Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Täällä keskustelua ajovarusteiden pesusta, hoitoaineista ym. huollosta.

Tein tässä ns. päävarusteille pienen pesun ja huollon kesän jäljiltä.

Sunnuntaina pesin nahkapuvun ensin marseilles le chat saippualla ja lämpimällä vedellä, joka puhdistaa nahkaa erittäin hyvin, eikä kuivata sitä. Lopuksi hieroin nahkaan autoglymin puhdistetulle nahalle tarkoitetun hoitoaineen. Puvusta tuli erittäin puhdas, kuin uusi, lisäksi nahka tuntuu nyt siltä kuin kuuluukin, eli pehmeältä. Kuva puvusta pesun jälkeen.

Tänään puhdistin omat ja vaimon ajokengät samalla marseilles saippualla. Lika lähti taas todella hyvin ja pinnasta tuli hyvä.

Nyt kysymys kuuluukin, että voiko/kuuluuko noihin goretex saappaisiin laittaa jotain hoitoainetta ? Jonkinsortin nahkaahan tuo pinta on?, joka on pinnoitettu GTX kalvolla, eli en nyt ainakaan ihan tuota perus nahanhoitoainetta uskaltanut laittaa, ettei jollain tavalla tuo pinnoite kärsi.

1199S Panigale
    Gore kengille on omat suihkeet, löytyy kenkäkaupasta.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Eii se goretex-kalvo noissa kengissä siinä nahan päällä ole, et siinä mielessä kestää kyllä käsittelyäkin. Omia gtx-bootseja oon huuhdellu päältäpäin ihan vaan reilusti lämpöisellä vedellä, sit antanu kuivua ja sit käsitelly mehiläisvahalla. Jokut ei tuota mehiläisvahaa suosittele hengittävyyden takia, mut omat kokemukset hyviä

Ja toki löytyy omat gtx käsittelyaineet kengille myös, kuten karivei tuossa yllä totesi.
    Viimeksi muokannut: vanha; 09.01.2014 klo 01:27.
    Honda CB350K4

"Work Less - Ride More"
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Siellä kengän sisässä on sellainen goretex-sukka. Huomaa hyvin kun upottaa saappaan veteen käsi saappaassa niin se sukka alkaa painua kättä vasten kun kenkä kunnolla vettyy.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Mitäs nahanhoitoainetta noihin ajokamppeisiin kannattaa sitten laittaa? Siis tarkoitan nahkaisia housuja ja takkia?

Jos viitsis, niin linkki itse tuotteeseen olis kiva?
    Mopoton mies
  6.  
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Mitäs nahanhoitoainetta noihin ajokamppeisiin kannattaa sitten laittaa? Siis tarkoitan nahkaisia housuja ja takkia?

Jos viitsis, niin linkki itse tuotteeseen olis kiva?
    Itse olen tehnyt vain vesipesun eli kostealla rätillä ötökät pois. Ja sitten öljyt perään kankaalla hieroen. Aine: http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...osarja-364523/

Ens syksynä vois pestä jopa saippualla, koska anopilla oli mökillä iso pullo nestemmäistä marseille -saippuaa...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)