Sivu: 13 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 311121314152363113 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 3785:sta
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Saas nähdä. Alkaa mennä homma vähän työläämmäks kun joutuu ajelemaan yhä kauemmaks. Lahden lähellä on vielä aika iso rypäs käymättömiä kätköjä. Joo ei se kylmyys ole esteenä. Eilen koin kosteuden suuremmaks haitaksi kun vuoronperään oli visiiri, rillit ja silmät märkänä. No, tulipahan pysähdeltyä kuivaamaan niitä ja ihailtua kauniita maisemia ja hiljaisuutta.
    Mulla on kanssa vielä Lahden seuduilla yksi iso rypäs käymättä, ehkä huomenna on sen aika . Mutta sitten alkaa olla mullakin kätköilyt kasassa, jäljellä on muutamia lähikätköjä joita olen "säästellyt" kun ei enää syksyn pimeissä illoissa ehdi töiden jälkeen minnekään pitkälle.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    Lainaa Nabla kirjoitti Katso viesti
    Komppaan tätä että pysyy hyvä idea esillä. Varsinkin eräillä voi olla ens kesänä kohteet vähissä jos ei tule jotain uusintakuittaussysteemiä

Vaikka voi käytyjäkin pätkiä vedellä uudestaan ihan muutenvaan, niin olisihan se uusintakuittaus pikku porkkana lähteä ajelemaan. Ettei tämä jää vain yhden kauden harrasteeksi...
    Mites jos kokoonnuttais vaikka kaljalasin (tai limpparin) ääreen kauden päättäjäisiksi jossakin ja keskusteltais näistä uusista ideoista ensi vuotta varten?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    ^ Mulle sopii
    Ja respectit myös Jackille satkun merkkipaalusta
    Lainaa Lohjalines kirjoitti Katso viesti
    Ja respectit myös Jackille satkun merkkipaalusta
    Täältä myös .
    Tänään käyty hakemassa 5 kätköä tästä läheltä ja lisätty taas muutama uus.
    Mm Siikajärvi and beyond!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Kiitti ! Mut huomatkaa, nyt jo 101 kohdetta ! Olipas aivan mahtavan upee ilma ajella tänään. N. 4.5h ja kaksi kohdetta, ennätys vissiin tuokin. Ajelin vähän ylimääräsiä ja löysinkin hyviä teitä mistä ei oo vielä tehty kohteita, kun vaan sais aikaiseks et alkas harjottelee.

Kaljaa, jees Missä ja koska ? Älkää ens vkl laittako.
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti

Kaljaa, jees Missä ja koska ? Älkää ens vkl laittako.
    Ja seuraavana vkl minä olen 'very busy'! Myöhemmin lokakuulle please..
    Eiköhän sen ajokauden päättäjäisen vois pitää vaikka lokakuun loppupuolella sitten kun ajokausi alkaa todella olla ohi. Mä oon matkoilla sen viikonlopun kun on Orgin Tallinnanristeily, mutta entäs sen jälkeen (loka-marraskuun vaihde). Oliskos se viikonloppuna vai arki-iltana? Entäs onks ehdotuksia paikaks? Vltava Rautatieaseman lähellä vois olla yks mahdollisuus. Sopiikos tuo Jackille vai pitäiskös kokoontua vähän lähempää Jackia (esim. jossakin junaradan varrella että pääsee himaankin)?

Muoks. Huomasin nyt että Lohjalineskin olis kiinnostunut elikä sitten ehkä hesa vois olla paras vaihtoehto. Lohjalle menee busseja.

