Sivu: 10 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 891011122060110 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 3785:sta
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Ehkä mieluummin 5 min odottelu kuin 10min. 10min on aika pitkä aika odotella uusintayritystä ja joku voi vetää herneet nenään (varsinkin jos on käynyt oikeasti kätköllä ja epähuomiossa ei ole rekisteröinyt oikeaa vastausta).
    Komppaan tätä.

Olen myös samaa mieltä siitä, ettei pleksin tarvitse tehdä kaikkea, eli musta myös voisi nykyiset kyssärit jättää ennalleen ja vaan vaihtaa luokituksen kolmoseksi. Kätkön tekijä voi sitten itse käydä tekemässä vaihtoehtoja monivalintaan ja muuttamassa kätkön takaisin kakkoseksi jos haluaa.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    No, säästäisihän se hieman vaivaa, jos vaan muuttaisi nykyiset kolmosiksi. Ja jotenkin minua muutenkin arveluttaa mennä muuttamaan toisten tekemien kätköjen kysymyksiä.
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jotta kyseessä ei olisi kilpailu, olisi hyvä poistaa tuo "top lista" eli eniten kätköjä löytäneet.
    Tekeekö top lista tästä kilpailun ? Ei ainakaan mun mielestä. Ei palkintoa, ei mainetta ja kunniakaan taida edes saada kätköilystä eikä varmaan oo tarvettakaan.

Mutkapätkiltä vois poistaa kysymykset, muilla kohteilla saa olla jos tekijä haluaa laittaa.
    Viimeksi muokannut: Jack; 10.09.2014 klo 00:29.
    Ainakin minulla tuppaa reiteillä unohtumaan se, että kätköön liittyy kysymys. En oikein tiedä, miksi se unohtuu. Ehkä tulee sen verran keskityttyä ajamiseen ja/tai navigointiin, ettei tule ajatelleeksi koko kysymystä.

Olen kyllä valmis poistamaan kysymykset reiteiltä, mutta olisi hienoa saada vielä lisää perusteluja. Ihan vaan siksi, että tietäisin, liittyykö asiaan jotain muutakin probleemia, kuin mitä nyt tiedän tai kuvittelen (tai olisiko osa syistä sellaisia, että niihin voisi olla jokin muukin ratkaisu, kuin kysymyksien poistaminen).

Tai onko joku sitä mieltä, että kysymykset pitäisi säilyttää myös reittikätköillä?
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Ainakin minulla tuppaa reiteillä unohtumaan se, että kätköön liittyy kysymys. En oikein tiedä, miksi se unohtuu. Ehkä tulee sen verran keskityttyä ajamiseen ja/tai navigointiin, ettei tule ajatelleeksi koko kysymystä.

Olen kyllä valmis poistamaan kysymykset reiteiltä, mutta olisi hienoa saada vielä lisää perusteluja. Ihan vaan siksi, että tietäisin, liittyykö asiaan jotain muutakin probleemia, kuin mitä nyt tiedän tai kuvittelen (tai olisiko osa syistä sellaisia, että niihin voisi olla jokin muukin ratkaisu, kuin kysymyksien poistaminen).

Tai onko joku sitä mieltä, että kysymykset pitäisi säilyttää myös reittikätköillä?
    Vanhat katkot voisi jattaa ennalleen (voisi olla aikamoinen homma poistaa kysymykset).

Minusta uusien reittikatkojen osalta kysymyksen tekemisen vois jattaa katkontekijan harkittavaksi.

Kysymykset ovat sikali mukavia, etta silloin tulee skarpattua elika tietaa milloin reitti alkaa/paattyy. Ma oon pyrkiny viime aikoina keraamaan useampia katkoja samalla ajelulla. Jos ei ole mitaan kysymyksia niin silloin tulee helposti ajettua vain katkoreitti lapi tavoitteena seuraava katko eika valttamatta aina tieda milloin katkoreitti alkaa ja loppuu. Jos reittiin liittyy kysymys niin silloin on pakko pysahtya etsimaan vastausta. Noihin unohteluihin auttaa esim. katkojen kirjoittaminen muistilapulle ja valokuvaaminen on aivan ehdoton juttu.

PS. Aakkoset puuttuu tasta UK-nappiksesta.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Joo vanhojen kohteiden kysymykset voi jättää mun mielestä kans ennalleen.

