Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Suzukin kytkinkori on akselissa sellaisen lukkomutterin kanssa kiinni missä on reunassa kolo josta reuna lyödään lyttyyn akselissa olevaan uraan. Nyt tuli uus mutteri postissa ja siinä on tuo sama reuna, mutta ei koloa mistä puikolla lyödään mutteri jumiin. Sen sijaa mutterin kierteissä on jotain vaalean kellertävää vähän tahmeaa mönjää/liimaa. Tietääkö kukaan että riittääkö nyt tuo jengassa oleva mönjä lukitsemaan sen mutterin, vai tarvisko sitä reunakaulusta yrittää lyödä vielä linttaan? Se lyöminen tuntuu muutenkin hiukan brutaalilta duunilta...

    Ja mahtaako se tahna/liima sitten toimia/kuivua kiinni ihan vaan tolleen, vai miten se toimii?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    UP!

    Ei kellään ole kokemusta/tietoo että pysyykö se sillä kamalla mitä siellä jengassa vaikuttais olevan? Kohta on asennus...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    Sitä varten se kaulus siinä on että napautetaan sen akselissa olevan uran kohdalta sisään. En suosittelisi kokeilemaan pelkän mönjän voimalla, saattaapi tulla kytkinkopasta "Ducati" malli, muuten hyvä mutta ne öljyt ei riitä kovin pitkään ajoon
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  4. #4
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niinpä... Ehkä sitä on koitettava lyödä, vaikea ehkä kun siinä ei ole sitä koloa valmiina. Noh...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #5
    Ei kai noissa koskaan "uutena" koloa ole, kun ei sitä kukaan tiedä missä kohtaa kierrosta se missäkin yksilössä on oikeassa kireydessä. Hyvä talttapäämeisseli tai tuurnan kulma, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa kopauttaa siihen sen vertaa vekkiä että pitää.
  6. #6
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niin, toi on kyllä totta. Siinä alkuperäisessä mutterissa vaan on selvä pyöreä monttu... Tai olisko joku kovanluokan prässi tehtaalla sellasen painanut siihen.. En kyllä uskois. Täytyy huomenna pähkäillä... Jos jokun kolon siihen sais juntattua.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #7
    Asia juuri noin kuin sami1024 kertoo. Autoissa esim. vetoakselin mutteri varmistetaan samoin.

    Ei se mitään kovaa kamaa ole kopauttaa se lovi.
  8. #8
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo, tosiaan tuntuu etteik ole kovinta matskua. Muista asioista riippumatta nyt kävi niin että löin vanhan mutterin mielestäni kunnolla linttaan ja totean et pysyy ja lyön romut kasaan jne.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #9
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Joo, tosiaan tuntuu etteik ole kovinta matskua. Muista asioista riippumatta nyt kävi niin että löin vanhan mutterin mielestäni kunnolla linttaan ja totean et pysyy ja lyön romut kasaan jne.
    Kannattaa ottaa siihen kaveri joka pitää mutterin alla painavaa pajavasaraa ja nostattaa voimalla.
    Näin koko isku ei tule laakerille.
  10.  
  11. #10
    Toinen vaihtoehto on isot pihdit ja sopivan paksuinen tuurna siihen akselin loven kohdalle ja hellä puristus, niin hyvä tulee.