Ostin hiljattain Bemun 1200 GT:n vm.2007, ja ajankohdan vuoksi laitetta ei päässyt ajamaan ja nyt tallin perukoilla suoritetun kaasuttelun yhteydessä kaasu hirttää kiinni kun kierrokset nostaa yli 2000. Onko kellään tietoa mistä johtuu? Tuntuma kahvassa on muuten ok, mutta palautus puuttuu, ei mikään pikkuvika siis. Takuu toki on voimassa.
Mulla oli sama ongelma vanhassa K100:ssa. Syyksi osoittautui liikaa annosteltu spray-vaseliini kaasukapulan ja stongan välissä. Pyyhin isoimmat rätillä pois, en kuitenkaan putsannut kaikkia pois millään rasvanpoistolla tms. Eli hiukan jäi liukasteeksi, ja nyt palauttaa normaalisti.
-mikko-
Enpä muista mitään yleisempää keskustelua uudempien GT-mallien kaasukahvojen jumittelusta. Eli ei kait tuossa mitään muuta kuin "normi-tutkintaa" siitä mikä siellä jumittaa. Ja takuu kun on, niin laiska vie tietty varmaan pajalle... Syitä jumitteluun voi olla moniakin. Itellä on kahdessa pyörässä jumitellut. Toisessa korjaantui kaasuvaijerit vaihtamalla (tyyppivika) toisessa (uusi R1200ST) kaasukahvan holkki oli yksinkertaisesti liian ahdas ja varsinkin lämppäri päällä alkoi ahdistaa / jumitella. Jonkin sortin tyyppivika tuokin - kai...
<p>2002-2014</p>
Vanhemmissa oli paha jos vaijeria öljysi. Olisiko uudemmissa sama. Tosin jos takuu niin korjaamolle vaan.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Tuossa mallissahan oli aikoinaan tyhjäkäynnin aaltoilua, kierrokset aaltoili itsekseen jopa 4000r/min, liikennevaloista lähtiessä aiheutti "tilanteita", takuuna noita aikoinaan korjautettiin. Tämä oli niitä beta-versioita. Omassa mopossani myös kaasu jumitti yhtenä keväänä lämpimässä tallissa seisomisen jälkeen, auttoi, kun purin ja rasvasin kaasukahvan.
Jussi
Oisko ihan niin yksinkerrainen vika että vaijerit liian kireällä. Mulla omassa ainakin käy näin, vaikka ei mikään bemu olekkaan.
Elämä on onneksi mutkikasta
On käynyt kanssa niin, että kun on pistetty kaasarit ja vaijerit paikalleen, niin kaasu ei sitten palauttanutkaan. Pisti hiukan raavituttamaan otsaa. Parin pura-kasaa operation jälkeen muuta en keksinyt kun laittaa palautusvaijeri löysemmälle kaasukahvan säädöstä, ja se sitten auttoi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kiitos vinkeistä, tutkailen hieman ja jos ei aukee, tuuppaan mopedin pakuun ja saavat huollon pojat ihmetellä ja laittaa Bemun matkakuntoon.