Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Nyt olisi aika uusia ajokengät, koska entiset on aikaslailla pehmeät ja nyt tahtoo vähän suojaa.. Kysymys kuuluu, mikä on järkevä ns. "välimallin" kenkä? Ei tarvitse olla viimeisen päälle darth Vader laskettelumono, eikä saa olla täysin letku tyyliin maihari. Sopuhintainen, 100% vedenpitävyys ei ole pakollista, koska olen laiska mukavuudenhaluinen sunnuntaicruisailija, joka ei välitä sateessa ajaa, jos ei ole pakko vaikka kotimatkan takia. Vartta pitää olla, ja sitä nilkan suojaa sen verran, että ei nyt nilkka murskaannu, jos pyörä vaikka ottaa hippaa maahan nilkka välissä..

Ehdotuksia, linkkejä. Motonetissä olisi tarjolla: http://kauppa.motonet.fi/fi/tuote/38...saappaat-musta

Tai vähän pehmeämpää, mutta tämä ei taida paljoa suojata:http://kauppa.motonet.fi/fi/tuote/40...saappaat-musta
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on nää http://kauppa.motonet.fi/fi/tuote/40...saappaat-musta ja voin suositella, kuulemma "hieman tunnottomat" vaihde/jarrupolkimeen, mutta en sitten tiedä, näistä on edullisemmat ei-goreteksit myös. Olen hiukan sitä mieltä, että kengät on joko letkuja tai sitten tuollaisia missä ON suojaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Ainakin tuo TCX malli on todella kankea, olisin itse ostanut kyseiset kengät lähinnä ratailua ajatellen, mutta lesti ei osunut jalkaan vaikka koitti 2 numeroa omaa kokoa isompaa, niin silti lesti oli minulle kapea, että kannatta itse kokeilla ja kyseessä siis todella jäykkä mono jolla ei kävelisi mielellään edes mopolta kahville. Onhan noita touring saappaita, joissa suojaa monella merkillä. Parhaiten tässäkin löytää kun lähtee lähimpiä jälleenmyyjiä kiertämään. Mulla on juurikin nuo Richan racing pro jotka tossa linkissä ja on huomattavasti notkeampi kun tuo TCX. Laatu ei mielestäni ole samaa tasoa kun TCX mutta tähän saattaa vaikuttaa se, että ensimäiset tilaamat oli valmiiksi vetoketjujen osalta rikkinäiset.

Taitaa muuten olla poistuva malli motonetin valikoimasta. Tuo hintakin oli viime keväänä vielä 169€ ja syksyllä putosi tuohon 129€ ja kyselin syytä niin myyjä sanoi että poistuu valikoimasta.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa noppis32 kirjoitti Katso viesti
    kyseessä siis todella jäykkä mono jolla ei kävelisi mielellään edes mopolta kahville.
    No ei se nyt sentään NIIN jäykkä ole… Jalkatapillahan nuo tietty parhaimmillaan on, mutta kyllä mää noilla kaupassakin olen tallustellut normaali ruokakauppamatkoja. Noissa mua ainakin viehättää se nilkan ylikääntymissuoja.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    shy onko miten pitkää ollu sulla noi TCX popot. Mulla oli samanlaiset ja vetoketjuja piti korjuuttaa tuon tuosta.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Olisinko elokuun alussa ostanut, joo, niin se oli! kaks-kolmetuhatta ajettu, eli aika uudethan noi on. Olen hiukan kiinnittänyt huomiota siihen että varsi pitää olla "sillälailla" oikein ryhdissään kun vetoketjua vetää kiinni, muuten tuntuu että ottaa vähän vastaan. Mutta samanlaiset oli musta noi Alpinestarssin Web Gore-Texitkin…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Omat TCX:t ovat kestäneet hyvin jo useamman kesän ja 42 sopii hyvin 42 alkaan. Ostin toisetkin ratahommiin, kun olin niin tyytyväinen. Varmasti on muitakin hyviä, mutta itselläni on käyttökokemusta vain näistä. En kuitenkaan suosittelisi mitään, missä ei ole taipumissuojaa nilkalle.
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    ... En kuitenkaan suosittelisi mitään, missä ei ole taipumissuojaa nilkalle.
    Nyt pitää lainata ketjua, kun rupesin mähkimään suunnitelmaani hommata kamapäiviltä alpparin S-MX 5 WP:t kesän rientoja ja IOM-reissua ajatellen. Popojen kun sietäisi olla sellaiset, että suojaa olisi sekä spontaanin marjanpoiminnan että sääilmiöiden varalta, kun yksillä saappailla kuitenkin pitäisi pärjätä.

Noita TCX:iä kävin sovittamassa, samoin kuin Yokon YB1 Waterproofeja. Molemmissa sama ongelma; lesti on ihan liian kapea. Siinä koossa missä jalkaterä sopii sisälle, lonksuu nilkka joka suuntaan. Alpinestarsin mitoitus on mulle yhden ei-WP S-MX5-parin perusteella täydellinen, mutta jos tuo taipumissuojan puute on nyt sittenkin sellainen dealbreaker, pitäisi keksiä järeämpi ratkaisu.

Onko jollain merkillä saman tyyppinen mitoitus kuin alpparilla (Allright, Storm, Eurobiker, Bike World valikoimat kävin kiertämässä pari viikkoa sitten, no luck), tai olenko mä vaan niin puusilmä, etten ole bongannut alpparin valikoimasta oikeaa saapasta? Ilmeisesti tulevassa S-MX6:ssakaan ei ole tuollaista taipumissuojahäkkyrää?

...Tai onko jollain käytännön kokemusta, miten äkkiä S-MX Plussista tulee vesi ajossa läpi?
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    Nyt pitää lainata ketjua, kun rupesin mähkimään suunnitelmaani hommata kamapäiviltä alpparin S-MX 5 WP:t kesän rientoja ja IOM-reissua ajatellen. Popojen kun sietäisi olla sellaiset, että suojaa olisi sekä spontaanin marjanpoiminnan että sääilmiöiden varalta, kun yksillä saappailla kuitenkin pitäisi pärjätä.

Noita TCX:iä kävin sovittamassa, samoin kuin Yokon YB1 Waterproofeja. Molemmissa sama ongelma; lesti on ihan liian kapea. Siinä koossa missä jalkaterä sopii sisälle, lonksuu nilkka joka suuntaan. Alpinestarsin mitoitus on mulle yhden ei-WP S-MX5-parin perusteella täydellinen, mutta jos tuo taipumissuojan puute on nyt sittenkin sellainen dealbreaker, pitäisi keksiä järeämpi ratkaisu.

Onko jollain merkillä saman tyyppinen mitoitus kuin alpparilla (Allright, Storm, Eurobiker, Bike World valikoimat kävin kiertämässä pari viikkoa sitten, no luck), tai olenko mä vaan niin puusilmä, etten ole bongannut alpparin valikoimasta oikeaa saapasta? Ilmeisesti tulevassa S-MX6:ssakaan ei ole tuollaista taipumissuojahäkkyrää?

...Tai onko jollain käytännön kokemusta, miten äkkiä S-MX Plussista tulee vesi ajossa läpi?
    Omaan jalkaan menee sekä TCX, että Alpinestar joten kovin yksilöllistä jälleen on miten istuu eri valmistajien mallit. Eikös Sidillä ole noita leveämpi lestisiä tyrkyllä?

Nuo SMX-5:set taitaa olla aika vempulat suhteessa SMX Plussaan. SMX-6 pitäisi kuitenkin hypätä parempaan vitosesta mutta, että paljonko niin paha sanoa jotain sivuttais ja eteen/taakse-taipumis suojaa siinä näyttäs olevan: https://www.youtube.com/watch?v=v8cM1UnA1Y0

Omat SMX-Plussat on Goret-Texi-versiot niin ei ainakaan vielä ole tullut vesi läpi Monsuuni vielä kokeilematta...
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
    Itselläni on käytössä Yoko YB2 kengät.
    Ostin kyseiset kengät noin vuosi sitten Jyväskylästä mp-näyttelystä. Hinta taisi olla 120e paikkeilla.
    Viimekesänä 3500km lenkki pohjoissuomessa ja norjan puolella. Kengät istuu hyvin jalkaan ja kävely on myös ok.
    Ainut että kenkien muotouduttua jalkaani, olen todennut että numeroa pienempi olisi tietenkin ollut juuri se sopiva koko
    Honda CB Seven Fifty 2002
    Honda MTX 125 RWD 1983
    Eikös Sidillä ole noita leveämpi lestisiä tyrkyllä?
    Itsellä on juurikin sidit (Strada Megat) ja tuo leveämpi lesti pitää paikkansa. Sopivat jopa meikäläisen lättäjaloille ja on kohtuu suojatut. Käveleenkin noilla pystyy mainiosti. Harmi vaan että taitavat olla lopetettu tuote.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
    Kiitän avustanne. Shyhanderin linkkaamat popot lähti aamulla matkaan motonetin auettua. Onneksi oli vielä minun kokoa yksi pari. Tuntuvat ainakin tukevilta jalassa, eikä noilla ihan mahdoton kävelläkään ole.
    Jossain kohti se "järjellinen" suojaavuuden/mukavuuden kulminaatiopiste aina pötköttää.

Siihen, missä se sitten on, vaikuttaakin henkilökohtaiset käsitykset, kokemukset ja
    mieltymykset aivan ratkaisevan paljon.

Jos "homotohveleista ja balettitossuista" siirrytään hiemankin tukevampaan tennariin......
    alkaa monella jo kirkuna ja valitus kuulua.... .

