No huirohkeita ootte
Mua ei kyllä sinne saisi muuten kuin puolen viski pullon jälkeen.
Eli sit ajokauden päättäjäisistä lähdetään kumijalalla Lohjalle, vai?![]()
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
ja tyydytään![]()
Yritin tässä hahmotella sitä kätköjen filtteröintiä, josta on ollut puhetta. Siis kartalla näkyvien kätköjen suodatuksesta puhutaan. Nyt varmaan kätköjä alkaa olla riittävästi, jotta suodatuksellekin on käyttöä.
Kuvassa eka yritys.
cache_search.png
Muutama kommentti / kysymys :
Vaikeusastetta en ottanut mukaan nyt kun ei oikeasti ole mitään vaikeita kysymyksiä (ehkä sitten jos tehdään vaikeusaste 4, johon tulee ne, joissa on oikeasti joku visaisempi arvoitus)
Arvostelun (=tähtien) mukaa rajaus näyttää hieman haastavammalta jutulta, kuin äkkipäiten ajattelin. Siihen liittyy mm. se, että käyttäjä ei voi tietää, millaisilla lukemilla filtteröintiä olisi järkevää tehdä. Esimerkiksi rajaamalla pois alle 1.75 pistettä saaneet, ei vielä putoaisi pois yhtään kätköä - siis Suomessa. Olen melko varma, että joissain muissa maissa tullaan antamaan pisteitä ihan eri tyyliin. Olen ajatellut, että kehittelen siihen jonkun laskentasysteemin, joka auttaa filtteröinnissä. Eli käyttäjän tehtäväksi ei tulisi niiden pistemäärien arvailu, vaan sen valinnan tekemminen, mitä oikeasti haluaa nähdä.
Ajatuksena oli kuitenkin se, että ainakin nämä toteutuisi:
- olisi mahdollisuus halutessaan "poimia kohteet niiden parempien joukosta", jos ei aio/ehdi kaikissa käymään
- saisi katsottua, että mitkä on "ne ihan parhaat kätköt, joista on eniten tykätty"
- saisi filtteröityä "huonoimmat pois" (jos niitä "ihan huonoja" tulee haitaksi asti)
Kätkötyyppi ei nyt ole tuossa suunnitelmassa mukana, mutta pitäisikö se lisätä? Itse en sitä kaipaisi, mutta ehkä muut?
Joskus olen kaivannut myös tekstihakua. Siis esim. jos vaikka kysymys olisi, että "missäs päin se kätkö olikaan, jossa mainittiin nippunosturi".
Toki hakukriteereitä voisi keksiä vaikka mitä (tiettynä aikana julkaistut, löytämättömät...), mutta oleellisempaa olisi nyt keksiä se, että mitkä ihan oikeasti tarvitaan.
------
Toi mikä on esimerkkinä näyttää ihan hyvältä, ja se tekstihaku juttu ois hyvä. Muttei kummallakaan vielä varmaan kiire ole, sit kun alkaa olee 1000 kohdetta niin voi olla kartta aika täys.
Nyt pitää filtteröidä mitä ottaa mukaan pohjoseen ja lähtö huomenna klo 12. Jlik taitaa lähteä jo kukonlaulun aikaan.
Joo, ihan hyvältä näyttää tuo filtteröinti.
Ei nyt ihan kukonlaulun aikaan pääse lähtemään huomenna kun tarkoitus jutata Lonewolfin kanssa ainakin Kuopioon saakka.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Hyvältä näyttää. Nuo filtteröinnit on varmaankin ne mitä ekana suurin osa kaipaa, sitten kun ehtii voi tehdä sanahakuja ym.
Juuri kohta alkaa Haagan alppiruusupuistossa kukinta (Helsingissä) : https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id6110
Jos yhtään tykkäät kukista, niin kannattaa käydä katselemassa. Puisto on kukinnan aikaan todella upea.
Vielä tänään suurimmassa osassa pensaista oli nuppuja, mutta ne varmaan aukeavat aivan lähipäivinä. Malta siis vielä ainakin pari päivää, mutta älä viivyttele kahta viikkoa pitempään. Kukinta ei kestä pitkään!
t.![]()
------
Täytyy kyllä ehdottomasti käydä parhaaseen kukka-aikaan. Pitäneepä suunnitella heti maanantaiksi reissu, kun silloin on varmaan jo selvinnyt viikonlopusta.
Jos löydettyihin kätköihin haluaa lisätä kuvia niin mikä on sellainen kuvapalvelu että linkissä näkyy pelkkä kuva eikä mainoksia reunoilla samalla ? Photobucketia oon kokeillu ja nyt koitin uppaa palvelua, lisäsin kuvan Uuraisten autobaarista. Jossain kohteessa Gozalla oli linkissä pelkkä pyörä, muistaakseni kuvan nimi oli maalaismaisemaa. Eli haen just tuota.
imgur.com löytyy appsikaupasta ainakin Win-puhelimeen ja Android-puhelimeen. Mun mielestä älyttömän helppokäyttöinen... Otat linkiksi sen toisen rivin (muistaakseni "direct link")
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ok kiitti, näyttää löytyvän i luuriin myös. Pitääpä harjoitella kun tule reissulta.
Filtterit näyttää hyviltä ja ainakin alkuun riittäviltä.![]()
Hiphei! Jackillakin 200 rikki. Munhan täytyy tässä pistää vipinäksi, ettei pojat ihan karkaa
.
Jep ja kiitti. Joo meehän ajelee, kuhan oon kotona niin eiköhän niitä oo tullu taas pari lisää.
Pitäisi varmaan jaksaa kaivaa kamerasta vastaukset kätkökysymyksiin lopuista menomatkan kätköistä, muutaman sijan saisi noustua listalla...
Nyt perillä Kuortaneella ja jack on myös rikkonut 200:n rajan. Todella hienoa.![]()
Hyvä Jack
En varmaan pääse kärkikolmikkoa hätyyttelemään, mutta jos edes hetkeksi neljännelle sijalle pääsisVaan ei tiiä, kun Gozalla on uus pyöräkin...
Pörräilin tänään koko päivän ja kaikenlaista kivaa tuli nähtyä - myös paljon sellaista, mitä ei turistioppaista löydä. Hienoja paikkoja ja reittejä on porukka esitellyt!
------
^ Mä katoinkin että olit aika pitkän lenkin käynyt loggausten perusteella. Pitäisi itsekin suunnitella joku reissu pdemmälle, kunhan nyt ensiviikolla viimeiset opiskelu- (tai siis niiden lopetus) ja työkuviot on saatu alta pois
.
No juu... näitä mun mökkimatkoja. Autolla matka tänne möksälle on about 90 km, mutta prätkällä piti vältellä tota kakkostietä ja siks kilsoja tuli 1130![]()
------
Hyvä mökkimatka ! Läheppä Pleksi ens vuonna Atlantinvalli jutaukseen mukaan pääset ajaa kunnolla. 10 päivää, 30 kätköä ja pihasta pihaan yhteensä 5013 km. Olo on vähän niinkuin ois vähän väsyny. Just tulin kotiin, nyt saunaan ja pari olutta ja makkaran rillaus. ja omaan sänkyyn jihuu. Nyt pitää pikku taukoa. Varmaan päivä tai kaks![]()
Joo ilman muuta pleksi mukaan Atlantinvallin jutaukseen ens vuonna. Mulla 48 kätköä ja tarkoitus olis tehä vielä 2-3 uutta kätköä matkan varrelta. En ehtiny tarkistaa tarkkaan kilsoja mutta joka tapauksessa yli 5300. Motokätköilykorttejakin jaettu ahkerasti joten täytyy tulla hakemaan lisää.
Mulla jää nyt kätköilyt melko pitkäksi aikaa kun reissu lähenee Ja siellä ei noita kätköjä paljoa ole!!
Eli Pleksi otti kakkospaikan nyt kyllä pitkäksi aikaa ja moni muukin saattaa päästä ohi!
(Ellei joku tee paljon kätköjä Balkanin maihin!??!)
Itsellä olis aika monta tehtäväksi mutta ei tosta mun reissuporukasta oikein kukaan ole innostunu (tylsää!)
Tekisköhän joku muu kätköt vaikkapa Sarajevon Olympialaisten suorituspaikoista (hyppyrimäki ja kelkkarata ainakin)!!??
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kun palailin hissun kissun Jällivaarasta kotiinpäin niin liikuin aika paljon keskellä ei mitään ja känny-yhteydet oli aika hitaita monesti. Useasti yritin tarkistaa kätköjä iphonella ja homma oli välillä tuskallisen hidasta elikä kartta latautui hitaasti puhumattakaan kätköjen symboleistä. Tuli sitten mieleen että olisiko jonkilainen tekstiversio nopeampi elikä jos kätköt olisi listana aakkosjärjestyksessä jolloin voisi klikata kätkön nimeä.