Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/arti...imiset/3116152

    Nyt se selvisi. Liikenteen vaarantamisessa ei tarvitse vaarantaa liikennettä. Riittää jos on mahdollisuus vaaran aiheuttamiseen.

    Käy mielessä, että miten siellä pitää oikein ajaa jotta ei loisi edes mahdollisuutta vaaran mahdollisuuteen.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  2. #2
    Ilmeisesti ei ainakaan ihan noin. Ja varsinkaan kamera päällä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #3
    "Yleisellä kadulla etupyörä ilmassa ajaminen on tieliikennelain vastaista"

    Missähän tuossakin se raja menee? Joissakin mopoissa se eturengas kevenee melkein väkisin jos vähänkin ripeämmin lähtee. Riittääkö sakkoon jos sentin nousee etupyörä irti tiestä? Entäs jos töyssyssä pomppaa takanenkin ilmaan, tuleeko tuplasakko?
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  4. #4
    Valottomalla vehkeellä pimeässä keulien risteysten/suojateiden yli menee mun kirjoissa liikenteenvaarantamisen puolelle.
  5. #5
    Kaskun ei saanut linnaa 5 vuotta....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  6. #6
    prkl. Voi kun laki olisi sellainen että tee mitä teet, mutta jos jotain sattuu niin sitten silmä silmästä.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  7. #7
    Lainaa Stanu kirjoitti Katso viesti
    Valottomalla vehkeellä pimeässä keulien risteysten/suojateiden yli menee mun kirjoissa liikenteenvaarantamisen puolelle.
    Joo, noilla meriiteillä aika vahva ehdokkuus Darwin Awardin saajaksi. Kunhan ei vie muita mukanaan.
  8. #8
    Lainaa Stanu kirjoitti Katso viesti
    Valottomalla vehkeellä pimeässä keulien risteysten/suojateiden yli menee mun kirjoissa liikenteenvaarantamisen puolelle.
    Joo, samaa mieltä toki tästä.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  9. #9
    Suomessa teon vakavuus mitataan päiväsakkojen määrällä.
    Tämän topicin mopopoika sai yhdestä törkeästä liikenteen turvallisuuden vaarantamisesta, kymmenestä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kahdesta ajoneuvorikkomuksesta 80 päiväsakkoa.

    Mitä muuta saa 80 päiväsakolla?
    Jokainen voi päätellä, onko tuomio linjassa.

    Timo Räty sai 80 päiväsakkoa Hilkka Ahteen kiusaamisesta.

    Takavuosien nuorisoidoli "Pikku G" Vähäkainu on tuomittu huumausainerikoksesta sakkoihin Vantaan käräjäoikeudessa. Oikeus katsoi hänen levittäneen 10 grammaa kokaiinia Helsingissä.

    Helsingin käräjäoikeus tuomitsi keskiviikkona entisen asianajajan Juhani Ripatin rahanpesusta ja ampuma-aserikoksesta sakkoihin. Hän sai rangaistukseksi 80 päiväsakkoa

    Rattijuopumus tyypillinen seuraamus 1,50 ‰ – 35 päivää vankeutta tai 80 päiväsakkoa.

    Käräjäoikeus on tuominnut Kortesjärveltä olevalle 29-vuotiaalle miehelle pahoinpitelystä 80 päiväsakkoa.
    Ylihärmäläinen lähti tivaamaan suunsoiton tarkoitusta, jolloin kortesjärveläinen tuli esiin ja molemmat tarttuivat toisiaan vaatteista. Siinä yhteydessä kortesjärveläinen tönäisi ylihärmäläisen kumoon. Kaatuessaan mies löi takaraivonsa tantereeseen ja meni tajuttomaksi.

    Helsingin käräjäoikeus tuomitsi laulaja Ville Tuomen sakkoihin ja vahingonkorvauksiin pahoinpitelystä. Leningrad Cowboys ja Suburban Tribe -yhtyeissä laulava Tuomi pahoinpiteli musiikkitoimittaja Nalle Östermanin viime syyskuussa Helsingissä. Oikeus määräsi Tuomen maksamaan 80 päiväsakkoa.

    Hoitaja valmisti yhteensä 14 lääkemääräystä. Niiden avulla hän sai hankittua laittomasti huumausaineiksi luokiteltavia lääkkeitä. Lapin käräjäoikeus tuomitsi miehelle 80 päiväsakkoa.

    Ministeri Astrid Thorsia (r) internetin Facebook -sivustolla uhkaillut 29-vuotias mies tuomittiin teoistaan 80 päiväsakkoon.
  10. #10
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Nyt se selvisi. Liikenteen vaarantamisessa ei tarvitse vaarantaa liikennettä. Riittää jos on mahdollisuus vaaran aiheuttamiseen.
    Eiköhän tää ole ollu selvillä jo aikoja sitten, pelkkä ylinopeus on jo liikenteen vaarantaminen ja huomattava ylinopeus on törkeä liikenteen vaarantaminen

    Otsikkokin on harhaanjohtava, ei käräjäoikeudessa tehdä ennakkopäätöksiä
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  11. #11
    Se muuten on ovela, että kolaritapauksissakaan joissa on loukkaantunut vakavasti henkilöitä ei rangaistusvaatimus ole törkeä liikenteen vaarantaminen vaan pelkkä liikenteen vaarantaminen. Eli teoreettinen vaara on helpommin törkeä kuin se että jotain tapahtuu.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  12.  
  13. #12
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Se muuten on ovela, että kolaritapauksissakaan joissa on loukkaantunut vakavasti henkilöitä ei rangaistusvaatimus ole törkeä liikenteen vaarantaminen vaan pelkkä liikenteen vaarantaminen. Eli teoreettinen vaara on helpommin törkeä kuin se että jotain tapahtuu.
    Ei se nyt ihan noin yksinkertaisesti mene. Kyllä siihen vaikuttaa moni asia mikä se rangaistusvaatimus. Varmaan yksi iso vaikuttava asia on teon tahallisuus / piittaamattomuus / törkeys.
    xxx