Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Kevät tulla jollottaa mutta ei malta olla käynnistelemättä omaa Shadowia
    kun tekis mieli jo päästä ajeleen. Mittari tuntuu silti vaan pysyvän lähempänä
    nollaa tai muutaman plussa asteen paremmalla puolella.

    Kyselenkin vain niiltä joilla on pyörä taivasalla eli ulkosalla läpi talven, eli
    oletteko kokeilleet kuinka kylmällä pyörää käyntiin ja millaisin seurauksin.

    Onko mielestänne nolla keli vielä Shadowin käynnistämiseen turhan viileetä
    jos ottaa huomioon millaisiin lämpötilaolosuhteisiin pyörä on yleensäkkin suunniteltu.
    <p>Suzuki Intruder</p>
  2. #2
    Riippuu öljyistä lähinnä. Jos paksut öljyt koneessa niin ei voitele kylmänä oikein. Ei prätkillä muuten mitään pakkasrajoja ole. Tietty hyvä lämmittää konetta tarpeeksi pitkään ennen ajoon lähtöä. Ja huono akku kyykähtää äkkiä.

    Prätkät lähteneet nollakelissä hyvin käyntiin. Joskus polkasin keskellä talvea lumihangessa seisseen mopon ihan muutamalla polkaisulla käyntiin
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  3. #3
    Hyvin lähti käyntiin -1C akku ladattuna, sitten pari päivää oli ulkona yöpakkasissa, käynnistyi kivasti mutta kun laitoin huikan liian aikaisin pienemmälle niin sammui ja sit sippas akku, kaapeleilla virtaa ja toimii.
    Kävin jo kerran töissäkin varjolla mutta tuli yöllisellä kotimatkalla liian kylmä.

    Onko muuten tuo akku kiinni jotenkin muutenkin kuin vai johdoilla? Enkö osaa, vai mikä on kun en saa sitä irti?
    -00 Yamaha FZS 600
    -93 Honda VT600 Shadow
  4. #4
    Lainaa Krikri kirjoitti Katso viesti
    Onko muuten tuo akku kiinni jotenkin muutenkin kuin vai johdoilla? Enkö osaa, vai mikä on kun en saa sitä irti?
    Ei ole kiinni mitenkään. On vaan niin perkuleen ahtaassa laatikossa, varovasti meislerillä reunoilta vähän irroitella jos on vielä kesän jäljiltä paskat siellä välissä ( saattaa olla jopa jäätä) ja laatikon pohjassa pitäisi olla muutama reikä niin sieltä sormilla työntämällä.

    Jatkossa säästää harmaita hiuksia jos ottaa jo syssyllä akun irti ja varastoon, helpompi ylläpito ladata ja samalla tulee se boksikin pyyhkästyä vaikka paperilla puhtaaksi.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  5. #5
    Jos on noin ahdas, niin eikö siihen kannatas laittaa joku ohut hihna ympärille kahvaksi, helpompi nostaa/vetää pois kolostaan? pikkasen teipillä pistää kiinni niin pysyy paikallaan. Tai vaikka Jesarista tai raksateipitä pyöräyttää kahva?

    Ai ni- aiheeseen. kun kattoo noiden mp-manuaalien öljysuosituksia niin -00 sv suskan manuaali suosittaa 10w-40 mut muut taulokosta kelin mukaan 10w-X -20C alkaen, 15w-X -15C alkaen ja 20W-X -10C alkaen, joten jos ei jotain ihan erikois jäykkää öljyä käytä niin +/-0 kelit ei pitäs olla millään laadukkaalla öljyllä kynnys kysymys - Mut kuten tuossa aikasemmin, lämmitä kone kunnolla ennen kovaa ajoa - suositeltavaa toki kesälläkin.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6.  
  7. #6
    Minulla on Honda kylmässä tallissa läpi talven. Puolenkymmentä kertaa talveen tulee aina käytettyä kuumaksi ja käyntiin olen laittanut kylmimmillään jostain max -8C pakkasesta.
    Ei se siitä rikki mene kun antaa rauhassa lämmetä öljyjen ennen kuin pitää kovempia kuin tyhjäkäynti kierroksia.