Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Etsiskelen R-sarjan Bemmiä ja löysin vähän ajetun R 1100 RS:n. En vielä koeajanut sitä, mutta ihan kuivahrjoitellenkin polvikulma tuntui älyttömän tiukalle.
    Ahtaus oli syynä miksi pyörä yleensä on myynnissä, myyjä on minua pidempi.
    Oma pituuteni heiluu kai mielialasta johtuen siinä 185-183.

    Saako tuohon RS:ään rakennettua kunnollista ajoasentoa tällaiselle pätkälle?
  2. #2
    Tuntematta pyörää sen tarkemmin mutta katsoitko oliko jalka tapit alemmassa
    kiinnityskohdassaan? Kaksi asentoahan niissä lie valittavana?

    Ja hieman kyykympi se on joten kulmaa tulee...
    Honda XL1000VA 2006
  3. #3
    Juu. Siis ei. Siinä seisoi kaksi täysin BMW-ummikkoa. Myyjä myi pyörää sillä tiedolla mitä muutaman tuhannen kilsan ajelulla siitä on kertynyt.
    Katselimme kyllä niitä tappeja, nimenomaan ihmettelimme olisko niissä jokin säätö.

    Omassa kokemuspohjassani RS vertautuu Yamaha XJ 900:aan. Koko ja tyyli, mutta XJ:llä kun taivaltelin ajoasento oli leppoisa ja rento.

    Sitten tämä bokserilla varustettu Pappa-Tunturi onkin tarkoitettu Mansaarelle, ihmettelen vaan. Enkä oikein meinaa uskoa ettei tota asentoa saisi avattua.

    Toisaalta, onhan pelkkä R ja RT olemassa. Mutta tuo RS olisi sellainen peruspyörä mukava olemukseltaan muuten, mielestäni.
  4. #4
    Olisko jossain Nippy Normanilla tai Wunderlichillä saatavana madallussarjaa...
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  5. #5
    Lainaa tapjar kirjoitti Katso viesti
    Olisko jossain Nippy Normanilla tai Wunderlichillä saatavana madallussarjaa...
    Sieltäpä hyvinkii...
    http://www.wunderlich.de/shop/mfw-va...paar-4408.html
    White punks on dope!!
  6. #6
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    Noissa on vaan ongelmana se, että tapit ovat sitten myös leveämmällä ja kallistusvarat voivat pienentyä aika lailla.
    "Please note: Due to the nature of this conversion type the footrests are moved further out than standard. Depending on the chosen configuration/footrest position this may cause vastly reduced cornering clearances. Please ride accordingly! "

    Ja tuo kuvan osa on vain kiinnitysosa tapinpidike/tappi osille.
    Eli aika kallis ratkaisu


    Aja sillä RS pyörällä vaikka tunnin koeajo erilaisia teitä, mutkaa, kaupunkiajoa, moottoritietä jne. Kyllä siinä ajassa huomaat miten se sopii myös ranteillesi.

    Pekka
  7. #7
    Aja sillä RS pyörällä vaikka tunnin koeajo erilaisia teitä, mutkaa, kaupunkiajoa, moottoritietä jne. Kyllä siinä ajassa huomaat miten se sopii myös ranteillesi.

    Pekka
    [/QUOTE]

    Öh. Miten tän nyt sanois, ajattelin jos lähtisit kaveriksi kurkkaamaan sitä peliä. Se on tässä mulla naapurissa. Ihan tauoton kahvitarjoilu ja tukevampaakin evästä saadaan järjestettyä sillä aikaa jos vilkaiset sitä pyörää.
    Tietty sillä varauksella että kaverilla on krilli. Tai sitten mennään Vanhalle Unkalle firman piikkiin.

    Kävin kattomassa Cad:in RT:n ja ostan sen jollei tuosta RS:stä urkene jotain uutta. Cad sanoi jotta hän ostais ensin sen RS:n, kehoitti joka tapauksessa vielä katsomaan sitä.

    Joten täytynee käydä katsomassa. RT odottelee sen aikaa. Että lähetkö kaveriksi vaikkapa lauantaina?
    Kaveria tarvin tekniikan suhteen. RS on vuodelta 1997 ja sillä on ajettu 23.000 km. Laput löytyy, mutta onko se lahonnut ajamattomuuttaan? ABS:t ja muut.
  8. #8
    Lainaa classic kirjoitti Katso viesti
    Öh. Miten tän nyt sanois, ajattelin jos lähtisit kaveriksi kurkkaamaan sitä peliä. Se on tässä mulla naapurissa. Ihan tauoton kahvitarjoilu ja tukevampaakin evästä saadaan järjestettyä sillä aikaa jos vilkaiset sitä pyörää.
    Tietty sillä varauksella että kaverilla on krilli. Tai sitten mennään Vanhalle Unkalle firman piikkiin.

    Kävin kattomassa Cad:in RT:n ja ostan sen jollei tuosta RS:stä urkene jotain uutta. Cad sanoi jotta hän ostais ensin sen RS:n, kehoitti joka tapauksessa vielä katsomaan sitä.

    Joten täytynee käydä katsomassa. RT odottelee sen aikaa. Että lähetkö kaveriksi vaikkapa lauantaina?
    Kaveria tarvin tekniikan suhteen. RS on vuodelta 1997 ja sillä on ajettu 23.000 km. Laput löytyy, mutta onko se lahonnut ajamattomuuttaan? ABS:t ja muut.
    Lauantai ei valitettavasti sovi. Lähden huomenna jo klo 12:00 Virojoelle rapujuhliin ja ajelen sieltä lauantaina takaisin kaverin kanssa jotain hiekkateitä. Aikaa menee koko lauantai päivä.
    Sunnuntaina voisi lähteä.
    Tekniikka siinä varmaan on kunnossa. Tärkeintä olisi, että se sopii sulle ajoasennon ja pyörän luonteen osalta.
    Hinta sillä on kyllä liian kova, jos vertaa muihin samanlaisiin Suomessa ja varsinkin Saksassa.
    Linkki Mobile.de sivuille
    Ei noilla kilometreillä voi olla noin suurta vaikutusta hintaan. Eihän tuo pyörä mene miksikään vielä 100 tonnissakaan.
    Enemmän vaikuttaa malli ja vuosimalli.
    Taitaa olla tuo pyörä
    Linkki
    Ja kuva


    Soita mulle, niin sovitaan mitä tehdään.

    Pekka
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 05.09.2013 klo 19:29.
  9. #9
    Jos toi R1100RS sopii sulle ajoasennon ja pyörän luonteen osalta, niin hyvin voisit harkita tuotakin.
    Linkki, Melkein 2000 € halvempi ja lähes yhtä hyvä, kai.

    Ei noilla kilometreillä ole kovinkaan paljon vaikutusta, jos pyörä on muuten siisti ja nätti.

    Pekka
  10. #10
    Nyt en oikeasti muista, mutta RS:ssä ei taida olla jalkatappien säätöä, mutta satulan korkeussäätö voisi olla... Itse asiassa Pekka minulle aiemmin kesällä lähetteli muun keskustelun yhteydessä RS:n manuaalin ja onhan siinä säädettävä satulan korkeus.Eli onhan varmasti ylimmässä asennossa?
    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Nyt en oikeasti muista, mutta RS:ssä ei taida olla jalkatappien säätöä, mutta satulan korkeussäätö voisi olla... Itse asiassa Pekka minulle aiemmin kesällä lähetteli muun keskustelun yhteydessä RS:n manuaalin ja onhan siinä säädettävä satulan korkeus.Eli onhan varmasti ylimmässä asennossa?
    Myyjä ei tiennyt tuosta säädöstä mitään. Eli käyn näyttämässsä sen ja samalla katson itsekin missä se on.

    Mitä itse pyöräasiaan tulee, siis ostamiseen, niin muutama tunti nyt illalla syyskoleassa metsässä koirien kanssa toi hakematta mieleen tilanteen kun illasta syksymmällä palailee kotiin mopedilla. Siihen tilanteeseen otan aivan varmasti RT:n katteineen mieluummin kuin nakumman.

    Koko elämäni aikana en ole vääntänyt mitään ajoneuvokauppaa näin pitkään, reilu viikko, kuin tätä pyöräjuttua. Eli nyt on oltu riittävän normiaikuisia ja järkeviä, lopetan pohtimisen.
    Se tummansiniharmaa tms. RT kotiutetaan mahd. pian, tai jos siinä tulee joku ongelma, sitten Oulusta melko samoilla spekseillä semmotti vaaleanman metalliharmaa. Siitä en ole puhunut kenenkään kanssa, lukenut ilmoituksen.

    Jos se menee ostettavaksi, soitan myyjälle ja puhun hinnasta 5 min. ja sitten tuubilla Ouluun. Illaksi kotiin ajamalla.

    No. Luulempa että Espoo riittää hakupaikaksi.

    Eli unohdan ne RS:n alaspäinpalikat. Katse eteenpäin ja ehkäpä vähän yläviistoon.
  12. #12
    Lainaa classic kirjoitti Katso viesti
    Myyjä ei tiennyt tuosta säädöstä mitään. Eli käyn näyttämässsä sen ja samalla katson itsekin missä se on.

    Mitä itse pyöräasiaan tulee, siis ostamiseen, niin muutama tunti nyt illalla syyskoleassa metsässä koirien kanssa toi hakematta mieleen tilanteen kun illasta syksymmällä palailee kotiin mopedilla. Siihen tilanteeseen otan aivan varmasti RT:n katteineen mieluummin kuin nakumman.

    Koko elämäni aikana en ole vääntänyt mitään ajoneuvokauppaa näin pitkään, reilu viikko, kuin tätä pyöräjuttua. Eli nyt on oltu riittävän normiaikuisia ja järkeviä, lopetan pohtimisen.
    Se tummansiniharmaa tms. RT kotiutetaan mahd. pian, tai jos siinä tulee joku ongelma, sitten Oulusta melko samoilla spekseillä semmotti vaaleanman metalliharmaa. Siitä en ole puhunut kenenkään kanssa, lukenut ilmoituksen.

    Jos se menee ostettavaksi, soitan myyjälle ja puhun hinnasta 5 min. ja sitten tuubilla Ouluun. Illaksi kotiin ajamalla.

    No. Luulempa että Espoo riittää hakupaikaksi.

    Eli unohdan ne RS:n alaspäinpalikat. Katse eteenpäin ja ehkäpä vähän yläviistoon.
    Kait tuosta on pakko luopua. Jatketaan kuten sovittiin. Olen yhteyksissä.
    <p>2002-2014</p>
  13. #13
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Kait tuosta on pakko luopua. Jatketaan kuten sovittiin. Olen yhteyksissä.
    Case is closed.

    Vuonna 1987 päätin ostaa BMW-moottoripyörän. Ostomatkalla jostain ilmestyi 2 kuukautta ja 1500 km ajettu Yamaha XJ900, pakkohan se oli ostaa.

    Sitä meinasin vaihtaa kerran vuodessa Bemmiin. Sittemmin kerran vuodessa vaihtelin Bemmiin milloin mitäkin, siis ajatuksissa. Aina vaihtui johonkin muuhun, mitä erilaisemmista syistä. Sitten tuli pitkä tauko kokonaan ilman pyörää. Asuntovaunuja ja silleen.

    Tänä vuonna kesäkuun alkupäivinä palasin moottoripyöräilyn pariin ex-tempore päähänpistosta. Ostin pyörän vuorokauden sisään siitä kun ajatus iski mieleen.

    Se on Yamaha Virago 535. Tosi nätti kromikasa ja kiva pörriäinen kardaanilla. Viikon päästä ostosta tuli mieleen että miksen sitten ostanut sitä Bemaria? Tuon Yammyn hinnalla olis saanu Bemminkin.

    Nyt sitten on ollut tämä viikko tätä vatkaamista. Voitto tuli. Voitin tämän melkein kolmenkymmenen vuoden maratonin BMW:n ostamiseksi.
    Kauppa on sovittu tiistaille. Asiaan kuuluu, vähän niinkuin mausteena, etten ole tähän melkein 30-vuoteen ajanut metriäkään BMW-merkkisellä pyörällä. Bemmin autoja minulla on ollut monen värisiä ja kokoisia.

    Mutta siis ensi tiistaina hoidan loppuun sen koeajomatkan jolle lähdin 1987 syksyllä ( tarkemmin elokuun lopulla ) Reijo Myllymaan pajaan ja kauppaan. Toivottavasti tuollainen alushousu, eikun bokseri, on mukava ajaa.
  14. #14
    Lainaa classic kirjoitti Katso viesti
    Case is closed.

    Vuonna 1987 päätin ostaa BMW-moottoripyörän. Ostomatkalla jostain ilmestyi 2 kuukautta ja 1500 km ajettu Yamaha XJ900, pakkohan se oli ostaa.

    Sitä meinasin vaihtaa kerran vuodessa Bemmiin. Sittemmin kerran vuodessa vaihtelin Bemmiin milloin mitäkin, siis ajatuksissa. Aina vaihtui johonkin muuhun, mitä erilaisemmista syistä. Sitten tuli pitkä tauko kokonaan ilman pyörää. Asuntovaunuja ja silleen.

    Tänä vuonna kesäkuun alkupäivinä palasin moottoripyöräilyn pariin ex-tempore päähänpistosta. Ostin pyörän vuorokauden sisään siitä kun ajatus iski mieleen.

    Se on Yamaha Virago 535. Tosi nätti kromikasa ja kiva pörriäinen kardaanilla. Viikon päästä ostosta tuli mieleen että miksen sitten ostanut sitä Bemaria? Tuon Yammyn hinnalla olis saanu Bemminkin.

    Nyt sitten on ollut tämä viikko tätä vatkaamista. Voitto tuli. Voitin tämän melkein kolmenkymmenen vuoden maratonin BMW:n ostamiseksi.
    Kauppa on sovittu tiistaille. Asiaan kuuluu, vähän niinkuin mausteena, etten ole tähän melkein 30-vuoteen ajanut metriäkään BMW-merkkisellä pyörällä. Bemmin autoja minulla on ollut monen värisiä ja kokoisia.

    Mutta siis ensi tiistaina hoidan loppuun sen koeajomatkan jolle lähdin 1987 syksyllä ( tarkemmin elokuun lopulla ) Reijo Myllymaan pajaan ja kauppaan. Toivottavasti tuollainen alushousu, eikun bokseri, on mukava ajaa.
    Lopussa kiitos seisoo, vai mitä se Viagran markkinointi lupaakaan Täytyy myöntää, että ensimmäinen kerta kun olen mopoa myymässä ja kovasti on ristiriitaiset tunteet. Järki sanoo, jotta tuosta on pakko luopua, kun pitää talliin saada tilaa LoTjan remonttia varten. Jatkossakaan nuo RT ja LT ovat liian samanlaiset pyörät yht'aikaa pidettäviksi. Ja hankalahan noita on yht'aikaa ajella muutenkaan. RT vaan on NIIIIIN kiva pyörä ajella. Tehoa kun 80-luvun taksi-mersussa mutta mukavuus ja ketteryys myös samaa sarjaa! LoTja on mukava sitikka ja tekniikkakin tuntuu olevan samasta maasta ;)

    Eli sydän verta valuen pitää päästää RoTja uuteen kotoon. Tervetuloa vaan Bimmeri-foorumeille lukemaan kauhutarinoita pettävistä peristä (siis pyörän), itsestään tyhjenevistä akuista, paskoista satuloista ja plekseistä, jotka on tehty jollekin Italialaiselle standardi-apinalle.
    <p>2002-2014</p>
  15. #15
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Tervetuloa vaan Bimmeri-foorumeille lukemaan kauhutarinoita pettävistä peristä (siis pyörän), itsestään tyhjenevistä akuista, paskoista satuloista ja plekseistä, jotka on tehty jollekin Italialaiselle standardi-apinalle.
    Unohdit kardaanin!
  16. #16
    Lainaa Garba kirjoitti Katso viesti
    Unohdit kardaanin!
    Juu. Kuulemma nuo eivät pysy paikallaan valoissa vaan valuu ja vatkaantuu sivusuunnassa. Jänniä pelejä. Minähän tuosta olen vain kuullut, eläissäni en ole Bokserilla ajanut.

    Paria kolmea naapurin koiraa kyllä ulkoiluttanut. Jotka olivat Boksereita.

    P.S. Lisäsin allekirjoituksen, ja meni heti väärin Rt:n kilsat pielessä. Korjataan jatkossa.
    BMW R1150RS
  17.  
  18. #17
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Lopussa kiitos seisoo, vai mitä se Viagran markkinointi lupaakaan Täytyy myöntää, että ensimmäinen kerta kun olen mopoa myymässä ja kovasti on ristiriitaiset tunteet. Järki sanoo, jotta tuosta on pakko luopua, kun pitää talliin saada tilaa LoTjan remonttia varten. Jatkossakaan nuo RT ja LT ovat liian samanlaiset pyörät yht'aikaa pidettäviksi. Ja hankalahan noita on yht'aikaa ajella muutenkaan. RT vaan on NIIIIIN kiva pyörä ajella. Tehoa kun 80-luvun taksi-mersussa mutta mukavuus ja ketteryys myös samaa sarjaa! LoTja on mukava sitikka ja tekniikkakin tuntuu olevan samasta maasta ;)

    Eli sydän verta valuen pitää päästää RoTja uuteen kotoon. Tervetuloa vaan Bimmeri-foorumeille lukemaan kauhutarinoita pettävistä peristä (siis pyörän), itsestään tyhjenevistä akuista, paskoista satuloista ja plekseistä, jotka on tehty jollekin Italialaiselle standardi-apinalle.
    Juu. Nyt on jo noin 1000 km takana. Viime syksynä ajettu. Syksyllä totuttelua ei haitannu mikään, mitä nyt kerran pudotin varpailleni koko pärrän. Joku siinä risteyksessä tuli heti kaveriksi niin saatiin nostellua vehjes takaisin pyörilleen.

    Nyt ensi sunnuntaina Pekka V tulee vaihtamaan akun. Se on paitsi syvältä niin myös syvällä, jossain tankin alla.
    Sitten käyntiin ja odottelemaan koska perä vuotaa. Ajattelin jatkaa toistaiseksi ISA standardin mukaisesta pleksistä modaamallasi.
    Satulasta olen sitä mieltä että näillä kilsoilla se on parhautta tuntumaltaan. Ehkä tuntuma huononee kun pääsen enemmän ajelemaan. Tai sitten siinä ei ole mitään vikaa, paitsi että se on päin persettä. Toisaalta en ole juurikaan muuten niiden nähnyt olevan muissakaan merkeissä.
    BMW R1150RS