Sivu: 20 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1018192021223070120 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 3785:sta
  1. #571
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Vaikka tässä aina välillä joku aihe nousee esille ikäänkuin isona juttuna, niin muistetaan, että tämä on kuitenkin vain keskustelua. Eli näistä on tosiaan vielä matkaa siihen, että tekisin jotain radikaalia muutosta. Mutta kuitenkin pidän näitä keskusteluja erittäin tärkeinä palvelun kehittämisen kannalta. Siis kiitos teille kaikille, jotka osallistutte.

    Tuossa yllä muuten yritin filtteröinnillä viitata aiempaan keskusteluun filttereistä, jossa siis käyttäjä itse voi rajata esim. kartalla näkyviä kätköjä. Eli jos vaikkapa on menossa jonnekin kauemmas niin ettei ole aikaa ajella kovin paljoa ja haluaa käydä vain jossain erityisen hyvissä kohteissa, voi laittaa filtteriin rajauksen tähtien mukaan.

    Eli ainakaan vielä en oikein näe perusteita sille, että joitain kätköjä poistettaisiin, arkistoitaisiin tai hylättäisiin jos ovat kuitenkin sääntöjen mukaisia.

    Pitäisi tosiaan saada ne filtterit käyttöön, niin saisi paremman käsityksen, miltä "kätkötarjonta" näyttää eri tilanteissa katseltaessa.
    Mä oon pleksin kanssa täysin samaa mieltä. Elikä ei mitään kätköjen poistamisia. Oon havainnu, että joillekin seuduille on tullut uusia kätköjä, jotka ovat aivan lähellä entisiä. Minusta tämä ei haittaa, saapahan sitten ajaa taas lisää.

    Tuolla filtteröinnillä tosiaan voi sitten halutessan rajata kätköjä jos ei ole aikaa tai ei halua käydä kaikilla kätköillä
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  2. #572
    Niin ja onhan noissa kätköissä jo tuo kilometrin väli suositus (tosin olen sitä jo itse rikkonut ) tosin reittkätköt voi tosiaan olla ihan peräkkäin kun "osoite" on vaan toisessa päässä reittiä. Mua ei kuitenkaan ainakaan yhtään haittaa, että on lähekkäin monta kätköä. Niistä voi sitten valita ne kivoimmat ajettavaksi ellei halua käydä kaikissa . Tietty jos on paljon "ihan ok" -pätkiä rinnakkain, niin onhan se vähän hassua, mutta kyllä musta ne kivat pienet mutkapätkät pitää saada kätköiksi vaikka olisivat kuinka lähellä toisiaan .

    Vähän tähän liittyen mun pitkin kysäistä, että mitä mieltä muut on siitä, jos reittikätköt menee päällekkäin. Ajatellaan esim. sellaista tilannetta, että henkilö A on tehnyt reitin, joka menee etelästä pohjoiseen kolmea eri tietä pitkin ja seurailee erityisen mukavia kulttuurikohteita. Sitten henkilö B haluaisi tehdä reitin, joka kulkee lännestä itään historiallista tietä pitkin. Kuitenkin tämä historiallinen tie kulkee jo olemassa olevan reitin päältä osan matkasta (ei siis vain risteä, vaan kulkee samaa tietä pitkin hetken aikaa). Voiko tullaisen tehdä? Ihan itsestään selvää on, ettei päällekkäisissä reiteissä ole järkeä, jos esittelee vain kivaa mutkapätkää, mutta jos kyseessä on tuollainen pidempi "kokonaisuus", niin mitäs sitten .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  3. #573
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Niin ja onhan noissa kätköissä jo tuo kilometrin väli suositus (tosin olen sitä jo itse rikkonut ) tosin reittkätköt voi tosiaan olla ihan peräkkäin kun "osoite" on vaan toisessa päässä reittiä. Mua ei kuitenkaan ainakaan yhtään haittaa, että on lähekkäin monta kätköä. Niistä voi sitten valita ne kivoimmat ajettavaksi ellei halua käydä kaikissa . Tietty jos on paljon "ihan ok" -pätkiä rinnakkain, niin onhan se vähän hassua, mutta kyllä musta ne kivat pienet mutkapätkät pitää saada kätköiksi vaikka olisivat kuinka lähellä toisiaan .

    Vähän tähän liittyen mun pitkin kysäistä, että mitä mieltä muut on siitä, jos reittikätköt menee päällekkäin. Ajatellaan esim. sellaista tilannetta, että henkilö A on tehnyt reitin, joka menee etelästä pohjoiseen kolmea eri tietä pitkin ja seurailee erityisen mukavia kulttuurikohteita. Sitten henkilö B haluaisi tehdä reitin, joka kulkee lännestä itään historiallista tietä pitkin. Kuitenkin tämä historiallinen tie kulkee jo olemassa olevan reitin päältä osan matkasta (ei siis vain risteä, vaan kulkee samaa tietä pitkin hetken aikaa). Voiko tullaisen tehdä? Ihan itsestään selvää on, ettei päällekkäisissä reiteissä ole järkeä, jos esittelee vain kivaa mutkapätkää, mutta jos kyseessä on tuollainen pidempi "kokonaisuus", niin mitäs sitten .
    Ai niissä oli jo suositusväli... hyvin oon säännöt lukenut Ei kai se mitään haittaa jos menee päällekkäin jos molemmat hyviä pätkiä. Sekään ei haittaa mitään että joku paikkakätkö on mutkakätkön päällä. Voi hoitaa molemmat samalla käynnillä.
    KTM 990 SMT
    ex. Hayabusa
    ex. 1250FA
  4. #574
    Lainaa Crankcase kirjoitti Katso viesti
    Ai niissä oli jo suositusväli... hyvin oon säännöt lukenut .
    Joo, se ei kauhean selvästi tuu esiin, kun taitaa lukea vain säännöissä muttei kätkönteko-ohjeessa.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  5. #575
    Ei kai siinä mitään, jos menee vähän matkaa päällekkäin, kun kyse on kuitenkin eri reitistä - siis niinkuin kokonaisuutena.

    Toi sääntöjen kilometri tuli mukaan sitä varten, ettei menisi ne kätköjen merkit kartalla ihan päällekkäin. Näyttäisi toi yhden kilsan etäisyys riittävän siihen, että näkee kaksi erillistä karttamerkkiä ilman, että tarvitsee zoomata karttaa ihan älyttömästi.

    Muoks: Pitääpä jossain vaiheessa miettiä hieman tota ohjettakin... Varmaan ensi viikko menee vielä työn alla olevan projektin kanssa aika tiiviisti, kun asiakas haluaa uutta joulumarkkinoille, mutta sitten kai pääsen taas kunnolla kätköilyn kimppuun.
  6. #576
    Täytyy kyllä sanoa, että sivusto todella hienolla mallilla ja pienistä jutuista nyt puhutaan. Isoin ongelma on tuo talven tulo kun ei pääse ajelemaan
    KTM 990 SMT
    ex. Hayabusa
    ex. 1250FA
  7. #577
    Lainaa Crankcase kirjoitti Katso viesti
    Täytyy kyllä sanoa, että sivusto todella hienolla mallilla ja pienistä jutuista nyt puhutaan. Isoin ongelma on tuo talven tulo kun ei pääse ajelemaan
    Aivan samaa mieltä Crankcasen kanssa. Kuinka sitä selviää talven yli ilman motokätköilyä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  8. #578
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Aivan samaa mieltä Crankcasen kanssa. Kuinka sitä selviää talven yli ilman motokätköilyä.
    Ilmasto lämpenee :-( Aloitin tänä vuonna kauden tammikuun 9.

    Tein kätkön Phuketiin, mutta se on nyt arkistoituna koordinaattibugin takia.

    Mulla ois monta hyvää kohdetta Thaikuissa. Pari viikkoa, kun siellä ajelee aamusta iltaan skootterilla, pahimmat vieroitusoireet helpottavat :-)
  9. #579
    Taitaa kelit olla jo enemmistölle turhan viileitä ajelemiseen, mutta positiivisena yllätyksenä on viimeaikoina ollut aktiivinen kätköjen tekeminen

    Yksi asia saitissa mua kuitenkin vähän mietityttää... ei mikään maailman tärkein juttu, mutta kuitenkin... eli siis noi kätköjen kuvat.

    Sitä, että onko kätkön tekijällä oikeudet käyttämäänsä kuvaan en voi oikein valvoa eikä ehkä liene tarpeenkaan, mutta esittäisin kuitenkin tälläkin palstalla (kuten kätköjen teon ohjeessa ja käyttöohjeissakin) toiveen siitä, että käytettäisiin vain sellaisia kuvia, joihin on riittävät oikeudet. Ainakin minusta kätköt ovat ihan hyviä ilman kuvaakin, jos passelia kuvaa ei ole itsellä otettuna.

    Lakien mukaan on toki eroa siitä laittaako upotettuna (linkki jonkun muun sivuston kuvaan) tai serverille ladattuna, mutta en nyt menisi niihin pykäliin sen syvemmälle. Muiden käyttäjien kannalta olisi kuitenkin usein parempi, jos kuvat ladattaisiin serverille, niin ne tulee skaalattua ja kätkön sivun pystyy sitten lataamaan hitaammallakin yhteydellä (nyt on kai joillain kätköillä linkkeinä aika isoja kuvatiedostoja, mutta ei kovin monella).

    Niille, jotka ei ole aiheeseen törmännyt, niin noiden kuvien oikeuksilla on sellainen merkitys, että Google on tehnyt aika helpon tavan raportoida tekijänoikeusrikkomuksista. Korvausvaatimuksia tuskin tulee, mutta Google voi pudottaa sivuja tai koko saitin hakutuloksista ja se voisi olla motocachingin eteenpäinviemiselle aika paha takaisku. Tosin mulla ei ole käytännön kokemusta, kuinka herkästi Google reagoi ja miten hyvin saitin saa takaisin hakutuloksiin sen jälkeen, jos on saanut miinuspisteitä niihin valituksiin perustuen. Jos täällä joku tietää asiasta enemmän, niin olisin toki kiitollinen tiedoista. Btw... aika massivinen toikin Googlen homma - nykyään tahtina lähes 30 miljoonaa hakutuloksista poistettua URL:ia kuukaudessa. Tietty suurin osa on musan ja videoiden kopioinnista, mutta kaikenlaista muutakin mahtuu mukaan.

    Mutta tosiaan vielä ei ainakaan ole tullut huomautuksia, vaikka mukana on myös streetview kuvia. Ovat kumminkin Googlen, jolla olisi ehkä maailman parhaat edellytykset valvontaan - toki on nillä kuviakin aika monta valvottavana Suurin osa kätköjen kuvista taitaa kuitenkin olla itse otettuja.

    Vähän jännittää, millaiseksi homma menee tulevaisuudessa muissa maissa, joissa ei aina olla niin lainkuuliaisia kuin Suomessa.
  10. #580
    Lainaa paebar kirjoitti Katso viesti
    Tein kätkön Phuketiin, mutta se on nyt arkistoituna koordinaattibugin takia.

    Mulla ois monta hyvää kohdetta Thaikuissa. Pari viikkoa, kun siellä ajelee aamusta iltaan skootterilla, pahimmat vieroitusoireet helpottavat :-)
    Se koordinaattibugi pitäisi olla korjattuna (http://motocaching.freeforums.net/th...otiedot?page=2), mutta monikielisyys tietty vielä puuttuu. Olikos se kätkö nyt englanniksi? Jos sen enkunkielisen tekstin laittaisi talteen ja tilalle suomeksi, niin sittenhän se olisi julkaistavissa. Ja lisää englannin sitten, kun saan ne monikielisyyshommelit tehtyä?
  11. #581
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Se koordinaattibugi pitäisi olla korjattuna (http://motocaching.freeforums.net/th...otiedot?page=2), mutta monikielisyys tietty vielä puuttuu. Olikos se kätkö nyt englanniksi? Jos sen enkunkielisen tekstin laittaisi talteen ja tilalle suomeksi, niin sittenhän se olisi julkaistavissa. Ja lisää englannin sitten, kun saan ne monikielisyyshommelit tehtyä?
    OK! Hieno homma - käännän sen suomeksi. Ei varmaan mikään kauhee hoppu tukea useampia kieliä.
  12. #582
    Lainaa paebar kirjoitti Katso viesti
    Ilmasto lämpenee :-( Aloitin tänä vuonna kauden tammikuun 9.

    Tein kätkön Phuketiin, mutta se on nyt arkistoituna koordinaattibugin takia.

    Mulla ois monta hyvää kohdetta Thaikuissa. Pari viikkoa, kun siellä ajelee aamusta iltaan skootterilla, pahimmat vieroitusoireet helpottavat :-)
    Mutta sulla taitaakin olla kurapyörä jolla voi ajella tarvittaessa talvellakin. Joo, varmaankin tammikuun alussa pystyi ajelemaan mutta sen jälkeen tais tulla lumi.

    Mä matkustelen enemmänkin täällä englannin suunnilla ja kelit on aika kosteita tähän aikaan. Ei tekis kyllä mieli ajella mopolla; nytkin tulee vettä kaatamalla.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  13. #583
    Onneksi se talvi ei kamalan pitkä ole katupyörällekään, ainakin jos on samanlainen talvi kuin viime talvi oli. Mulla alkoi ajokausi 9.3. ja vielä ei pääty (tosin alkaa kätköjen hakemiset jäädä, kun noi lähimmät on jo haettu ja kovin pitkälle ei enää tarkene lähteä, mutta työmatkaa sahataan siihen asti, että on maa jäässä).
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  14. #584
    Viime talvi oli kyllä huippu, noin ajokautta ajatellen. Uudenvuoden aattona keskustassa oli pari Hayabusaa, katselivat ilotulitusta Nyt ovat luvanneet jo yöpakkasia, pitää toivoa että vielä hetkeksi lämpenee. Itsekin hain tänä vuonna maaliskuussa pyörän tallista, toivottavasti myös ensi vuonna. Muutoin pitää käydä hakemassa tuo Paebarin Phuketin kätkö
    KTM 990 SMT
    ex. Hayabusa
    ex. 1250FA
  15. #585
    Lainaa Crankcase kirjoitti Katso viesti
    Phuketin kätkö
    Katos prkl... en ollukaan huomannu tuota!! Itse meinaan keskittyä talven aikana kätköjen tekemiseen ainakin linjan Pori - Jkl - Svl pohjoispuolelle. Mutta vois kyllä oikeesti keskittyä tohon Ruotsiin ja Norjaan, ne on kuitenkin meille suomalaisille niin helposti tavoitettavia.
    Ja nyt kun Alppejakin on vähän kierretty niin kai sinnekin vois tehdä muutaman lisää (Stelvion tein jo!)
    Edit: Ja tais se ensimmäinen kätkö nyt sitten Ruotsiinkin tulla! (Kunhan julkaistaan!)
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 14.10.2014 klo 22:37.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  16. #586
    Vihdoin sain väsättyä blogiini kirjoituksen tästä hommasta. Ja tietenkin samantien englanniksi!
    Mulla kun on aika paljon kävijöitä/ lukijoita muualta kuin Suomesta...
    http://gozamite.wordpress.com/2014/1...way-of-riding/
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  17. #587
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Vihdoin sain väsättyä blogiini kirjoituksen tästä hommasta. Ja tietenkin samantien englanniksi!
    Mulla kun on aika paljon kävijöitä/ lukijoita muualta kuin Suomesta...
    http://gozamite.wordpress.com/2014/1...way-of-riding/
    Tää on todella hyvää mainosta. Kiitoksia Go_Za! Odotellaan että pleksi saa käännettyä sivustot englanniksi. Tarvitaan kuitenkin paikallisia modeja kuhunkin maahan (kun alkaa tulla muunmaalaisten tekemiä kätköjä) .
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  18. #588
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Vihdoin sain väsättyä blogiini kirjoituksen tästä hommasta. Ja tietenkin samantien englanniksi!
    Mulla kun on aika paljon kävijöitä/ lukijoita muualta kuin Suomesta...
    http://gozamite.wordpress.com/2014/1...way-of-riding/

    Tuohan on oikein positiivinen kirjoitus. Kiitoksia Sopivasti tulee motivaatiota myös englanniksi julkaisemiselle