Mut haluun ajella mutkapätkät hurmiossa ilman et tarvii keskittyy oliko niissä jotain kysymystä

No, ei se ole kuitenkaan este pätkälle lähtemisessä jos kysymyksiä on.

Ens la ja su on mutkapätkä viikonloppu jos kelit antaa myöten !
    Aikalailla tullutkin jo samoja mielipiteitä, tässä vielä mun:

Vanhojen kysymysten muutos yksinkertaistaen eli vain siirto kolmoseen, kätkön tekijä voi sitten halutessaan muokata uusiksi. Paha siinä on ulkopuolisen mennä mitään monivalintoja keksimään, voi vaikka joku taiteilijasielu joka on vuodattanut kätköön oman sydänverensä kokea hengentuotoksensa tärvellyksi

Mielestäni reittikätköjenkin luokittelu saa olla tekijän päätettävissä, laittaa kysymyksen jos haluaa tai on laittamatta. Ei ole tarvetta näitä tehdä eri säännöillä kuin paikkakätköjä, rajoittaa vain suotta taiteilijan vapautta. Voi reittiinkin luontevasti liittyä joku pikku lisätehtävä joka "luo kokonaisvaltaisemman kokemuksen" kuin vain pätkän hurmiossa suhaaminen, kaikilla reiteillä se itse ajaminen ei välttämättä ole "se juttu".

Todellakin on mutkapätkäviikonloppu tulossa!
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Joo vanhojen kohteiden kysymykset voi jättää mun mielestä kans ennalleen.

Mut haluun ajella mutkapätkät hurmiossa ilman et tarvii keskittyy oliko niissä jotain kysymystä

No, ei se ole kuitenkaan este pätkälle lähtemisessä jos kysymyksiä on.

Ens la ja su on mutkapätkä viikonloppu jos kelit antaa myöten !
    Tuttu tunne tuo hurmiossa ajaminen. Kaikki katkoreitit olleet aivan mahtavia.

Onks kukaan miettiny ajokauden paattajaisia? Mulla jaa tuo Orgin Tallinnan reissu valiin kun oon sukulaisten kanssa reissussa tuolloin.

Muoks. mulla ehka vain la katkoilypaiva (hyva jos edes puolipaivaa).
    Ok... aika selvää linjaa sen suhteen, että nykyiset kysymykset jätetään ennalleen ja muutetaan vain vaikeusaste kolmoseksi. Helpompihan se noin on, eikä tarvitse mennä muuttamaan kysymyksiä, mikä olisi minustakin väärin. Se kysymys on kuitenkin kätkön tekijän asia, eikä ylläpidon. Ton vaikeusasteen joudun varmaan kuitenkin muuttamaan teknisistä syistä.

Ihan hyviä perusteluja reittien kysymyksiin liittyen myös. Onhan siinä vielä sellainen "lieventävä" seikka, että jos 2-tason kysymykset tulee monivalinnoiksi, niin sitten ei ole niin paljoa haittaa, mikäli reitillä vetää vastauspaikan ohi.

Ps. nyt pitäisi olla sellainen viritys toiminnassa, että yksityisviesteistä tulee sähköpostihuomautus (kuten myös huoltopyynnöistä).
    Miusta on ihan sama oli kysymyksiä tai ei. Pääasia että ajelee ja nauttii uusista pätkistä. Hain 3 rastia perättäisinä päivinä samoilta suunnilta. Yli 300 kilsaa per päivä pääs kurvailemmaa. Täällä keskellä suomea rastit vaan loittonee ja nautinto lisääntyy Lisää rasteja vaan kehiin. Kyllä aika tienpäällä aina kotiolot voittaa
    Viimeksi muokannut: Melekuttaja; 10.09.2014 klo 18:24. Syy: kirotusvirhe
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
    Lainaa Melekuttaja kirjoitti Katso viesti
    Lisää rasteja vaan kehiin. Kyllä aika tienpäällä aina kotiolot voittaa
    Se on juurikin näin

Tästä voi myös kehittää moottoripyöräharrastusta ja ilta-ajeluja uuteen suuntaan. Eli siihen, jos ei meinaa sopivaa kohdetta löytyä, niin kattoo kartalta jonkun paikan ja käy katsomassa, olisiko siitä muille esiteltäväksi. Esim. toi Sarvisalo syntyi moisella kokeilulla: https://www.motocaching.net/cache/view/id3168
    Hehkutetaanpas asiaa vielä täälläkin...

Jippii! Maaemo kävi katsomassa Mynterlän Postimiestä.

Ai, mitäkö siitä sitten? No sitä, että se oli TUHANNES "löytyi"-merkintä!

Lisää asiasta uutissivulla
    Hehkutetaanpas asiaa vielä täälläkin...

Jippii! Maaemo kävi katsomassa Mynterlän Postimiestä.

Ai, mitäkö siitä sitten? No sitä, että se oli TUHANNES "löytyi"-merkintä!

Lisää asiasta uutissivulla
    Onneksi olkoon Maaemo.
    Kun motokätköily sivuilla on ne TOP30 listat mutta sieltä puuttuu esim. lista kätköntekijöiden kätköjen lukumääristä. Mitäs mieltä ootte tästä? Ainakin musta olis kiva tietää kuinka monta kätköä kukin on tehny. Täytyy myöntää että viime aikoina oon keskittyny lähinnä kätköjen keräämiseen, mutta kunhan saan moponi pajalta toivottavasti huomenna niin on mielessä pari mahdollista uutta kätköreittiä (harmittavasti tosin stadin vastakkaisilla puolilla joten aika paljon ajamista tulee ees takaisin).
    Kun motokätköily sivuilla on ne TOP30 listat mutta sieltä puuttuu esim. lista kätköntekijöiden kätköjen lukumääristä. Mitäs mieltä ootte tästä?
    No eihän tuosta voi olla muuta mieltä kuin, että

Juu... toi yritti olla huumoria... mutta tosiaan sellainen lista pitäisi kyllä saada aikaan. Aattelin ensin, että voisi olla top lista siitä, kuinka monta kävijää kukin on saanut kätköilleen, kun kyse on kuitenkin ajelemisesta ja ajeluttamisesta. Mutta ehkä se olisi huono paristakin syystä: Mitä lähempänä isoja kaupunkeja kätköt on, sitä parempi sijoitus. Ja tietty sekin, että sijoituksen voisi ratkaista myös se, kuinka vanhoja kätköt ovat.

Eli ehkä vaan julkaistujen kätköjen määrä sorttauksen perusteena nyt alkuunsa.

Sitä odotellessa tämän hetken kätkömäärät ja nimimerkit: 28 pleksi, 27 gozamite, 19 Berttu, 16 Maaemo, 15 lohjalines, 14 paebar, 9 ijuku, 9 Isorosmo, 9 Pannaritimppa, 8 Ironlake, 6 Tmos88, 6 Purkkatukassa, 5 Save, 4 Nabla, 4 jlik, 4 tontze, 4 Zone, 3 SS, 3 peitsamo, 2 Intru1800, 2 Shrek, 2 sikaolmi, 2 Nomad, 2 jawalee, 2 Suski, 2 Jontte, 2 --Arima--, 2 Melekuttaja, 1 Hirves, 1 Metu69salemi, 1 roinane, 1 MikaLinna, 1 SaltyCaptain, 1 motomiika, 1 nelsson, 1 Jamppa J, 1 Sjuggen, 1 Timo Tasakaasu, 1 Kode, 1 perskuta, 1 ahma, 1 Larsanjus, 1 Perttu, 1 AXP, 1 pete69, 1 Triplex, 1 Tuopit, 1 Big Vic, 1 mao, 1 Powerslave, 1 esa h, 1 Martza, 1 Rekkamasa
    Itseasiassa jäin nyt itsekin miettimään, että mitä mieltä tuollaisesta listasta pitäisi olla...

Varmaan se olisi mielenkiintoinen monen muunkin, kuin jlik:n mielestä, mutta tuleeko kenellekään mitään mieleen siitä, että vaikuttaisiko se halukkuuteen tehdä kätköjä?

Kun nyt katsoo esim. tuota nykyistä tilannetta, niin mitä ajatuksia se mahtaa herättää - vai herättääkö mitään?
    Viikonloppuna täytyy ajella Pirkanmaalta Helsinkiin. Ensimmäinen kerta, kun ei tarvi ennen reissuun lähtöä tutkailla karttoja tai etsiskellä org:in palstalta vinkkejä sopivaksi reitiksi, vaan poimii tästä palvelusta mutkapätkät matkan varrelta ajettavaksi ja kahvilankin sopivasta kohtaa.
    Loistava sivusto! Pikkasen enemmän jos saisi muille motoristeille mainostettua, jotta saisi myös (sora)reittejä ja kätköjä.
    Tuli se aiemmin keskusteltu kysymysten uudistus tehtyä. https://www.motocaching.net/frontpage/news

Nyt meillä on sitten 103 kätköä joissa on vaikeusaste 3

No... mikäänhän ei niiden osalta oikeasti muuttunut. Kysymykset on edelleen samat. Katsellaan nyt, miten innokkaasti niitä jaksetaan muokata monivalinnoiksi.
    Kehitysehdotus:
    Kätkön esikatseluun kartalla (kun klikkaa kätköä) voisi lisätä reitin tai kätkön arvostelun eli tähtimäärän.
    Kun esim. sopivia reittejä katselee, voisi sitten vältellä vaikka kahden tähden reittejä ja etsiskellä niitä 4-5 tähden reittejä nopeasti.

Sitä odotellessa tämän hetken kätkömäärät ja nimimerkit: 28 pleksi, 27 gozamite, 19 Berttu, 16 Maaemo, 15 lohjalines, 14 paebar, 9 ijuku, 9 Isorosmo, 9 Pannaritimppa, 8 Ironlake, 6 Tmos88, 6 Purkkatukassa, 5 Save, 4 Nabla, 4 jlik, 4 tontze, 4 Zone, 3 SS, 3 peitsamo, 2 Intru1800, 2 Shrek, 2 sikaolmi, 2 Nomad, 2 jawalee, 2 Suski, 2 Jontte, 2 --Arima--, 2 Melekuttaja, 1 Hirves, 1 Metu69salemi, 1 roinane, 1 MikaLinna, 1 SaltyCaptain, 1 motomiika, 1 nelsson, 1 Jamppa J, 1 Sjuggen, 1 Timo Tasakaasu, 1 Kode, 1 perskuta, 1 ahma, 1 Larsanjus, 1 Perttu, 1 AXP, 1 pete69, 1 Triplex, 1 Tuopit, 1 Big Vic, 1 mao, 1 Powerslave, 1 esa h, 1 Martza, 1 Rekkamasa
    Wow... Oonko mä muka kakkosena!! Ohhoh... Tänään vielä tulossa 1 lisää!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Wow... Oonko mä muka kakkosena!! Ohhoh... Tänään vielä tulossa 1 lisää!
    Nyt ollaan tasoissa, mutta mä taidan jäädä auttamatta kakkoseksi kohta, kun mulla alkaa ideat käymään vähiin. Tai no, onhan mulla jotain vielä mielessä, mutta pitäisi ehkä päästä katsomaan niitä ja ovat vähän kaukana just nyt käytäväksi.
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Kehitysehdotus:
    Kätkön esikatseluun kartalla (kun klikkaa kätköä) voisi lisätä reitin tai kätkön arvostelun eli tähtimäärän.
    Kun esim. sopivia reittejä katselee, voisi sitten vältellä vaikka kahden tähden reittejä ja etsiskellä niitä 4-5 tähden reittejä nopeasti.
    Ihan totta, että tähdet kuuluisi siihen näkyviin. Voisi vaikka ottaa sen "aukeaa uudelle sivulle" tekstin pois, niin ei tarttis lisää tilaakaan.

En ole vielä satsannut paljoa noiden tähtien näyttämiseen, kun arvosteluja on ollut niin vähän. Mutta nythän niitä alkaa olemaan, joten voisi tehdä sillekin jotain. Mikähän mahtaisi olla sopiva määrä arvosteluja, että voisi näyttää tähdet? Esimerkiksi olisiko se passeli, että näytetään, jos arvosteluja on neljä tai enemmän?
    ^Mun mielestä neljä tai viisi olisi aika passeli, sillä määrällä ei yksittäinen arvostelu paina liikaa (tarkoittaen siis sitä, että jos kolme tai neljä sanoo, että kätkö on kahden tähden arvoinen ja yhden mielestä se olisi viitonen, niin silti tulee k-a:ksi alta kolme, samoin jos kolmen tai neljän mielestä kätkö on nelonen ja yksi on arvioinut sen ykköseksi, tulee k-a:ksi yli kolme)

Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Loistava sivusto! Pikkasen enemmän jos saisi muille motoristeille mainostettua, jotta saisi myös (sora)reittejä ja kätköjä.
    Tähän liittyen juuri yksi päivä mietin, että tarttisikohan kätköilylle jonkinlaisen mainoksen tai flyerin, jota voisi itse tulostaa ja jakaa. Ainakaan itse en ole kovin hyvä tuosta noin vaan menemään juttusille ihan tuntemattomien seuraan mutta jos olisi jonkinlainen lappunen jaettavana, se ehkä onnistuisi (ja samalla voisi sitten selittää itse enemmän, jos vastaanottaja vaikuttaisi kiinnostuneelta). Samoin välillä näkee pyöriä muttei omistajaa lähimailla, niin voisi jättää lappusen penkille. Vai olisiko se monen mielestä liian häiritsevää mainostusta ?
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    Ihan totta, että tähdet kuuluisi siihen näkyviin. Voisi vaikka ottaa sen "aukeaa uudelle sivulle" tekstin pois, niin ei tarttis lisää tilaakaan.

En ole vielä satsannut paljoa noiden tähtien näyttämiseen, kun arvosteluja on ollut niin vähän. Mutta nythän niitä alkaa olemaan, joten voisi tehdä sillekin jotain. Mikähän mahtaisi olla sopiva määrä arvosteluja, että voisi näyttää tähdet? Esimerkiksi olisiko se passeli, että näytetään, jos arvosteluja on neljä tai enemmän?
    Mä en oo oikein vielä sisäistäny miten noita arvosteluja voi oikein tehdä. Joillakin kätköillä niitä on ja joillakin ei. Ehkä täytyy seuraavalla kerralla kätköjä bongatessa tehdä myös arvosteluja.

Ne vois olla ihan hyvä juttu, mutta ei pidä suhtautua niihin liian vakavasti ettei sitten joku kätköntekijä vedä herneitä nenään jos saa huonot arvostelut. Voi jäädä sitten seuraavat (hienotkin) kätköt tekemättä.

Ajokelit on vielä hienot joten ei muuta kuin taas viikonloppuna kätköilemään. Mä korkkaan viikonlopun jo perjantaina kun olis tarkoitus lähteä Karkkilan-Forssan-Someron seutuville ennen kukonlaulun aikaa jotta sais bongattua 18 kätköä. Saa nähdä ehtiikö käydä kaikki läpi vaikka tomppaan on jo suunnitelttu reitti (n. 390kilsaa).

Muoks. Olis tarkoitus perjantaina käydä seuraavilla kätköillä:

1. Koisjärven Disko
    2. Haavistontien pohjoisosa
    3. Satelliittiantennit
    4. Vanha louhos
    5. Moottoripyörällä lentoon
    6. Kärköläntie
    7. Loukku - ravintola/kahvila
    8. Myllymäen torppa
    9. Keppanakellari
    10. Liesjärventie
    11. Hämeen Härkätien mutkaisin osuus
    12. Räyskälän lentokenttä
    13. Marskin Maja
    14. Hämeen Härkätie - kakkostieltä Portaaseen
    15. Torronsuon kansallispuisto
    16. Saaren kansanpuisto
    17. Hämeen Härkätie - mutkia Letkussa
    18. Badding Kioski Paratiisi

Reittiä ei ole mitenkään optimoitu joten vähän tulee ees takaisin ajamista. Liikkeelle olis tarkoitus lähteä n. klo 6 jotta ehdin takaisin himaan klo 16. Jos joku on kiinnostu lähtemään mukaan niin se sopii. Mieleen tulee jack, joka on ajanu noita kätköjä läpi oikein urakalla Maaemon kanssa viime aikoina.
    Ne vois olla ihan hyvä juttu, mutta ei pidä suhtautua niihin liian vakavasti ettei sitten joku kätköntekijä vedä herneitä nenään jos saa huonot arvostelut. Voi jäädä sitten seuraavat (hienotkin) kätköt tekemättä.
    Jos joku tästä hommasta vetää herneen nenään, niin siitä vaan. Eikö tämän sivuston ole pikemminkin tarkoitus palvella kaikkia motoristeja eikä sitä yhtä kätkön tekijää?
    Ennemminkin odotan, että jos ajan 4-5 tähden reittiä tai käyn 4-5 tähden kahvilassa, niin niissä on jotain spesiaalia. Pisteet annetaan reitille tai kahvilalle, ei kätkön tekijälle. 1-2 tähden kahvilan tai reitin ei tulisi olla kovin kummoinen.
    Toisaalta 1-2 tähden arvostelut taas kertovat nähtävyyspaikasta jotain. Sain omasta juoksuhautakätköstäni 2 tähteä, ja en siitä itsekään 4-5 tähteä antaisi. Tällaiset nähtävyydet voivat puhutella satunnaista kulkijaa eri lailla. Sotahistoriasta kiinnostuneet voivat olla aiheesta kovinkin innoissaan ja antaa jopa 4 pistettä.
    Tuo mun viime aikainen urakointi johtuu siitä et en tunnu saavan ajamisesta millään tarpeeks. Ja on mukava lähtee kun on kohteita mihkä mennä.

Jlik, tarkkana kohteen 3. kanssa, mä menin yli kilsan mettätietä turhaan kun en kattonu etukäteen tarkasti paikkaa. Kohde 5, aja varovasti se yksityistien osuus ! Mä yritin tyhmänä vähän liikaa siellä Mut se on kiva pätkä ajaa.
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Tuo mun viime aikainen urakointi johtuu siitä et en tunnu saavan ajamisesta millään tarpeeks. Ja on mukava lähtee kun on kohteita mihkä mennä.

Jlik, tarkkana kohteen 3. kanssa, mä menin yli kilsan mettätietä turhaan kun en kattonu etukäteen tarkasti paikkaa. Kohde 5, aja varovasti se yksityistien osuus ! Mä yritin tyhmänä vähän liikaa siellä Mut se on kiva pätkä ajaa.
    Mulla on vähän sama fiilis nyt, millään ei tunnu saavan tarpeeksi ajamisesta, sen takia tuo perjantain tourinki ja lähtö vielä aikaisin aamulla jotta ehtii ajoissa kotiin. Oon tehny suunnitelman paperille ja kopioinu kaikki kysymykset siihen. Sen verran monta kätköä on ettei millään voi muistaa kaikkia. Kiitos neuvoista kätköjen suhteen. Eikös tuo 3. kohde pitäisi olla helppo, luulis että nuo pallomaiset kupolit näkyis helposti? Ainakin Googlen satelliittikuvassa ne näkyy. Mä pelkään enemmän kohdetta 8 kun siinä joutuu vielä patikoimaan. Vaikka mulla on navi niin ei se aina osaa neuvoa perille, niin kuin kävi sen makkaranpaistopaikan Paratiisin kanssa.
    Mulla on vähän sama fiilis nyt, millään ei tunnu saavan tarpeeksi ajamisesta, sen takia tuo perjantain tourinki ja lähtö vielä aikaisin aamulla jotta ehtii ajoissa kotiin. Oon tehny suunnitelman paperille ja kopioinu kaikki kysymykset siihen. Sen verran monta kätköä on ettei millään voi muistaa kaikkia. Kiitos neuvoista kätköjen suhteen. Eikös tuo 3. kohde pitäisi olla helppo, luulis että nuo pallomaiset kupolit näkyis helposti? Ainakin Googlen satelliittikuvassa ne näkyy. Mä pelkään enemmän kohdetta 8 kun siinä joutuu vielä patikoimaan. Vaikka mulla on navi niin ei se aina osaa neuvoa perille, niin kuin kävi sen makkaranpaistopaikan Paratiisin kanssa.
    Kyllä niiden antennikupolien ohi pääsee, jos ei katso karttaa ja lähtee väärään suuntaan. Testattu myös minun toimesta... mutta olihan siellä pöpelikössä ihan hauska ajella

Myllymäen torpalla (8) on hyvä hämäys tienviitta, jossa on eri tien nimi, kuin kartassa. Ja sitten vielä se levike on tosiaan melko vaatimaton. Kandee ottaa varoiksi ne kuvauksen ajo-ohjeet mukaan. Tosin luulen, että navi löytää paikan. Patikkaosuus on helppo - ei eksy.
    [QUOTE=pleksi;6331709]Kyllä niiden antennikupolien ohi pääsee, jos ei katso karttaa ja lähtee väärään suuntaan. Testattu myös minun toimesta... mutta olihan siellä pöpelikössä ihan hauska ajella

Joo, se pöpelikkötie oli ihan ok. Mut rupes ihmetyttää kun ei näy palloja millään. Pistin koneet sammuksiin ja rupesin kattelee karttaa ipadista, kun olin saanu pyörän käänettyä kapealla tiellä ja pistin koneen käyntiin niin hirvi meni nokan edestä tien yli n.30 metrin päästä. Taidettiin molemmat pelästyä yhtä paljon, hirvi ja mä.
  30.  
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    ^Mun mielestä neljä tai viisi olisi aika passeli, sillä määrällä ei yksittäinen arvostelu paina liikaa (tarkoittaen siis sitä, että jos kolme tai neljä sanoo, että kätkö on kahden tähden arvoinen ja yhden mielestä se olisi viitonen, niin silti tulee k-a:ksi alta kolme, samoin jos kolmen tai neljän mielestä kätkö on nelonen ja yksi on arvioinut sen ykköseksi, tulee k-a:ksi yli kolme)
    Hyvät perustelut sinulla - kuten ennenkin. Kelpaa mulle

Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Tähän liittyen juuri yksi päivä mietin, että tarttisikohan kätköilylle jonkinlaisen mainoksen tai flyerin, jota voisi itse tulostaa ja jakaa. Ainakaan itse en ole kovin hyvä tuosta noin vaan menemään juttusille ihan tuntemattomien seuraan mutta jos olisi jonkinlainen lappunen jaettavana, se ehkä onnistuisi (ja samalla voisi sitten selittää itse enemmän, jos vastaanottaja vaikuttaisi kiinnostuneelta). Samoin välillä näkee pyöriä muttei omistajaa lähimailla, niin voisi jättää lappusen penkille. Vai olisiko se monen mielestä liian häiritsevää mainostusta ?
    Juu! Itseasiassa olen jo vähän testannutkin tuota. Mulla on ollut sellaisia muistilappusia mukana, kun olen kysellyt tapaamiltani motoristeilta, ovatko kuulleet kätköilystä. Ainakin minusta tuntuu, että kaikki ovat olleet jossain määrin kiinnostuneita ja ottaneet lappusen vastaan ihan mielellään. Yleensä mainostuksen häiritsevyys vähenee kummasti taikasanalla "ilmainen"

Ja tosiaan tuollainen "motoristit mainostaa toisilleen" -lähestymistapa on varmaankin tarpeen. Nimittäin tähänastisen kyselyni tulos on tämä:
    - ei ole kuullut asiasta: 22
    - on kuullut: 0
    Se vaan taitaa olla niin, että suurin osa motoristeista ei ainakaan Suomessa ole mitään facebook-sukupolvea.

Olen myös miettinyt pieniä houkuttimia motivoimaan mainosten jakamista, mutta ei siitä sen enempää vielä tässä vaiheessa... ehkä keväämmällä.

Anyway... jostain syystä en löytänyt markkinointiosastoa täältä motocachingin pääkonttorista, joten kirjoitin itse pienen tekstin mainokseksi. Please, ehdottakaa parannuksia, että saataisiin siitä kunnollinen, ettei jaella mitään "kätköilijäkarkoittimia" Mä voin sit koittaa sommitella tuon vaikka sellaiseksi, että niitä saisi logon kera vaikka neljä tai kuusi yhdelle A4-arkille. Kehtaisiko jotain ton tapaista jaella?

Maailma on täynnä mielenkiintoisia paikkoja ja näkemisen arvoisia asioita - oikeita aarteita! Moottoripyörä on mitä parhain kulkupeli niihin tutustumiseen.

Ilmaisessa motocaching -palvelussa eli motokätköilyssä motoristit esittelevät toisilleen nimenomaan moottoripyöräajelun kohteeksi soveltuvia paikkoja, parhaita mutkateitä ja tunnelmallisia taukopaikkoja.

Motokätköilyssä merkitään "kätköjä" löydetyksi leikkimielisen kisailun säestämänä, jaetaan kokemuksia ja saadaan samalla ajantasaista tietoa esim. mutkateiden kunnosta.

Vaikka puhummekin kätköistä, niin emme etsi mitään piilotettuja juttuja, vaan ajelemme moottoripyörillä tutustumaan uusiin paikkoihin ja reitteihin. Silti hommasta ei puutu löytämisen iloa. Mikä onkaan hienompaa, kuin löytää jotain erityistä paikasta, josta on aina ennen ajanut ohi.

Rekisteröidy ilmaiseksi osoitteessa www.motocaching.net ja suuntaa kohti uusia seikkailuja.
Sivu: 10 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 891011122060110 ... ViimeinenViimeinen