Toisilla taas tarvitaan jotain TCX X-Desert tai Falcon Mixton tyyppistä tossua, että
    tuntuu olevan jalassa jotain Crockseja kummempaa...... puhumattakaan
    että ajosaappaissa on soljet.... naisten saapikkaissa vetoketjut .

Nythän puhutaan siis erityyppisestä "ei rata-ajosta"..... ei kierrosennätyksen jahtaamisesta
    asvalttiradalla, tai puhtaasta crossista/enskasta.

Näihin on toki omat huippuunsa hiotut vermeet jokaisen tyylitajuun/makuun sopivina.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Omat SMX-Plussat on Goret-Texi-versiot niin ei ainakaan vielä ole tullut vesi läpi Monsuuni vielä kokeilematta...
    Heh, puusilmävaihtoehto osui oikeaan, kun en ollut noita S-MX Plussien goreversioita bongannut. Ilmeisesti niiden valmistus kuitenkin loppui mallin uudistuessa vuodelle 2013, sillä muualta kuin FC-Motosta ei noita näy löytyvän lainkaan (ja siellä sanotaan että 2012 malli).

Kamapäiviltä saisi siis S-MX5 WP:t tai S-MX Plussat ilman goreja alehintaan, tai FC-Motosta lähes 50% isommalla rahalla S-MX Plus Goret... Vaikeaksi menee!
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    Heh, puusilmävaihtoehto osui oikeaan, kun en ollut noita S-MX Plussien goreversioita bongannut. Ilmeisesti niiden valmistus kuitenkin loppui mallin uudistuessa vuodelle 2013, sillä muualta kuin FC-Motosta ei noita näy löytyvän lainkaan (ja siellä sanotaan että 2012 malli).

Kamapäiviltä saisi siis S-MX5 WP:t tai S-MX Plussat ilman goreja alehintaan, tai FC-Motosta lähes 50% isommalla rahalla S-MX Plus Goret... Vaikeaksi menee!
    Joo noi Goret on tyyriit, itse maksoin karvan päältä 300€ tuolta: http://www.motocard-bike.com/en/boot...tex_black.aspx nyt on näemmä hinta pompsahtanut pikkasen vielä ylös, yleensä tuolla pyörii joku 20-15% alennus.

Jos arpoo SMX-5 ja Plus väliä niin eron huomaa aika äkkiä kun niitä testailee jalassa Sen verran tyytyväinen ollut noihin Plussiin, että jos noista ns. hellekengistä (TCX S-Race Air) aika jättää niin tilalle voisi hyvinkin tulla Plussan ilmastoitu-versio. Eli kaksilla kengillä tulee mentyä.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
    meikkis on painellu parivuotta tälläsillä. eikä nyt hirveesti oo pahaa sanottavaa. http://www.eurobiker.fi/mp-ajokengat...ii-p-4029.html
    zzr1400
    Dainesen TRQ-race saappailla mentiin pari-kolme-vuotta tyytyväisenä kunnes edellis talvena naapurin kolli pääsi luikahtamaan varastoon ja se SAATANA KUSI mun saappaille. Sitä hajua ei saatu pois saappaista kaikista pesuista ja otsonoinneista huolimatta. Tuosta on ainakin ollut olemassa touring mallit joista ei kokemusta. Dainesen mallit on aika kapealle jalalle mikä sopii mulle mutta ei tietysti kaikille.

Nykyään mennään Alpinen SMX Plus saappailla ja olen ollut niihin todella tyytyväinen.
  19.  
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Dainesen TRQ-race saappailla mentiin pari-kolme-vuotta tyytyväisenä kunnes edellis talvena naapurin kolli pääsi luikahtamaan varastoon ja se SAATANA KUSI mun saappaille. Sitä hajua ei saatu pois saappaista kaikista pesuista ja otsonoinneista huolimatta. Tuosta on ainakin ollut olemassa touring mallit joista ei kokemusta. Dainesen mallit on aika kapealle jalalle mikä sopii mulle mutta ei tietysti kaikille.

Nykyään mennään Alpinen SMX Plus saappailla ja olen ollut niihin todella tyytyväinen.
    Avautuminen aiheutti repeämisen Ei vais, kokemuksesta tiedän kuinka tekisi mieli kissanretaletta kurmoottaa moisen jälkeen.

Nuo Dainesen TRQ-Tourit ostin loppukesästä Stormilta jollain alle 200 eurolla, ja syys/kevätkengiksi kyllä oivat. Lämpimät ja tuntuu pitävän vettä niin kauan kun ei varresta onnistu hörppäämään. Kävellessä saattaa vähän natista mutta kuuluu kuvaan.

En noita Touringeja kyllä hellekenkinä käyttäisi, mutta muuten toimii niin kylmään asti kuin nyt itse kehtaan nakulla ajella (+3'C - +5'C).