Kopparnäsissä oli puhetta, että tarttis olla jotain motocaching lappusia, joita voisi tulostaa ja antaa muistilapuiksi niille, joiden kanssa tulee puhetta aiheesta.
Speksit oli kutakuinkin sellaiset, että saitin osoite pitää näkyä, tekstiä vähän ja iso fontti, että näkee ilman lukulaseja. Koosta taisi olla puhetta, että joku käyntikortin kokoinen olisi passeli.
Nyt lappusista tuli tällaisia : https://www.motocaching.net/files/flyer_fi.pdf
Kelpaiskos nämä tai onko parannusehdotuksia?
ps. Olen itse jakanut tämän tapaisia jonkun verran ja vastaanotto on ollut ihan positiivinen. Eivät kokeneet myymiseksi tai tyrkyttämiseksi, kun on ilmainen palvelu.
------
Kelpaa oikein hyvin![]()
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Ihan ok. Ehdottaisin että näitä voisi painattaa ihan oikeina käyntikortteina, tuo paksumpi kartonki kestää paremmin lompakossa tms kun joku normaali paperilappunen joka katoaa taskun pohjalle ja tulee sieltä pois ehkä seuraavassa pesussa melko huonokuntoisena.
En myöskään pahastuisi tarraversiosta jota voisi viljellä noihin paikkoihin mihin jengi liimailee kerhojensa tarroja jne.
Kokeilin tulostaa lappusia 170 grammaselle paperille, joka on ohuempi kuin käyntikortit yleensä, mutta selvästi jämäkämpi kuin normi kopiopaperi. Niistä tuli minusta aika sopivia.
Otanpa niitä vaikka lauantaina Torholan luolalle mukaan, niin saa halukkaat valmiiksi tulostettuja ja leikattuja.
------
Selvitätkö mitä maksais kortit tarroina, ne tosiaan ois kätevämpiä. Katotaan sit löytyykö osallistujia. Pleksin ei varmaan tartte osallistua![]()
Nyt vähä jarrua herrat, ennen tilaamista mä kysyn tarjouksen sekä korteista että tarroista. Mä plärään työni puolesta näitä joka päivä eli voin varmasti tehdä kilpailukykyisen (puoli-ilmaisen) tarjouksen.
Olisko se sitten samanlainen tarra kuin kortti, koko ja sisältö? Ja kiiltävä- vai mattapinta? Pleksi?
Hmm... Jos tarkoitetaan sitä alkuperäistä asiaa, että olisi joku muistilappu antaa mukaan niille, joiden kanssa ottaa motokätköilyn puheeksi, niin siihen sopisi hyvin vaikkapa 45x85mm kortti. Niitä menisi lompakkoon sujuvasti pieni nippu luottokortille varattuun tilaan.
Sisältö voisi olla vaikka tuollainen, mitä tuossa pdf-lippulapussa on. Jos noita meinaa teettää, niin ehkä sitä voisi vähän parannella, mutta about tuollainen kuitenkin.
Ainakin jossain myöhemmässä vaiheessa mattapintainen olisi parempi. Siihen saa paremmin kirjoitettua kortin antajan nimimerkin. Tässä vaiheessa sillä ei ole minusta paljoa merkitystä, paitsi jos vaikuttaa oleellisesti hintaan.
Sitten tietty on vähän avoinna se "jakelupuoli". Ihan ekana mietityttää, että mitähän konsteja olisi, että niitä saisi käytöön pääkaupunkiseudun ulkopuolelle? Tossa itse tulostettavassa versiossa on se hyvä puoli, että ei tarvitse lähetellä mitään, eikä siihen muistilapun virkaan kai mitään kovin hienoa tarvitse. Toki jos niitä vaikka tarjoaisi jollekin prätkävarusteliikkeelle jaettavaksi, niin siihen olisi syytä olla jo koneella leikattuja.
Toinen kysymys on se, että onkos kellään mitään ajatusta siitä, millaisen määrän niitä tarvitsisi. Tuskin niitä kovin moni jakaa kesässä montaa kymmentä. Vai jakaako? Tietty tarjouksen kysymisessä voisi ottaa lähtökohdaksi vaikka tuhannen kappaleen erän ja ennen tilausta vähän selvitellä vielä, mihin niitä sitten saisi tungettua.
