Ajelin tuossa sukulaisilta kotiin ja talliin päästyäni päätin tsekata ketjujen rasvatilanteen jne. yleistä kuikuilua. Siitä sitten katse hakeutui muutamaan roiskeeseen nestettä takahuggerissa ja ajattelin ensin, että ketjurasvarin säiliö vuotaa vähän. Katse hakeutui eteenpäin ja kappas, takajarrusäiliön korkki oli ihan auki. Nestettä oli sitten tullut muutaman kilometrin matkalla ulos, mutta onnekseni jäänyt tuohon. Korkki kiinni ja rätti käteen. Samalla ihmettelin, että pyörä on pesty viikko sitten ja silloin olisin varmasti huomannut jos korkki olisi ollut auki. Sen jälkeen olen ajanut 30-40km ja nekin tänään.
Tulipa sitten mieleen, että tuolla samalla kadunvarsipaikalla on tapahtunut pyörään aiemminkin kummia. Nytkin olin jättävinäni pyörän vapaalle, mutta lähtiessä oli ykkönen silmässä (meni muutama sekunti tajutessa kun yritti startata). Joskus aiemmin on ollut tappokytkin päällä. Onkohan seuraavaksi päästetty rengaspaineet perseelleen vai peruna pakoputkessa. Millaisia kokemuksia muilla on? Onko tää folihattujen rapinaa ja omia mokia vai tekeekö joku pihajäärä noinkin idioottimaisia jekkuja?
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Renkaiden tyhjennystä, öljyntäyttöaukosta hiekkaa, pyörä kaadettu, kaikki irtonainen viety yms. Sopivia kuspäitä kun sattuu niin kaikenlaista kerkiävät tekemään.
Taivas saa odottaa
Kop kop kättä pöytään että ei ole mitään vakavaa kuin pikkunappulat varastanut venttiilin hattuja, en kyllä ole saanut rysänpäältä....Mutta tuo öljyn sekaan kaataminen jotain, onneksi on sellainen rautalanka varmistus, siis näkee jos joku käynyt roplaa ja ei pääse auki itsekseen
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Täytyy kyllä melkoinen vajukkiapina olla joka käy pyörään hiekkaa kaatamassa![]()
Jos jotain hyvää on tuossa omassa mopossa, niin se että öljyn korkkia saa auki ilman katteiden raottamista.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Näitä vajaaälyisiä tuntuu löytyvän varsinkin iltaisin, jos sattuu pyörän jättäämään jonnekkin julkiselle alueelle.
Kawasaki ZX-6R -07
Honda CBR 125cc -05
Honda CR 500cc -95
Erikoisempia....Uretaania oli joku näppärä päästänyt työkaverin pyörässä sliparin täyteen pitkällä letkulla kun oli käyrissä saakka. Itellä oli joskus alavesiletkun lemmari otettu irti mutta huomasin ennen starttia ja sattui tarvikekauppa lähistölle niin ei tullut vahinkoa. Nykyisin parkkeeraan joko talliin tai näkyvästi.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Jokunen vuosi(20V) sitten yhdestä ex-pyörä kohtas termiitit tai jotain..
½h siitä kun tulin ajosta niin oli viety ne osat mitä irti saa... peilit, ilmanputsarit sekä öljykorkki. Myös ainakin kaasukahvaa oli käännelty niin ett kaasuvaijerit irronneet kaasuttimen päästä... Koskaan ei selvinnyt kuka tai ketkä oli ollu pisteosa tarpeessa. Ei siinä muuta auttanu ku lähimmältä huoltamolta tulppa öljy täyttö reikään ja alkaa sitt kotona tilailemaan osia.. vähän korpes ku opiskelija butjetti sillon päällä..
No muut pyörät suhteelisen rauhassa saaneet olla.. joskus on joku käyny räpeltämässä ja kylmä tyyppejä vetässy.. vilkut, valot jne. eri asennossa. On myös joku taivaanlahja käyny keppejä virittämässä pinnojen väliin
No nykyään pyörä ainakin kotosalla huputettuna parkkiruudus, siin ei vielä oo muutaku linnut paskoneet![]()
.:Your fish smells like PUSSY:.
Tupakkiaski sliparissa..![]()
KTM 1090 Adventure R '17
Exät:
- Aprilia Tuono 1000R '07
- Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
- Yamaha FZ1-S '07
- Yamaha YZF600R Thundercat
- KTM 640 LC4 (palveluksessa)
- Yamaha DT 125
- Tunturi Start
Ihan mielenkiinnosta, että onko teillä olleet pelit pressun alla, kun on juttuja tapahtunut?
Nyt: Triumph Speed Triple
Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
Kyllähän tuota yläasteella ja lukiossa ollessa tapahtu omille pyörille vaikka mitä. Kilvet paskottiin lähes päivittäin. Kerran oli kevarin pakoputki ja bensatankin lukko tukittu oksilla. Oli muuten pikkanen työ saada se lukko pelaamaan.![]()
Aprilia RS50 (06) -> Derbi GPR125 (06) -> Suzuki SV650 (99)
Pari kertaa on osunut omallekin kohdalle:
- ekalla oli mopo saanut tankkiinsa talttapäisestä ruuvarista tms. kun ei ilm. virtalukkoon ollut tuo "yleisavain" kelvannutkaan
- tokalla sitten nyysittiinkin koko fillari, jarrulevylukosta huolimati, 3vko kateissa ja löytyy pusikkoon hylättynä, täysin pa...na![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Edellisen pyörän, edellisessä asuinpaikassa jouduin pysäköimään kadulle,kerran varastettiin,kerran yritettiin varastaa,3 kertaa kaadettiin.Sen jälkeen vasta hankin peitteen ja ilkivalta loppui siihen.Viimeiset 9v. pyörät ovat olleet tallissa turvassa.
Asustelin vuosia melkoisessa ghetossa mutta busa selvisi ilman vaurioita. Valvontakamera (web-kameraviritelmä) tallensi kuitenkin runsaasti kaikenmaailman kaasukahvankääntäjiä ja muita ihmettelijöitä
Jos jostain ikkunasta on näköyhteys mopoparkkiin niin tuollainen kannattaa virittää, sen verran kiintoisaa saada syylliset selville jos omaisuuttani on tärvelty =P
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!