Ostin projektiksi dohci CB750:n vuodelta -81. Ensimmäisenä tarkoitus olisi käydä koneen kimppuun. Entinen omistaja kertoi, että yhdessä nokkapukeista olisi hieman halkeamaa ja tämähän vahvistui kurkkaamalla.
Intervebistä näyttää löytyvän dohc kansia melko edullisesti. Harmi vaan kun toimituskuluista tulee vähintään kannen hinnan verran lisää euroja laskulle..
CB750:n ja CB900:n kannet on ymmärtääkseni bolt-on kamaa? Nokat vaan erilaiset. Onko kellään kokemusta tällaisesta swapista?
Hakusessa olisi myös kaasarit. Kannattaako hankkia 900:n kaasarit, jos vaihtaa myös kannen 900:sta? Kaasarithan taisi myös olla samaa kamaa, vain isommat suuttimet?
Kokemuksia ja näkemyksiä otetaan vastaan. Ja kansia ja kaasareita.![]()
joskus 90 luvulla lueskelin jotain haynes kirjaa, ja tuntui, että kone on todella sama, lähinnä ero on porauksessa. Taisi olla jopa suuttimet melkein samat?
järkevin muutos lienee siis 900:sen sylinteriryhmän sovitus. koska ero on aika huomattava 750 ja 900:sen välillä.
Tietysti sekään ei korvaa sitä, että 750 tankki näyttää lyhyeltä ja rumemmalta kuin 900:sen tankki.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Joidenkin manuaalien mukaan yläpään tiivistesarja on tosiaan sama 750&900 kun puhutaan 80-82 mallisista ainakin. Kuitenkin 900ssa sekä iskun pituus että poraus on eri. Tuossa on joku linkki jossa eroja on internetin luotettavuudella: http://www.deuceswilddohc.com/tech/s...ral_specs.html
Tän talven olen oman samanlaisen moponi projektin kautta tutustunut CB-maailmaan. Aika yleisesti orkkiskaasareita ei pidetä kovin hyvinä. Erityisesti niiden saaminen toimimaan kunnolla muun kuin orkkis ilmansuodatinkotelon kanssa näyttää olevan yleinen ongelma. Itse etsin muun mallisia kaasareita, mieluiten suoravetoisia. Noita Hondan orkkiskaasareita on aika hyvin myynnissä ebayssä.
Myös uudemman CB:n RC42 kaasareita on hyvin tarjolla, esim: http://www.ebay.de/itm/HONDA-CB-750-...item45f36babbb . En osaa sanoa sopiiko suoraan kumikurkkuihin uudemman offsetit, mutta nuo lienevät jo kalvoilla = paremmin saatavissa toimimaan kuin orkkikset erityisesti eri ilmansuotimien kanssa.
Jotain hölmöä tarinaa löytyy sigun linkin takaa myös kaasareista.
PS. Mitäs eroa tuon genren 750 ja 900 tankeissa on? Mä luulin että ne on samat.
Luulin, että sama tankki noissa, mutta 900 tankki on varmaan likemmäs 10 cm pidempi. Mulla olis yks 900 tankki ylimääräisenä, muutama skraapu siinä on, ruosteeton ja korkkikin paikoillaan jos joku tarvii.
Kyllä kai bol d'orien eli 750-900-1100F mallien tankit on samanlaisia . 750K:ssa on sitten erilainen.
Ei seiskapuolikkaan kaasareiden vaihto ysisatasen vastaaviin taida mitään hyödyttää .Varsinkin jos haluaa päästä eroon siitä putsarikotelosta.
Kannattanee metsästää vastaavat suoravetoiset.
Eroja noiden kaasareissa on enemmänkin eri vuosimallien välillä.
Tuossa hyvä sivusto näiden kanssa ropaavalle: http://www.hondaboldor.nl/
Mulla juurikin tuo perus 750K. Ei se kaunis pyörä ole
Itellä ei niinkään tarkotuksena saada lisää tehoa, vaan enemmänkin pudottaa painoa ja saada vaan laite toimimaan. Ehkä vähän parannella supersportin osilla..
Taidanpa siis hankkia 750:n kannen. Kaasareita täytyy vielä tutkailla. Uusista saa jo pulittaa melkoisen summan..
Onko muuten kellään suositella putkia tuohon värkkiin? Kokemuksia Carpyn 4-1 putkistosta? http://www.cb750cafe.com/products-pa...-exhaust-dohc/ Ei olis ainakaan hinnalla pilattu.
Petebanditilla kuvaa laittaa tankista?
Kannattaa selvittää mitä tuon nykyisen kannen korjaus kustantaa.
Asiansa osaavalle kansipajalle ei mikään kummallinen homma.
Näin, halvinta hintaa ei kannata sitten metsästää, vaan taitoa ja osaamista. Yksi frendi just teetätti vastaavan homman ns halvimmassa paikassa. Seurauksella että veti nokkapukin kieroon ja kannesta tuli hylkytavara.
Ps. Stormin "poistotavaroissa" oli CB900 tiivistesarja, joka tosiaan pitäs sopia myös pienempään. Olisko ollu jonku n 40€, sisälsi vissiin kaikki tiivisteet, venaohjurikumit jne. Aikaa tästä joku viikko, en tiedä onko vielä tallella. Itse olin juuri ostanut Louisilta vastaavan n 90€ hintaan.
Asiansa osaava paja osaa korjata sen kieroon menneen nokkapukinkin.
Kannattaa kysyä pajalta saako ne ajettua nokkapukit linjaan ,alkuperäiselle halkaisijalle ,kannen oikaisun jälkeen.
Jos tuntuu vaikealta ,niin ei kannata keskustella enempää.
Kiitos hyvistä vinkeistä.
998sfe:llä hyvännäköinen projekti. Täytyy seurailla.
Nyt jos jollain on vielä kokemuksia hyvistä kansipajoista, niin heitelkääpä ihmeessä vinkkejä.
Kansiset Oy:ssä teetin pikkuhomman ja tuntui asiantuntevalta pajalta. Lisäksi mukava kaveri ja loistavaa palvelua.