Tarrojen osalta en ole kai ihan vielä sisäistänyt, että mikä niiden käyttötarkoitus olisi... Jos tavoitellaan jotain pyörään/kypärään liimattavaa, niin siihen hommaan tarvittaisiin aikalailla tyylikkäämpi juttu kuin mitä mulla nyt on suunniteltuna (vrt. orgin hieno heijastava siirtotarra, joka meillä aika monella on kypärässä).
------
Sen verran heitän oman lusikkani tähän soppaan, että koska kortteihin näyttäisi olevan lähes painovalmis aineisto olemassa (leikkuuvarat ja bleedit vain tarvitsisi), niin mä saisin kyllä myös valmistettua kortteja, materiaaliksi löytyy kyllä kaikkea paksuutta maan ja taivaan välistä. Oman työn ohella, niin ei ne mitään tulisi maksamaan.
Yamaha FZ8-N
Ihan noin edukkaaseen edes mä en pysty, loistavaa jos onnistuu.
Mä ihan mielenkiinnosta kysyn kuitenki tarjouksen käyntäreistä x 1000.
Ja kysynpä alustavasti myös samankokoisista tarroista hintaa, niissä sais varmaan olla UV-suojaa sun muuta.
Tosin mulle ei ihan avautunut mihin niitä tarroja olisi tarkoitus lätkiä?
Meidän pitäis keksiä joku naseva slogan siihen tarraan,
Kätkökunkku
Kätkökaataja
Kätkökääpiö
onhan noita![]()
Toi jakelupuoli ei välttämättä pks-seudun ulkopuolelle oo mikään vaikea homma. Monesti oon esim. kätköilyreissulla mopoa/kuskia tankatessa jutellu asiasta. Lappunen olis ollu kyllä todella hyvä juttu.
Oisko mitenkään mahollista saada noita painettuja lappuja parin viikon sisällä sillä oon lähössä huurusmiähen Atlantivallin jutaukseen 4.6. Suunnitelmissa on tarkoitus käydä lähes 45 kätköllä joten varmasti tapaan ihmisiä tuolla reissulla, joille vois mainostaa motokätköilyä.
Muoks. Ton tarran vois kyllä liimata vaikka esim. takaboksiin, joka mulla on lähes poikkeuksetta mukana.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
jlik: Riippumatta korttien teettämisen aikataulusta saat niitä minulta. Nää mun tekemätkin on ihan käypäsiä ja saan tehtyä pieniä määriä kohtuullisen helposti.
Jakelulla ajattelin lähinnä sitä, että miten niitä saisi toimitettua niille, jotka haluaa jakaa kortteja.
------
Tarrojen malli, koko ja mitä niissä lukee varmaan riippuu aika paljon siitä, mihin niitä pitäisi käyttää. Tuollainen "käyntikorttitarra" ei oikein ole hyvä, jos tarkoituksena on liimata se omaan pyörään/varusteisiin julistamaan "hei, olen motokätköilijä", siihen pitäisi varmaan olla vähän pienempi tarra, jossa lähinnä logo. Jos taas tarroja on tarkoitus liimailla muuallekin (minne?) mainosmielessä on asia eri. Itse kyllä olisin ihan valmis maksamaankin tuollaisesta pienemmästä logo-tarrasta, jonka voisin liimata omiin varusteisiini tai pyörään (vertaa monien kerhojen kangasmerkit ja tarrat).
SooSoo:lle kiitoksia ehdotuksesta. Laitoin privaattiviestiä aineistojen formaatista...
Joskus oon miettinyt jotain sen tapaista tarraa pyörään, että siinä olisi pelkkä teksti. Vaikkapa "www.motocaching.net" ja sen alla vähän pienemmällä "Antaa ajelemisen aihetta" tai "Places to go. Reasons to ride". Mutta jotenkin epäilen, että kovin moni ei tuollaisa mainostarroja haluaisi pyöräänsä liimailla.
------
Jotain tuollaista olen itsekin haaveillut. Mielessä on pyörinyt joku aivan pieni tarra, jonka voisi laittaa kypärään tai pyörään johonkin "sovittuun" kohtaan. Kooltaan siis jotain luokkaa sentti kertaa sentti. Lähinnä tarkoituksena se, että kätköilijät tunnistaisi toisensa. Oliko sinulla tämän suuntaista ajatusta?
lisäys: Tosiaan tuolla mun "käyntikortin" lookilla voisin hyvin laittaa tarran takaboksiin - sisäpuolelle!
------
Mä haluun! Nojoo... en tiiä haluaako oikeasti kuinka moni muu sitten... Tosin erään yhdistyksen parissa (jossa tosin "jäsenprofiili" on hieman erilainen kun ovat suurimmaksi osaksi 13-30 vuotiaita tyttöjä/naisia) hommasimme yhdistyksen logolla tarroja 50 tai 100 kpl (en muista tarkkaa määrää) myös aika epäileväisin mielin (jäsenmäärä oli silloin n. 200, aktiivien määrä n. 20 ja mietittiin kuka niitä ostaa ja mihin muka laittaa) mutta lähes kaikki menivät myytynä 1€/kpl (taisi olla että muutamalla viimeisellä sitten merkkailin yhdityksen tavaroita) ja homma meni voiton puolelle. Nämä olivat vielä aika isoja tarroja (tällaisen naisimmeisen käden kokoisia pyöreitä) eikä ostajilla ollut mitään pyöriä jossa olisi ollut looginen liimauspaikka. Mä en edelleenkään tiedä, mihin niitä sitten liimailtiin, vai ostettiinko niitä vaan kannatuksen vuoksi kun eivät olleet kamalan kallita kuitenkaan. Tietysti motokätköilyssä tilanne on siten ihan erilainen, kun ei ole mitään yhdistystä tms. joka antaa alkupääoman ja kantaa riskin (ei sulle pleksi voi kaikkia kustannuksia ja riskiä aina syytää).
Koko voisi ehkä pikkuisen isompi kuin 1cmx1cm, että se kuitenkin selvästi näkyisi, mutta ei mikään jumbokokoinen (pieni on tyylikästä), ehkä joku 2-3 cm olisi hyvä.
Noista sloganeista tuo "antaa ajelemisen aihetta" iskee ainakin mulle, kun tykkään muutenkin väännellä sanoja ja sanontoja.
Mähän tajusin, että mulla on pyörässä oiva esimerkki siitä mitä tarkoitan, nimittäin Pieksämäen Moottoripyöräkerhon tarra, joka on just about sen 3 cm halkaisijaltaan. Kuva merkistä (vähän on suttunen, kun suurennettu, että näkyisi, mutta ehkä siitä saa selvää).
Pyöreä muoto voisi tosiaan olla monellakin tapaa parempi kuin suorakulmainen. Pitää varmaan hankkia viikonlopuksi jotain sopivaa juomaa ja kokeilla jonkinlaisen "kerhomerkin" piirtelyä. Ellei sitten jostain ilmaannu joku oikea graafikko...
Heittäkääs vielä jotain kommenttia niiden korttien määrästä. Vaikka ihan vaan arvio siitä, paljonko itse kukin ajattelee, että voisi niitä jaella kesän aikana.
------
Tarratarjous melkein vaatis tarkempaa tietoa "kerhomerkistä", mieluiten valmiin leiskan. Painotekniikka (ja siten myös hinta) määräytyy osin sen mukaan. Mut jos sulla sopivaa juomaa (tai se graafikko) niin palatkaamme asiaan tuonnempana niin mä pääsen tinkimään
Ja siis tässähän ei ole mitään ostopakkoa, aina voi suunnitella.
Ja mulle 50 korttia kiitos!
Jonkun 20-30 korttia voisin kuvitella saavani jaettua kesän aikana, joten ehkä se 50 voisi kelvata minullekin niin ei lopu heti kesken.
SooSoo:n toimesta korttihanke on nyt työn alla. Kiitos, kumarrus,sekä
Tarra-asiaan palataan vielä, mutta nyt näyttää keli siltä, että![]()
------
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi