Kellään kokemuksia ja hyviksi havaittuja kerrastoita?
Lähinnä siis nahkojen alle jossa kivat tuuletus/jousto osat kankaasta jotka päästää läpi tuulen.
Kerrastossa pitäisi puseron/yläosan olla etuosa sekä kädet/hihat windstopperia, housuissa riittänee etupuolelta johki polviin saakka?
Tuntuu ettei oikeen mistää löydä, joten pitääkö tyytyä normi aluskerraston ja sen päälle jokun windstopper/gore kalvollinen välikerrasto tms?
Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
Tuollainen Sweepin paita & housuyhdistelmä on minulla. En ole tosin nahkojen alla käyttänyt.
http://www.eurobiker.fi/mp-alusasut-c-15.html
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Rukalla on hyviä kerrastoja, vähän arvokkaita mutta tuntuvat kestävän käyttöä.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Minulla on Eurobikersta ostetut pitkälahkeiset windstopper-kalsarit ja parit eri bokserimalliset windstopperit. Bokserit ostettu urheiluvälineliikkeestä tai partiokaupasta. Nuo Finnsvalan bokserit ovat kyllä hyvät:
http://www.finnsvala.com/fin/index.p...id=115&lang=fi
Ihan ehdottomat nakulla ajellessa tuollaiset tuulenpitävät kalsarit, ei nyytit jäädy läheskään yhtä helposti.
Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
Paita on ollut käytössä varsinkin viileillä keleillä ja housut hankin joskus.
Toimii tosi hyvin. Etuosa suojaa tuulelta ja takaosa puuvillaa tms hengittävää.
Ei aluskerrasto vaan laitan tuon alle aluskerraston ja ilmavan välikerroksen.
Nahkakuorista ei kokemusta, mutta näillä keleillä noiden päällä halpa goretakki lämpövuorella ja ongelmana ainoastaan sormien jäätyminen
Huomasin muuten saman asian, nahka on aika paljon hengittävämpää kuin tixtex. Stromilla on ainakin RPM:än ja Rukkan alusasuja:
https://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/alusasut/
Tuollaisen windstopperin alle aattelin kylmemmillä keleillä laittaa merinovillaa. Nahkojen alle kun ei kauhean paksua tavaraa mahdu..
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Huom! Jos mielii Rukan settiä, niin siinä mallissa mikä omassa kaapissa on
EI ole hihoissa tuota windstopper kalvoa.
Sitä olen muutaman kerran kaivannut...
Yamaha MT-09 -14
Rukalla on nuot koot hyvin hallusa. Itellä on kahet Rukan WS alushousut. Toiset on xxl ja ne on pirun ahtaat ja huonon malliset. Toiset xl ja ne on sopivat ja mukavat.
No kinkien muotit on mitä millonki.
Kaapista löytyy sekä Rukka WS-alusasu että Sweepin WS-paita.
Rukassa on varsinkin nahkarotsin kanssa ongelmana, että hihoissa ei ole windstopperia, joten kylmemmällä kelillä tulee tuuli mukavasti läpi kyynärtaipeen joustokohdista. Muuten alusasu on mielestäni varsin mainio mukavuuden ja istuvuuden osalta.
Sweepissä on taas hyvänä puolena, että koko etuosa on windstopperia ja paita on muutenkin suht lämmin joten se sopii hyvin kylmemmille keleille. Huonona puolena sitten taas se, että paita istuu ainakin meikäläiselle erittäin kehnosti ja on huomattavasti Rukkaa epämukavampi päällä.
Josko sitä vaikka seuraavaksi testais tota Finnsvalan tekelettä, kunhan sellaisen jostain löytää.
Hommasin viime syksynä tuollaiset: Aluspaita ja saman setin pöksyt. Toiminut hyvin esim. nyt kevään ajeluilla riitti tuo kerrasto ja farkut ja nahkarotsi. Niin ja kokoja löytyi niin että kaksimetrinen ja 150-kiloinen ukko sai itsensä peitettyä.
onko noissa windstopper kalsareissa mitään lämpöeristystä, vai onko se vaan vähän kuin "tuulipuvun" ohutta kangasta?
mulla tulee yleensä jaloista se kylmä läpi ajan kanssa, niin pitäs olla jotkut OHUET mutta lämpöset + tuulen blokkaavat. Ajohousujen sisäpöksyt on yleensä pirkaleen paksua toppahousukamaa, tai sitten mulla on aina väärät housut tullut ostettua![]()
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Oletteko pitäneet WS-kamoja ihan suoraan ihoa vasten vai välissä jotain ihan perinteistä teknistä väliasua? Tuli itsellekkin hommattua Motonetistä Timeless -merkkiset Windstopperit.
Lyhyet kalsarit tai boxerit ollut yleensä alla. Tuossa Motonetin kalsareissa on tuulensuojaus vain raajojen alueella, haarukset normikalsarikangasta. Joku tekninen (kosteutta siirtävä ja hengittävä) t-paita + lyhyet voisi olla ehkä paikallaan. Välillä ollut kosteuden tiivistymistä tuulenpitävän materiaalin ihonpuoleisille pinnoille, varsinkin jos on jotain tuusannut ajon välillä...
mä oon ihmetelly kun aina mainostetaan että ilma kiertää jalkovälissä, tälleen keväällä ilma ei nimenomaan saa läpäistä jalkoväliä ...kele
Jos leikkais sadehousuista lahkeet pois ja käyttäs "sadeshortseja"ajopuvun alla kylmillä keleillä??![]()
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Mulla bilteman windstopper alusasu ja oli ajaessa hyvä. Tänään kävin verkoilla ja kun tuuli kylmästi, niin laitoin tuon asun erätukun imutexin alle. Ei menny tuuli läpi mutta kyllä ukko kastu kun joutu vähän liikkumaan. Ei passaa siis riehua ajon aikana taikka tauoilla. Oli kesä tuli mopo hiki mopo hiki mopo hiki...
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18