Normi matka on a-b 336 km kun lähtee Nurmijärveltä. Mulla ei oo hajuakaan paljon tuli kilometrejä tänään, veikkaisin jotain plus miinus 500km kun piti ajaa siksakkia pitkin etelä-suomea välillä. Ei tajunnu pistää trippiäkään päälle. Tää kätköily on menny tänä vuonna mulla oikein "syvätajuntaan", matkat kestää kauan kun pitää joka kohteessa käydä oikeesti tutkimassa eikä vain kävästä paikalla. On tullu tänä ja viime vuonna nähtyä enemmän Suomea kuin koskaan aiemmin. No, saanpa toetuttaa sitä mitä haluan ja ajaa myös paljon ! Eikä kukaan oo pistämässä vastaan.![]()
Eilen oli hyvä kätköilypäivä. Keli suosi ja 14 kätköä tuli käytyä. Löytyi muutama uusi hyvä mutkapätkä ja kahvipaikka. Ihan jokaisella kahvipaikalla ei samalla reissulla viitsinyt kahvitella.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Ohhoh... Mulle 9 löytöä tänään! Ei sinänsä mitään ennestään tuntematonta mutta ihan kiva noita paikkoja on kuitata ihan oikeesti ajamallakin!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Viikko viälä ootettava ennen kuin pääsee taas. Hyvä juttu toisaalta se että ilmoittautuminen AVJ2016:een tehty.
![]()
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Viikonloppuna mitä paras tilaisuus käydä poimimassa kätkö Jämin lentopaikka kun siellä on käynnissä tapahtuma Jämi Fly In. Ajelen itse paikalle lauantaina aamulla Espoon suunnalta jos joku haluaa seuraksi liittyä, matkalla voidaan poimia muutama kätkö jos reitille jotain sopivaa osuu.
Jaa-a, saiskohan tuon moponsa kuntoon, että saisi teitä poikia vähän kiinni ensi viikolla... Muuten karkaatte ihan ulottumattomiin. Mulla on nää uudet lähikätkötkin lähes kokonaan hakematta, kun olen uskaltanut ajella vain alta 10 km matkoja.
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Mua on alkanut kätköilyn ohella kiinnistamaan tälläinen: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Urbaani_löytöretkeily
En ole vielä muuta suunnitellut kuin vain katellu netistä juttuja. Hakusanalla urban exploration löytyy vaikka mitä.
Tuon homman ja kätköilyn vois yhdistää, uskon että me kaikki ollaan sen verran järkeviä että kohteet jätetään rauhaan ja annetaan olla niiden sellaisia kuin ovat.
Eli jos jollakulla on tälläisistä paikoista tietoa niin otan mielihyvin tietoa vastaan. (Yv tai tänne palstalle) Mutta parashan olisi jos joku paikkoja tietää niin myös niitä tekisi, saisin mäkin uusia kohteita käydä kattomassa.
Esim. tämä joka on mulla vielä käymättä https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id6075
Ja vielä toinen asia, Pleksin tekemä kohde Ojamon kaivoksesta Lohjalla osottautu niin mielenkiintoiseksi että piti lainata Sukellus pimeyteen kirja. Ois mielenkiintoista hommaa tuollainen sukeltelu luolissa mutta pitäis olla nuori ja rohkea. Mun tapauksessa tuo JA sana kuvaa oikeasti nykyhetkeä paremmin.Käykääpä Lohjalla ja kattokaa kohteen sivulla olevasta linkistä sukelluspuuhasta, jännää hommaa.
Tuolla Tulliniemen-kätkön (https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id2556) lähistöltä löytyy vanhan työsiirtolan jämiä. Tarkempi paikka tullinimen pohjoisranta, siellä on luonnonsuojelualueella luontopolku, jota pitkin kun tarpoo n. 1,5 km niin löytyvät. Ovat toki aidattu, mutta ihan hauskoja silti katsella. Löydettiin eilen kun oltiin kaverin kanssa auton ja koiran kanssa siellä liikkeellä, mopolla en ole itsekään Tullinimen kätköä hakenut, saatika noilla työsiirtolan raunioilla käynyt.
Pe - La luvassa kait ihan ok säätä. Mun mopo pitäis saapua huomenna Suomeen... Turha luulla että päätöstä lunarista sais ennen viikonloppua, mutta ainahan saa haaveilla!
Ei kai tämäkin ole niitä sisällissodan jälkeisiä työsiirtoloita??? Mistähän niistä saisi lisää tietoa???
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Mä nyt sit myös tein tuosta Tulliniemen luonnonsuojelualueesta oman (aika vaativan) kätkönsä...
Kappas vaan... tämä taitaa olla eka kätkö, joka on muun kuin suomalaisen tekemä : https://www.motocaching.net/en/cache/view/id6209
Yhdellä Uuden Seelannin foorumilla tuli aiheesta juttua pari viikkoa sitten : http://www.kiwibiker.co.nz/forums/sh...post1130885364
Saas nähdä innostuuko siellä muutkin vai jääkö tämän yhden henkilön kokeiluksi.
------
Nyt olis tarjolla pientä helpotusta siihen, että kätkön tietojen tarkistaminen puhelimella olisi joutuisampaa.
Tein aiheesta pienen videopätkän. Katsominen omalla vastuulla - en ole mikään Spielberg. Sen voin kumminkin luvata, että taustamusana ei ole huonoa biisiä![]()
------
Näyttäisi olevan nimimerkki Joopa ainakin pyörästä päätellen.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Joo hyvää kehitystä taas sivustoon!
Niponipo bongasi että sanahaun tuloslista lienee kätköjen tekojärjestyksessä, olisiko vaikka aakkostus nätimpi?![]()
No joo täytyypä tutustua tohon videoon. Tänäänkin ois siitä ollu hyötyä. Ainakin kätköjen filtteröinti on toiminu ja auttanu selvästi.
Kylläpä kätköily tuntuu taas todella hyvältä. Viime keskiviikkona oli kätköilykipinä vähän hukassa 5300 kilsan jutausreissun mopolla ja 5900 kilsan kotiloreissun jälkeen mutta nyt alkaa taas mopoilu maistua.![]()
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Hakutulosten aakkostus lisätty työlistalle - samoin kuin se, että kartan keskittäminen pitäisi toimia myös Uudessa Seelannissa.
Mutta nyt on naviin ladattu muutama kätkö ja matka mökille käy taas kerran aivan uusia latuja pitkin![]()
------
Nimimerkillä KerroSeciville 100 täysvarsinkin kun hän on liittynyt joukkoon 5/2015. Kova juttu.
Koskas alkaa tulemaan kohteita ?