Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678
Tulokset 211:stä 225:een 225:sta
  1. #211
    Lainaa MT-07 kirjoitti Katso viesti
    Onkohan kukaan mittaillut omasta Mt-07:sta db-lukemia Akrapovicin putkella? Db-vaimennin kiinni.
    Tekis mieli ostaa Ahveniston ratapäiville lippu, mutta kun siellä 95db meluraja
    Minun Tracer 700:sta joka on lähes sama pyörä mitattiin Akran putkella ja killerillä olisikohan ollut 91dB tai jotain sinnepäin. Kuitenkin selvästi alle tuon 95dB rajan, joten en usko että ongelmia tulee.
  2. #212
    Lainaa MT-07 kirjoitti Katso viesti
    Onkohan kukaan mittaillut omasta Mt-07:sta db-lukemia Akrapovicin putkella? Db-vaimennin kiinni.
    Tekis mieli ostaa Ahveniston ratapäiville lippu, mutta kun siellä 95db meluraja
    Häpeilemättä voisin mainostaa tuolla kirppiksen puolella kauppaamaani MT07 vakioputkea, sillä ainakin ratkeaa meluongelmat
    Ahvenistolle kannattaa ehdottomasti lähteä.
  3. #213
    Lainaa Hirsa kirjoitti Katso viesti
    Häpeilemättä voisin mainostaa tuolla kirppiksen puolella kauppaamaani MT07 vakioputkea, sillä ainakin ratkeaa meluongelmat
    Ahvenistolle kannattaa ehdottomasti lähteä.
    Kiitos tarjouksesta, mutta vakioputki löytyy jo. Ei viitsi alkaa vaihtelemaan putkia yhden ratapäivän takia =)
  4. #214
    Laitoin led vilkut taakse. Muutaman päivän toimi hienosti, mutta nyt sitten polttaa sulaketta ! Kytkennät pitänee tarkistaa tottakai, mutta voiko se väliin laitettu vastus mennä rikki ?
    Yamaha MT07
    Yamaha YZ 450 F
    ex. HUSQVARNA 250 WR
    ex. Yamaha DT 125 LC
  5. #215
    Yleensä vastukset hajoavat katkeamalla eikä menemällä oikosulkuun, mutta ei kai sekään täysin mahdotonta ole. Epätodennäköinen syypää vastuksen vika joka tapauksessa on, todennäköisemmin joku liitin ottaa runkoon tai piuha on jäänyt johonkin väliin ja rikkonut sen kuoren.
  6. #216
    Moi, tuli hankittua MT-07 käytettynä. Kumpaa laitatte tankkiin 95 vai 98? Ohjekirja sanoo 95 ja myyjä 98.
  7. #217
    Lainaa Kansipahvi kirjoitti Katso viesti
    Moi, tuli hankittua MT-07 käytettynä. Kumpaa laitatte tankkiin 95 vai 98? Ohjekirja sanoo 95 ja myyjä 98.
    98 olen itse käyttänyt. Syö jonkin verran tehoa se pienempioktaaninen.

    Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
    Yamaha MT-07
  8. #218
    Onko tuota tehonhukkaa kukaan todentanut samassa pyörässä samalla kerralla samassa dynossa? Kun mun nähdäkseni tuo on urbaanilegenda jolla ei ole pääsääntöisesti mitään totuuspohjaa.

    Tekniikan maailma testasi taannoin 95e10 ja 98e5 eroja autoissa (numero 7/2011), ja vaikka testi keskittyikin kulutuseroon, siinä oli otettu myös teho- ja vääntökäyrät. Testissä käytettiin turbomoottoria ja molemmilla bensalaaduilla sytytysennakko säädettiin erikseen nakutusrajalle. Tässä "optimitilanteessa" (turbolla + säädöillä maksimit irti) tehonlisäys oli 6%, mutta artikkelissa erikseen mainitaan, että "Useimmilla vapaastihengittävillä moottoreilla teho ei bensiinilaatua vaihtamalla kasva."

    Edellämainitun valossa 98:n käyttö todennäköisesti pyörässä jopa pudottaa maksimitehoja, koska pyörissä ei käytetä nakutustunnistinta sytytysennakon optimointiin korkeammalle oktaaniluvulle. Vähintäänkin polttoaine- ja syttykartat pitäisi erikseen optimoida 98:lle penkissä säätämällä.

    Ainoa mieleen tuleva syy 98:n käytölle voisi olla se, että tehtaalta valmiiksi vakiokartoilla "liian laihalle" säädetty nykyaikainen ruiskukone voi toimia 98e5:llä paremmin, koska e10:n suurempi alkoholipitoisuus entisestään "laihentaa" seosta entisestään suhteessa optimiseokseen.

    Edit: lisättäköön vielä, että sitä toki kannattaa käyttää, mikä omalla takapuolituntumalla tuntuu parhaalta. Teknistä estettä kummankaan käyttämiselle tai käyttämättä jättämiselle ei ole näissä pyörissä missä e10 on valmistajan puolesta sallittu.
  9. #219
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Onko tuota tehonhukkaa kukaan todentanut samassa pyörässä samalla kerralla samassa dynossa? Kun mun nähdäkseni tuo on urbaanilegenda jolla ei ole pääsääntöisesti mitään totuuspohjaa.

    Tekniikan maailma testasi taannoin 95e10 ja 98e5 eroja autoissa (numero 7/2011), ja vaikka testi keskittyikin kulutuseroon, siinä oli otettu myös teho- ja vääntökäyrät. Testissä käytettiin turbomoottoria ja molemmilla bensalaaduilla sytytysennakko säädettiin erikseen nakutusrajalle. Tässä "optimitilanteessa" (turbolla + säädöillä maksimit irti) tehonlisäys oli 6%, mutta artikkelissa erikseen mainitaan, että "Useimmilla vapaastihengittävillä moottoreilla teho ei bensiinilaatua vaihtamalla kasva."

    Edellämainitun valossa 98:n käyttö todennäköisesti pyörässä jopa pudottaa maksimitehoja, koska pyörissä ei käytetä nakutustunnistinta sytytysennakon optimointiin korkeammalle oktaaniluvulle. Vähintäänkin polttoaine- ja syttykartat pitäisi erikseen optimoida 98:lle penkissä säätämällä.

    Ainoa mieleen tuleva syy 98:n käytölle voisi olla se, että tehtaalta valmiiksi vakiokartoilla "liian laihalle" säädetty nykyaikainen ruiskukone voi toimia 98e5:llä paremmin, koska e10:n suurempi alkoholipitoisuus entisestään "laihentaa" seosta entisestään suhteessa optimiseokseen.

    Edit: lisättäköön vielä, että sitä toki kannattaa käyttää, mikä omalla takapuolituntumalla tuntuu parhaalta. Teknistä estettä kummankaan käyttämiselle tai käyttämättä jättämiselle ei ole näissä pyörissä missä e10 on valmistajan puolesta sallittu.
    Näissä puitteissa tahtoo aina ja iänkaiken mennä puurot ja vellit iloisesti sekaisin, eikä vähiten siitä syystä,
    että turhan usein "samalla astialla" puhutaan periaatteella "yksi äidistä, toinen tyttärestä" .

    Vähän samaa kun.... Paljonko painaa kolmen kilon hauki?

    No ihan varmasti sen pituus on 752,34168 mm. Olen mitannut parhailla ja tarkimmilla laitteilla .

    Kun ollaan siinä viitekehyksessä, että "teho" tarkoittaa myös paljon muuta kuin esim. täysvedoilla
    tehtyjä pedantteja, keskenään vertailukelpoisia mittauksia, lienee aika turha alkaa "opettaa derivoimista",
    vaan keskittyä nöyrästi puhumaan edes jollain tapaa "yhteistä kieltä käytännön asioista ja tasolla" .

    Esittäisin mopohommissa moneen yhteyteen aika hyvin osuvan kysymyksen.

    Missä %-luokassa ajosuoritteesta mahdetaan, vaikka vaan 50-100 hp luokan peleillä, liikkua "kraana auki"?
    Puhumattakaan sitten 150-200hp luokan laitteista.
    Kaduilla, toreilla ja turuilla liikkumisestahan nyt on kyse.

    Paha tuohon on absoluuttista vastausta kenenkään antaa, se on aivan selvää, että "tappivetojen",
    usein varsin marginaalistenkin erojen painoarvo on yleisesti täysin järjettömän ja perusteettoman
    yliarvioitu & arvostettu asia suorituskykyarvioinneissa/mittauksissa.

    Tiivistäen: Kadulla pelin tehokkuden/toiminnan arviointi perustuu erittäin suurella painoituksella
    "keskialueelle/OSAKUORMILLE", eli sille käyttöalueelle jolla valtaosa liikennöinnistä käytännössä tapahtuu.

    Vaikka persdyno on mystinen laite, se kertoo silti "oikein" ja loogisesti luettuna monia olennaisia asioita
    pelin "toimivuudesta" ja "käytännön tehokkuudesta". Tässä suhteessa myös nuo "siirtymävaiheet/alueet"
    ja miten peli niissä toimii, ovat merkittävässä asemassa asioita arvotettaessa.

    Asiakokonaisuus on kieltämättä kiusallisen haasteellinen ja monisyinen.

    Äkkiseltään voidaan heittää tiskiin vaikka se, että sou not, jos ei se "välialueella" oikein soi, kääntää vaan
    enemmän kapulasta ,

    Kumpa asia olisikin noin yksinkertainen.

    Ainoa yksinkertainen asia "tehokeskustelussa" katuympäristössä on se, että täysvetojen pohjalta ilmenevien
    erojen suhteen tehdään liian hätäisiä johtopäätöksiä, liian pieniä eroja liikaa arvottaen ja painottaen.
    Näin siitä huolimatta, että aihepiiriin paremmin vihkiytyneet voivat muilla (tarkaan todentamattomillakin)
    oheistiedoilla vetää suht hyvin suuntaa antaviakin johtopäätöksiä joistain asioista.

    Eli käytössä oleva data on se, jonka pohjalta ja ympärillä keskustelu ja vääntäminen pääasiassa tapahtuu.
    Ihan luonnollista ja tuohon sitten kaikki pohjataan.... vaikka se onkin vain yksi metsän puista.

    Hieman samalla tavalla ajaudutaan esim landspeed- väännöissä helposti sivuraiteelle juuri tehojen kanssa.
    Varsinkin kun aletaan mennä todella issoo-kovvoo.

    Sen kulminaatiopisteen jälkeen jossa tehontarpeen potenssiin kasvun täyttämisestä huolimatta sen kasvvu
    alkaa menettää käytännön merkitystään, aerodynamiinkan vaatimukset
    jatkavat kiihtyvää kasvuaan lähes ainoana mahdollisena asiana suorituksen merkittäväksi parantamiseksi.

    Kulloisessakin tilanteessa sekyndäärisillä äspekteillä spekylöinti ei oikein tahdo johtaa mihinkään, mutta
    niihin on helppo ripustautua jos ei muuta konkreettista ole käsillä.

    Eli viittaan tuohon lainauksen ensimmäiseen kappaleeseen.
    Täyttä totta, mutta käytännössä siinä asiayhteydessä johon tuo oli "vastaus"..... Sou not?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #220
    Ei se 98 tehoa lisää eikä ole sen parempaa kuin 95:nen, voi mennä huonompaan suuntaan jos moottori on suunniteltu matalaoktaaniselle bensalle. Oma XT660R ei tykkää yhtään 98:sta ja nykii pintakaasulla tolkuttomasti sen kanssa, 95:lla nykiminen rauhoittui. Polttoaineen kulutuksessa ei mitään eroa, kuluttaa saman verran ajotavasta riippumatta. Tehojen/väännön osalta ei huomaa mitään eroa noiden kesken, oma persdyno ei ole niin tarkka että huomaisi mahdolisen kilowatin tehoeron noiden kahden bensan välillä, jos on mitään eroa, eikä 1-2kw erot vaikuta millään tavalla kenenkään ajoihin. Samoja havaintoja useamman eri pyörän kanssa. Käytetään sitä bensaa mitä valmistaja suosittelee ja unohdetaan ne höpöhöpö essonbaarijutut korkeista kulutuksista ja tehojen laskusta.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #221
    Tuo sami1024:n juttu siitä, että moni syystä tai toisesta "välilaihoilla"
    oleva peli tuntuu toimivan paremmin ja tätä kautta sitten "tehokkaammaltakin,
    ei sinällään ole ollenkaan tuulesta temmattu.

    Siellä "kultaisella MTBE kaudella" tuo perstuntumaero 95:n ja 98:n välillä oli
    oikeastaan vielä suurempi kuin nykyisin. Tämä erityisesti ja juuri osakuormilla
    rasitettaessa.

    Ei ole mikään uusi keksintö, eikä tuulesta temmattu juttu, että vaikka
    sopivasti "persesäädöissä" keski/käyttöalueella tai "pintakaasulla" oleva laite ei teknisesti
    tarvitse millään kriteereillä kovempaa soppaa, se kuitenkin käyttäytyy sillä selkeästi ja
    kiistatta sivistyneemmin = paremmin.

    Yksi vanha käytännön esimerkki, joka aikanaan on kokeiltu ja todettu maan viisaimpia Voorttivoimia myöten.

    1.8 Zetec Eskot pääosin rynkyttivät maantiellä n.90 kmh nopeudessa pintakaasula 95:lla.
    98:lla tuo vitsaus väheni ihan selvästi ja kiistatta.
    Jos sille juotettiin puhdasta 100+ kisabensaa, loppui rynkytys tuossa kohtaa kokonaan.

    Olipa nyt vehkeet millaiset tahansa, mutta liikutaan siinä 95/98 alueella ja tarpeissa,
    laihan puolella hieman epävakaaksi muuttuvan palotapahtuman seurannaiset rauhoittuvat
    usein hieman kovemmalla tavaralla vaikka siitä ei periaatteessa muuta hyötyä saisikaan.
    Eikä ole ihan harvassa ne moninaiset vehkeet joissa homma menee näin.
    Fiksuinta olisi tietysti säätää peli vaan toimimaan kunnolla sillä tavaralla jota se teknisesti vaatii.
    Ei se muutoin soi nätisti, vaikka se vähemmän yskisikin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  12. #222
    Jos myyjän maininnan taustalla onkin etanolin määrä eikä varsinaisesti oktaanit, ainakin joihinkin muovitankkeihin sillä on vaikutusta. Luulis tietysti että uudemmissa peleissä tuollaiset olisi jo huomioitu.

    e: olettaen että googletettu muovitankkisuus on totta
    YZF600R -> RSV1000R
  13. #223
    Tuo on totta. Mökillä pienkoneet ovat saaneet 98:ia sen jälkeen kun agrigaatin bensahana alkoi jumittaa ja moottorisahan tankin korkki turposi sen verran että kierreosalle piti näyttää viilaa. Siirryttiin 98:iin ja ongelmat loppui siihen.

    Jos maahantuoja/valmistaja hyväksyy 95E10 bensan pyörään niin silloin siinä ei ole riskejä alkoholin aiheuttamista ongelmista, kuten muovin turpoaminen sekä rakenteen muuttuminen ja polttoaineletkujen/tiivisteiden eroosio.

    Kannattaa ainakin kokeilla ennakkoluulottomasti kummalla toimii paremmin jos omaan mopoon on hyväksytty E10 käyttö. 98E5 ei automaattisesti ole parempaa, kuten ei ole *** Jaloviina verrattuna * jalluun vaikka se on kalliimpaa ja enemmän rosentteja.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  14. #224
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Jos maahantuoja/valmistaja hyväksyy 95E10 bensan pyörään niin silloin siinä ei ole riskejä alkoholin aiheuttamista ongelmista, kuten muovin turpoaminen sekä rakenteen muuttuminen ja polttoaineletkujen/tiivisteiden eroosio.
    Tai siis ei pitäisi olla, joihinkin Ducateihin käsittääkseni vaihdettiin tankkeja takuuseen kun viinabensa aiheutti turpoamista.

    MT-07 ei kuitenkaan ole enää ihan uusi malli joten mahdolliset ongelmat olisivat varmaan jo tiedossa jos niitä olisi, ja jos jotain ongelmia ilmenisi niin Suomessa valmistajan virhevastuu jatkuu kyllä takuuajan ylikin joten ihan hirveästi ei varmaan kannata stressata.
  15.  
  16. #225
    Kiitos vastauksista. Lukasinpa uusiksi manuskan polttoaine kohdan ja siellä lukee:"Polttoaine suositus 98E5 tai E10". Minimi oktaaniluku on kyllä 95. Laitan siis 98:a tankkiin. Lukemisen ymmärtämisen puuttumiseen voidaan laittaa koko tämä kysymys

    (Toki toi E10 maininta on omituinen, koska sittenhän se tarkoittaisi, että suosittelevat kahta eri vaihtoehtoa, ja eikös E10 ole vain 95:ssa.)
    Viimeksi muokannut: Kansipahvi; 27.07.2017 klo 21:49.
Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678