Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 110:sta
  1. #1
    Olen monesti miettinyt missä vaiheessa tulee aika vaihtaa alle custom pyörä? Tuleeko jokaisesta sporttipyörän ajajasta pappana custom mies? Miksi olette aikanaan vaihtaneet alle matalaviritteisen jalat edellä ajettavan malmikasan?
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  2. #2
    Ei kai tuollainen voi tulla ajankohtaiseksi kun siinä vaiheessa jossa
    ajetaan vaan suoraan.... melkein pysähdytään.... käännetään hieman....
    ja taas mennään suoraan .

    Sama tuo millä ikää moinen sairaus iskee .

    Siinä on on melkoinen ongelma päällänsä ajella pyörällä
    jota ei voi kallistaa..... ja kun kaksipyöräistä kuitenkin
    ohjataan kallistamalla.

    Ihan ilman sarvia ja hampaita.... ja mitään vetomiesjuttuja .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #3
    MotOrg ry:n hallituksen varajäsen, toinen koulutusvastaava, kolmas sivustovastaava, kouluttaja massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Appiukkokokelas (eli anopin äijä) aloitti suoraan customilla kypsässä, yli 50-v iässä. Eihän sellaista ylvästä köröttelyä vanhan selkä kestä joten pyörä vaihtui parin kauden jälkeen FJR1300:ksi.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> ) & Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 -> )
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  4. #4
    Jos mietit niin on aika vaihtaa, sitä paitsi tuplatankki nyt vaan näyttää kauheelta, jalat edellä se kertynyt vatsan lihasmassa näyttää kustomin kyydissä ihan hyväksyttävältä
    - slipping and sliding since 1982 -
  5. #5
    Lainaa Motohtori kirjoitti Katso viesti
    Olen monesti miettinyt missä vaiheessa tulee aika vaihtaa alle custom pyörä? Tuleeko jokaisesta sporttipyörän ajajasta pappana custom mies? Miksi olette aikanaan vaihtaneet alle matalaviritteisen jalat edellä ajettavan malmikasan?
    Kai se sitten on vaihdettava, kun ei jalka enään nouse "moottoripyörän" satulan yli..
  6. #6
    aika usein customeilla aloitetaan ja siirrytään pois niistä kun tajutaan, että tehottomuus, jarruttomuus ja paino ei ole kovin hyvä yhdistelmä moottoripyörässä.

    Moni vanhempi motoristi kuitenkin siirtyy HD:seen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Itse vaihdoin siinä elämäntilanteessa,kun unet eivät ollet enää märkiä ja pierut kuivia
  8. #8
    Tuplatankki...Kele
    ZZR-1400
  9. #9
    Aijaa? Itse vaihdoin vähän kolmenkympin jälkeen K2 750 kikserin Intruderiin. Kyllä tuossa on tehoa ja jarrut! Ja taipuu mutkiin ihan kivasti.
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  10. #10
    Meitsi vaihtoi viime kaudeksi 2tonniseen väinöön eikä ihan heti ensimmäisenä tullut mieleen tehon puute. Nyt kuitenkin alkoi kaipaamaan sitä ettei joka mutkaan mennessä kipinäsuihku lennä jalkatapeista. Vaatii nimittäin ajotyylin muutoksen rauhallisempaan jos siirtyy kustomiin.
    F800GSA
  11. #11
    Ite ei oo muulla tullu ajettua kun kustoomilla, paremmin sopii 186 cm pitkän kuskin jalat ajella oikosenaan kun polvet suussa Eikä ikää vielä kun 36v.
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  12. #12
    Customi sopii ekapyöräksi vanhempana alkavalle. Ittensä niillä sitten tappavat. Pitkän linjan harrastajat usein päätyvät matkaenskaan. Juippi-iän hellitettyä ja testosteronituotannon asetuttua väestön keskimääräiselle tasolle järki usein ottaa omavaltaisesti ohjat.
  13. #13
    Lainaa Motohtori kirjoitti Katso viesti
    Olen monesti miettinyt missä vaiheessa tulee aika vaihtaa alle custom pyörä? Tuleeko jokaisesta sporttipyörän ajajasta pappana custom mies? Miksi olette aikanaan vaihtaneet alle matalaviritteisen jalat edellä ajettavan malmikasan?
    Tuskin koskaan. Täältä lähdetään vain yhden kerran jalat edellä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #14
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Tuskin koskaan. Täältä lähdetään vain yhden kerran jalat edellä.
    Tämä aika hyvä. Saahan sitä toki ennakoida...
  15. #15
    Hiukan customilla ajelleena ymmärrän kyllä miksi joku sellaisella ajaa. Veikkaisin ettei suomen rajoituksilla lopu kovin helposti mutka-ominaisuudet perus customeista. Ja on siinä isossa V2 koneessa oma fiilis. + customit säilyttää hintansa. Varsinkin HD.

