Heijastinliivit auttavat motoristin näkyvyyttä. Sen sijaan itse pyörään ei suomen laki anna lupaa, vaikka kyseinen tapa toimisi vähintäänkin yhtä hyvin kuin heijastinliivi. Saisiko teippejä laittaa takaboksiin tahi sivulaukkuihin vai lasketaanko ne osaksi itse pyörää?
Mitä mieltä muut ovat heijastinteipin käytöstä?
Mie ostin crossikypärän ja sen mukana tuli heijastinteippisarja ja saae, että jos ajelet Ranskassa, niin nämä heijastinteipit pitää liimata kuvan osoitamiin paikkoihin.
Minusta heijastinteippejä sa liimata, mutta kohtuudella. Joulukuuset kuuluu tuvan nurkkaan, ei liikenteeseen.
Kypärään saa niitä laittaa niin paljon kuin haluaa. Samoin ajovarusteisiin. Oman kypärän mukana tuli heijastinteippejä juuri tuon Ranskan lain takia.
Ei pyörästä nyt joulukuusta tarvitse tehdä, mutta hieman lisänäkyvyyttä sivulle ja taakse olisi mukava saada.
Enpä usko, että tieliikennelaissa olisi heijastinten käyttö kielletty. Onhan nykyään noisa kuorma-autoissakin koko kuormakontti reunustetty heijastinnauhalla sivuilta ja takaa, eikä mielestäni ole lainkaan huono asia. Itse laittaisin ja jos setä sininen asista sanoo, niin helppo noi on ottaa pois
OT: Itse laitoin juniorien Stigaan apteekista saatavaa heijastinnauhaa, jotta talvella näkyy auton valoissa. Eikä tuosta ole negatiivistä palautetta tullut...
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Itekkin tällänyt omat endurot het joka suuntaan näkyvillä teipeillä joka on talvijutaushommissa ehdottomasti tärkeä pointti! Ainoastaan värien kanssa on rajoituksensa: Eli punaista saa laittaa vain, ja ainoastaan taaksepäin, valkoinen/keltainen eteen, ja tai sivuille. Poliisit vain tykkää susta kun näyt jutausväylillä![]()
Väliä on heijastimien kanssa. Jos koko pyörän tai osia siitä maalaa heijastavalla maalilla (esim harmaa maali ifin turvakaupasta tai liikennemerkkimaali) en oikein keksi, miten siitä voisi tulla valitusta. Saahan pyörän kromatakin, joka on parhaimmillaan aika hyvinkin heijastava peilipinta.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Eli järkeä käyttämällä ei pitäisi tulla ongelmia, vaikka heijastinteippiä käyttäisi. Jos tulee niin ne lähtee kyllä irti helposti. Nyt vain heijastinteippiä etsimään.
Mulla on Gessun takalaukussa punaista tällaista.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Pitäähän sitä ny heijastinta olla:
![]()
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"