Tähän kysymykseen saan vastauksen ja kommentoin tänne kun paketti saapuu. Hintaa noilla näyttäisi olevan noin neljännes siitä mitä paikallisesta ostaessa.
Onkos muut kokeilleet ja millaisia kokemuksia on?
Olisko vaikkapa linkkiä kyseisiin paloihin kun jotenkin luulen että sieltä saa muitakin kun yhdet.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Turvallisuuteen vaikuttavia osia KIINASTA halvan hinnan takia. Haloo!!!!![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Itse olen tilaillut jarrupaloja, -levyjä, -pääsylintereitä ja -kahvoja Kiinasta. Hintaa reilusti alle puolet härmän hintatasosta ja toimivat ihan yhtä hyvin.
Monelle saattaa tulla suurena yllätuksenä, että esimerkiksi oman rakkaan eurooppalaisen, tai japanilaisen mopon osista jopa puolet voi olla sitä haloo-kiinatavaraa.
Trying is the first step towards total failure.
Aprilia Tuono Factory '17
Ihan sama kun täälläkin varmaan tuhat tyyppiä tilannut kytkin-ja jarrukaffa setit kahdest pyöräst, kiinakamaa ja turvallisuuteen ajatellen ei vissiin kenelläkään ole ollut ongelmia.
Mutta anna perkele ku eka sanoo että poikki meni kahden sormen jarrutuksella, niin kaikki on pashaa mitä kiinasta tulee.;)
Itsekkin olen noita levyjä miettinyt tuolta ebayn kautta, mutta en ole vielä uskaltanut tilata.![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Eikös aika moni moottoripyörävalmistajakin valmista tuotteitaan tai ainakin osia kiinassa/intiassa? Että kyllä sieltä hyviäkin voi saada. En jotenkin jaksa uskoa, että juuri jarrupalat olisi tuote, mitä ei valmistettaisi kiinassa, maassa missä tehdään nykyään hyvin paljon myös laatutuotteita, eri asia sitten on mistä tietää, onko kyseessä aidon näköinen piraattituote vaiko ihan oikeasti toimiva...
Nyt KTM boikottiin kun valmistaa 390 dukea intiassa? eiku sehän olikin Itävaltalainen, eihän se ollutkaan aasian tavaraa...![]()
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Kyllähän se kiinan tuote on hyvää jos siellä sattuu siihen olemaan hyvä laatu standardi...
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Juu, jokainenhan saa hommata mopoonsa osat mistä haluaa. Itse en viitsi alkaa testaamaan onko pashaa vai jotakin muuta, jos jonkin tunnetun merkin alla myydään niin joku on ne testannut jo valmiiksi. Mielelläni maksan vähän enemmän jos voin välttää esim. sen että jarrutuksessa paloista irtoaa pinta tms. Mutta kuten kirjoitin, jokainen tekee omat valintansa.![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Näillä linjoilla itsekin olen. On mielenkiintoista tutkiskella merkkiliikkeestä ostettujen osien alkuperämaata niin mopon kuin autonkin osien osalta, ja kovin monesti tuppaa olemaan made in chinaa. Pari vuosikymmentä kun mennään eteenpäin, niin on made in africa
Lainaa jorim kirjoitti Katso viesti
Turvallisuuteen vaikuttavia osia KIINASTA halvan hinnan takia. Haloo!!!!
Itse olen tilaillut jarrupaloja, -levyjä, -pääsylintereitä ja -kahvoja Kiinasta. Hintaa reilusti alle puolet härmän hintatasosta ja toimivat ihan yhtä hyvin.
Monelle saattaa tulla suurena yllätyksenä, että esimerkiksi oman rakkaan eurooppalaisen, tai japanilaisen mopon osista jopa puolet voi olla sitä haloo-kiinatavaraa.
Tässä on linkki paloihin http://www.ebay.com/itm/300768475436...S:3160&vxp=mtr
Eikä tuon perusteella osaa kyllä sanoa juuta eikä jaata. Jos ovat jotenkin huonolaatuisen oloiset, pistetään roskiin ja haetaan Honda -liikkeestä aidot ja alkuperäiset tilalle.
Siksipä tässä kyselenkin että onko jollakin oikeasti negatiivisia kokemuksia vai onko tämä pelkkä asenteellinen juttu joita vaan haukutaan ilman sen kummempaa syytä?
Eipä tarvii saada halvemmalla, alkuperäiset 4kpl maksaa70€
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tuossa kiinansatsissa on takajarrupalatkin mukana.
Jarrupalojen valmistaminen ei mitään rakettitiedettä ole ja enemmän hintaan vaikuttaa materiaalien ja työn hinta ja kiinassa ne on halpoja.
Hyvää palautettahan kyseinen myyjä on jarrupaloistaan saanut ympäri maailman joten lienee ihan hyvää tavaraa.
Niin kyllä, olen kuullut että noissakin alkuperäisissä paloissakin on huonoja eriä, ei se tarkoita että nuo kiinan palat olisi huonot, mutta itse en kyllä enään leiki "huonoilla" paloilla, kun taas niillä alkuperäisillä on se luotto, koska yleensä niillä on parempi se laatu standardi....Esim smoto vanteet tulee about samalta tehtaalta ulos, eri teksti vain ja laadussa pientä eroa. Ei muuta kuin kokeilee
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Onhan noita piraatteja päässyt parempienkin liikkeiden hyllyihin, että ei se kallis ostohinta välttämättä takaa mitään, toki todennäköisyys on paljon parempi saada laatua kalliilla.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Laitoin tossa talvella jotkut sumot vai mitkä olikaan ja hyvin on vauhti hiljentynyt noilla.
GSX600F -93
Kyllä jarrupaloissa on eroja, jos oikeasti aletaan pysäyttämään pyörää. Itse olen luottanut EBC:n EPFA-sarjaan ja Ferodon XRACiin, joista EBC on katukäytössä parempi, sillä pitää hyvin myös kylmänä. Mutta uskoisin, että pentti perusmotoristin tarpeisiin vastaavien palojen valmistaminen ei tosiaan rakettitiedettä ole.
Having said that, joku kymmenisen vuotta sitten Biltema veti autopalansa pois myynnistä Tuulilasin testin jälkeen. Kommentti paloista oli "Miksi kukaan haluaisi asentaa autoonsa jarrupalat, joilla se ei pysähdy?"
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kiinasta tulee tavaraa, joka on laadultaan riittävää jopa laitevalmistajille.
Kiinasta tulee myös tavaraa, jonka laatu on huonompaa kun paskoista paskoin laatu.
Se kuka tietää Kiinan laatutoimittajien tuotteet ja niiden myyntipaikat, saattaa säästää rahaa ostoksillaan.
Ne jotka tilatessaan tavaroita luottavat tuuriinsa, luottavat sitten tuuriinsa myös laadun osin.
Kahvat ja palat ovat ihan eri asioita. Kahvojen kuormitus on ihan minimaalista, palojen vaatimukset on täysin eri luokkaa. Se, että jotain, tai jopa paljonkin hyvää tulee Kiinasta, ei tietenkään tarkoita, että loput ei voisi olla paskaa.
Täälläkin esitettyjä "piraatit tulee samalta linjalta" -väitteitä saa lukea vähän väliä, mutta en ole koskaan nähnyt sille mitään näyttöä. Sen sijaan tv-dokkareissa ym. on kyllä ollut juttua ihan varta vasten piraattien valmistamiseen tarkoitetuista tehtaista. Omaa kokemustakin on piraattikamoista, jotka kyllä vilkaisulla näyttivät aidon veroisilta, mutta oikeasti olivat täyttä paskaa.
hyvä ketju!
itse sain juuri käsiini kiinasta 20egen tuplakuplan eikä se laadullisesti eroa stormin 80e vastaavaan mitenkään.
sehän on selvä että muutamat sällit itkee kun jengi tilaa kiinasta eikä vie rahojaan suomi puljuihin ryöstöhintoineen ;)
sama ilmiö toistuu monessa harrastuksessa ;)
Horo Elää !
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Joo se on ikävää, kun suomessa on ryösto hinnat, mutta pitää muistaa se palkka taso(osittain myös ahneesta yrittäjästä).....
Siitähän se hinta ero tulee myös, kyllä itsekkin meinaa tilaa melkein kaikki osat muualta EU:alueelta kuin suomesta, kun tuon koneen aukaisen, saan ihan saman osan puolet halvemalla, nopeammalla ajalla koti ovelle......
Niin tottakai tilaan, mutta siinä ei hirveästi tarvii miettiä laatua, kun se on ihana sama osa, se on vain muiden takia halvempi
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Laitetaan tännekin tälläinen juttu....
http://www.storm-motor.fi/ebc_palavertailu/
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
jaa että ei kannata ostaa halvempia, hahaa
katoin just mitä kustantaa cebariin jarrupalat stormis = 80e
kiinasta sama setti 28e
voi stormi pitää kyllä tunkkinsa![]()
Horo Elää !
^ Sitten kun on ajanut mutkan pitkäksi ja poistunut lepikkoon, törmännyt seisovan autojonon perään, tai muutaman tuhannen kilometrin päästä vaihtaa pilalle urautuneita jarrulevyjä uusiin, niin voi miettiä kannattiko tuo viisi kymppiä säästää.
Tarkoitukseni ei suinkaan ole sanoa, etteikö kiinasta voisi saada hyviäkin jarrupaloja, mutta itse en ainakaan aio ottaa riskejä asioissa, joissa sitä ei voi etukäteen mitenkään varmistaa tai "ennakoida".
Laatu brändejäkin saa etelä euroopasta sopivasti. Esim. tuohon hondan firestormiin brembon palat 25€/ levy italiasta. Myyjäna Carpimoto. Ite tilaan rata-ajoon sopivampia paloja yleensä kolme-viisi settiäkerralla, rahti yhteensä 10egee ollut tolle satsille.
Itse en ota kiinan tavaran hankintaan mitään kantaa, jokainen saa laittaa mitä haluaa omiin laitteisiinsa. Se laatuasia kun väliin tuntuisi olevan hyvän ja kuran välillä fifty-sixty, näin suomalaista legendaa osittaen lainaten.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Kotimaassa Motonet myy Lucas TRW sintteri paloja. Eteen noin 25€ per levy ja todettu toimibiksi. Kuluu vähän nopeammin kuin esim. Yamahan alkuperäiset palat, joten säästö olematon, mutta noiden tuntuma on ollut hyvä ja toimii kylmänäkin kohtalaisesti.
1199S Panigale
Eiköhän moottori vastaa suurin piirtein, tai ainakin lähestulkoon, puolta pyörän osista. http://blogit.mtv.fi/moottorimies/20...eita-kiinasta/ ja saattaa sieltä tulla muutakin osaa ko. härveliin.