Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 110:een 110:sta
    Pää edellä ajoa kokeillut, ei onnistu. Jalat edellä ajoa en ole kokeillut, näyttää hassulta.
    Itsellä ainakin vielä tässä iässä kriteerinä, kuten armeijassa, "pyörälle nouse". Eli mopon on oltava sen verran korkea että sen päälle voi sanoa nousevansa. Noloa jos täytyy sanoa että "laskeutuu mopon päälle".
    En vaihtanut, mutta toisena pyörä customi on oiva peli. Fiilikset kohdallaan jo ihan laillisilla nopeuksilla (mulla ei tosiaan ole varaa ajaa ylinopeutta...) ja eteneminen on leppoisaa. Just tänään emännän kanssa tuli puhetta noiden mun pyörien eroista; emäntä totesi että "kulkeehan toi Gessu paljon paremmin", johon mä että "ne molemmat kulkee kovempaa ku mitä mä uskallan ajaa", joten so what? Pitemmät reissut sekä hurjastelut gessulla ja loput naatiskelut Trumpalla.

-jp-

PS. Miksi muuten kaikki yhdistää customiin VEEkakkosen? Onhan niitä muitakin moottoreita... Ja Trumpassa ei muuten kipinät lentele; eka paikka joka tapaa asfalttiin on kuskin kantapää!
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
    Itse vaihdoin aikanaan kustomiin parikymppisenä kollina sen jälkeen, kun olin peruskyykkypyörälläni reissun päällä ja huoltsikan pihaan tuli muutama H-D. Se jyrinä tuntui palleissa asti, ja kaikki pihassa olleet teiniritsat käänsivät päänsä ihastuksesta ja alkoivat supattaa. Ei ne tytöt minun sähköhammasharjan lailla surisevaa muoviohjustani huomioineet millään lailla.

Päädyinkin koeajamaan sitten kustomia. Ensimmäisenä erehdyin kokeilemaan Hondan Magnaa, mutta V-nelonen ei vakuuttanut. Pyörä näytti kyllä aidolta asialta, mutta sielu puuttui. Sitten istuin ensimmäistä kertaa veekakkosella varustetun pyörän sarviin ja kun löin padan tulille niin homma oli selvä!

Sen koommin ei ole tarvinnut kuikuilla aidan toiselta puolelta vihreämpää ruohoa. Isolla ja härskillä kustomilla ajelen niin kauan kuin henki pihisee.
    Aloitin customilla, tulen päättämään customilla. Kyykky- ja peruspyörien muoto, muovit ja olemus eivät vain puhuttele millään tavalla, eivätkä herätä kiinnostusta. Saa tähän postata mitä tahansa speksejä tehoista tms., mutta ei kiinnosta. Sama juttu varmaan kuin siinä, että kuuntelen musani vinyyleiltä, enkä Spotifysta; kyse on fiiliksestä.

Ei varmaan kyykyllä olisi tullut ajettua reilussa kuukaudessa 5000 kilometriä, mutta tykkään pyörästä ja sillä on mukava ajella, joten kilometrejä kertyy. Sen pituinen se.
    Viimeksi muokannut: Hiidenlintu; 20.08.2015 klo 02:27.
    Makunsa kullakin 750cc kustomilla ajeltiin vaimo tarakalla + matkavarusteet eka reissu 3000km toinen reissu 1300km eikä vielläkään ole tarkoitusta vaihtaa Custom on nääs mun juttu,No ehkä 1100cc olisi se huippu
    Vanhalla oppimisen vaikeus
    Mä oon aivan ihastunut tähän bobber tyyliin. Joka siis kai enempi customiin kallellaan tai ainakin ajoasento. Moottorinkaan ei tarvi olla v.
    Suunnitteilla on tehdä vanhasta 750 cb:stä rottabobberi, kunhan löydän sopivan raadon. Kromin killosta en pidä ja mattavärityksellä pitää olla kaikki maalatut osat. Ruostekkaan ei haittaa yhtään.
    Kai nää on niin makuasioita ja mikä silmää miellyttää...Nyt alla tuo 400cc mopo ja sekin tuntuu kivalta ainakin näin pitkän ajamattomuuden jälkeen. Kyykkypyöristä en pidä ulkonäöllisesti, enkä myös siitäkään miten ne houkuttelee ajamaan. Ratavehkeitä musta tuommoset hajabusat jne vai missä niillä voi tykitellä suomessa menemään vaikkeivälittäskään säännöistä?
    Vaihdoin kyykystä customiin kun tuntui että ennemmin tai myöhemmin lähtee henki tai kortti kun iän lisääntyessä järki ei tunnu siltikään lisääntyvän. Custom taas koki heti muodonmuutoksen bobberiksi ja kylläpä hymyilyttää sillä ajellessa... eikä tarvi edes täysillä ajaa!
    Aikoinaan naku vaihtui mönkijään joka vaihtui enduroon josta tuli supermoto joka vaihtui spyderiin joka vaihtui ärheään kuplaan jonka rinnalle tuli kyykky... Miksi näitä nyt vaidellaan, fiilisjuttuja enimmäkseen.
    Tatuoitu paskiainen
    Ajelin yli 10 vuotta customilla. Kun pyörän vaihto tuli eteen, erehdyin kokeilemaan "street fighteria". Huomasin, etten edes tiennyt mitä moottoripyörällä ajaminen on ja koeajetut HD:t tuntuivat tuon jälkeen lempeästi surraavilta mopoilta. Ääntähän niistä kuuntelijoille lähtee, mutta ei juuri mitään muuta.

Tuli siis vanhoilla päivillä vaihdettua custom-pyörä yhteen markkinoiden tehokkaimmista kanuunoista - ja tyytyväinen olen ollut - radallakin on pörrätty.
    Lainaa Xornor kirjoitti Katso viesti
    Ajelin yli 10 vuotta customilla. Kun pyörän vaihto tuli eteen, erehdyin kokeilemaan "street fighteria". Huomasin, etten edes tiennyt mitä moottoripyörällä ajaminen on ja koeajetut HD:t tuntuivat tuon jälkeen lempeästi surraavilta mopoilta. Ääntähän niistä kuuntelijoille lähtee, mutta ei juuri mitään muuta.

Tuli siis vanhoilla päivillä vaihdettua custom-pyörä yhteen markkinoiden tehokkaimmista kanuunoista - ja tyytyväinen olen ollut - radallakin on pörrätty.
    Mahtava vastaus alkuperäiseen kysymykseen...
    Fireball
    Jokaisen kannattaisi kokeilla hiukan eri tyylin pyöriä. Ei siitä ainakaan ole haittaa Itselläni on ollut monelaisia, nakuja, customeita, isoja matkasohvia ja nyt äijäpyörä (allroad). Mulle ei tuota vaikeuksia nousta 89-90 cm:n satulakorkeuteen. Nykyisessä se nimittäin on sitä (ei ollut orkkiksena). Ei ainakaan sitten tarvitse kiistellä eri tyylilajeista, vaan voi ihan aidosti kunnioittaa toisen tekemää valintaa. Aina siihen valintaan on joku syy ollut ja se syy on täysin subjektiivinen asia
    Kai se niin menee että kyykyillä ajaa ne jotka nauttivat kiihdyttelystä ja vauhdin hurmasta. Matkapyörillä puolestaan ajaa ne jotka tykkää vertailla kavereidensa kesken montako tuhatta kilometria vuodessa tuli mittariin.

..ja sitten harrikoilla ajaa ne jotka ei saanut lapsena tarpeeksi huomiota ja tilanteen korjaamiseksi on pakko hommata joku niin äänekäs vekotin että kaikki varmasti huomaavat Sitten kun kaikki kadulla kattoo niin pitää muistaa näyttää niin vihaselta ku mahdollista

"Harrikkamiehen pahin painajainen on ajella autiolla saarella missä kukaan ei käänny katsomaan"
    GSX-R 1000 K9
    Lainaa Suzukikuski kirjoitti Katso viesti
    ....
    ..ja sitten harrikoilla ajaa ne jotka ei saanut lapsena tarpeeksi huomiota ja tilanteen korjaamiseksi on pakko hommata joku niin äänekäs vekotin että kaikki varmasti huomaavat Sitten kun kaikki kadulla kattoo niin pitää muistaa näyttää niin vihaselta ku mahdollista....
    Ainakin pk seudulla näyttää mökäpönttö löytyvän merkistä kuin merkistä tyylisuunnasta riippumatta.
    Naamatkin kaikilla samanlaisessa irvistyksessä ajoivat sitten millä merkillä vaan...
    Kerjäsivät sitten huomiota tai ei.
    Eikä munkaan naama muutu muuksi ajoin sitten Kustomilla, Enskalla tai Kyykyllä. Muijat sanoo etten saa enää edes rahalla...
    Fireball
    Lainaa Suzukikuski kirjoitti Katso viesti
    ..ja sitten harrikoilla ajaa ne jotka ei saanut lapsena tarpeeksi huomiota ja tilanteen korjaamiseksi on pakko hommata joku niin äänekäs vekotin että kaikki varmasti huomaavat Sitten kun kaikki kadulla kattoo niin pitää muistaa näyttää niin vihaselta ku mahdollista

"Harrikkamiehen pahin painajainen on ajella autiolla saarella missä kukaan ei käänny katsomaan"
    just näin. Öisin ajellessa kyllä miettii, et olispa jo tulevaisuus ja nettimotosta sais halvalla äänettömiä sähköharrikoita..
    Jees koskaan ei pidä sanoa ei koskaan. Nyt on alla BMW matkapyörä ja kyllä se tuntuu olevan myös mun juttu, eikä siihen tarvittu kuin yksi koeajo
    Vanhalla oppimisen vaikeus
    alusta asti tiennyt (luullut? ) että se custom on mun juttu.
    korttia suorittaessa tuli kyykyllä/pystyllä ajettua ja ei, ei vaan uponnut muhun.
    Ensimmäisestä omasta pyörästä lähtien ollut custom.
    Välillä oli lainassa kaverin kyykky, sen jälkeen faijan hayabusa.
    Ei vaan tykännyt ajoasennosta, customista se halu lähti ja siinä ajoasennossa se tulee pysymään.
    ei välttämättä jalat suorana hautaan, mutta ei myöskään pää edellä seikkailuihin.
    sanoisin että täysin maku ja fiilisjuttu millä sitä tahtoo päästellä.
    Muilla kuin customilla ajavat ovat edelleen melko välkkyä sakkia; toinen toisensa perään käy kertomassa, miksi ajaa kyykyllä tai matkapyörällä topicissa, jossa kysytään juuri jotain muuta. Sitten tulee toiset ja alkaa itkeä harrikoiden äänistä, vaikka kysyttiin, miksi vaihdoit customiin. Hiphei, itketään nyt vielä avokypärän turvattomuudesta, huomioliivittömyydestä ja Delvacin ylivertaisuudesta ja tietysti isosta ja ilkeästä poliisista, joka sakottaa viatonta muoviluotikuskia, niin homma on taputeltu, eiks je`!`!`!

Aiheeseen en pysty vastaamaan kovin tarkasti, kun kustomiin vaihto kesti n. 17 vuotta ja tällä välillä ei ollut mitään muutakaan pyörää...
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    Lainaa TunturiTT kirjoitti Katso viesti
    En tiedä sitten onko mun pyörä tarpeeksi kustomi, jos silläkin voi osallistua rataleikkeihin?

Suoraan putputtelu ei ole oikein mun juttu.
    Eihän se toki ihan vakio ole, mutta ei kais se silloin kustom olisikaan.

-Hiilikuitulokarit (täyttä tavaraa)
    -2-1 putkisto R6R:n titaanitötteröllä
    -Tuplatut etujarrut FZR1000 satuloilla, pääsylkyllä, teräspunoksilla, billet-kahvoilla
    -K&N, PowerCommander
    -Quickshifter
    -Crossitanko, kumiripustukset poistettu
    -Itse rakennetut Marzocchi-iskarit
    -Säädetty keula, alustageometriaa muutettu
    -Ratailuun sopivampi rengastus ja rengasprofiilit
    -Kevennyksiä jne jne..
    Olisiko ollut helpompi hankkia kyykkyyn jalkatappien siirtosarja ja toinen stonga, ainakin halvempaa.
    Ja itse kysymykseen vastaus, sitten kun kädet ja jalat ei yllä hallintalaitteille, niin sitten on siirryttävä customiin.
    Customeissa on oma viehätyksensä kyllä. Asennetta vauhdin suhteen pitää ruuvata useampi pykälä pienemmälle. Parasta customeissa on se, että ne pääasiassa perustuu oikeaan moottorikonstruktioon eli twiniin. Kaksi isoa sylinteriä, jotka polttaa bensiiniä, joka muuttuu liike energiaksi ja ääneksi.
    Viimeksi muokannut: motohtori; 30.08.2015 klo 01:12.
    Lainaa Kimixxx kirjoitti Katso viesti
    Olisiko ollut helpompi hankkia kyykkyyn jalkatappien siirtosarja ja toinen stonga, ainakin halvempaa.
    Ja itse kysymykseen vastaus, sitten kun kädet ja jalat ei yllä hallintalaitteille, niin sitten on siirryttävä customiin.
    Mutta sitten se ei olisi customi, vaan kyykky uusilla jalkatapeilla ja stongalla. Ei näitä juttuja pidä aina tehdä helpoimmalla ja halvimmalla. Mulle rakentaminen on iso osa harrastusta.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  20.  
    Mulla on 30 vuotta vanha kawa LTD, mä luulin että se olisi custom mutta ei siinä ole v2-konetta vaan tonninen rivinelonen . Taas mua on huijattu. Mut kyllä sillä on autoista aina ohi päässyt.
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234