Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Minkälainen pleksi olisi paras vaihtoehto tuollaiseen 00 vuoden Honda Hornettiin? Toimiiko pelkkä pleksi ilman alakatetta, onko se ylipäätään hukkaan heitettyä rahaa nakupyörässä? Itse olen aika lyhyt ja ainakin velipojan 600:ssa Gixerissä viima tulee suoraan kypärään, taitaa kädä samoin noiden pikku pleksien kanssa Hornetissa.

Tuollaisenaan Hornetilla on todella tuskaista ajaa tourinki ajoa. 500km päivämatkat on melkoista extreme urheilua. Pahinta on se viima, jos asteita on alle 20c. Vinkkejä, että onko muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa pyörää?
    Honda VFR800 -03
    Kyllähä pleksi ajoviimaa vähentää rintakehän alueelta aika tehokkaasti. Tosin naku plus pleksi on imo ihan pöhkön näkönen, mut mun mielipiteellä nyt niin väliä.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
    Juu onhan se pöhkön nökönen, mutta pieni paha reissussa jos saisi ajomukavuutta parannettua ja voihan sen aina napata pois.
    Honda VFR800 -03
    Millasista nopeuksista kyse? Itselläni nyt täysikatettu, mutta silti se viima tulee aina jostain ja sivutuulikin ottaa aika tehokkaasti pyörään. Mielellään ei ajele nytkään motarinopeuksia. Monessa pyörässä vakiona oleva pleksi nostaa viiman sinne kypärän korkeudelle, minullakin ajoviima tulee vastaavasti suoraan kypärään ja hartioihin, eli pää kyllä heiluu tuulessa. Jos oikein Touring meininkiä haluaa niin kyllä se pitää ihan joku ****sohva olla että voi kuin autossa istua.

Aikanaan kun nakupyörällä ajoi, niin kyllä se pleksittömyys siihen nakupyöräilyyn kuului enkä muista että 80-alueilla sen suhteen mitään ongelmia olisi ollut.

TLDR; jos Tourinkia haluaa niin kyllä se tourinki pyörä pitää olla ettei tuuli osu.
    Lainaa mikkox9x kirjoitti Katso viesti
    Juu onhan se pöhkön nökönen, mutta pieni paha reissussa jos saisi ajomukavuutta parannettua ja voihan sen aina napata pois.
    Itse tein viime ajokauden päätteeksi ihan päinvastaisen peliliikkeen samoilla tavoitteilla. Täyskatettu matkapyörä vaihtui täysnakuun. En vaan jaksanut sitä "ajomukavuutta" eli pleksin tuomaa helvetillistä kypärämelua enää yhtään reissua enempää. On ihan henkimaailman juttuja noi pleksien toimivuudet, kuskin pituus, ajoasento, pleksin korkeus ja kallistus kaikki vaikuttaa pleksin toimivuuteen. Pikkupleksillä viima tulee silmiin ja isommalla pää heiluu ja tärisee turbulenssissa. Jättipleksi on hiljainen, mutta sitten katsot tietä sen läpi ja alipaine työntää ilmaa selkään. Että ei noi pleksit välttämättä ole matkustusmukavuutta lisäävä tekijä. Matkavauhti kyllä lisääntyy. FJR:llä kun ajeli, ei tuulen painetta tunne vaikka vauhtia yli 200 km/h. Viimaa ja kauheaa tuulen kohinaa kyllä. Nyt kun nakulla ajelen, on mukavan hiljaista kypärän sisällä. Miellyttävän matkavauhdin raja lienee siinä 110-130 km/h tienoilla. Mä olen tällä nakulla nyt ajellut ainoastaan yhden pidemmän pätkän, Oulusta Turkuun, mutta ei mitään ongelmia ollut. Pirteämpänä tällä saavuin maaliin, kuin entisellä "matka"pyörällä. Kunnon ajovarusteiden merkitys tietty korostuu nakulla ajellessa. Kylmä tulee muuten huomattavasti herkemmin kuin katepyörällä. Kesällä sitten Euroopan turneelle, ilman pleksiä tietysti. Motareita vältellen, mutkia etsien
    Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 20.04.2014 klo 20:54.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Itse ajelin ihan ok 700-1000km päivässä ilman pleksiä, kunhan ei aja motaria, se on kamalaa ja väsyttävää.
    Sopivan tiukka nahkatakki auttaa asiaan paljon. Pleksillä varmaan saisi yli 100 rajoituksille mukavuutta, mutta kypärämelu varmasti nousee exponentaalisesti.
    KTM 690SM
    Kangastakki -> nahkatakki muutti yleisen ajokokemuksen parikin kertaluokkaa paremmaksi.

Sopiva tankkilaukku taasen helpottaa ajamista yllättävän paljon, monsterissa on SW Motechin sähköistetty laukku. Meikäläinen kun ei hirveän pitkä ole, laukku ottaa viiman vastaan rintakehän kohdalta aika hyvin.
    ex-Monster M750, nyt pyörätön
  8.  
    Tulee ajettua pääasiassa 80-100 aluetta, mutta joskus kyllä motariakin. Sen max 100km motaria kun pohjoiseen päin ajelee ja haluaa säästää aikaa. 80 ja 100 välillä on aika paljon eroa, että kaikki huviajelut tulee ajeltua sitä 80km mutkatietä.

Nahkatakki löytyykin jo mutta tulee käytettyä lähinnä hyvillä keleillä, kun ei ole sadetakkia. Sillä ei niin pahasti viima tule läpi mutta alle 10c lämpötiloissa 100km:n jälkeen alkaa kylmä tulla vaikka merinovilla-alusasua olisi ja vuoret paikoillaan. Jalkoja ei koskaan palele ainoastaa yläkroppaa.

Suunnitellut, että uskaltautuisi Suomen ulkopuolelle tuolla nyt alkuun vain Viro-Latvia-Liettua akselille. Ei kai pitäis olla nakulla paha rasti, kun syht lyhyet siirtymät paitsi tylsä suora tie.
    Honda VFR800 -03