    Tämä viikko tosiaan menee vielä yhdessä projektissa, missä asiakkaalla on kova kiire, mutta toivottavasti ensi viikon alussa pääsee sitten taas kehittämään motocachingia.
  19. #589
    Tais olla sitten vika kätköily tänään. Kylläpä tuli holotna olo 10 tunnin jälkeen. Lumihiutaleitakin tuli moneen otteeseen päivän aikana.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  20. #590
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Tais olla sitten vika kätköily tänään. Kylläpä tuli holotna olo 10 tunnin jälkeen. Lumihiutaleitakin tuli moneen otteeseen päivän aikana.
    Melko reipasta. Itse tein parin tunnin lenkin ja aivan jäässä. Pukeutumiskysymys tietysti
    KTM 990 SMT
    ex. Hayabusa
    ex. 1250FA
  21. #591
    Lainaa Crankcase kirjoitti Katso viesti
    Melko reipasta. Itse tein parin tunnin lenkin ja aivan jäässä. Pukeutumiskysymys tietysti
    Joo, pukeutumiskysymyshän se on, mutta kyllä jossakin vaiheessa se tuuli tuivertaa läpi vaatteiden. Kyllä se viluinen olo vaikutti ainakin meikäläiseen; lopuksi meinasin ajaa kehä 3:n ramppia väärään suuntaan. Onneks takana oleva kotilokuski huomas.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  22. #592
    Jlik on kaikkien aikojen kätkökunkku ! Tänään lähes pakkasessa 11 kohdetta, aika sissi ! Kohteita on meitä muita reilusti enemmän, ja hän on alottanut tän homman 10.8, muut esim. Maaemo ja mä melkein pari kuukautta aiemmin. Ja sit vielä kuvajahtiajelut päälle !

  23. #593
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Joo, pukeutumiskysymyshän se on, mutta kyllä jossakin vaiheessa se tuuli tuivertaa läpi vaatteiden. Kyllä se viluinen olo vaikutti ainakin meikäläiseen; lopuksi meinasin ajaa kehä 3:n ramppia väärään suuntaan. Onneks takana oleva kotilokuski huomas.
    Onneksi ei käyny pahemmin. Kyllä se tosiaan paksuistakin vaatteista loppujen lopuksi läpi tulee. Tuli asennettua nuo kahvalämppärit ja auttaa kyllä paljon.
    KTM 990 SMT
    ex. Hayabusa
    ex. 1250FA
  24. #594
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Jlik on kaikkien aikojen kätkökunkku ! Tänään lähes pakkasessa 11 kohdetta, aika sissi ! Kohteita on meitä muita reilusti enemmän, ja hän on alottanut tän homman 10.8, muut esim. Maaemo ja mä melkein pari kuukautta aiemmin. Ja sit vielä kuvajahtiajelut päälle !

    No todellakin, tämä vilukissa ei ole mopoon koskenut yli viikkoon ja yksi vetää vielä tollaisia matkoja . Tosin mäkin "joudun" huomenna ajelulle töihin, mutta vähän luulen, että yhtään "ylimääräistä" kilometriä ei tule ajettua .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  25. #595
    No, nää mun kätköreissut ei oo kyllä yhtään mitään verrattuna esim. mchuurteen juttuihin. Kaveri ajelee pohjosessa täys pakkaskeleillä. Kattokaa vaikka tätä ketjua.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26. #596
    Muistutellaans kaikkia perjantain tapahtumakätköstä https://www.motocaching.net/cache/view/id4023. Ilmoitelkaa oletteko tulossa paikalle, niin saadaan pöytävaraus vastaamaan tulijoiden määrää (toki saa saapua ilmoittamattakin, mutta paremmin mahtuu kun tietävät raflassa ennakkoon paljonko paikkoja varataan) .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  27. #597
  28. #598
    Tietenkin mukana.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  29. #599
  30.  
  31. #600
    Ei sitä näköjään saanutkaan viime kätköreissulla tarpeeksi ajamisesta vaikka olo oli aika holotna. Nyt taas himoittais lähteä kätköilemään mutta kun se mopo on jo talvisäilytyksessä mopoliikkeessä. Kelit olis kyllä hyvät.

    Mites muilla kätköilijöillä, jatkuuko ajokausi vielä? Ainakin crankcase ja gozamite tuntuvat tehtailevan vielä löytöjä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Sivu: 20 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1018192021223070120 ... ViimeinenViimeinen