Sivu: 22 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1220212223243272122 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 3785:sta
    Gozamite on lisäillyt uusia paikkoja ja reittejä sivustolle tasaiseen tahtiin ja ihan kohta hänellä tulee täyteen 80 tehtyä kätköä.

Aika moni hänen esittelemiään reittejä ajellut on ihmetellyt, että mistä hän niitä oikein löytää. Jos lukee Gozan tämänpäiväisen kirjoituksen motocachingin facebook sivulta (https://www.facebook.com/motocaching), niin eipä jää epäselväksi, miksi mies tuntee mutkateitä ja muita mestoja.

On todellakin hatun noston arvoinen asia, että Gozamite esittelee niitä ja päästään me muutkin hyötymään vuosien varrella kertyneestä kokemuksesta

Kiitoksia Goza!

Tässä esimerkiksi kolme Gozan mainiota reittiä, joka jäi itselleni mieleen viime syyskuulta:
    Moottoripyörällä lentoon (Antiaistentie)
    Trollshovda
    Höstnäsintie

Onhan motocachingissa toki muitakin kunnostautuneita, joten kiitos myös heille. Tällä hetkellä esiteltyjä kohteita ja reittejä on about kolme ja puoli sataa (ja huom. kaikki tehty vajaassa yhdessä ajokaudessa).

Kohtahan se kevät jo tuleekin ja päästään kohti uusia seikkailuja

t. pleksi
    Ihan pleksin pyynnöstä väsäsin tuollaisen esittelyn itsestäni.
    Ja tosiaan jos jollekin voin olla avuksi reittien tai retkien suunnittelussa niin älkää epäröikö olla yhteydessä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Tänään on Go-Zan kanssa avattu kätkökausi ja käytiin näköjään parilla samalla kätköllä muttei harmittavasti osuttu samaan aikaan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Mä olin siellä Haakserikkoiset -patsaalla just kun Viikkari lähti, eli klo 17.30
    https://instagram.com/p/z2eRCTriGQ
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mä olin siellä Haakserikkoiset -patsaalla just kun Viikkari lähti, eli klo 17.30
    https://instagram.com/p/z2eRCTriGQ
    Mä olin siellä varttitunti aikaisemmin. Itse asiassa mulla jäi mopo vähän kauaksi Tähtitorninkadulle ja jouduin kävelemään jonkun matkaa patsaalta takaisin. Kun olin laittamassa kypärää ja rillejä päähän niin joku tais mennä mopolla eteenpäin. En ehtiny kattoa oliko se mopo vai prätkä. Jatkoin sitten takaisin Kaivarin reitille kohti Havis Amandaa.

Muoks. Kattelin tota kätköilysivustolla olevaa kuvaa sun moposta Sompasaaressa niin saattoi olla että painelsit ohi Tähtitorninmäellä kun juuri olin lähdössä.
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Tänään on Go-Zan kanssa avattu kätkökausi ja käytiin näköjään parilla samalla kätköllä muttei harmittavasti osuttu samaan aikaan.
    Jotenkin arvasinkin, että te ette odota ihan Juhannukseen asti.

Olikos muuten paljon hiekkaa? Täällä meillä päin on jo ekat siivoukset tehty.
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin arvasinkin, että te ette odota ihan Juhannukseen asti.

Olikos muuten paljon hiekkaa? Täällä meillä päin on jo ekat siivoukset tehty.
    Joo, kuka sitä ny juhannukseen saakka jaksaa ootella, nythän oli hieno keli ja ens viikolla vielä paremmat.

Ei sitä hiekkaa hirveästi ollu ainakaan hesan kaduilla. Varovaisesti kuitenkin ajelin kun takarengas oli just vaihettu.
    Kuvittelin olevani vuoden ensimmäinen kätköilijä, mutta monta kuukautta myöhässä... arvostan

Suhteellisen hyvää kätköilysäätä tiedossa:
    http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/tenday
    KTM 990 SMT
    ex. Hayabusa
    ex. 1250FA
    Kattelin tota kätköilysivustolla olevaa kuvaa sun moposta Sompasaaressa niin saattoi olla että painelsit ohi Tähtitorninmäellä kun juuri olin lähdössä.
    Jep... Ihan mopoltahan toi tän hetkinen kulkine näyttää
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Crankcase kirjoitti Katso viesti
    Suhteellisen hyvää kätköilysäätä tiedossa:
    http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/tenday
    Joo, toivottavasti ennustukset pitää paikkaansa. Tänään on sen verran kostea sää etten viitsi lähteä likaamaan mun mopoa mutta huomenna taas
    Josko löytyy kiinnostusta, niin nyt on tarjolla tutustuttavaksi motocahing.net 2.1 testi-versio.

Siinä on nyt lähinnä niitä asioita, jotka tarvitaan siihen, että palvelua voi käyttää muutkin kuin Suomalaiset. Ehkä ainakin niitä kiinnostaa, jotka ovat tehneet kätköjä ulkomaille. Versiossa tulee vermeet, joilla kätköt voi kääntää myös vaikkapa englanniksi.

Isompia asioita oli nämä kolme:
    - softa on muutettu sellaiseksi, että käyttöliittymässä voi valita kielen ja koko härdelli on käännetty englanniksi (muutama dokumentti puuttuu vielä)
    - yhteisöllinen tarkastussysteemi, jossa käyttäjät tarkastavat toisten kätköjä
    - julkaistulle kätkölle voi lisätä kielikäännöksiä (aluksi niitä voi tehdä vain kätkön omistaja)

Hmmm... noin sanottuna ei kuulosta kummoiselta, mutta oli siinä paljon enemmän duunia, kuin nykyisen tuotantoversion tekemisessä.

Jotta pääsee katsomaan, niin pitäisi jaksaa rekisteröityä motocaching foorumille ja tietty olisi kiva, jos antaisi versiosta myös jotain palautetta.

Tuosta pääsee eteenpäin: http://motocaching.freeforums.net/th...moittautuminen
    Se on sitte kohta Go-Zallakin kohta 100 löydettyä kätköä plakkarissa.
    Se on sitte kohta Go-Zallakin kohta 100 löydettyä kätköä plakkarissa.
    Viisi vielä, niin Gozalla on sata TEHTYÄ kätköä
    Kappas niinpä onkin. Vielä isompi
    Ja ne on varmaan tuota tahtia parin päivän päästä
    Joku ROTI pitää touhussa olla! Eli yritän pitää tahdin sellaisena että löydettyjä olisi koko ajan enemmän kuin tehtyjä. Tosin alkaa olemaan hankalaa kun näyttää siltä että tää pk-seutu (+150km säteellä) alkaa olmaan aika täynnä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Ei tässä kätköhommassa tarvii mitään ROTIA olla mutta käy ny hakemassa ne pari kätköä ja tee ne kolme puuttuvaa vielä !

Kiitti Gozalle noista kätköistä, kuhan nahka kestää (kylmää) niin pitää taas lähteä liikkeelle kätköilemään.
    Pleksi: saisko otsikosta ääkköset ja öökköset pois niin saatais kätkömeininkiä kevääks enemmän näkyville orgin sivuille ?
    Ja ps ps. Makkara meininkiä kuhan kausi alkaa kunnolla, toukokuun alkupuolella ? Mä tuon tulitikut
    Olin kai kattonu jotenkin väärin? Nyt kun tsekkasin kannasta, niin niitä Gozan kätköjä on jo 98!

Ääkköset? Ai niin... ei näy siinä etusivulla? Ainakaan viimeksi en löytänyt konstia muokata otsikkoa, mutta ystävälliset modet autto. Pitääpä kysyä...

Jep, tapaamista heti kun kelit sallii. Ilmeisesti jotain paistettavaa pitää järkätä, jos kerran tulitikut on jo tulossa
    Veikkaan että orgin sivuilta löytyy ystävällisiä modeja. Jos lukee tuota risuja ja ruusuja moderoinnista niin kyllä tulee paha olo. Miks pitää tehdä asioista ja elämästä niin vaikeeta ? Onneks täällä motokätkö puolella ei oo muuta kuin hyvää meininkiä ollu tähän mennessä. Ja jos tuo makkarameininki ei onnistu niin mennään vaikka makkara ja olut meininkiin !

Pahoittelen jos kirjoittelen mitä sattuu, viettelen tässä omia synttäreitä, perhe nukkuu, kuuntelen Pink Floydia ja nappaillen jekkua ! Ja huomenna odottaa r.e.montti taas. Mitäs ostin vanhan talon !
    Paljon onnea synttäreiden ja myös talon oston johdosta

Toivottavasti kumminkin ehdit remppahommista myös ajelemaan!

Ystävällisä modet kai on väistämättä, kun tekevät vapaaehtoishommia yhteisen hyvän eteen. Ja juu... aika noloa valittaa palvelusta niille, joille ei siitä mitään maksa
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Pahoittelen jos kirjoittelen mitä sattuu, viettelen tässä omia synttäreitä, perhe nukkuu, Kattelen Top Geariä DVD:ltä ja nappaillen olusta! Ja huomenna odottaa r.e.montti taas. Mitäs ostin vanhan pyörän!

Korjasin Paljos tuli? Itelle su 30.

Toivottavasti tulevana suvena pääsis näitäkin hakemaan, voi vaan olla nuo pitemmät ajopäivät aika vähissä ja ne harvat mitä löytyy yritän omistaa rauniobongaukselle mutta toki jos reitille sattuu niin haetaan pois!
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
    Noniin... Otsikko editoitu etusivullakin näkyväksi - jatkakaa
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Kiitos kiitos ja kiitos. Ja siirryin jo tuossa kokikseen mutta päätinkin vielä ottaa yhden jekun lisää... Ja Pink Floydin High Hopes soi kun huomasin että ystävällinen mode iski näppinsä peliin ja muutti otsikon

Pleksi, talo (paritalo) on kyllä ostettu jo 2002 joten remppaa riittää ! No nyt vain yksi huone, mutta jatkuu ja jatkuu......

Huu ! Silmät harittaa, nyt vasta huomasin tuon Rekkamasan lainauksen

Rekkamasa, mulle tuli vasta 51, pakko myöntää. Mieli puoli. Eli Mielessäni 25

Ja hei, tuo rauniobongaus muuten kiinnostais muakin kovasti. meinasin laittaa jossain vaiheessa viestiä kunnon "rauniosta" Talo jonka takan muuriin oli sisään muurattu elävältä eukko. Siitä oli iltalehdessä tai sanomissa juttua tässä keväällä. Joku sano että aika järkky meininiki kun kävi siellä kattomassa. Sinne pitäs mennä pimeellä. tuliskohan housuun !
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Ja jos tuo makkarameininki ei onnistu niin mennään vaikka makkara ja olut meininkiin !

Pahoittelen jos kirjoittelen mitä sattuu, viettelen tässä omia synttäreitä, perhe nukkuu, kuuntelen Pink Floydia ja nappaillen jekkua ! Ja huomenna odottaa r.e.montti taas. Mitäs ostin vanhan talon !
    Ohhoh, jopas oli vilkasta tuo eilinen keskustelu. Mä sammuin parin valkkarilasillisen jälkeen aikaisin (ei johtunut valkkarista vaan muuten vaan väsyny).

Onneksi olkoon Jackillle synttäreiden johdosta. Joo, kätköilykausi olis mukava aloittaa makkaranpaistolla. Millainen paikka on toi Mallikaistenjärvi? Ajelin viikolla tuon Turenki-Lammi mutkapätkän mutta harmittavasti ei ollu aikaa koukata Mallikaistenjärvelle. Onhan se vähä kaukana tohon Paratiisiin verrattuna.
    Sen verran minä tiedän tuosta reitistä joka sinne järvelle menee... Että onpahan hieno tie!!! Mutta valitettavasti erittäin huonossa kunnossa! Siis tämä: https://goo.gl/maps/fuIaL
    Joku pätkä tossa oli saanut uuden asfaltin pari vuotta sitten mutta toi Saloistentie taitaa olla jotakuinkin täynnä reikiä ja hiekkapaakkuylläreitä.
    Ai niin mä ehdottaisin makkaranpaistopaikaksi Kopparnäsiä! Siellä taitaa olla 4kpl grillauspaikkoja!
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 28.03.2015 klo 10:20.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Ai niin mä ehdottaisin makkaranpaistopaikaksi Kopparnäsiä! Siellä taitaa olla 4kpl grillauspaikkoja!
    Joo, mä huomasinkin tuon uuden Kopparnäsin kätkön tänään aamulla ja kun siellä on makkaranpaistopaikat niin kannatan ehdotusta pitää siellä kätkökauden avajaiset. Kukas järjestäis tapahtuman kätköilysivulle? Pleksi, minä ja maaemo ollaan jo kukin järjestetty tapahtuma. Mä voin tuoda makkarat.

Yks juttu mistä ainakin vois keskustella on kätköilyn aloittaminen aina uudestaan kun vuosi vaihtuu. Tästä keskusteltiin viime syksynä. Pleksillä on tietenkin aivan riittävästi puuhaa sen enkunkielisen version suhteen joten se kannattaa tehä ekaksi. Mulla alkaa olla jo lähiseudun kätköt käyty läpi joten joutuu aina ajamaan yhä kauemmaksi elikä siirtymäajot varsinaiselle pelipaikalle tulevat yhä pidemmiksi. No, eihän se tietenkään haittaa mutta näihin reissuihin tuhraantuu helposti päivä. Jossakin vaiheessa vois aloittaa uudelleen noilla kätköillä käymisen ja ehkä vähän rauhallisellammalla tahdilla. Suomesta löytyy todella paljon komeita paikkoja joihin en ollut aikaismmin tutustunut. No, hyvä juttu on tietenki se että Gozalla noita uusia kätköjä tuntuu löytyvän koko ajan lisää.
    kätköilyn aloittaminen aina uudestaan kun vuosi vaihtuu.
    Tota samaa ehdotin Pleksille talven aikana... Mutta tämä "ongelma" koskee vain muutamaa kaikkein innokkainta kätköilijää!
    Jonkunlaisen lisäruksin johonkin olisi kiva saada jos paikalla käy uudestaan seuraavana vuonna!
    Eli ei välttämättä tarvita löydettyjen kätköjen nollausta vaan ehkä pikemminkin sellaisen lisäruksi -systeemin.
    Joku 3 tai 5 lisäruksia voisi olla hyvä. Sitten kun on käynyt 5 vuotena peräkkäin samalla kätköllä niin voisi saada jonkun "Kätkön Kuningas" tai "Pormestari" tyyppisen arvonimen. Foursquare -appsissa kussakin paikassa eniten tägäyksiä tehnyt oli "mayor" eli sieltä idean vähän niinkuin sain.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 03.04.2015 klo 09:33.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  30.  
    Tota samaa ehdotin Plaksille talven aikana... Mutta tämä "ongelma" koskee vain muutamaa kaikkein innokkainta kätköilijää!
    Jonkunlaisen lisäruksin johonkin olisi kiva saada jos paikalla käy uudestaan seuraavana vuonna!
    Eli ei välttämättä tarvita löydettyjen kätköjen nollausta vaan ehkä pikemminkin sellaisen lisäruksi -systeemin.
    Joku 3 tai 5 lisäruksia voisi olla hyvä. Sitten kun on käynyt 5 vuotena peräkkäin samalla kätköllä niin voisi saada jonkun "Kätkön Kuningas" tai "Pormestari" tyyppisen arvonimen. Foursquare -appsissa kussakin paikassa eniten tägäyksiä tehnyt oli "mayor" eli sieltä idean vähän niinkuin sain.
    Missään tapauksessa en tarkoita sitä että edellisen vuoden löydetyt kätköt nollataan, vaan että seuraavana vuonna voisi aloittaa uudelleen ja nuo vanhat säilyis tietenkin tietokannassa. Joku lisäruksi systeemi vois olla paikallaan ja jos haluaa kirjiotella lokiin lisää niin mikäs siinä. Tästä vois jutella makaranpaistossa. Tärkeintä olis nyt kuitenkin saada kätköily käyntiin Englannissa. Siellä mulla on jo aika monta hyvää kätköä (tehty jo testiversioon).

Mutta tänään on mentävä joukolla noille Superpäiville. On vähän vaikea sanoa miten noi testbedin sadepilvet oikein kulkee Espoon yli. Vähän näyttäisi siltä ettei ainakaan ihan heti osu Superpäivien kohalle (en ota mitään vastuuta tästä). Onneks on mopo jo vähän paskanen niin ei tarvi välittää vaikka paskoittuisi lisää.
Sivu: 22 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1220212223243272122 ... ViimeinenViimeinen