Tarkistin, että kyllä sulla ainakin ihan oikean seutukunnan koordinaatit on talletettuna eli kartan pitäisi aueta oikeaan kohtaan, kunhan olet kirjautunut sisään. Zoomaamaan varmaan joutuu, muttei pitäisi aueta keskelle valtamerta.
By the way... kun käsittääkseni käytät aika usein mobiililaitteilla, niin se pin-login on aika kätevä (löytyy myös "jack"-valikosta). Asetus ei ole kovin hankala. Kunhan maltat seurata ohjeita tarkkaan, niin saat kännyyn ja tablettiin oikeat osoitteet kirjanmerkeiksi.
------
Joo tää oli taas tätä ettei osannu. Kyllä kartta aukeaa oikein kun menee: etsi kätköjä > kartta. Jos menee etusivu > näytä kartta > Finland niin aukeaa tietysti koko suomi. Jota kautta mä yleensä oon menny. No nyt tiedän miten pelittää. No toi pin koodilla kirjautuminen meni jakeluun ja on hyvä juttu![]()
No niin... se tapa, jota olit tottunut käyttämään, muttui. Sorry.
Vielä pari viikkoa sitten se etusivun "näytä kartta" oli tosiaan sama kuin valikon linkki. Kun sain "maakohtaiset kartat" tehtyä, laitoin etusivun viittaamaan sivuun, jolla on linkit eri maihin. Ajatuksena oli, että rekisteröitymättömälle käyttäjälle on etusivun kautta helppo pääsy oman maansa karttaan.
------
Viimeksi muokannut: Go-Za; 16.09.2015 klo 19:15.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Sairaalan oot tehny Beelitziin ! Siis kohteeksi. Meinasin ehdottaa et tee se niin lähen kattoo sitä ! Se vois olla törkeen siisti mesta. Pimeellä !
E: oon autolla ollu 80-90 luvulla kolme kertaa Saksa-Itävalta-sveitsin suunnalla ajelemassa eli ei oo ihan vierasta touhua. Itä-Saksassakin oon käyny. Kun se siis oli DDR.
R1200GSA -09
^Ei täällä mitään ehdi tarkistella, kun pitää tehdä töitä![]()
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Joo, opetustunnit kestää sen 6-7h päivässä. Muut duunihommat päälle, niin tässä on vedetty sellaisia 14h päiviä... Että tulkaa vaan kaikki opettajiksi jos ajattelette, että se on helppoa hommaa. (Okei, tunnustan että osa työmäärästä johtuu työpaikan vaihdoksesta, on ollut kaiken maailman koulutuksia yms. ja nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa).
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Heh, aikamoista urakointia. Ainakin 17 kätköä tehty eilisen ja tämän päivän aikana.
Ootko jlik taas ajellut UK:ssa ympäriinsä![]()
------
Kiitokset motokätkösivustojen jatkuvasta kehittämisestä. Menossa hyvään suuntaan. Se on hyvä uudistus, että kun menee reitin lipun päälle, reitti vaihtaa kartalla väriä.
Sellaisen toivomuksen jos saisi esittää, että voisiko ajettujen reittien väri olla kartalla vaikka harmaa tai hyvin vaalean sininen, etteivät ne sekoittuisi niin helposti ajamattomiin?
Mistä muuten johtuu, että kartasta ei näy sen alemman puoliskon reittejä vaan pelkästään liput? Kartan ylempi puolisko näkyy ihan normaalisti, ja näin on ollut koko kesän.
Kiitos tiedosta! Todella tärkeää että kuulen virheistä.
Auts! Noinhan se oli vielä hetki sitten, mutta mokasin, kun tein sen kohdalla olevan "korostuksen punaisella". Korjaus heti seuraavassa päivityksessä. Oon kai vähän sokea noille omille jutuille ja myös flunssassa sekä muutenkin seli seli...
Tämä voi riippua useammastakin tekijästä, mutta olisi ehdottoman tärkeää päästä ongelman jäljille. Itse olen huomannut vain sellaista, että alareunasta voi joskus jäädä puuttumaan n. 5-10%. Siis karttatiilet sekä viivat puuttuu ja tilalla on harmaata.
Kertoisitko hieman lisää tästä (ja muiltakin toivon tietoja, että onko samaa vikaa)?
Eli tällaisia tietoja kaipaan siltä osin kuin on saatavilla:
- Millainen laite ja näyttö?
- Mikä käyttis?
- Mikä selain (ja versio, jos löydät tiedon)?
- Oletko havainnut saman ongelman useammalla eri selaimella?
- Onko aina puolet korkeudesta, vai vaihteleeko?
- Jääkö viivat näkymättä joka kerta, vai vain satunnaisesti?
- Onko ongelmia myös itse karttapohjan näkymisessä vai koskeeko vain viivoja?
- Minkä kokoinen selaimen ikkuna on (joku suuruusluokka)?
Noilla tiedoilla voisin sitten viritellä itselleni vastaavat välineet ja saada ehkä ongelman toistettua (Ilman toistamista tuota ei saa korjattua).
Edit: Korjaus ajettujen reittien väriin päivitetty - toivottavasti nyt toimii. Kertokaa ihmeessä, jos on vielä jotain.
------
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Laite: Thinkpad X1 Carbon Touch
Näyttö: ulkoinen näyttö Fujitsu P27T-6 IPS
(käytän aina ulkoista näyttöä. Nyt kun kokeilin Thinkpadin omalla näytöllä, niin siinä näkyy normaalisti eli minulla ongelma on näyttökohtainen).
Käyttis Win 10
Selain Chrome 45.0.2454.93 m
Käytän yleensä aina tuota samaa selainta. HUOM! Win 10:n Edgellä sivuston kartta jumittaa selaimen kokonaan myös thinkpadin näytöllä.
Liitteenä kuvia kuvaruutunäkymistä. Toimii aina samalla tavalla virheellisesti. Virheosa on vähän puolenvälin alapuolella
Muistikuvani mukaan karttapohja näkyy yleensä ok, mutta välillä siinä on kuvissakin näkyvää harmaata aluetta (saattaa olla että harmaata näkyy melkeinpä aina)
Selaimen ikkuna on koko 27 tuuman näyttö
Kokeilin nyt myös saman koneen Explorer selaimella ja sekin jää minun koneessa jumiin (myös thinkpadin näytöllä). Siitä tuli ilmoitus "Pitkään suoritettava komentosarja estää verkkosivua motocaching.net vastaamatta"
Minulla on toimistolla erimerkkinen 27 tuuman näyttö ja kokeilen siinä sivuston toimintaa maanantaina.
Hyvä kun tuli tämä puheeksi täällä, kun löytyi design around käyttää Chromea thinkpadin näytöllä, mitä en ollut aiemmin huomannut
Kiitos tiedoista koutsi. Täytyy myöntää, että on jossain määrin hämmentävän kuuloinen ongelma. Pitääpä vähän miettiä, miten tätä selvittäisi eteenpäin (mun omalla koneella on toki kaksi näyttöä, mutta windows on mac:ssa virtuaalikoneena, joten ei ole ihan sama asia).
Hyvä, että laitoit noi näytön kuvat. Tuo virheilmoitus "Loading caches failed - technical error." johtuu siitä, että sivulla oleva skripti ei saa ladattua kätköjen tietoja palvelimelta. Vastaavaan on törmätty mobiilidatalla, kun yhteys "pätkii".
Samoin tuo toinen kuva näyttää siltä, että kartan kuvien lataus on katkennut jostain syystä.
Pari kysymystä vielä varmistukseksi, jos viitsit testailla:
1) Toistuuko toi joka kerta, että ulkoisella näytöllä ei toimi ja koneen omalla toimii?
2) Mites esim. tämä toimii ulkoisella näytöllä?
Itse testailin pikaisesti tällaisilla kombinaatioilla, mutten törmännyt ongelmiin karttasivulla:
- Mac / OSX / Safari
- Mac / OSX / Firefox
- Mac / OSX / Chrome
- Mac / Win7 / Firefox
- Mac / Win7 / IE 11
- Mac / Win7 / Chrome
- iPhone / iOS8 / Chrome
- Samsung Galaxy Tab A / Android / Chrome
- iPad / iOS8 / Safari
------
Edgellä virhe tulee joka kerta sekä ulkoisella näytöllä että thinkpadin omalla näytöllä. Kartta latautuu ensin hitaahkosti ja sitä voi zoomata kerran tai kaksi, mutta sitten ikäänkuin scriptit jää jossain jonoon ja selain pitää sulkea. Mulla on Elisan kiinteä laajakaista ja myös Elisan 100 Mb mobiililaajakaista.
1) Tein uusia kokeiluja Chromella. Tuo ongelma toistuu joka kerta, jos avaan motocaching sivuston isossa näytössä. Mielenkiintoista kyllä, jos siirrän isossa näytössä avatun ruudun thinkpad näytölle, sivusto toimii. Ja vielä: jos siirrän ruudun takaisin isolle näytölle, niin se jatkaa toimimista. Jos avaan sivuston pienellä näytöllä ja siirrän isolle näytölle, niin sivusto toimii. Siis ongelma esiintyy toistettavasti mutta vain silloin, kun avaan sivuston isolla näytöllä ja käytän sitä isolla näytöllä.
2) tuo sivusto toimii hyvin molemmilla näytöillä (kokeilin toistaa sivustolla kohdassa 1 mainittua ongelmaa, mutta ei mitään ongelmia.
Nyt kun on hyvä ilma, niin taidan lähteä käymään toimistolla thinkpadin kanssa kokeilemassa toisella näytöllä.
Mun kysymys kuuluis ehkä muulle osastolle mutta kysytään nyt kun koskee kuitenkin vähän kätköäkin. Onko porukassa Lofooteilla käyneitä ? Kumpaa kannattaa ajaa, E10 vai etelä rannikon 815 tietä ? Noin niinkuin maisemien kannalta. Ens vuoden kesäkuun Atlantinvalli jutaus reitti ajetaan Lofooteilla lännestä itään laivamatkan jälkeen. Siellä olisi juuri tämä 815 tie kätkökohteena. Jutaus reitti menee E10 tietä mutta kylläkai siellä vois poiketa reitiltä jos eteläisempää suositellaan.
R1200GSA -09
Vastaan itse itselleni: tutkiskeltuani tuota Lofoottien kokonais pituutta voin varmaan ajaa tuon 37km kätköpätkän. Eiköhän siellä ole nähtävää ihan tarpeeksi muuallakin ja paljon.Eli kysymykseni on ihan turha mutten kehtaa sitä poistaakkaan. Enkä oo juonu kuin yhden saunakaljan.
Huomenna aamulla eka esoteerinen maantiede kohde ja luolan etsintää !
R1200GSA -09
Hienoa, kun viitsit testailla. Mulla ei ole isompaa monitoria kuin 1920 x 1200, mutta silläkin sain virtualisoidussa Win7:ssa Chromella aikaan tilanteen, jossa kartan tiilet ei päivity eli näytti samalta kuin sun screenshotissa. Tosin mitään skriptiongelmia en saanut aikaan. Windows 10 koneella Full HD resoluutiolla Chromella toimi myös moitteetta.
Näyttää pahasti siltä, etten saa vikaa toistettua, joten menee kokeilemiseksi. Varmaan seuraava järkevä steppi on se, että päivitän ainakin ton kartan näyttöön käytetyn skriptikirjaston uudempaan versioon ja katsotaan, onko sillä vaikutusta.
------
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kiitos tiedosta!
Sulla kun on 4K näyttö niin, voisitko kokeilla tällaista:
1) Avaa uusi selaimen ikkuna 4K näytölle ja suurenna selaimen ikkuna lähes koko näytön kokoiseksi (koon ei ole kovin tarkkaa).
2) Avaa https://www.motocaching.net/en/findcaches/mainmap, äläkä muuta selaimen ikkunan kokoa tai käytä "suurenna kartta" nappia sivun avaamisen jälkeen
3) Zoomaile ja siirtele karttaa.
Kysymys: Saatko aikaan sellaisen tilanteen, että kartan alaosa ei piirry oikein, vaan näkyy harmaana?
4) Muuta selainikkunan kokoa hieman
5) Zoomaile ja siirtele karttaa
Kysymys: Piirtyykö kartan alaosa nyt oikein?
Riitää, jos saat piirron ongelman aikaan yhdelläkin selaimella. Mulla on nimittäin moiseen korjausidea, mutta olisi kiva tietää, näkyykö ongelma selkeästi juuri tuollaisella isomman pikselimäärän näytöllä (olettaisin, että näkyy). Ja tietty sitten korjauksen jälkeen voisi tarkistaa, että toimiko korjaus myös "isommalla" kartalla.
------
No hyvä että tuli kokeiltua! Normaalisti käytän tätä 4k näyttöä nimittäin 2560 x 1440 tilassa, kun tossa 4k tilassa noi kuvakkeet on niin järkyttävän pieniä! Noh nyt sitten mentiin 4k tilaan ja heti saatiin virhe esille!
Kuva 1: Selain: Firefox. Selainikkuna n. 70% näytön maksimileveydestä.
Ja kuva 2: Selain Firefox, Selainikkuna 100% näytön leveydestä.
Noin nopeasti arveltuna näyttäisi siis siltä että mitä enemmän näyttöpinta-alaa sitä vähemmän kartta latautuu!
Tossa jälkimmäisessähän karttaa ei näy kuin juuri ja juuri yli 50%.
Noi kuvat ei ole mitenkään tarkasti leikattu näkymästä, mutta niiden alkup. pikselit (leveys) ovat kuva 1: 1961p ja kuva 2: 2779p
Edit: Saan tuon virheen toistumaan myös tässä 2560p tilassa kun laitan selainikkunan koko ruudun kokoiseksi ja alan zoomata ulospäin. Mutta jos teen selainikkunasta esim 90% kokoisen niin virhe ei toistu.
Viimeksi muokannut: Go-Za; 20.09.2015 klo 08:59.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi