä muutoin olisi saanut jo heti alkuun merkitä tosi monta kätköä kuitatuksi ilma että olisi ajanut metriäkään. Kuitenkin aika iso osa (etenkin reiteistä) on kuitenkin motoristeille tuttuja ja varmaan joskus ajettuja. Mutta oma ilonsa onkin juuri siinä, että pääsee uudelleen ajamaan kivoja reittejä kun niihin on tullut lisää kätköjä . Mullakin on kuitattuna Porkkalanniemi, mutta Cafe Porkkala ja Porkala Marin kuittaamatta, kun ne on tehty vasta sen jälkeen kun Porkkalassa päin oon viimeksi käynyt . Voisipa vaikka tänään suorittaa ilta-ajelun siihen suuntaan .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Enpä ollu kerenny katselemaankaan saittia melkein pariin kuukauteen, todella hienosti on kehittynyt tämä kokonaisuus, ei todella uskoisi, että vasta muutaman kuukauden ollut koko homma vireillä.

Voisin ennustaa myös kansainvälistä menestystä, jos vaan sais ideaa puskettua läpi jotain kautta.
    Must tästä tulee ehdottomasti seuraava "Angry Birds" Pitääpä rekistöröityä
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
    Yks ehdotus kun oon vähän laiska. Nyt sisäänkirjautuminen vaatii s-postiosoitteen naputtelemista, mutta oisko mitenkään mahollista käyttää esim. orkkipalstan nimimerkkiä. Tämä vain siksi että oon laiska naputtelemaan pitkiä juttuja. Voihan ne kirjautumistiedot tietenkin tallentaa selaimeen, mutta kun käytän useampaa tietsikkaa niin ei viihtis naputella joka koneella tuota s-postiosoitetta (taas kun oon laiska).
    Yks ehdotus kun oon vähän laiska. Nyt sisäänkirjautuminen vaatii s-postiosoitteen naputtelemista, mutta oisko mitenkään mahollista käyttää esim. orkkipalstan nimimerkkiä. Tämä vain siksi että oon laiska naputtelemaan pitkiä juttuja. Voihan ne kirjautumistiedot tietenkin tallentaa selaimeen, mutta kun käytän useampaa tietsikkaa niin ei viihtis naputella joka koneella tuota s-postiosoitetta (taas kun oon laiska).
    Ymmärrän... varsinkin, jos on sellaisia koneita, joita käyttää muutkin, niin tunnuksia ei ehkä kannatakaan tallettaa.

Ihan tähän hätään en muuttaisi sisäänkirjauksen systeemiä, mutta pidän asian mielessä. Jossain vaiheessa pitää kuitenkin tehdä sähköpostiosoitteen vaihtamismahdollisuus, niin tätä voisi kehittää siinä samassa yhteydessä.

Tämä on vähän sellaista, kuten varsinkin tällä foorumilla tiedetään, että turvallisuuden nimissä tulee joskus tehtyä asiat hankaliksi Aika yleinen käytäntö on se, että jos on jokin kaikille näkyvä nimimerkki käytössä, niin sitten käytetään sisäänkirjauksessa sähköpostiosoitetta. Se vähän hankaloittaa salasanojen arvailua, kun ei ole kaikkien kirjautumistunnukset tiedossa. Mutta voisihan ehkä käyttäjän profiiliin lisätä mahdollisuuden, että voi sallia itselleen kirjautumisen nimimerkillä sähköpostiosoitteen sijaan. Ehkä tässä ei kannata ihan hirveitä turvavaatimuksia pitää, kun kellään ei ole kovin isot rahat tässä pelissä mukana.
    Aika yleinen käytäntö on se, että jos on jokin kaikille näkyvä nimimerkki käytössä, niin sitten käytetään sisäänkirjauksessa sähköpostiosoitetta. Se vähän hankaloittaa salasanojen arvailua, kun ei ole kaikkien kirjautumistunnukset tiedossa.
    Luonnollisestihan tuohon pitäisi soveltaa automaattibannausta, eli että laitetaan tunnus esimerkiksi tunniksi jäähylle jos siihen tulee liikaa vääriä kirjautumisyrityksiä. Tuo on ihan normaali käytäntö ainakin shellipalvelimilla, oletan että myös esim foorumisoftissa.

Ja toisaalta, kaapattuja meiliosoite- ja salasanapareja kuitenkin liikkuu listoina webissä, joten ei se mikään oikotie onneen ole, että käyttäjän julkinen nikki ei kelpaa kirjautumiseen.

PS. Onhan täällä .orgissakin kirjautumistunnuksena tuo julkinen nikki, enkä muista ainakaan kuulleeni että kenenkään tunnaria olisi kaapattu.
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Luonnollisestihan tuohon pitäisi soveltaa automaattibannausta, eli että laitetaan tunnus esimerkiksi tunniksi jäähylle jos siihen tulee liikaa vääriä kirjautumisyrityksiä. Tuo on ihan normaali käytäntö ainakin shellipalvelimilla, oletan että myös esim foorumisoftissa.

Ja toisaalta, kaapattuja meiliosoite- ja salasanapareja kuitenkin liikkuu listoina webissä, joten ei se mikään oikotie onneen ole, että käyttäjän julkinen nikki ei kelpaa kirjautumiseen.

PS. Onhan täällä .orgissakin kirjautumistunnuksena tuo julkinen nikki, enkä muista ainakaan kuulleeni että kenenkään tunnaria olisi kaapattu.
    No, juu turvallisuusasioissa mennään usein jollain kompromissilla - valintoja on monenlaisia arvioiduista uhkakuvista riippuen, mutta tähän käyttöön nikin käyttö sisäänkirjauksessa voisi olla myös ihan ok.

Sanoin taas vähän huolimattomasti... mutta yksi peruste meiliosoitteen käyttöön liittyy kyllä salasanojen arvaamiseen ja juurikin tuohon tilin lukitukseen hetkeksi. Motocachingissa on käytössä pikku viive ja sitten lyhyt lukitus, jos arvailee liikaa. Nyt kun ollaan julkisessa verkossa webbipalveluna, niin sivustolla näkyvät kirjautumistunnukset mahdollistaa sen, että hyvin helpolla skriptillä voi lukita kaikki käyttäjät ulos palvelusta (loppupelissä olisi parempi tukkia se arvaajan liikenne eikä bannata käyttäjää, mutta nyt ei rahkeet/aika riitä, vaan mennään kompromissilla taas...).

Eli toi perusasia salasanojen kanssa on kyllä mielestäni kunnossa eli bruteforce salasanahyökkäykset blokataan ja salasanat on kannassa niin luotettavasti kryptattu, kuin mitä on kohtuudella mahdollista. En pelkää, että tunnuksia kaapattaisiin motocachingin väärinkäyttämiseksi, mutta jos mitään ei olisi tehty, niin loginia voisi hyödyntää salasanojen selvittämiseen ja käyttää niitä sitten muualla (kun usein ovat samoja).

Sitten jos otetaan nikki kirjautumiseen käyttöön kaikille, niin on pieni riski, että joku piruuttaan blokkaa koko palvelun käytön joskus (ehkä ei nyt, kun ollaan vain suomenkielisiä, mutta...).

Kuten sanoin, yksi kompromissi voisi olla se, että ne, jotka haluavat käyttää nikkiä, voivat sen tehdä.
    No, juu turvallisuusasioissa mennään usein jollain kompromissilla - valintoja on monenlaisia arvioiduista uhkakuvista riippuen, mutta tähän käyttöön nikin käyttö sisäänkirjauksessa voisi olla myös ihan ok.

Kuten sanoin, yksi kompromissi voisi olla se, että ne, jotka haluavat käyttää nikkiä, voivat sen tehdä.
    Samaa mieltä tuosta kompromissista elikä ne jotka haluaa käyttää nikkiä (kuten minä) voisivat käyttää sitä. No, ei tällä asialla ole hirveätä kiirettä. Senhän vois väsätä vaikka ajokauden jälkeen jolloin luulis olevan aikaa kun ei oo koko ajan hirveätä poltetta lähteä ajelemaan mopolla.
    Yks asia mitä oon myös miettinyt tän motokätköily keskustelun suhteen on se, että voiskohan jossakin vaiheessa perustaa tälle oman topiikin vaikka tuonne "Matkailu ja reitit" osioon. Ehkä ei nyt ihan heti, mutta keskustelu on ollut aika vilkasta ja tuntuu vilkastuvan, joten jatkossa sitten.
    Nyt tuli viidessadas "löytyi" -merkintä

https://www.motocaching.net/frontpage/news

Muutenkin näyttää olleen vilkas päivä lauantaina - yli 30 visiittiä eri paikkoihin

Sunnuntaina tuli taas uusi ennätys: 54 löytöä.
    Viimeksi muokannut: pleksi; 18.08.2014 klo 00:13. Syy: sunnuntain saldo
    Eilen bongattiin pleksin kanssa 4 kätköä saman reissun aikana joten erittäin tehokas reissu. Hyvä että mukana tosiaan ammattilainen kun mä oon putkiaivo ja pystyn löytämään ainoastaan yhden kätkön per reissu. Tällöin kätköjen löytyminen on aika hidasta mutta onneksi ei oo mitään kilpailua muuta kuin itsensä kanssa. Mahtavia kätköjä kerta kaikkiaan joten kiitokset tekijöille.
    Otappa jlik ens vuonna vähän pitemmän kaavan kautta, lähet pohjoseen pyörällä. Paljon hyviä kohteita matkalla pohjoseen. Olin kolme kuukautta suunnitellu tätä matkaa ja reittä, nyt viime torstaina meni reittisuunnitelma täysin uusiks muutaman pöljän yhteensattuman takia. Nyt on aikaa mennä minne vaan ja käydä hyvillä kohteilla. Tällä hetkellä istun yli-iissä kaisun kahvilassa. Tänään inariin ja huomenna ehkä norjaan.
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Otappa jlik ens vuonna vähän pitemmän kaavan kautta, lähet pohjoseen pyörällä. Paljon hyviä kohteita matkalla pohjoseen. Olin kolme kuukautta suunnitellu tätä matkaa ja reittä, nyt viime torstaina meni reittisuunnitelma täysin uusiks muutaman pöljän yhteensattuman takia. Nyt on aikaa mennä minne vaan ja käydä hyvillä kohteilla. Tällä hetkellä istun yli-iissä kaisun kahvilassa. Tänään inariin ja huomenna ehkä norjaan.
    Meinaakkos tehrä poikkeemisen Ahkun Tuvalla? Mukavata reissaamista . Etelä- ja Keski-Suomessa sataa .
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
    Tarkotus ois tuvalla käydä mut ainoo mikä on varma tän päivän kohde on ukonjärven lomakylä, mökki varattu äsken soittamalla. Huomenna pitäs tulla pohjosessa vettä kans kunnolla. Kumipuku on mukana mut taidan ajella vähän kelien mukaan sinne tänne. Kirkkoniemssä vois kävästä, en oo siellä käyny ja siellähän ois yks kohdekin. Ja kiitti
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Joo, näin täytyy tehdä ja laajentaa tuota reviiriäens vuonna; tänä kesänä ei enää ehdi kun lomat on lusittu. Varmasti on hyviä kohteita siellä pohjosessakin mutta motokätköilyn kartassa oli aika harvakseen noita kätköjä (toivottavasti tulee lisää). Hyviä reissuja (toivottavasti ei tuu hirveitä monsuuneja).

Muoks: Ehkä nyt kun sitten tuo mopo vihdoinkin alla niin vois tosiaan ajella vapaasti ilman mitään tarkempia suunnitelmia(hallitus voi olla tosin toista mieltä). Ei voi muuta todeta kuin että kateeks käy tuo vapaus valita seuraava matkakohde. Ehkä sitten ens kesänä mullakin tuo mahdollisuus.
    Juu ei pohjosessa juuri kohteita oo mut matkalla on ku asuu ihan etelässä. Pohjosessa on poroja. Paria jo joutu väistelee vaik oon vasta yli-iissä
    Eilen bongattiin pleksin kanssa 4 kätköä saman reissun aikana joten erittäin tehokas reissu. Hyvä että mukana tosiaan ammattilainen kun mä oon putkiaivo ja pystyn löytämään ainoastaan yhden kätkön per reissu. Tällöin kätköjen löytyminen on aika hidasta mutta onneksi ei oo mitään kilpailua muuta kuin itsensä kanssa. Mahtavia kätköjä kerta kaikkiaan joten kiitokset tekijöille.
    Heh, oon mä sen verran pro näissä kätköilyasioissa, että löysin tuolla reissulla yhden paikan enemmän kuin sinä
    Sori, oli pakko... Sulta näjetsen unohtui lokimerkintä Raaseporin linnanrauniot -kätköltä

Mutta juu, kiva reissu oli ajella ja hyvät mutkat oli matkalla. Ihan ässä oli Höstnäsintie https://www.motocaching.net/cache/view/id2252
    Heh, oon mä sen verran pro näissä kätköilyasioissa, että löysin tuolla reissulla yhden paikan enemmän kuin sinä
    Sori, oli pakko... Sulta näjetsen unohtui lokimerkintä Raaseporin linnanrauniot -kätköltä

Mutta juu, kiva reissu oli ajella ja hyvät mutkat oli matkalla. Ihan ässä oli Höstnäsintie https://www.motocaching.net/cache/view/id2252
    OK, kiitoksia. Niinpä näköjään pääs unohtumaan. Täytyypi käydä kuittaamassa se. Niin kuin mä oon todennut niin oon putkiaivo joka ei osaa edes laskeakaan.
    Oon nyt tekemässä uutta kätköä. Muuten homma sujuu helposti mutta mites saa ladattua kuvan kätköstä? Mulla ei oo mitään kuvapalvelua käytössä.
    Oon nyt tekemässä uutta kätköä. Muuten homma sujuu helposti mutta mites saa ladattua kuvan kätköstä? Mulla ei oo mitään kuvapalvelua käytössä.
    Tosiaan motocaching.net:ssä ei vielä ole toimintoja, joilla voisi ladata kuvan, eli linkitys jonnekin kuvapalveluun tms. on ainoa vaihtoehto. Hommaan liittyy myös kuvien skaalaaminen. Eli ihan suoraan kamerasta otettu kuva on vähän turhan iso. Kätkön tekemisen ohjeissa on jotain lisäinfoa https://www.motocaching.net/instruct...e_cache#kasiku

Laitan sulle kohta yv:tä.
    Kuvapalveluita ei varsinaisesti edes tarvitse ottaa käyttöön. Mm. imgur on semmoinen mikä ei vaadi rekisteröitymistä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Ei voi olla enää helpompaa tehdä kätköjä. Homma toimi hienosti (kunhan vain saa linkitettyä sopivan kuvan). Ei sitten muuta kuin taas ajelemaan (ei tosin tällä monsuunikelillä) ja uusia kätköjä tekemään.
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kuvapalveluita ei varsinaisesti edes tarvitse ottaa käyttöön. Mm. imgur on semmoinen mikä ei vaadi rekisteröitymistä.
    OK, kiitoksia. Tuo oli hyvä vihje.
    Android -laitteessa imgur -käyttöliittymä on vähän kökkö.
    Windows-puhelimessa ihan älyttömän kätevä ja helppo!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Porukka valitellut myös uppaa.fi palvelusta mutten en tiedä miksi kun itselläni se on toiminut ihan hyvin.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  30.  
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Android -laitteessa imgur -käyttöliittymä on vähän kökkö.
    Windows-puhelimessa ihan älyttömän kätevä ja helppo!
    Androidin osalta jyrkästi eri mieltä, mutta noita Imgur appseja onkin noin 250, jolloin riippuu siitä minkä on valinnut käyttöön. Taisin kolmea kokeilla ja käyttöön jäänyt Imgur - official app toimii erinomaisen yksinkertaisesti.

Windowsista en tiedä mitään.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Sivu: 6 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656106 ... ViimeinenViimeinen