Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Koitimpa pääsiäisen kunniaksi ottaa pyörän ajoon, mutta ottamatta jäi. Akku oli yön yli laturissa joten virtaa piti olla, mutta ei jaksanut pyörittää kuin muutamia kertoja. Otin siis avuksi saman laturin jolla akun latasin koska siinä on apuvirtatoiminto.

    Puolentunnin yrittämisen jälkeen tulin siihen tulokseen että jossakin on vikaa. Paikallistin ongelman bensapummppuun joka ei inahtanutkaan virrat päällä eikä startatessa. Tankista tulevasta letkusta bensaa sen sijaan tuli kun sen irrotin, joten tukossa bensansuodatin ei ole.

    Kokeilin pumppua suoralla 12V virralla ja se alkoi pörisemään kuten kai kuuluukin. Pumpulle tulevat johdot sen sijaan eivät anna yleismittarilla testatessa mitään järkevää lukemaa vaan semmosia hyppiviä arvoja kun koettaa startata apuvirran kanssa.

    Koetin etsiä vastauksia haulla myös ulkomaisilta foorumeilta mutta huonoin tuloksin, joten nyt kaipailisin ideoita vianetsintään.

    Uusi akku ja pumpun releen tarkistus on ensimmäisenä listalla, mutta sen jälkeen menee esim noiden VFR:n akilleen kantapäiden kanssa, eli staattorin(?) ja RR:n kanssa harmaaksi että miten pitäisi toimia

    Latauspuolen ongelmista löytyikin paljon juttua ja myös parannusehdoituksia. Siksi kysynkin olisiko tässä johtosarjassa järkeä:
    http://www.wiremybike.com/vfr-specif...154d338a45cb50

    Entäpä mahdollinen uusi stator ja RR, miten osaan hankkia esim ebaystä oikean ja laadukkaan varalle?
    Honda VFR 750F vm1997
  2. #2
    Releestä ja akusta on hyvä lähteä liikkeelle, paikallista rele ja kokeile ohittaa se, yhdistä liittimestä ne kaksi nastaa joiden kautta "vahva" virta menee, jos rele rikki tai ohjausta ei tule niin pumpun pitäisi käydä kun releen ohittaa. Samasta liittimestä voit tarkistaa ohjausvirran olemassa olon. Jos ohjausta ei tule niin suhauta esim WD-40:istä startti napin kontakteihin, samoin ON-Off kytkimeen ja renkuta niitä. Käy myös muut starttipiirin liittimet läpi hapettumien varalta, varsinkin jos löydät kumihupuilla suojattuja liitin rykelmiä.
    Sitten kun saat laitteen käyntiin voit tarkistaa latauksen, kyllä sen pitäisi käydä vaikkei lataisikaan kunnolla.
    Ei tuosta johtosarjan päivityksestä haittaakaan olisi
    Älä korjaa ehjää....
  3. #3
    Lainaa mclang kirjoitti Katso viesti
    Koitimpa pääsiäisen kunniaksi ottaa pyörän ajoon, mutta ottamatta jäi. Akku oli yön yli laturissa joten virtaa piti olla, mutta ei jaksanut pyörittää kuin muutamia kertoja. Otin siis avuksi saman laturin jolla akun latasin koska siinä on apuvirtatoiminto.

    Puolentunnin yrittämisen jälkeen tulin siihen tulokseen että jossakin on vikaa. Paikallistin ongelman bensapummppuun joka ei inahtanutkaan virrat päällä eikä startatessa. Tankista tulevasta letkusta bensaa sen sijaan tuli kun sen irrotin, joten tukossa bensansuodatin ei ole.

    Kokeilin pumppua suoralla 12V virralla ja se alkoi pörisemään kuten kai kuuluukin. Pumpulle tulevat johdot sen sijaan eivät anna yleismittarilla testatessa mitään järkevää lukemaa vaan semmosia hyppiviä arvoja kun koettaa startata apuvirran kanssa.

    Koetin etsiä vastauksia haulla myös ulkomaisilta foorumeilta mutta huonoin tuloksin, joten nyt kaipailisin ideoita vianetsintään.

    Uusi akku ja pumpun releen tarkistus on ensimmäisenä listalla, mutta sen jälkeen menee esim noiden VFR:n akilleen kantapäiden kanssa, eli staattorin(?) ja RR:n kanssa harmaaksi että miten pitäisi toimia

    Latauspuolen ongelmista löytyikin paljon juttua ja myös parannusehdoituksia. Siksi kysynkin olisiko tässä johtosarjassa järkeä:
    http://www.wiremybike.com/vfr-specif...154d338a45cb50

    Entäpä mahdollinen uusi stator ja RR, miten osaan hankkia esim ebaystä oikean ja laadukkaan varalle?
    mutulta heittäisin pumpun releen vika.kawasakissa menee sillein,tappokytkimeltä,virtalukolta ja pic upilta,cd poksin kautta tulee ohjaus releelle,jos moottori ei pyöri pumppu ei pyöri.itellä oli kawassa toi sama vika
    se rele on sellanen pieni punanen (kawassa ainaskin) ja koska kawan bensapumppu on sama kun tässäkin ,koska pumppu toimii suoraan veikkaus rele paskana,sen releen voi korvata 2 tavallisella releellä jos hiukka osaa rakennelle,toisen releen ohjaus virta tappokytkimeltä suora virta akulta,toinen rele ohjaus cd poksin kautta suora akulta toinen rele ohjaa pumppua.tappokytkin sammuttaa pumpun.tässä kytkennässä se huono puoli että kun laittaa virran päälle tappokytkin on asentotoon pumppu käy vaikkei kone käy.käytettyä relettä ei kannata hankkia itse kokeilin käytettyllä kesti 2 km ja hajos.mutulta lähtisin kokeilemeen tota rleen ohitusta ja tilamaalla alkuperäsen releen
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  4. #4
    Jo helpottaa kun tietää että on oikeilla jäljillä!

    Luin jostakin että pa-pumppu ei ole välttämätön normaalissa ajossa, joten voinko huoletta ajella ilman pumppua sen aikaa jos/kun etsin uutta relettä?
    Honda VFR 750F vm1997
  5. #5
    Pyörä lähti käyntiin kun laitoin ohitin polttoainepumpun.

    En saanut reletta naksamaan testausohjeen mukaan, joten vika siinä. Vaan mistä korvaava osa? Tämä kun ei näytä siltä mitä haluan:
    https://www.storm-motor.fi/osat/moot...pun-katkaisin/

    Ulkomaisilta sivuilta en näemmä osaa etsiä

    Josta tulikin mieleeni että onko kellään osaluetteloa esim pdf:änä? MP-Tallin puolella olevasta ketjusta koetin etsiä mutta VFR750f vm1997 linkki ei toiminut.

    Vaikka vika löytyi, niin kävin kuitenkin läpi ja puhdistin kaikki löytämäni maadotuskohdat (kolme), aukaisin kaikki liittimet mihin pääsin käsiksi ja suihkutin niihin CRC:n contact cleaneria. Missään ei kyllä ollut silmämääraisesti vikaa tai jälkiä liikalämmöstä, joten mikä liene releen rikkonut - antamani apuvirtako?

    Tein uuden täyteenladatun akun kanssa Haynesin manuaalissa (luku 9-29 eteenpäin) olevat latauspuolen testit. Akun napojen välinen jännite oli tyhjäkäynnillä 14.7V ja 5000 kierroksen kohdalla 14.4V, eli mitä pitääkin. Mutta staattorin kolmen johdon väliset vastukset olivat kaikki nolla vaikka pitäisi olla 0.1-1.0 ohmia. Mikä tuohon voisi olla syynä, kannattaako huolestua?

    Testasin myös jännitteensäätimen Haynesin 9-32 mukaan. Sain aivan erilaisia vastus arvoja kuin pitäisi, esim puna/valkean ja staattorin piuhojen väliset vastukjset olivat luokkaa 6.7M ohmia kun pitäisi olla ääretön. Sitten staattorin johtojen väliset arvot olivat nekin muutamia megaohmeja vaikka pitäisi olla väliltä 30-500k ohmia. Tarkoittaako tämä nyt oikeasti että jännitteensäädin on kaput vai voiko tuota vielä varmistaa jotenkin?

    Entäpä mistä uusi? Storm Motorssin osa näyttää olevan OEM mallia ilman jäähdytyssiiliä yms parannuksia, joten sitä en halua. Käykö tilalle joku uusemman VFR:n parempi malli, vai onko viisainta tilata jompikumpi näistä:
    http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/RR58.html
    http://www.electrosport.com/street-b...uper-duty.html

    Taitaa merentakaa tilatessa tulla ne verot vielä päälle
    Honda VFR 750F vm1997
  6. #6
    ^ Jos latausjännitetestit näyttävät hyviä tuloksia niin kuin kerrot, niin en antaisi juurikaan arvoa noille muille mittauksille. Yleisesti voi todeta, että mikä tahansa megaohmiluokan luku digimittarilla tarkoittaa perinteisillä menetelmillä "ääretöntä". Lisäksi joissakin mittauksissa on merkitystä myös sillä, että kummin päin mittajohdot kytkee. Tuota staattorin johtojen mittauskohtaa en ihan ymmärrä kun en kyseistä pyörää / kytkentää tunne ennalta. Yksi vaihtoehto voisi olla, että pyörään on vaihdettu jossain kohtaa alkuperäisestä poikkeava staattori.
  7. #7
    Lainaa mclang kirjoitti Katso viesti

    Josta tulikin mieleeni että onko kellään osaluetteloa esim pdf:änä? MP-Tallin puolella olevasta ketjusta koetin etsiä mutta VFR750f vm1997 linkki ei toiminut.

    V
    kaipailitko esm tälläistä

    http://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1...668/partslist/

    ja johtosarjaan suoraan

    http://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1...1.html#results

    edit: linkki lisätty
  8. #8
    Erinomaiset linkit kuvien osalta!

    Hinnat vaan aika hirvittävät... Vaan eipä tuota fuel cut relayta tunnu muualtakaan löytyvän, ellei sitten osta ebaystä kaytettyä
    Viimeksi muokannut: mclang; 26.04.2014 klo 23:08.
    Honda VFR 750F vm1997
  9. #9
    David Silverillä näyttäs olevan ko. osa hiukkasen halvempi

    https://www.davidsilverspares.co.uk/...r_36100MN4008/
  10.  
  11. #10
    Kiitoksia vinkeistä, enköhän minä näillä pärjää
    Honda VFR 750F vm1997