    Mitä teet 200 hevosvoimaisella muoviluodilla jos et voi vetää edes ykkösellä kierrostenrajoittajaan asti rikkomatta nopeusrajoitusta? Customilla ajaessa hyödynnetään suhteessa enemmän pyörän ominaisuuksia. Ja näkisin että ilmajäähdytteinen yksinkertainen moottori helpompi huoltaa. + kardaani tai hihnaveto päälle. Ja eihän se vanhan selkä kestä röykyttää kovalla sporttijousituksella.

    Customi hankitaan siis kun järki voittaa. Ja customilla ajellessa eläkepäivillä niin hyvä vaan että matkalla kestää ettei tarvi olla kotona pirttihirmun armoilla. Ja kun kotiin mennään niin pari tuntia menee kromien kiillotteluun kun katepyörän huljauttaisi vaan painepesurilla.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  16. #16
    Omalla kohdalla mopoiluevoluutio on ollut käänteinen, ensimmäinen pyörä oli custom, sen jälkeen ollut matkapyöriä ja matkasportteja ja nyt on alle vaihtunut perusnaku. Customi tuli aikanaan hankittua ilman koeajoa pelkän ulkonäön houkuttelemana. En kyllä ymmärrä tuota yleispätevänä faktana usein heitettävää ajatusta customien rennosta ja mukavasta ajoasennosta. Mulle tuollainen jalat ojossa, selkä suorassa ja paino häntäluun päällä -ergonomia ei tosiaankaan sopinut, vaan pidemmät ajelut muistuttivat keskiaikaista kidutusta Eikä tuo customien käsiteltävyyskään minulta korkeita pisteitä saa, ketteryys, jarrut jne.
    No, mutta tyyli- ja fiilispohjalta ymmärrän kyllä custom-ideologian, mellevän näköistä ja kuuloista meininkiä tuo custom-mopoilu. Tehoa ja varsinkin alavääntöäkin noissa olisi omiin tarpeisiini kyllä riittävästi, siihen homma ei kaadu.
    Guzzin uusi California kyllä kiinnostaisi kovasti, mutta vaikea kuvitella, että tuonkaan ergonomia itselleni natsaisi? Tietty jos olisi useampia pyöriä tallissa, niin tilanne olisi ihan toinen. Nyt kuitenkin mennään polvet edellä ilman katteita, enkä usko, että tilanne ihan heti kohdallani tulee muuttumaan
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  17. #17
    Omalla kohdalla vaihto tapahtui Customiin puoliksi vahingossa ns. peruspyörien jälkeen. Itse asiassa ostin nykyisen pyörän koeajamattakaan. Olin menossa ostamaan ketjurasvaa ja päätin tsekata, minkälaisia pyöriä on tarjolla, joissa ei tarvitse ketjuja voidella. Muistan, että ensimmäiset 10 km ei tuntuneet kovin kivoilta. Mutta enää en pois vaihtaisi - paitsi vielä isompaan customiin.

    Ja tosiaan hyviä puolia on tullut customissa vain esille. Mutkatiet tuntuvat yleensä kivoilta nopeusrajoitusten sallimissa vauhdeissa. Vastaavat kuutiot ja matkapyöräominaisuudet (kardaani- tai hihnavetoinen pyörä) olisivat olleet ainakin omalla kohdalla täysin ulottumattomissa. Joten mukava hihnaveto ja 903 kuutioinen V2-moottori ja reilut ulkomitat olivat omalla kohdallani valintaa auttaneet tekijät. Niin ja pyörä ollut nyt kolme kautta ja ikää kuskilla on nyt 30 v, eli ei oo ainakaan keski-iän ostoksesta kysymys mulla
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  18. #18
    Lainaa DizzySpell kirjoitti Katso viesti
    Aijaa? Itse vaihdoin vähän kolmenkympin jälkeen K2 750 kikserin Intruderiin. Kyllä tuossa on tehoa ja jarrut! Ja taipuu mutkiin ihan kivasti.
    Kun toisin paikoin vaaditaan putkiston päihin kipinäverkkoja, pitäis kohtuuden ja tasapuolisuuden
    nimissä kaikki jalat edellä ajettavat "verkottaa" parkkihäkkiin kevään ruohikkopalo-
    ja kesän metsäpalovaroitusten aikana. .

    Onhan tuo melkein sama kun ajelisi pick-upilla pisin poikin ja kaveri vetelis lavalla rälläkällä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19. #19
    Custom on se ainoo oikee... kehityskaari tästä on kyllä varmaan joku matkaenska tuohon rinnalle ja aina vaan enemmän kuutiooita kromihimmeliin . Muoviluodit on kevyemmille taaperoille tehty. Vatsa edellä..eiku jalat , noh, kumpi vaan
    ***
  20. #20
    Lainaa -Aki- kirjoitti Katso viesti
    Custom on se ainoo oikee... Muoviluodit on kevyemmille taaperoille tehty. Vatsa edellä..eiku jalat , noh, kumpi vaan
    Nyt pisti kyllä miettimään.....
    Mitä sillä "tankkilaukulla" oikein tarkoitetaan .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #21
    Vähän sattuman ja ehkä kyllästymisen takia vaihtu, en ehkä vaan osannu ajaa kovin sievästi noilla kyykyillä,tai nauttinut siitä.
    Vähä omia fiiliksiä
    Gsxr 1000 + 250km/h pirun hyvät fiilikset ajaa.
    FZ-1N +200km/h pirun hyvät fiilikset ajaa.
    Intrudrer vs 1400 20-100km/h pirun hyvät fiilikset ajaa ja se vääntö + kortti pysynee tallessa
    En minä tuota tuon paremmin ossaa sanoiksi pukea.
    Maku asioista on turha kiistellä ,mutta hyvä niistä on väitellä välillä
  22. #22
    En tiedä sitten onko mun pyörä tarpeeksi kustomi, jos silläkin voi osallistua rataleikkeihin?



    Suoraan putputtelu ei ole oikein mun juttu.
    Eihän se toki ihan vakio ole, mutta ei kais se silloin kustom olisikaan.

    -Hiilikuitulokarit (täyttä tavaraa)
    -2-1 putkisto R6R:n titaanitötteröllä
    -Tuplatut etujarrut FZR1000 satuloilla, pääsylkyllä, teräspunoksilla, billet-kahvoilla
    -K&N, PowerCommander
    -Quickshifter
    -Crossitanko, kumiripustukset poistettu
    -Itse rakennetut Marzocchi-iskarit
    -Säädetty keula, alustageometriaa muutettu
    -Ratailuun sopivampi rengastus ja rengasprofiilit
    -Kevennyksiä jne jne..
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  23. #23
    Lainaa Motohtori kirjoitti Katso viesti
    Olen monesti miettinyt missä vaiheessa tulee aika vaihtaa alle custom pyörä? Tuleeko jokaisesta sporttipyörän ajajasta pappana custom mies? Miksi olette aikanaan vaihtaneet alle matalaviritteisen jalat edellä ajettavan malmikasan?
    Viime kesänä tuli ajettua tuttavan viitisen vuotta vanhalla HD Heritage Softaililla noin 30 kilsaa mutkatietä pitkin ja sen perusteella voin sanoa ettei tule ikinä customia itselle, sen verran pelottava kokemus tuo oli. Ajo-ominaisuudet oli todella oudot, jarrut käsittämättömän tehottomat ja kone ihan uskomattoman laiska. Hyvääkin toki oli, nimittäin penkki oli oikein mukava istua ja ylinopeussakkoja ei tarvinnut pelätä, ainakaan itse en uskaltanut ajaa kunnolla edes 80kmh. Ehkä jos tollasella ajelis enemmän, niin kukaties ominaisuuksiin ja omituisuuksiin tottuisi ajanmyöten. Ja hienojahan nuo customit ovat, omalla tavallaan.
    k1300s
  24. #24
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Nyt pisti kyllä miettimään.....
    Mitä sillä "tankkilaukulla" oikein tarkoitetaan .
    Tätä
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  25. #25
    -Hiilikuitulokarit (täyttä tavaraa)
    -2-1 putkisto R6R:n titaanitötteröllä
    -Tuplatut etujarrut FZR1000 satuloilla, pääsylkyllä, teräspunoksilla, billet-kahvoilla
    -K&N, PowerCommander
    -Quickshifter
    -Crossitanko, kumiripustukset poistettu
    -Itse rakennetut Marzocchi-iskarit
    -Säädetty keula, alustageometriaa muutettu
    -Ratailuun sopivampi rengastus ja rengasprofiilit
    -Kevennyksiä jne jne..

    proves my point.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  26. #26
    Niin kauan, kun itse saan asiasta päättää, niin en koskaan. Muutaman kerran olen ns. kustomilla ajanut. Kerran jopa viikon työmatka-ajoa työnantajan pyörällä. Kertaakaan ei tehnyt mieli lähteä hupiajelulle töiden jälkeen, vaikka lupa siihenkin oli. Ajoasennosta tuli mieleen, kuin istuisin keinutuolissa (takakenossa) ja pitäisin käsissäni sanomalehteä auki levitettynä.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  27. #27
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    proves my point.
    Soo soo!

    Custom, kustom jne tarkoittaa muutettua. Sellainenhan tuo on. Vai? Se, että ostaa tehdaskustomin on sitten eri asia.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  28. #28
    Omituinen ketju moottoripyöräfoorumilla? Miksi jotkut ostaa riisinkeittiminen, vaikka kypsyy se riisi kattilassakin?
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  29. #29
    Lainaa TunturiTT kirjoitti Katso viesti
    Soo soo!

    Custom, kustom jne tarkoittaa muutettua. Sellainenhan tuo on. Vai? Se, että ostaa tehdaskustomin on sitten eri asia.
    Eise nyt ihan noin mustavalkoista ole, vai väitätkö, että kyykystä tulee kustomi jos siihen vaihtaa em. osat?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  30.  
  31. #30
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Eise nyt ihan noin mustavalkoista ole, vai väitätkö, että kyykystä tulee kustomi jos siihen vaihtaa em. osat?
    No, periaatteessa kyllä. Ei se sitä katso, onko aihio kyykky, tehdaskustomi tai nakupyörä.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Custom_motorcycle
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen