Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 53:sta
  1. #1
    Nyt on ensimmäiset kilometrit ajettu ja öljyä vuotaa pakoputken päälle(muutama pisara).
    Vuoto on vaihdepolkimen kohdalla pohjassa.
    Onko mitään tyyppivikoja kyseisellä vehkeellä. 1000 DL -07.
    Vuoto on joko eturissan eteen jäänyttä voitelurasvaa tai akselin stefaa tai jotain muuta.
    En tarennut vielä itse aukaista koteloa.
    Jos kokemusta niin vinkkejä.
  2. #2
    Ekana ny putsaa se eturataan koppa...

    Puutikulla kaapimalla enimmät pois, naftalla ja karhealla/jämäkällä pensselillä siivoten loput...
    Sit loppuputsaus vaikka ketjucleanerilla.
    Putsaa samalla muukin ketjulinja, on aika törkyä...

    Sit ihmetteleen, vuotaako vielä...

    Ei ketjuja tarvi rasvassa uittaa, kohtuullinen määrä riittää.
    Se oli jo rikki...
  3. #3
    Pyörässä automaattirasvari ja en edes tiedä toimiiko se. Ainakin ketju näyttää aika kuivalta.
    Pitää vaan repiä kotelo pois niin pääsee putsaamaan.Tosiaan pyörä uusi minulle. Kyselin vaan sillä että onko jotain vaihdeakselin stefa vikoja tai muuta vastaavaa näissä vehkeissä.
  4. #4
    Kyllä se rasvarinki kans kerää sitä töhnää...
    Se oli jo rikki...
  5. #5
    Kytkimen työsylinterin kumitiiviste tahtoo rikkoutua, jonka seurauksena kytkimen käyttötangon stefalle pääsee likaa. Itse vaihdoin kyseisen stefan+työsylinterin tiivisteen viime syksynä ja vuoto loppui siihen. Pyörä tosin sv1000s, mutta sama kone.

    Työ vaatii takarenkaan, eturattaan kopan, kytkimen työsylinterin, eturattaan+stefan kiinnityslätkän irrotuksen.
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  6. #6
    Ei liity aiheeseen, mutta kytkinkruunun rikkoontuminen on myös näiden koneiden tyyppivika. Ilmenee kolinana/kalkatuksena pienillä kierroksilla. Loppuu kytkintä painettaessa tai kierroksia lisättäessä.
    Viimeksi muokannut: hannu.k; 13.04.2014 klo 21:51.
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  7. #7
    Kiitokset vastauksesta.
    Voipi hyvinki olla siinä se vuoto.
    En ole vielä aukaissut sitä ku oottelen lämpimämpiä kelejä.(ulkona)
    Siitä kytkinkruunusta että ei kolise ja muutenkin toimii kytkin hyvin mutta
    voisiko olla levyt vähän finaalissa kun matalilta kierroksilta lähtee kiihyttämään
    niin ravistaa hetken. Tekee ainoastaan pienillä kierroksilla.
    Vai onko 2 pyttyisen ominaisuus? Itse en ole ajanut v-konetta kuin muutaman sata kilometriä.
  8. #8
    Ravistaako kone vai nykii? 2-pyttyisen ominaisuus tahtoo olla nykiminen pienillä kierroksilla (alle 3500rpm). Commanderilla käyntiä saa tasattua jonkun verran. Mun mielestä noilla koneilla ei kannata edes turhaan vedättää niin pienillä kierroksilla, että kone nyhtää. Reilusti vaan kierroksia niin vetää puhtaammin ja ei rasita moottoria niin paljoa.
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  9. #9
    Semmosta kummaa tärinää mutta jos vaikka luistattaa kytkintä hiukan ja laittaa kierroksia
    jonninverran enempi niin ei mitään ongelmia.
    Ja nimenomaan alle 3500rpm.
  10. #10
    http://www.stromtrooper.com/v-strom-...t-chudder.html

    Tossa esim. juttua siitä kytkinkruunusta. Paljonko pyörällä on ajettu?

    dl 1000 clutch chudder

    googlesta ylläolevalla lauseella löytyy juttua aiheesta lisää.
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  11. #11
    Jos olet öljyjä vaihtamassa lähiaikoina, niin kannattaa avata se vanha suodatin. Jos kytkinkruunu on hajonnut (jouset poikki) suodattimeen kertyy alumiini lastuja.
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  12. #12
    Lainaa hannu.k kirjoitti Katso viesti
    http://www.stromtrooper.com/v-strom-...t-chudder.html

    Tossa esim. juttua siitä kytkinkruunusta. Paljonko pyörällä on ajettu?

    dl 1000 clutch chudder

    googlesta ylläolevalla lauseella löytyy juttua aiheesta lisää.


    Aika hyviä videoita.
    Prätkällä ajettu jo 125k.
    Korjattiin jo vesipumppu ja eipä hoksannu tutkia kytkintä samalla.
    Pitänee ajella nyt jonkin aikaa ja kuulostella.
    Aika kalliita osia, yli 300 Euroa se kruunukin.
    Pitää ainakin se öljyvuoto korjata ja etuputkien stefatkin täytyy vaihtaa.
  13. #13
    Kannattais se kyllä vaihtaa, jos yhtään epäilee sen olevan hajalla. Yli 400€ tais maksaa Suomessa+tiivisteet. Omasta kytkimestä oli katkennut neljä jousta. Kun jouset katkeavat pääsee asetelma hakkaamaan metalli-metallia vasten, jolloin öljyn sekaan alkaa ilmaantua lastuja. Eikä ne lastut ja ennenkaikkea, jos joku jousen palanen pääsee jonnekkin rattaan väliin tee hyvää koneelle.
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  14. #14
    Lainaa hannu.k kirjoitti Katso viesti
    Kannattais se kyllä vaihtaa, jos yhtään epäilee sen olevan hajalla. Yli 400€ tais maksaa Suomessa+tiivisteet. Omasta kytkimestä oli katkennut neljä jousta. Kun jouset katkeavat pääsee asetelma hakkaamaan metalli-metallia vasten, jolloin öljyn sekaan alkaa ilmaantua lastuja. Eikä ne lastut ja ennenkaikkea, jos joku jousen palanen pääsee jonnekkin rattaan väliin tee hyvää koneelle.
    Juuri aukaistiin se lohko ja ei siellä ollut ylimääräistä metallia yhtään. Mutta pitää seurata tarkasti tilannetta.
    Vissiin se lohkon tiiviste pitää vaihtaa joka kerta kun sen käyttää auki?
  15. #15
    Ottakaahan jo järki käteen...

    Kaveri kyselee jotta öljyä ilmestyy moottorin sivulle ja siihen aletaan tarjota jotain kytkinhommia...

    Puhdista se moottori sitä eturataskoteloa myöten puhtaaksi liuottimen kanssa ja deletoi se rasvari, ala sitten tarkkailemaan vuotoja...
    juuri nyt pyörätön
  16. #16
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Ottakaahan jo järki käteen...

    Kaveri kyselee jotta öljyä ilmestyy moottorin sivulle ja siihen aletaan tarjota jotain kytkinhommia...

    Puhdista se moottori sitä eturataskoteloa myöten puhtaaksi liuottimen kanssa ja deletoi se rasvari, ala sitten tarkkailemaan vuotoja...
    Kyllä siitä lähden purkamaan tätä projektia
    Se täristys oli se toinen juttu jota kyselin tässä juttuketjun puolessavälin.
    Voipi johtua kytkimestä.
  17. #17
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Ottakaahan jo järki käteen...

    Kaveri kyselee jotta öljyä ilmestyy moottorin sivulle ja siihen aletaan tarjota jotain kytkinhommia...

    Puhdista se moottori sitä eturataskoteloa myöten puhtaaksi liuottimen kanssa ja deletoi se rasvari, ala sitten tarkkailemaan vuotoja...
    Taas yksi lukutaidoton ilmoittautui
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  18. #18
    Lainaa hannu.k kirjoitti Katso viesti
    Taas yksi lukutaidoton ilmoittautui
    Kerro missä on se lukutaidottomuus?
    juuri nyt pyörätön
  19. #19
    Eikai täällä kukaan ole öljyvuodon korjaamiseen kytkinremonttia tarjonnut.
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  20. #20
    Mitäs sinä sitten höpiset... ?

    Lainaa hannu.k kirjoitti Katso viesti
    Eikai täällä kukaan ole öljyvuodon korjaamiseen kytkinremonttia tarjonnut.
    Suoraa lainausta viesteistä...

    Kytkimen työsylinterin kumitiiviste tahtoo rikkoutua, jonka seurauksena kytkimen käyttötangon stefalle pääsee likaa. Itse vaihdoin kyseisen stefan+työsylinterin tiivisteen viime syksynä ja vuoto loppui siihen. Pyörä tosin sv1000s, mutta sama kone.

    Työ vaatii takarenkaan, eturattaan kopan, kytkimen työsylinterin, eturattaan+stefan kiinnityslätkän irrotuksen.

    Ei liity aiheeseen, mutta kytkinkruunun rikkoontuminen on myös näiden koneiden tyyppivika. Ilmenee kolinana/kalkatuksena pienillä kierroksilla. Loppuu kytkintä painettaessa tai kierroksia lisättäessä.

    Tossa esim. juttua siitä kytkinkruunusta. Paljonko pyörällä on ajettu?

    dl 1000 clutch chudder

    googlesta ylläolevalla lauseella löytyy juttua aiheesta lisää.

    Jos olet öljyjä vaihtamassa lähiaikoina, niin kannattaa avata se vanha suodatin. Jos kytkinkruunu on hajonnut (jouset poikki) suodattimeen kertyy alumiini lastuja.

    Kannattais se kyllä vaihtaa, jos yhtään epäilee sen olevan hajalla. Yli 400€ tais maksaa Suomessa+tiivisteet. Omasta kytkimestä oli katkennut neljä jousta. Kun jouset katkeavat pääsee asetelma hakkaamaan metalli-metallia vasten, jolloin öljyn sekaan alkaa ilmaantua lastuja. Eikä ne lastut ja ennenkaikkea, jos joku jousen palanen pääsee jonnekkin rattaan väliin tee hyvää koneelle.
    juuri nyt pyörätön
  21. #21
    unohdetaan koko juttu....
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  22. #22
    Pienet miehet, suuret tunteet. Perus riita interwebsissä.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  23. #23
    Näimpä. Oli vaan hyvä keskusteluun tulo kehottaa ottamaan järki käteen, vaikkei ymmärtänyt mistä keskusteltiin. Ei vain ole ainut toi mun pyörä, missä on öljyvuoto johtunut mainitsemastani kytkimen käyttötangon stefasta. Siitä se öljy valuu vaihdepolkimen vierestä moottorin pohjaa pitkin.
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  24. #24
    Lainaa hannu.k kirjoitti Katso viesti
    Näimpä. Oli vaan hyvä keskusteluun tulo kehottaa ottamaan järki käteen, vaikkei ymmärtänyt mistä keskusteltiin. Ei vain ole ainut toi mun pyörä, missä on öljyvuoto johtunut mainitsemastani kytkimen käyttötangon stefasta. Siitä se öljy valuu vaihdepolkimen vierestä moottorin pohjaa pitkin.
    Moronta taas
    Aukaisin eturissalodjun ja kylläpä se vuoto on siinä kytkimen työntötangon stefassa.
    Työsylinteri näytti kyllä aivan kuivalta ja toimintakuntoiselta.(Ei ole vuotanut).
    Pitääköhän aukaista magneeton koppakin että saa stefan vaihdettua?
    Oli jokin lukituslaippa siinä päällä ja näytti menevän magneettokotelon alle( en rissaa käyttänyt pois joten ei varmaa).
    Mutta tarviikohan purkaa niin paljoa kuin aiemmin oli puhetta.
    Stefa ainakin menee vaihtoon ja se tankokin näytti aika kuluneelta.
  25. #25
    Moro. Ei tarvi magneeton koppaa irroittaa. Takarengas irti tai niin löysälle ketjut, että saa eturattaan irti. Sen jälkeen pois se eturattaan alla oleva lätkä. Muistaakseni kahdella pultilla kiinni.
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  26. #26
    Lainaa hannu.k kirjoitti Katso viesti
    Moro. Ei tarvi magneeton koppaa irroittaa. Takarengas irti tai niin löysälle ketjut, että saa eturattaan irti. Sen jälkeen pois se eturattaan alla oleva lätkä. Muistaakseni kahdella pultilla kiinni.
    Jaa se on siellä kiinni se lätkä.
    Älyttömästi kiitoksia ja pitää huomenna tilata osat.
    Samalla voisi ostaa etuiskareiden stefat.
    Pitää vaan keksiä miten saa keulan ilmaan ku ei oo keskiseisontatukia.
    Pitää virittää vaikka talja autokatoksen kattoon tahi tunkilla pohjasta ylös.
  27. #27
    Hyvä jos oli apua. Mielellään auttaa muita, kun itsekkin täältä apuja saanut. Ja varmasti itsestään selvyys, mutta eturatas ensin löysälle, sitten vasta ketjuja löysäämään. Juuri noin toi etustefojen vaihto onnistuu, kuten kirjoitit.
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  28. #28
    [QUOTE=hannu.k;6279513]Hyvä jos oli apua. Mielellään auttaa muita, kun itsekkin täältä apuja saanut. Ja varmasti itsestään selvyys, mutta eturatas ensin löysälle, sitten vasta ketjuja löysäämään. Juuri noin toi etustefojen vaihto onnistuu, kuten kirjoitit.[/QUOTE

    Moro taas
    Nyt on stefa vaihdettu ja uusi työntötanko.
    Öljyvuoto loppui siihen.
    Tuo eturissahomma tuli mieleen tuossa kesken remontin ja alkoi siinävaiheessa
    hymyilyttämään
    Vielä etuputkien stefat vaihtoon tässä kesemmällä ja se kytkimen ravistus niin alkaa pyörä olla iskussa.
    Taidan antaa sen kytkimen olla ja kaasutella hiukan varovaisemmin kun ei se luista yhtään.
    Kiitokset neuvoista vielä kerran
  29. #29
    Seuraavaksi kun vaihdat öljyt niin jos avaat sen suodattimen niin siitä vois ainakin nähdä jotain suuntaa siitä kytkimen kunnosta. Itsellä ainakin oli alumiini hilettä/lastua aika paljon suodattimessa silloin kun kytkin kalkatti.

    Tosta videosta näet miten sen voi avata. Avaamiseen voi toki käyttää rautasahaa tms. Sen suodattimen paperiosan kun levittää haitariksi, niin siitä on hyvä katsoa mitä se on syönyt.

    http://www.youtube.com/watch?v=BTdOamzjcaE


    Ja ei muutakun hyviä ja aurinkoisa ajokelejä!
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  30.  
  31. #30
    Lainaa hannu.k kirjoitti Katso viesti
    Seuraavaksi kun vaihdat öljyt niin jos avaat sen suodattimen niin siitä vois ainakin nähdä jotain suuntaa siitä kytkimen kunnosta. Itsellä ainakin oli alumiini hilettä/lastua aika paljon suodattimessa silloin kun kytkin kalkatti.

    Tosta videosta näet miten sen voi avata. Avaamiseen voi toki käyttää rautasahaa tms. Sen suodattimen paperiosan kun levittää haitariksi, niin siitä on hyvä katsoa mitä se on syönyt.

    http://www.youtube.com/watch?v=BTdOamzjcaE


    Ja ei muutakun hyviä ja aurinkoisa ajokelejä!
    Joo pitää aukaista seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
    Se öljyvuoto tuli takaisin mutta paljon lievenpänä kuin ennen.
    Jos ajaa rauhallisesti niin ei mitään mutta varsinki jos keulii tai kiihyttelee vähän enempi niin tulee parkkipaikalle pikkanen lammikko.
    Ihme homma kun työntötanko ja stefa on uusia.
    Voi olla että sen kytkinsylinterin alimmainen ruuvi vuotaa pihalle kun se kierreosa menee lohkon sisälle asti.
    Ainakin suhahti painetta kun avasin sen ruuvin.
    Pitänee survoa siihen liimatiivistemassaa läjä
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen