onkos selitystä kun tulee nesteet pihalle kuumalla kelillä vaikka lämpömittari on ihan normi lukemissa
paisuntasäiliön ylivuotoputkesta
Jos jossain on vuoto, niin se keittää vedet normaalissa 100°C, kun paineistettuna se vesi ei höyryynny ja kiehu vielä tossa lämmössä. Onko toi sata° sitten normaalilämpö on toinen asia kai.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Veikkaan myöskin painevuotoa. Esim syylärin korkki huono/huonosti
Tupla-X -04
Minä vaihdoin ER-6:een eilen termostaatin saman ongelman takia. Eipä sylje enään nestettä. Eli jos termostaatti ei aukea tarpeeksin neste ei pääse kiertämään syylärissä kunnolla ja sitten kun kiehahtaa niin tyrkkää paineet paisuntasäiliöön mistä lirahtaa pihalle.
Kannattaa tietysti katsoa onko neste normaalin väristä ja samoin öljyt. Jos kannentiiviste on poksahtanut.
Taivas saa odottaa
Itsellä CBR:ssä laitoin nesteet maksimiin ja aina sen puolisen litraa tuli pihalle.
Lopetin moisen lisäilyn ja annoin olla, ja hyvin toimi.
Nesteet kiersi normaalisti mutta ainakin minun pyörässä tuntui että se nesteen määrä ei
ollut oikea jos aikoi laittaa maksimiin.
Lämpimänä pikkuisen näkyi paisuntasäiliössä nestettä.
Olen kuullut muiltakin vastaavan pyörän omistajilta samoja viestejä.
Jos pukkaa kaikki nesteet pihalle silloin on jo vikaa korkissa tai kannen tiivisteessä. (tai jossain muualla).
tunturi sport,raisu, pv50, kawasaki mc90, honda mtx, Suzuki gt550, honda cbr1000f, v-strom1000, bmw f800gs
Mulla oli takavuosina uutena ostettu vm.2005 Bläkkäri. N. 30 tkm ajettuna sylkäisi sitten Hampurin ohitustien aamuruuhkassa jäähdytinnesteet pihalle. Sekä Hampurin Honda-huolto että BW:n huolto Vantaalla oli ihan kuutamolla aiheesta eli mistä johtuu. Kaiken maailman versioita oli syystä ilmassa. Sitten joku Hondan maahantuonnin huollossa (reissun jälkeen) otti asiakseen etsiä vian, ja monen mutkan kautta selvisi että pyörän ECU oli sekaisin. Onneks oli Hondan BW-takuusta vasta 3.vuosi menossa, (BW-takuu 5 vuotta) meni koko remppa takuuseen, olis kaikkineen huollon mukaan maksanu 5-6 donaa. Laite oli melkein 2 viikkoo pajalla ja 2 soittoa jo tuli että nyt on kunnossa tuu vaan hakee. Molemmilla kerroilla tuli uusintasoitto et älä tulekaan, ei se pelaa kunnolla vieläkään...
Se meni kyl sit heti vaihtoon koko peli kun sain sen kunnossa pajalta. "Happy ending!"![]()
En osaa teknisesti sitä selittää koska selitys huollosta oli että ecu oli paskana ja myöhemmin lisäsivät vielä että joku moottorinohjausyksikkökin(?) samoin. Mulla oli sellainen fiilis silloin etteivät ehkä ihan tienneet todellista syytä mutta vaihtoivat tarpeeksi komponentteja niin vikakin lopulta korjaantui. Mä en ole tekniikan nero joten multa ei kande kysyä tekniikasta mitään.![]()
ECU=moottorinohjausyksikkö. Sen ei pitäisi kyllä nesteiden tuloon pihalle vaikuttaa mitenkään. Paitsi siinä tapauksessa että jäähdyttimen flektiä ohjaa ecu suoraan, eikä pelkkä lämpökytkin. Tällöin kone voi ihan perinteisesti kiehahtaa ruuhka matelussa, jos flekti ei lähdekään pyörimään tarvittaessa. Tiedä sitten miten Honda on asian ratkaissut
TRE 1130K
No jos tää nyt kääntyikin mun vanhan pyörän topiciksi.......siinä oli monenlaista vikaa sit samalla kertaa....ei pyöriny tyhjäkäyntiä kun laittoivat sivutuelle, jne.jne. Eim einannu pyöriä lainkaan alle 4 donan kierroksilla, ym. Tän enempää en aio avautua siitä laitteesta, se on jo jätetty unholaan.....
![]()
Mulla oli 97-xx eli kaasariversio, Stuttgardissa ruuhkamatelussa tunki vedet pihalle. Hondan huollossa Mannfred totesi että flektin sulake oli palanut, syynä pieni ventti flektiä ympäröivässä pehmeätä metallia olevassa suoja lieriössä- flekti ei mahtunut pyörimään. Kuumeni kiehumispisteeseen ja silleen. Em. sulakkeen hiipumista en ollut huomannut, koska yksityishenkilön tekemän huollon jälkeen(oli ilm. jakarin pää tjm. hiukan lipsahtanut) Suomessa oli niin viileätä ettei flekti olisi käynnistynyt kuitenkaan. Ekat oireet tuli Köpistä ohitettaessa tietöiden keskellä könytessä.
Do you have premonitions of déjà vu?