Katso äänestykset tulokset: Onko sinulla katukäytössä 2-tahtipyörä?

Äänestäjät
42. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Kyllä

10 23,81%
  • Ei

32 76,19%
Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Otsikko kertoo kaiken. Kuolannut kawan ja jammun kolmepuokkeja ja miettinyt että onko täällä noiden harrastajia? Huomenna katsomaan yhtä 2-tahtikevaria talvipyöräksi.

Jos pääsis Hondista eroon niin voisi ottaa jonkun 2-tahdin niiden tilalle. Jaa miksi? Tuulahdus ajalta jolloin pyörät oli rautaa eikä muovia. Ja eipähän nuo teho/painosuhteessa jää paljoakaan nykyajan nakuille.

www.youtube.com/watch?v=GqzD7tIvmAs

2-tahti 350 Vs 600 4-tahti. Sanoisin melkein että voittaja on selvä. Ainakin jos 350 ei nostaisi etutassua niin kärkkäästi.
    Viimeksi muokannut: Mika91; 26.03.2014 klo 00:58.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
    on ollu 250cc yz/wr 91vm yömaha,oli vähän aikaa kiva peli,sellanen kiva teini peli kadulla,tosin silloin oli kypärä päässä.
    varmaan tosi kivaa ajaa talvella tollasella nykyaikasella rd:llä
    Horo Elää !
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Otsikko kertoo kaiken. Kuolannut kawan ja jammun kolmepuokkeja ja miettinyt että onko täällä noiden harrastajia?
    Veikkaan että paino on sanalla harrastajia, kyllä sitä jonkinlaisen hullunleiman saa ainakin isommalla modernimmalla 2-tahdilla ajaessa

Itsellä -73 ilmajäähy RD350, se on jo niin vanha että ei herätä kummastusta. 20 vuotta sitten ollut ihan päivittäisenä ainoana kulkineena ja jopa toimikin ongelmitta, miksei uudempi olisi käyttöpyöränäkin ihan ok vielä nykyäänkin. Tuo on päästetty jo eläkepäiville eikä ajeta enää kuin kauniilla kelillä, hyvältä pyörältä tuntuu edelleen

Jossain vaiheessa himotti hommata uudempaakin RD:tä harrastepyöräksi, mutta ei riitä resurssit kolmeen pyörään kun tuosta vanhasta ei raaski luopua ja pitää olla vähän toisentyyppinenkin vehje muuhun käyttöön ja muitakin haaveita on. Ei siinä, isompi 2-tahti alkaisi olla jo hyvä sijoituskohdekin (jos ei laske käyttökuluja), katsoppa huviksesi mihin hintoihin on RD500 ja RG500 nousseet

Kireä 2-tahtisoundi kunnon putkella on kyllä sweeeeeeet!!!
    (eikä nykyöljyillä edes savuta häiritsevästi)
    Joo jos minä nätin RD:n saan kotiutettua niin sunnuntaipyörähän siitä tulee. Luultavasti sitä sunnuntaita odottaa sitten aina koko viikon.
    Niin mä kanssa olen ajatellut että nyt on se vaihe kun noissa on hinnat aika alhaalla ja kohta alkaa kiipeämään ylös. Sinänsä tuollainenhan on niin helppo ylläpitää. Ei öljynvaihtoa kuin lootaan, ei venttiilien säätöjä. Pitää vaan malttaa olla ajamatta liikaa ettei joudu pyttyä paljoa porailemaan. Ja ei kevaria isomman 2-tahdin äänet kylmäksi jätä. Voiman ääni.
    Viimeksi muokannut: Mika91; 26.03.2014 klo 10:22.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
    Poistettu
    Tuon videon perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä. Joko Cebarissa tai sen kuskissa ei ole kaikki kotona. Edes S1000RR:llä pestäisi toista sporttia jos se keulii lähdöstä 30 astetta pitkään.

Kun etsin rakenteluprojektia, Ducatit sekä RD350 että CR500 olivat vaihtoehtoina. Olen viimeksi 2 vuotta sitten ajanut kaikkien aikojen 2-tahtista, eli RG500sta. Aika kultaa muistoja. Ei ne nyt ihan niin hienoja ole teknisesti ole, kuin mitä muistot väittää. Ko RG500 oli todella tikissään, Jollisportin putkea jne. Toki kaikki n 110 heppaa heräävät 8 tonnin jälkeen ja tuntuu hetken kulkevan rajusti. Isompaa saa lyödä kuitenkin heti, koska ei kierrä 11000 enempää. Vakiona n 95 heppaa ja kuivana 154kg. Märkänä 170+kg. Esim Yamaha R6R n 10kg painavampi, +20hp tehokkaampi ja ajettava alue 8000-16000rpm. Pesee ihan kaikessa tuon RG:n. Aikalaisiinsa verrattuna tuon ajan 2-tahtarit olivat raketteja, ei niinkään enää.

Mutta ei se näistä tahtareista huonoja tee. Niissä on oma juttunsa. Mutta ihan niin hopeareunainen se pilvi ei ole, että 30v vanhalla tekniikalla nykyvehkeitä pestäisiin missään kohtaa. Itsekin rakennan tällä hetkellä 33v vanhaa peliä ja kivaa on.

Vähä sama asia autoissa, kuuden sekan pelejä ei 80-luvulla montaa ollut. Nyt mun tusina diesel!!!perheauto menee kuuden sekan lukuja 0-100km/h. Tämän päivän tykkiautot menee matalia kolmosia.
    Joo kyllä mä tuon cebarin lähtöjä katselin ettei taida tietää miten lähdetään nopeasti. Eipähän minulla olekkaan aikeita mitään kilvanajoa vanhuksilla harrastaa. Enemmän noi vetoaa tunteisiin. Eihän se tusinadieselillä kiihdyttäminen aiheuta taas yhtään tunteita.

Minä olen RG500:sella ajanut vain videopelissä. Tosin siinäkin sai hyvät fiilikset minkälainen peto ollut. Kevyt ajaa ja huikea tehopiikki.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Poistettu
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Joo kyllä mä tuon cebarin lähtöjä katselin ettei taida tietää miten lähdetään nopeasti. Eipähän minulla olekkaan aikeita mitään kilvanajoa vanhuksilla harrastaa. Enemmän noi vetoaa tunteisiin. Eihän se tusinadieselillä kiihdyttäminen aiheuta taas yhtään tunteita.

Minä olen RG500:sella ajanut vain videopelissä. Tosin siinäkin sai hyvät fiilikset minkälainen peto ollut. Kevyt ajaa ja huikea tehopiikki.
    Yksi frendi on hulluna noihin RG:in, sillä on niitä useampia. Sen ajan nelareissa oli 750cc n 75hp, tonnarissa max 100. Painoa kuivana 240+kg. Niihin verrattuna käsiteltävyys keveyden takia sekä teho/painosuhde olivat ylivertaisia. Hauskoja varmasti harrastaa ja tarjoavat tunteita. Mutta ihan hakemalla ei kannata hakea valoihin nykysporttien rinnalle. Vain toisen kuskin täydellinen tyriminen tuo siinä leikissä päänahkoja.

Kolmeen sekkaan harva kuski vetää nykysportilla 0-100. Vitoseen se menee väkisin. Esim tuon mukaan paras RD350 on mennyt 4,9s, joka taas vaatii täydellisen onnistumisen.
    Modernein 2t-katupyörä (ei 125cc) on Aprilia RS250 ja minusta melkein ainoa fiksu vaihtoehto, jos haluaa jotenkuten modernin pelin. V2 koneella niin melko simppeli pitää säädöissä ja elää sen kanssa. Old school ja muut fiilistelypelit sitten erikseen.

Veljellä on tuollainen ja on ihan katuajossa, menee 500km päivätouringit kun vain muistaa täyttää tuorevoitelusäiliön. Bensaa vie saman kuin 1000cc kyykky. Kevyt käsitellä ja kuuluisa sisäkaarteesta ulos -efekti aina kun sillä ajaa ekan kerran. 2t on ihan hauska ajaa kun osuu oikeat olosuhteet ja sopiva tie, jonne mm. välitykset osuu. Sitten koko ajan kun pitää alueella niin hauskaa on. Huoltamista ja tsekkailua vähän enemmän, mutta eipä tuokaan ole kertaakaan tielle jättänyt.
    Pakko myöntää että tuollainen RS250 varmaan olisi monellakin mittarilla järkevin 2-tahtinen vaihtoehto, ihan rehellisesti menee noi muut kyllä jonkinasteiseen historic-kategoriaan ja siihen "harrastamiseen"...

Jos muuten pystympi laite kiinnostaa, niin onhan noita enskanraatoja olemasssa ja ennen kaikkea oma "jokeripyörä" Yamaha TDR250. Harvinainen mutta taas tällä hetkellä tuollainen himottaisi enemmän kuin uudemmat RD:t. Vaan mun mielipide...
  10.  
    Enskanrohjot ei innosta. Olis yks RD ja kawan S2 tarjolla sopuhintaan. Meinasin tänään muuten polttaa koeajolla Aprilia Tuaregin, jota meinasin talvipyöräksi. Jännitteensäädin lykkäs koeajolla toimintasavut ja yksi sulake suli. En tiedä kumpi johtui kummasta. Muutenkin aivan paska.
    Yamaha FZR600 -93 3HE