Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Mikä on mielestänne kustannustehokkain tapa hankkia moottoripyöräilyvälineitä?

Itsellä tilanne on seuraavanlainen;

tarkoitus ostaa uudet;
    -takki
    -housut
    -kengät
    -hanskat
    -suojia?
    -kypärä

Kannattaako kilpailuttaa paikalliset moottoripyörävälineitä myyvät liikkeet, vai hankkia ulkomaisesta nettikaupasta (onko yhtään missä ilmainen palautus?. Löytänyt vain jotain esimerkkiä "ilmainen palautus brittien sisällä)?

Kalliita vehkeitä näyttää olevan, joten suuria summia mahdollisuus säästää, mikäli on aikaa ja halua, uskoisin...

24mx.fi

Itsellä pelkästään hyviä kokemuksia. Vaihdot ja palautukset toimii!
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
    Ei tuohon kysymykseen ole yksiselitteistä vastausta.

Esimerkiksi Rukka-asusteiden hinnoissa ei nettikauppojen ja kotimaan todellisten myyntihintojen välillä ole oleellista eroa. Toisaalta kypärän hinnassa voi säästää merkittäviäkin summia tilaamalla ulkomailta, mutta toisaalta se on sovittamisen ja istuvuuden kannalta vaikein tuote, eli vaihtorumbaan joutuu varautumaan kuljetusvaurioriskin lisäksi.

Toisaalta kun paikallisen kauppiaan kanssa alkaa hieroa koko setistä tosissaan kauppaa, niin alennusprosentteja voi löytyä ihan eri tavalla kuin yksittäisiin varusteisiin. Aika iso merkitys tässä taas on maantieteellä, että onko omalla asiointialueella kauppiaita joiden tuotevalikoima (ja varasto) on riittävä.

Pääkaupunkiseudulla vaikuttavalle henkilölle yksi huomionarvoinen asia on myös tämän nettisivuston maksavan jäsenen saama alennus Eurobikeriltä. Tai no, saahan tuon alennuksen nettikaupassakin, tosin osassa tuoteryhmiä pienempänä kuin paikan päällä asioimalla.
    Tämä tietenkin kuulostaa typerältä, mutta sanon kuitenkin...

Kustannustehokkain tapa hankkia varusteet on ostaa juuri ne varusteet jotka oikeasti haluat. Itse olen ostanut 2 prätkä varuste settiä vuoden sisällä. Ensimmäinen oli ns kustannustehokas taloudellisesti. Hetken päästä totesin, ettei tästä tule mitään ja ostin kamat jotka oikeasti halusin. Noilla viimeksi ostetuilla onkin alkamassa jo neljäs kesä eikä vaihdon tarvetta ole ilmennyt.

Jos olisin suoraan ostanut mitä haluan niin olisin säästänyt noin 500€ puhtaana.

Edittiä:

Jos haluaa jokseenkin kattavan kuvan mitä varustetta suomesta on saatavilla niin suosittelen seuraavaa kivijalkaliike kierrosta pk seudulla.

Allright outlet espoo
    Superbikers espoo
    RM Heino espoo
    Eurobiker helsinki
    Storm motor helsinki
    Helsingin pyörä ja mopo
    Allright vantaa
    Bike world vantaa

Nuo kun käy läpi niin uskoisin, että syntyy, jonkinlainen käsitys hinta tasosta ja siitä mitä suomesta on saatavilla.
    Viimeksi muokannut: Diesel; 25.03.2014 klo 10:00.
    Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Tämä vie sitten aikaa.

Tapa #N.

Osta uusi kypärä:

Loput huippukamana käytettynä täältä, tori.fi:stä, huutonetistä jne. Tosin joudut hieman bensaa polttelemaan, kun matkustelet sovittamaan.

Tapa #N+1:

Osta suoraan uutta, jos ei nyt huippukamaa, niin ainakin laatukamaa. Säästät rahaa, kuten Diesel asian ilmaisi.

Tapa #N+2:

Yhdistelet kahta edellistä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Kun ostaa koko nipun, hinnasta taatusti neuvotellaan. Pikkusen toki pitää jättää myyjällekin. Kun olen siirtynyt tyylistä toiseen, olen pistänyt vanhat tänne Orgin myyntipalstalle ja kaupat ovat yleensä syntyneet nopeasti ja kivuttomasti. Sama pätee mopon lisävarusteisiin. Pääosin olen viimeaikoina hankkinut kamat Vantaan Bike Worldistä, siellä on muutenkin varsin asiallinen meininki vähän joka suhteessa. Toisaalta niin metsä vastaa.....
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Lainaa aj@ kirjoitti Katso viesti
    ...Pääosin olen viimeaikoina hankkinut kamat Vantaan Bike Worldistä, siellä on muutenkin varsin asiallinen meininki vähän joka suhteessa.....
    Allekirjoitan 100% tämän, Tomi on paras!
    FXSB & ZX10R
  8.  
    Bikeworld Tampere. Hyvää palvelua ja hinnat tipahtaneet enemmänkin isommissa ostoissa.
    Yamaha YZF-R6R