Vanhat halvat, mutta jalkaan hyvin sopivat Moren saappaat on pohjastaan miltei puhki ja varvastaipeissa halkeamia joten uudet ajosaappaat on hakusessa.
Noista lenkkarimallisista kengistä ei vissiin taida oikein ajosaappaan korvaajaksi olla, joten hakusessa olisi pitkävartinen ajosaapas. Onko jotain sellaista mallia mikä on hyväksi havaittu, nyt saa kehua omiaan. Mitään kovin kalleita ei kuitenkaan kannata ehdotella. Ajo on sellaista matka-ajoa + cruisailua. Sen verran pitää olla löysä kenkä että vaihdevipuun jää tuntuma, siis melko ohkanen pohja ja vedenpitävä tietty.
ZZR1400
Jalkaan vain Gore-kenkää.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/40120...saappaat-musta
4012069.jpg
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Onko kellään kokemuksia Richa Pro Racinging kengistä? Olisi Motonetissä suhteellisen halvalla myynnissä. http://www.motonet.fi/fi/tuote/38221...saappaat-musta Tulisi perus ajeluun, joten toisaalta vedenpitävyys olisi plussaa, mutta näissähän sitä ei taida hirveästi olla. Ja jos pitää valita vedenpitävyyden ja suojaavuden väliltä, jää vedenpitävyys kakkoseksi.
Etsisin sinuna kyllä kalvolliset saappaat normiajoon - nuo on varmasti muuten hyvät. Koleilla kevät- ja syyskeleillä ei naurata ajella jalat märkinä ja kiskoa kortsuja kenkien päälle. Pikkusadehan lyhyellä matkalla ei kerkiä mennä noistakaan läpi. Helteillähän (ne kaks päivää) nuo on tietty kalvollisia paremmat.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Juuri näin. Suomen kesään ei kannata ostaa kuin vedenpitäviä kenkiä. Vaikka olis kuinka halvat ja suojaavat niin varpaat märkänä on ikävä ajaa, lähtee harrastuksesta se ilo kun kiskoo tauolla niitä märkiä saappaita jalkaan.
XX
Ja mielellään aitoa Gore-Tex kalvoa. Paria mikälietex kalvoa kokeiltua mikään ei ole ikävämpää kuin hengittämätön kenkä ja hikiset jalat. Paras oli Saksasta tarjouksesta ostetut nahka"bootsit" jossa luki että "waterproof", no siinähän ei mainittu edes että se hengitäisi, eikä sellaista ominaisuutta siinä ollutkaan, vastasi osimoilleen kumisaapasta. Hyvin pitää vettä kyllä.![]()
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Mulla menossa toiset tai tavallaan kolmannet kun ensimmäissä tilatuissa oli vetoketju rikki, toiset kaadon aikana jalassa... mutta on poistuva malli motonetissä. Sisäsyrjässä ilmastointiaukko joka siis suora verkko kenkään sisään, ei ole minulla kastunut jalat, mutta ei ole vielä sattunut suuria sateita. toisaata tuo ilmanvaihto reikä mukava kuumemmilla keleillä kun voi jalkaa kääntämällä saada viilennystä hikoilevaan jalkaan ja voi kait sen tilkitä jesarilla tms jos tuntuu että alkaa sateella jalat kastumaan, itse olen tykännyt, toisaalta valintaa rajoitti kohdallani se, että monessa ajokengässä kapea lesti. Noissa lesti melko leveä.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Puman gore-tex ajosaappaat on parhaimmat mitä oon jalassani pitänyt. Lesti on suht kapea ja pienin numero noissa saappaissa on 38, joten vaatii tietyn malliset jalat myös naisilta. Perinteinen suomalainen lättäjalka ei noihin kenkiin kovinkaan mukavasti mahdu, mutta jos muoto kohtaa niin kannattaa harkitanuo saappaat ei myöskään päästä vettä läpi vaikka hyppisit lammikossa, kokeiltu on
malleja löytyy erilaisia (kulutuspaloilla ja ilman), itselläni on muistaakseni desmot.
ZX-6R -07
Nyt saattaisi löytyä tästä suhteelisen läheltä Spyken Sport Tourer WP ajokengät. Ovat ilmeisesti muuten samanlaiset kuin Spyken jotkin rata-ajoon tarkoitetut kengät, patisi ovat vedenpitävät. Kysytään nyt sitten kokemuksia näistäkin, ei haulla äkkiseltään löytynyt mitään.