Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Hakusessa CBF 600:n venttiilien välykset ja nokkapukkien kiristysmomentit. Myös linkki huoltomanuaaliin huomioidaan

Kumpaakaan en löytänyt haulla. -99 Hornetin manuaalin löysin, mahtaako olla sama kannu, eli voinko soveltaa niitä arvoja? Ilmeisesti kone on alun perin CBR 600 vm -99:n kone.

Hårnetin manuaalissa neuvottiin välykset imu 0,16 ja pako 0,22, nokkalaakeripukkien kiristysmomentti 12 nm ja ylähammaspyörä 20 nm.

Kysyy epätietoinen Tuusulasta.

"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
    No perhana, sieltähän ne välit löyty, kiitti.

Mitenkäs ne kiristysmomentit, tietääkö kukaan?

Ja nyt tuli mieleen uutena kysymyksenä, että onko jarrunesteen vaihdossa ABS-Hondaan jotain erityistä huomioitavaa tyyliin servojarrullinen BMW, jossa saa aika isoa tuhoa aikaan, jos ei tiedä mitä tekee?

Noissa Bemareissahan jarrukahvasta ei ole mitään suoraa yhteyttä pyöräsylinteriin ja ilmausruuvin avaaminen saa aikaan vain sen, että pyöräpiiri kusee itsensä tyhjäksi ja täyttäminen on kuulemma melkoisen työlästä.

Onhan Hondan systeemi simppelimpi, onhan?
    Ainakin se on ihan yhtä toimiva

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Loka. 28 2009,10:38) kirjoitti
    Onhan Hondan systeemi simppelimpi, onhan?
    ON
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    No nyt on nokat pöydällä. Edellinen säätö tehty 21 000 kilsaa aiemmin, mopo on kulkenut jo 67 000. Vain kahdessa pytyssä imupuolella ei ole säädettävää. Melkein kaikki välykset joko juuri rajalla tai vähän alle. Ohjearvo antaa +-0,03 mm toleranssin. Ajattelin säätää ne rajalla olevatkin hieman väljemmäksi, jos vaikka seuraavassa 24 tkm tsekkauksessa ei tarttis säätää ollenkaan. En tiedä onko hifistelyä, mutta kun se nyt on tuossa avattuna niin saman tien sitten. Säästää ehkä purkamiselta seuraavalla kerralla.

- Ismo Alanko

Tulihan ne venttiilit säädettyä ja jarrunesteet vaihdettua etujarrupiiriin. Kaasarien synkronointi on vielä vähän harkinnassa, että viitsinkö siihen ryhtyä, kone käy edelleen erittäin tasaisesti. Eikös se ollut niin, että jos se toimii, älä korjaa sitä?

Mutta mitenkäs tuo koko ABS-systeemi huuhdellaan? Minä en ainakaan ole löytänyt ABS-yksiköstä *mitään ilmausruuveja joista vanhoja nesteitä voisi ulos pumppailla. Tehdäänkö se kenties takajarrun nesteiden vaihdon yhteydessä takajarrun ilmausnipasta?

Kun ei mitään korjausmanuaaliakaan ole löytynyt, ei netisä, eikä edes paperille painettua, ihan sokkona joutuu puuhailemaan. Bemariin saa fiilispohjalta puuhaillen helposti aikaan satasien vahingon Entäs Hondassa?

- Ismo Alanko

Nostellaas tätä vähäsen: Eli kiikarissa olis reilu 50 tkm rullattu Honda CBF 600 S. Myyjän mukaan "venttiilien säätö olisi kyllä paikallaan" kun asiasta kysyin. Kysynkin nyt, onko tuo venttiilien säätö kuinka kallis operaatio teettää korjaamolla? Eli pitäiskö minun vaatia myyjää hoitamaan asia ennen myyntiä vai ostanko pyörän ja ensitöikseni vien sen venttiilien säätöön?

Kuinka hankala homma toi säätö on tee-se-itse -miehelle, jos kokemusta moottoripyörien korjaamisesta aiemmin ei ole? Isompien moottoreiden venttiilejä on aiemminkin tullut muutaman kerran säädettyä, mutta onko tää moottoripyörän korjaaminen miten rakettitiedettä hitaasti pyöriviin dieselkoneisiin verrattuna? En varmaan itse aio venttiilien säätöä alkaa ensitöikseni tekemään, mutta kunhan mielenkiinnosta kysyn

Toinen asia samasta pyörästä: Jakoketjua ei kuulemma ole vaihdettu. Onko se yleensä näissä koneissa miten usein vaihdettava, vai vaihdetaanko vasta sitten kun alkaa pitämään ääntä? Ainakaan käsikirjassa ei taidettu jakoketjusta mainita mitään, kun sitä silmäilin
    Lainaa froid kirjoitti Katso viesti
    Nostellaas tätä vähäsen: Eli kiikarissa olis reilu 50 tkm rullattu Honda CBF 600 S. Myyjän mukaan "venttiilien säätö olisi kyllä paikallaan" kun asiasta kysyin. Kysynkin nyt, onko tuo venttiilien säätö kuinka kallis operaatio teettää korjaamolla? Eli pitäiskö minun vaatia myyjää hoitamaan asia ennen myyntiä vai ostanko pyörän ja ensitöikseni vien sen venttiilien säätöön?

Kuinka hankala homma toi säätö on tee-se-itse -miehelle, jos kokemusta moottoripyörien korjaamisesta aiemmin ei ole? Isompien moottoreiden venttiilejä on aiemminkin tullut muutaman kerran säädettyä, mutta onko tää moottoripyörän korjaaminen miten rakettitiedettä hitaasti pyöriviin dieselkoneisiin verrattuna? En varmaan itse aio venttiilien säätöä alkaa ensitöikseni tekemään, mutta kunhan mielenkiinnosta kysyn

Toinen asia samasta pyörästä: Jakoketjua ei kuulemma ole vaihdettu. Onko se yleensä näissä koneissa miten usein vaihdettava, vai vaihdetaanko vasta sitten kun alkaa pitämään ääntä? Ainakaan käsikirjassa ei taidettu jakoketjusta mainita mitään, kun sitä silmäilin
    Venttiilien tarkistus/säätö tulee maksamaan liikkeessä helposti muutaman sadan, riippuu varmasti aika paljon paikasta, mutta et hirveästi alle 300 selviä, kun siinä niitä työtunteja helposti tulee...

Mikäli työkalut yhtään pysyy käsissä, niin suosittelen lämpimästi tekemään homman itse. Minä suoritin kyseisen toimenpiteen ensimmäistä kertaa viime talvena ja jälkeenpäin voin todeta, että todellakin kannatti. Osoittautui oletettua helpommaksi, varsinkin, kun manuaali oli apunani. Ennen en ole koskaan avannut minkään laitteen konetta.

Mikäli hyvä tuuri käy (mikä noissa Hondissa on ihan mahdollista) ei tarvitse edes säätää ja siinä pääsee aika paljon helpommalla.

Homman nimihän on se, että venttiilikopan kansi irti-> pääset mittaamaan välyksiä. Mikäli säätötarvetta ilmenee, joutuu ottamaan nokkapukit ja nokka-akselit irti.

Toimenpide on siis todellakin suoritettavissa kotikonstein ja siihen ei mitään kalliita erikois-työkaluja tarvitse. Rakotulkki-sarjan tulet tarvitsemaan, sekä magneetti-kynä on kätevä työkalu, kun ottaa säätöpaloja irti. Myös momenttiavain on tarpellinen, koska koneen osat on erittäin suositeltavaa kiristää momenttiin.

Korjaus-manuaali kannattaa ehdottomasti hommata jostakin ko. toimenpidettä varten siinä, kun selitetään askel askeleelta, miten prosessi etenee. Sieltä löytyy myös kaikki kiristysmomentit ja ohje mm. nokkapukkien oikea-oppiseen irroittamiseen jne. Ei ole paha homma, mutta aikaa vievä kylläkin, kun joutuu purkamaan aika paljon, että pääsee käsisksi. Ei ole mitään rakettitiedettä kuitenkaan.

Nokkaketjua ei luulisi tarvitsetsevan vaihtaa noilla kilometreillä vielä.
    ^Kiitos hostage rohkaisusta

Jos ei homma mitään erikoistyökaluja vaadi niin ehkä sitä vois tommosen tehdä itsekin. Opiskelijana sitä kuitenkin tekis mieli säästää ja tehdä itse kaikki vähänkään mahdollinen Työkaluja kuitenkin melkonen määrä löytyy ja vanhempien tallissa on tilaa rempata. Täytyy jossain välissä koittaa etsiä tuo korjausopas (saa vinkata, jos tietää mistä ko. opus löytyy esim. pdf:nä. )
  10.  
    Kokeile googlettaa "pyöräsi malli workshop manual/service manual"

Myös ulkomaisilta foorumeilta ja youtubesta pitäisi löytyä hyvin matskua ko. toimenpiteestä. Lycka till!