Muoks. Huomasin nyt että Lohjalineskin olis kiinnostunut elikä sitten ehkä hesa vois olla paras vaihtoehto. Lohjalle menee busseja.
    Näin maalaispojalle julkinen ei ole vaihtoehto, joten mestalla ei merkitystä!
    Näin maalaispojalle julkinen ei ole vaihtoehto, joten mestalla ei merkitystä!
    Niin mutta jos tuut omalla kotilolla niin silloin ei voi
    Komppaan tätä että pysyy hyvä idea esillä. Varsinkin eräillä voi olla ens kesänä kohteet vähissä jos ei tule jotain uusintakuittaussysteemiä

Vaikka voi käytyjäkin pätkiä vedellä uudestaan ihan muutenvaan, niin olisihan se uusintakuittaus pikku porkkana lähteä ajelemaan. Ettei tämä jää vain yhden kauden harrasteeksi...
    Niin tästä tuli mieleen, että voiskos se käyttöliittymä olla sellainen että olis eri vuosille oma karttansa, jossa näkyy kaikki kätköt ja sitten omat sinä vuonna löydetyt. Ensi vuodelle olisi siis uusi kartta, jossa olisi kaikki kätköt ja siihen sitten päivittyis ensi vuonna löydetyt kätköt. Tän vuoden kartassa olisi sitten vain tänä vuonna löydetyt ja sitä ei vois sitten enää ensi vuonna "päivittää" elikä lisätä siihen uusia löydettyjä kätköjä. Näin vois sitten alkaa taas homman alusta.

Muoks. Sitten olisi kiva tietenkin sellainen kartta missä näkyy koko historia.
    Niin mutta jos tuut omalla kotilolla niin silloin ei voi
    Asioilla on tapana järjestyä...
    Asioilla on tapana järjestyä...
    OK, hyvä juttu.
    Tässä ensin muutamiin muihin aiheisiin liittyen... palaan "uudelleenkuittaukseen" kohta...

Jackille myös onnittelut! Vaikka nuo saavutukset ei nyt olekaan minkään kilpailun voittoja, niin kyllä teitä listan kärjessä olevia voi ihan syystä onnitella sen johdosta, että ootte kuitenkin nähneet aika monta paikkaa ja mutkatietä ja nimenomaan sillä parhaalla tavalla matkustaen

Lohjalinesin ehdotus: "Olisiko paha rasti jos kuittaamisen yhteydessä olisi kalenteri josta voisi valita päivän jolloin siellä on huristellut?". Laitoin asian työlistalle. Luulisin, että teen ton sitten, kun ensin saan funtsittua, miten hoidan eri maiden päivämäärien esitysmuodot. Eli varmaan menee "kansainvälistämisen" jälkeen.

-asiaan: Tottakai mukana. Tosta voisikin tehdä tapahtumakätkön, joka on tarkoitus kuitata ilman prätkää. Lokakuun loppupuoli kuulostaa hyvältä. Ehdottakaas joku jotain paikkaa (+päivämäärää)... mä en osaa, kun en tunne noita baareja.
    Eiköhän sen ajokauden päättäjäisen vois pitää vaikka lokakuun loppupuolella sitten kun ajokausi alkaa todella olla ohi. Mä oon matkoilla sen viikonlopun kun on Orgin Tallinnanristeily, mutta entäs sen jälkeen (loka-marraskuun vaihde). Oliskos se viikonloppuna vai arki-iltana? Entäs onks ehdotuksia paikaks? Vltava Rautatieaseman lähellä vois olla yks mahdollisuus. Sopiikos tuo Jackille vai pitäiskös kokoontua vähän lähempää Jackia (esim. jossakin junaradan varrella että pääsee himaankin)?

Äläs nyt sitä mieti missä mä asun, mulle käy mikä paikka vaan. Eikös pitäs mennä sen mukaan missä enemmistö porukasta asuu. Ja mä ainakaaan en junalla pääse mihkään. Lepsämässä ei oo vielä näkyny sellasia. Ja viikonloppu ois parempi.

Muoks. Ja lokakuun loppu on ok. Ja kiitti Pleksille !
    Tänään on Maisa ja Suski urakoineet kans oikein kunnolla
    Niin tästä tuli mieleen, että voiskos se käyttöliittymä olla sellainen että olis eri vuosille oma karttansa, jossa näkyy kaikki kätköt ja sitten omat sinä vuonna löydetyt. Ensi vuodelle olisi siis uusi kartta, jossa olisi kaikki kätköt ja siihen sitten päivittyis ensi vuonna löydetyt kätköt. Tän vuoden kartassa olisi sitten vain tänä vuonna löydetyt ja sitä ei vois sitten enää ensi vuonna "päivittää" elikä lisätä siihen uusia löydettyjä kätköjä. Näin vois sitten alkaa taas homman alusta.

Muoks. Sitten olisi kiva tietenkin sellainen kartta missä näkyy koko historia.
    Laitetaas vähän pohdintaa, millainen toi kokonaisuus voisi minun mielestäni olla.

Juu mäkin ajattelin tota koko historiaa. Eli varmaankin riittäisi kaksi vaihtoehtoa kartassa (vai riittääkö?)
    a) kaikki löydetyt
    b) kyseisen vuoden löydöt

Karttasivulla voisi olla valinta, kummat haluaa nähdä.

Kätkön sivulla voisi näkyä tähän tapaan:
    - kätköä ei ole löytänyt koskaan --> "et ole vielä löytänyt tätä + linkki: merkkaa löydetyksi" (siis kuten nytkin)
    - ennen kuluvaa vuotta löydetty --> "olet löytänyt tämän, mutta et tänä vuonna" + linkki: merkkaa kauden löytö"

Lokimerkinnöissä ehkä näytettäisiin jotenkin se, että onko "eka löytö" vai "kauden löytö".

Top-listat tietty "all time" ja "kuluva vuosi". Siis "eniten kätköjä löytäneet" -lista ja ehkä myös "löydetyimmät kätköt".

Kätköjä etsittäessä (kartta, listaukset...) pitäisi varmaankin olla helposti erotettavissa ne kätköt, joita ei ole koskaan löytänyt. Siis jos katsoo karttaa, jossa näkyy "kauden löydöt", niin silti sillä on merkitystä, onko jokin kätkö sellainen, että sitä ei ole löytänyt koskaan (esim. uusi kätkö) vai onko se aiemmin käyty, mutta ei vielä tällä kaudella. No jaa... ehkä toi ratkeisi vaikka jollain sellaisella, että karttasymbolissa olisi jokin pieni *-merkki lisänä niillä, jotka on kokonaan uusia tuttavuuksia.

Niiden kannalta, jotka ei halua kisailla kauden löydöistä, tällä ominaisuudella olisi kuitenkin kaksi merkitystä:
    - näkee, missä on tällä kaudella ajellut, jos haluaa kuitenkin vältellä samojen reittien ajamista
    - aktiivisilta "uudelleen ajajilta" saadaan lokimerkintöjä ja samalla tärkeää tietoa reittien kunnosta yms. Ja saitti sivu pysyy samalla muutenkin "aktiivisempana ja mielenkiintoisempana".

Lokimerkintöjen listauksiin ei ehkä tarvitse mitään rajauksia tän suhteen, vai? "Kauden kisan" seuraamisen näkökulmasta on ok näyttää kaikki, koska sehän on samalla lailla "kauden löytö" riippumatta siitä, onko löytänyt kätkön joskus aiemminkin.

Se toinen näkökulma voisi olla "ensilöytöjen seuraaminen" eli voisi jättää näyttämättä uudelleen löydetyt, mutta lieneekö siihen tarvetta? Toki voihan se monelle olla mielenkiintoisempaa lukea niiden kommentteja, jotka tutustuu paikkaan ekaa kertaa, kuin vaikkapa neljättä kauttaan ajelevan "taas täällä"-kommentteja.

Ehkä hyvien lokimerkintöjen esille nostamiseen kannattaa miettiä jotain muuta ratkaisua. Vaikka like-nappia, josta olikin jo jossain yhteydessä puhetta.

Kommentteja? Ideoita?
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    -asiaan: Tottakai mukana. Tosta voisikin tehdä tapahtumakätkön, joka on tarkoitus kuitata ilman prätkää. Lokakuun loppupuoli kuulostaa hyvältä. Ehdottakaas joku jotain paikkaa (+päivämäärää)... mä en osaa, kun en tunne noita baareja.
    Oisikos 25.10. tai 18.10. sopivia "ydinporukalle" (vai perjantait parempia?). Mä voin vaikka tällä kertaa tehdä kätkön. Mikä baari on hyvä on aina vähän makuasia (musiikin ym. suhteen) mutta jos ottaa kriteereiksi, että pitää olla aika keskustassa (että olisi hyvät kulkuyhteydet kauempaakin), hyvä valikoima bisseä (ja muita juomia tälle kerettiläiselle, joka ei bisseen koske ;) ), saisi ostaa (pikku)purtavaa (jos näkä yllättää), ei maksa sisään (jos joku haluaa vain notkumaan tulla), kuulee puheen ja on tarpeeksi tilavia pöytiä niin silloin hyviä paikkoja olisi esim. (jo ehdotettu) Vltava (rautatieasemalla), Praha (Kaivopihalla), Stone's (Ståccan kulmilla), Kitty's (Citykäytävä), Kaisla (Mikonkadun kortteli), Rotterdam (Kamppi)... (näin äkkiä mitä tulee mieleen). Noi on kaikki rock/heavy-henkisiä musaltaan, mutta mä en muunlaisia paikkoja tiedä , ehdotelkaa jos on jotain muita ideoita.
    Pistetään heti haastetta lisää: haluaisin nähdässä samassa kartassa kokonaan löytämättömät kätköt, tällä kaudella löydetyt sekä aiemmin löydetyt. Eli käytännössä joku erilainen löydetty-symboli tämän kauden ja vanhempiin löytöihin.

kuulostaa hyvältä idealta! Käytännössä varmaan joku ison kirkon paikka on "lähestyttävin" tai siis "poistuttavin".... Ainakin mulle sopii Helsinki, pääsee julkisin poiskin tänne maalle kehä3 ulkopuolelle.

18.10. on meilläpäin koulujen syysloma ja pientä reissua silloin tiedossa. Maaemon ehdottamat paikat kelpaa, speksi oli hyvä

Edit: perjantait parempia
    Ainakin mulle käy noi päivät. Ja paikkojen kriteerit on myös hyvät. Jos joku noista on paras sen suhteen, että kuulee hyvin ja mahtuu helposti, niin suosisin sitä.

Oops... unohtui syysloma - 25.10. olisi noista parempi ja perjantait käy myös.
    25.10 ok ja pe myös. Ja noi paikat kans on ok, mulle käy mikä vaan.
    Oma suosikkini on Janoinen Lohi Taka-Töölössä, kiva olutravintola jossa musa ei pauhaa häiritsevästi
    Janoinen lohi on hyvä paikka, mutta vähän syrjässä jos moni joutuu tulemaan/lähtemään julkisilla eri suunnille. Keskusta/Kamppi on silloin parempi, kun sieltä lähtee julkiset joka suuntaan.

Lyödään lukkoon 24.-25.10 vkloppu, niin ei tuo syysloma tule ongelmaksi.
    muoks. ei kun tää oli just se vkloppu joka ei jlikille sopinut... hmmm... Olisiko 31.10. perjantai ok? Mulle ei sitten enää marraskuun puolellea sovi lauantait, on niin paljon kavereiden synttäribileitä
    Viimeksi muokannut: Maaemo; 21.09.2014 klo 00:00.
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Janoinen lohi on hyvä paikka, mutta vähän syrjässä jos moni joutuu tulemaan/lähtemään julkisilla eri suunnille. Keskusta/Kamppi on silloin parempi, kun sieltä lähtee julkiset joka suuntaan.
    Totta vieköön joten otan ehdotukseni takaisin;)
    Pistetään heti haastetta lisää: haluaisin nähdässä samassa kartassa kokonaan löytämättömät kätköt, tällä kaudella löydetyt sekä aiemmin löydetyt. Eli käytännössä joku erilainen löydetty-symboli tämän kauden ja vanhempiin löytöihin.
    Hyvä haaste ja varmaan kannattaa noin tehdäkin, mutta heitän vielä tällaisen vastahaasteen Siis jotta tiedän, mihin tarpeeseen sitä näkymää teen, niin haluaisin ymmärtää, mikä tarve tuossa on taustalla. Nyt en ole oikein varma... tossa on varmaan jotain, mitä en hoksaa.

Eli nämä mä luulen ymmärtäväni:
    - Valitaan, mihin menisi kun haluaa nimenomaan etsiä "kauden kätköjä" ja vaikka päästä kauden top-listalle --> pitää näkyä tällä kaudella löytymättömät (ja samalla nähdä, mitkä on sellaisia, että niistä tulee myös ihan kokonaan uusia löytöjä). Ja toki jo tällä kaudella löydetytkin on kiva nähdä... ikäänkuin näkee työn tulokset.
    - Jos ei välitä merkitä/etsiä "kaudella löydettyjä", niin voi nähdä kokonaan löytämättömät, joista valita (samalla on kiva nähdä, mitkä on jo löytänyt)
    Myös 31.10 käy.
    Jopas ollut aktiivista kirjoittelua sillä aikaa kun olin poissa. Joo, mulle ei sovi tuo 17.-18. eikä 24.-26.10. kun ollaan matkoilla elikä mulle sopii 31.10. Mulle on ihan sama missä tavataan kun meen julkisilla (bussilla) kotiin Kampista.

Vastailen huomenna noihin pleksin mietteisiin (on kitattu vaimon kanssa valkkaria joten ajatukset ei ehkä ihan kirkkaita).
    31.10 ok mullekin

muoks:
    päivän tilasto:
    - 251 julkaistua kätköä
    - 1258 kätköllä käyntiä
  30.  
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Hyvä haaste ja varmaan kannattaa noin tehdäkin, mutta heitän vielä tällaisen vastahaasteen Siis jotta tiedän, mihin tarpeeseen sitä näkymää teen, niin haluaisin ymmärtää, mikä tarve tuossa on taustalla. Nyt en ole oikein varma... tossa on varmaan jotain, mitä en hoksaa.

Eli nämä mä luulen ymmärtäväni:
    - Valitaan, mihin menisi kun haluaa nimenomaan etsiä "kauden kätköjä" ja vaikka päästä kauden top-listalle --> pitää näkyä tällä kaudella löytymättömät (ja samalla nähdä, mitkä on sellaisia, että niistä tulee myös ihan kokonaan uusia löytöjä). Ja toki jo tällä kaudella löydetytkin on kiva nähdä... ikäänkuin näkee työn tulokset.
    - Jos ei välitä merkitä/etsiä "kaudella löydettyjä", niin voi nähdä kokonaan löytämättömät, joista valita (samalla on kiva nähdä, mitkä on jo löytänyt)
    Varmaan jotenkin noin... Paljon yksinkertaisimmin vain

Eli kun zuumailen karttaa vaikka Lahden seudulle, haluaisin nähdä että lenkillä sinne saisin kuitattua X kpl uusia löytöjä ja Y kpl kauden löytöjä tai todeta että sieltäpäin ei ole enää juuri kerättävää kumpaankaan kategoriaan.

31.10. On muuten ainakin tietyn ikäisten lasten keskuudessa suosioon noussut amerikkalaisperäinen karnevaalipäivä, saattaa napsua jotain järjestelytoimintaa siihen... Mutta valitaan päivä enemmistön perusteella, tuo huomiona josko vaikuttaa muillekin. Toisaalta, silloin ei kokonahkapuvun käyttäminen baarissa herättäis niin paljoa huomiota
Sivu: 13 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 311121314152363113 ... ViimeinenViimeinen