Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
  2. #2
    Tossa oli tällä vkolla myös täällä kahden auton nokkakolari jossa osallisena rattijuoppo.
    Rattijuoppo loukkaantui ja vietiin tyksiin niin miksei lääkärit voisi antaa lopullista piikkiä tollasille ja sanoisivat vaan, että voi voi ei voitu pelastaa.

    Miksi se siitä tulee, että tollaset pelastetaan ja sitten ne on kohta uudestaan tienpäällä ja ei tosta tule edes kummoista rangaistusta.
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
  3. #3
    Siivottu. Pysytäämpä taas asiassa ja lopetetaan se henkilökohtaisuuksiin meno myös.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  4. #4
    Lainaa pasi1 kirjoitti Katso viesti
    Tossa oli tällä vkolla myös täällä kahden auton nokkakolari jossa osallisena rattijuoppo.
    Rattijuoppo loukkaantui ja vietiin tyksiin niin miksei lääkärit voisi antaa lopullista piikkiä tollasille ja sanoisivat vaan, että voi voi ei voitu pelastaa.

    Miksi se siitä tulee, että tollaset pelastetaan ja sitten ne on kohta uudestaan tienpäällä ja ei tosta tule edes kummoista rangaistusta.
    Kuolemaan johtavista moottoripyöräliikenneonnettomuuksista tapahtuu
    alkoholin vaikutuksen alaisena 21%.
    Ei sitä aivan pulmusia olla tälläkään puolella liikennettä.
  5. #5
    Eniten mua kiinnostaa kuinka mopoilijoille kävi.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  6. #6
    Lainaa mopokesa kirjoitti Katso viesti
    Eniten mua kiinnostaa kuinka mopoilijoille kävi.
    Kuin myös...missään ei ole tänäänkään ollut uutta tietoa.

    Tuo paikka missä onnettomuus tapahtui,niin hetkeä aiemmin ohituskaista päättyy, mutta suoratie jatkuu, tosin mäen nyppylän kautta...että tiedä sitten kumpi luuli näkevänsä tarpeeksi kauas...

    Eipä olisi ensimmäinen kerta, joka viikko saa varoa tuolla mitä takaa tulee...pahimpia ovat nämä puolan/eestin kilvissä olevat teidensankarit...
  7. #7
    Lainaa joutomies kirjoitti Katso viesti
    Kuin myös...missään ei ole tänäänkään ollut uutta tietoa.

    Tuo paikka missä onnettomuus tapahtui,niin hetkeä aiemmin ohituskaista päättyy, mutta suoratie jatkuu, tosin mäen nyppylän kautta...että tiedä sitten kumpi luuli näkevänsä tarpeeksi kauas...

    Eipä olisi ensimmäinen kerta, joka viikko saa varoa tuolla mitä takaa tulee...pahimpia ovat nämä puolan/eestin kilvissä olevat teidensankarit...
    ÖÖ. Minusta tämä tilanne on ollu sellainen että känniaudi on vauhdilla ajanut takaa päälle?

    http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194...n+kolarin.html

    Pyörä ollu iso pemari?
    Viimeksi muokannut: Calypso; 07.04.2014 klo 20:58.
    KTM 690SM
  8. #8
    Näyttääpi näköjään siltä, pahoitteluni ,enpä ollut aamupäivän jälkeen lukenut mitään päivitettyä versiota uustisesta.
    Tosin enpä oikein uskonutkaan että vika olisi ollut moottoripyörän kuskissa.
    Ja perkele, että kuski oli vielä täältä samalta kylältä...
  9. #9
    Ei oikein voi muuta toivoa kun että motoristit selviäis. Autokuskille nyt tuskin tuosta sen kummempaa sanktiota tulee.....sakkoja...?ehdollista....?
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  10. #10
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  11. #11
    Toivottavasti olisivat kunnossa.
    Audi kuskista ei niin väliä!
    Linnaa murhan yrityksestä, itekin oon joutunu näitä viime
    hetken kiilareita väistää,
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  12. #12
    --snip--

    Tavallisesti juotettavien lähteiden mukaan audilla nopeutta n 200, pyörällä n 90. Miksi se audikuski piti repiä pois sieltä autosta heti ? vasta lopuksi kun m:llä kulkeneet olisi hoidettu olisi ollut audikuskin vuoro ( jos olisi ollut tarvetta)
  13. #13
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    --snip--

    Tavallisesti juotettavien lähteiden mukaan audilla nopeutta n 200, pyörällä n 90. Miksi se audikuski piti repiä pois sieltä autosta heti ? vasta lopuksi kun m:llä kulkeneet olisi hoidettu olisi ollut audikuskin vuoro ( jos olisi ollut tarvetta)
    Entäs jos jälkikäteen olisi selvinnyt, että kyse olikin ollut vaikkapa sairaskohtauksesta? Olisiko pitänyt antaa palaa autoonsa?

    Toivon vain, että nyt kun taustalla selvisi olleen rattijuoppo, niin sitten aikanaan tuomioistuimessa mennään rangaistusasteikon yläpäässä ilman mitään lieventäviä asianhaaroja. Toivotaan, että ajoi myös omalla autollaan (vakuutusyhtiö ei tule korvaamaan mitään).
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  14. #14
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Entäs jos jälkikäteen olisi selvinnyt, että kyse olikin ollut vaikkapa sairaskohtauksesta? Olisiko pitänyt antaa palaa autoonsa?

    Toivon vain, että nyt kun taustalla selvisi olleen rattijuoppo, niin sitten aikanaan tuomioistuimessa mennään rangaistusasteikon yläpäässä ilman mitään lieventäviä asianhaaroja. Toivotaan, että ajoi myös omalla autollaan (vakuutusyhtiö ei tule korvaamaan mitään).
    Tuskin sairaskohtauksen saanut olisi ajanut 200. Nämä on nyt näitä jossitteluja ja juuri tällaisten tapausten takia haluaisin rattijuoppojen rangastukset reippaasti ylöspäin, tämäkin voitaisiin tuomita tapon yrityksenä. Ja mikäli jomipikumpi motoristeista kuolee niin stten kuolemantuomio olisi paikallaan ( joissain tilanteissa kannatan sitäkin).
    Mutta mielipiteeni on oma, se on kuin persereikä, kaikilla on omansa.
  15. #15
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Tuskin sairaskohtauksen saanut olisi ajanut 200. Nämä on nyt näitä jossitteluja ja juuri tällaisten tapausten takia haluaisin rattijuoppojen rangastukset reippaasti ylöspäin, tämäkin voitaisiin tuomita tapon yrityksenä. Ja mikäli jomipikumpi motoristeista kuolee niin stten kuolemantuomio olisi paikallaan ( joissain tilanteissa kannatan sitäkin).
    Mutta mielipiteeni on oma, se on kuin persereikä, kaikilla on omansa.
    Kaveri makaa tajuttomana autossa, ja auto on tulessa. Miten lähimmäisistä välittävän ihmisen tulisi toimia?

    a) Kaveri ajoi mielestäni ylinopeutta -> saa palaa autoonsa
    b) Autossa haisee viina -> saa palaa autoonsa (voihan se toki olla etanolilla ajeleva saabisti, mutta ei sen niin väliä)
    c) Haistan hengitystä, ja päättelen onko kaverilla yli vai alle sallitun rajan viinaa veressä. Jos mielestäni on, palakoon autoonsa.
    d) Soitan onnettomuuden uhrin läheisille ja kysyn kannattaako kaveria pelastaa.
  16. #16
    Paikalle tulijat ovat toimineet erittäin hyvin.
    Ei tuossa tilanteessa mietitä mitään vaan pelastetaan ihmisiä.
    Onneksi paikalle tulijat pystyivät siihen. Moni ei olisi pystynyt.
    Kiitos heille.

    Ihmiset ovat arvokkaita. Ihan turha moralisoida mitään.
    Pekka
  17. #17
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Kuolemaan johtavista moottoripyöräliikenneonnettomuuksista tapahtuu
    alkoholin vaikutuksen alaisena 21%.
    Ei sitä aivan pulmusia olla tälläkään puolella liikennettä.
    Selvana ajaminen siis vaarallisempaa. Niita kuolee 79%.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  18. #18
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Selvana ajaminen siis vaarallisempaa. Niita kuolee 79%.
    Ihan sama, ajaako selvin päin vain kännissä - kuolleisuus on joka tapauksessa 100 %.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  19. #19
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Tuskin sairaskohtauksen saanut olisi ajanut 200. Nämä on nyt näitä jossitteluja ja juuri tällaisten tapausten takia haluaisin rattijuoppojen rangastukset reippaasti ylöspäin, tämäkin voitaisiin tuomita tapon yrityksenä. Ja mikäli jomipikumpi motoristeista kuolee niin stten kuolemantuomio olisi paikallaan ( joissain tilanteissa kannatan sitäkin).
    Mutta mielipiteeni on oma, se on kuin persereikä, kaikilla on omansa.
    Nimimerkillä: seurasin autoa Turun moottoritiellä n. 140-180kmh:ssa, samalla puhuen Häkeen ja annoin suuntimia partiolle rattijuoposta joka seilaa pientareelta toiselle lopulta kajauttaen Opelin keula edellä kaiteeseen. Siitä sitten kuskia pelastamaan autosta joka käryää viimeistä päivää.
    "Rattijuoppo" pientareelle ja poliisi /lanssi paikalle ja setä puhalsi nollat. Oli saanut sairaskohtauksen hoitamattoman sokeritaudin takia. Olisin voinut vannoa, että kuski oli tuhannen päissään, mutta niin ei ollut.

    Eipä siinä kivittämisellä olisi paljoa saavuttanut.
  20. #20
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Ihan sama, ajaako selvin päin vain kännissä - kuolleisuus on joka tapauksessa 100 %.
    Vain rauhan aikana. Sodissa on aina niita jotka jaa eloon...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  21. #21
    Mutta, mutta. Edelliseen viitaten... muistaakseni Turun yliopiston väestötieteen tiedekunnan tekemän selvityksen mukaan Suomessa kuolleisuus on vain yksi henkilö asukasta kohti.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  22. #22
    muusta en tiiä mut olis kyllä joutanu palaa Audiinsa ,
    harmi ettei Suomessa ole kuolemantuomiota tahi 200v vankeutta
    Suzuki GSX S 1000 F 2019
  23. #23
    Mielenkiintoinen asenne joillakin, kun motoristille tapahtuu jotain. Mutta miten sitten jos motoristi ajaa ylinopeutta ja aiheuttaa itse vaaratilanteen tai vaikkapa jonkun loukkaantumisen tai kuoleman.
    Haen tässä sitä että osa porukasta ihannoi motskarilla ajettuja kovia ylinopeuksia. Sehän on tietenkin eri asia kun itse töpeksii ja itselle pitäisi kaikki olla sallittua.

    En puolusta rattijuoppoutta, päinvastoin. Sen tulisi olla kuolemantuottamuksissa taposta syyte.
    En puolusta ylinopeuksia. Reilut ylinopeudet kuolemantapauksissa tms. eivät saisi olla liikenteenvaarantamisia tai kuolemantuottamuksia vaan nekin taposta syytteeseen. Harkittuja tekoja nuo ylinopeudet.
  24. #24
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoinen asenne joillakin, kun motoristille tapahtuu jotain. Mutta miten sitten jos motoristi ajaa ylinopeutta ja aiheuttaa itse vaaratilanteen tai vaikkapa jonkun loukkaantumisen tai kuoleman.
    Näinhän se täällä menee. Valvonta pois, mutta rikolliset roviolle. Paikalta ei paeta, paitsi jos kyseessä on vähän avannut motoristi.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  25. #25
    joko joku tietää miten Motoristipariskunnan kävi...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  26. #26
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoinen asenne joillakin, kun motoristille tapahtuu jotain. Mutta miten sitten jos motoristi ajaa ylinopeutta ja aiheuttaa itse vaaratilanteen tai vaikkapa jonkun loukkaantumisen tai kuoleman.
    ...
    No jos motoristi tai moottoripyöräilijä vetää reilussa kännissä niin tuskinpa on suhtautumisessa eroa onko liikkeellä autolla vai moottoripyörällä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  27. #27
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No jos motoristi tai moottoripyöräilijä vetää reilussa kännissä niin tuskinpa on suhtautumisessa eroa onko liikkeellä autolla vai moottoripyörällä.
    Mutta jos selvana 200@80, niin autolla f*cking idiot jolta pallit pois ja pakkohoitoon, mutta bikella.. ..?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  28. #28
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Mutta jos selvana 200@80, niin autolla f*cking idiot jolta pallit pois ja pakkohoitoon, mutta bikella.. ..?
    No eihän se eka kerta täällä ole tuo asenne? Tuliko yllätyksenä?
    Teitpä mitä tahansa jossa ei ihmisiä pahasti vahingoitu tai kuole välineenä mp niin se on vaan mp kulttuuria ja kuuluu kumartaa.
    Vastaavasti teepä mitä tahansa edellisistä autolla niin kukkulalle ja hirteen.
    Kuitenkin valtaosalla täällä kirjoittajista on myös auto ja sillä toheltavat ihan samoin kuin muutkin tuolla liikenteessä. Mukaanlukien itseni ja kahdella autolla lisäksi vaarannan henkeni myös moottoripyörän selässä.

    Elämä on yksinkertaista kun ei näe muita värejä kuin musta ja valkean. Vanhemmiten huomaa jo sävyeroja molemmissa väreissä.
    Honda XL1000VA 2006
  29. #29
    Lainaa Jouni K kirjoitti Katso viesti
    No eihän se eka kerta täällä ole tuo asenne? Tuliko yllätyksenä?
    Teitpä mitä tahansa jossa ei ihmisiä pahasti vahingoitu tai kuole välineenä mp niin se on vaan mp kulttuuria ja kuuluu kumartaa.
    Vastaavasti teepä mitä tahansa edellisistä autolla niin kukkulalle ja hirteen.
    Kuitenkin valtaosalla täällä kirjoittajista on myös auto ja sillä toheltavat ihan samoin kuin muutkin tuolla liikenteessä. Mukaanlukien itseni ja kahdella autolla lisäksi vaarannan henkeni myös moottoripyörän selässä.

    Elämä on yksinkertaista kun ei näe muita värejä kuin musta ja valkean. Vanhemmiten huomaa jo sävyeroja molemmissa väreissä.
    Ei tullut yllatyksena. Taalta olen vuosia jo lukenut kuinka bikella saa ja melkein pitaa ajaa kuin breinlose bobbejaan...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  30.  
  31. #30
    Tietäen, että kuinka turvaton motoristi/kyytiläinen on törmäystilanteissa peltikuorien kanssa sopiva, ja aiheellisesti, tutkintanimike olisi kahden ihmisen tapon yritys. Onhan tuo nyt ilmeisen selvää.
    <p>.</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen