Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Nonnih, nyssen sitten sain aikaiseksi...

    Vaaran Ismon sivuvaunu-Etanoli-Puimuriprojektin hyvien kokemusten innoittamana menin ja tilasin eFlexFuelin konversiosarjan ja sain mokoman tässä viikonlopun aikana kiinni ja kukkumaan.
    Haasteellisin oli oikeastaan löytää pyörän sisuksista vapaa kolo ohjainyksikköä (100 x 85 x 45 mm) varten. Oikean alakatteen etunurkassa oli sopiva tila ja moottorin öljypohjan sillä nurkalla vapaa 8 mm kierteellä varustettu reikä, joten siihen 3 x 30 millisen lattaraudan toinen pää kiinni ja toinen pää viistosti ylöspäin sinne syylärin alanurkkaa kohti ja tähän rautaan ohjainyksikkö sitten reikänauhalla kiinni.

    Laitteen metrinen vakiokaapelisarja oli juuri sopivan mittainen kulkemaan koneen edestä syyläreiden takaa vasemmalla puolelle, joten pyörän omat ruiskusuutimien pistokkeet irti, asennussarjan urospistoke tökätään niihin ja sarjan omat naaraspistokkeet kiinni pyörän suuttimiin. Lisäksi johtosarjaan kuuluu koneen lämpötilaa mittaava anturi, jonka kiinnitin reikänauhavirityksellä moottorilohkon päälle.

    Sitten polttoaineen seosanturi kiinni ruiskutukilta palaavaan linjaan ja seosanturilta yksi 3-napainen pistoke kiinni ohjainyksikköön ja vielä maadoitusmieluiten akun miinusnapaan ja siinä kaikki. Laite ottaa työvirtansa pyörän ruiskusuuttimille tulevasta jatkuvasta 12 voltista, joten mitään ulkoisia sähkösyöttöjä ei tarvita.

    Hain Motonetistä biopolttoaineille tarkoitettua bensaletkua ja vaihdoin pyörän kaikki bensaletkut kun niiden etanolisopivuudesta en saanut varmuutta. Samalla ulkoistin polttoainesuodattimen pois bensatankista ja sitten koekäyttämään.

    Ensin tankkiin pelkkää 98 oktaanista litran verran ja käynnistys...Ihan normaalisti lähti ja samalla kyttäilin eFlexFuelin Android-sovelluksesta täppäriltäni laitteen antamia lukemia. Laite kytkeytyy nimittän bluetoothilla Androidkännykkään, josta voi seurata yhtä sun toista reaaliaikaista dataa. http://eflexfuel.fi/eflexfuel-commander

    Etanolipitoisuus näytti olevan 7- 8 %, joka oli varmaan totta, sillä bensani ei ollut aivan puhdasta 98E5:ttä. Kone roksutteli ihan normaalisti ja ohjausyksikön merkkivalo vilkutteli ensin sinivaloa ja jäi sitten kiinteästi palamaan normaalitoiminnan merkiksi.

    Sitten kaatamaan RE 85:ttä tankkiin. Ensin kaadoin hieman ja etanolipitoisuus pomppasi 28%:iin. Kone kävi ihan tavallisesti. Sitten kaadoin lisää ja täppärini näytöllä polttoaineen etanolipitoisuus nousi jo 58%:iin. Kone kävi tyhjäkäyntiä ja vastasi kaasuun ilman mitään ihmettelyjä...

    Tähän tallissa kaasutteluun tämä koe sitten jäikin, koska pyörä oli muuten riisuttu ajokelvottomaksi eikä nuo ajokelit oikein muutenkaan houkuta lähteä LoTjalla liukastelemaan.

    Keväällä sitten palataan asiaan oikeiden ajokokemusten muodossa. Katsotaan miten tämmöinen kohta 180.000 km ajettu kone uudesta eväästä tykkää vai syöpyykö ja laukeaako koko mylly samantien...

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  2. #2
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    Katsotaan miten tämmöinen kohta 180.000 km ajettu kone uudesta eväästä tykkää vai syöpyykö ja laukeaako koko mylly samantien...

    t. pozo
    Ei mahda paljon myllyä hetkauttaa, hieman punaisempaa vaan öljy kun sen vaihtaa... Isoin ero tulee olemaan huonompi käynnistyminen kylmällä ja kulutus joka nousee sen 30%.

    En tiedä miten tuollaiseen bimmeriin onnistuu sytkän säätö, mutta vähintään pari kolme astetta lisää ennakkoa olisi varmasti hyvä saada koko kartalle.

    Kuitenkin oikia meininki aina kun valjastetaan mopo edullisella racefuelilla käyttöön.
    Supermoto
  3. #3
    Autopuolella on ollut joitakin konerikkoja, kun 85E on alkanut puhdistamaan moottoria ja paska on lähtenyt kiertoon.
    Myös öljynvaihtoja on tihennettävä (meinasin korjoittaa myös öljynlaadusta, mutta en uskaltanut siitä aiheutuvien seurausten takia).
  4. #4
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Autopuolella on ollut joitakin konerikkoja, kun 85E on alkanut puhdistamaan moottoria ja paska on lähtenyt kiertoon.
    Paljonko pitää olla ohivuotoa koneessa, että bensa noin paljon huuhtelee ohi imusarja-palotila-pakosarja akselin?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  5. #5
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mutulla ajattelisin että aika paljon, mutta olisko enempi kyseessä sitten tankki-bensaletkut-suodattimet-ruiskuruunko hässäkän skämän tai kumien liukeneminen etanoliin…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #6
    Mulla on golfissa tuo sarja myös ja kesät ajetaankin e85lla... näin menty jo aika monta vuotta (mittarissa yli 400tkm)

    Edit:flexifuel joo.. ei tuo tismalleen sama
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  7. #7
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Kappas, Lotja onkin sitten ensimmäinen vastaan tuleva mopo, jossa polttoainepuoli riittää vakiona viinalle. Useemman vuoden miettiny ratamopon säätämistä viinalle, mutta niissä tulee järjestään vastaan se, että joko suuttimien tai pumpun kapasiteetti ei riitä viinalla ajamiseen. Polttoainepumpun päivityksellä tosta tietysti selviäisi, mutta sitten ei enää mene sääntöihin jos kilpaa meinaa ajaa.
    Superbike #7
  8. #8
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kappas, Lotja onkin sitten ensimmäinen vastaan tuleva mopo, jossa polttoainepuoli riittää vakiona viinalle. Useemman vuoden miettiny ratamopon säätämistä viinalle, mutta niissä tulee järjestään vastaan se, että joko suuttimien tai pumpun kapasiteetti ei riitä viinalla ajamiseen. Polttoainepumpun päivityksellä tosta tietysti selviäisi, mutta sitten ei enää mene sääntöihin jos kilpaa meinaa ajaa.
    Juu, tässä ollaan nyt aika kaukana kilpureista...

    Eikä tuo tallissa käyttäminen ja kaasuttelu tietenkään mitään dynotestiä vastaa, mutta eihän tällä täällä kotimaan teillä muutenkaan tehojen äärirajoilla ajella. Ymmärtääkseni tuo eFlexFuelin palikka haistelee polttoaineputken anturin avulla polttoaineen etanolipitoisuuta ja säätää sen mukaan ruiskutusta isommalle. Sarjassa on omat kaapelit jokaiselle ruiskusuuttimelle erikseen, mutta ainakin LoTjassa se vaikuttaa olevan helmiä sioille, sillä kaikkien neljän suuttimen signaalijohdot menevät vain yhtä piuhaa pitkin pyörän ECU:uun eli kaikkia suuttimia ohjataan tehtaan suunnitelman mukaan nipussa eikä hifistellä joka suutinta erikseen auki / kiinni. Tähänhän ollaan tuolla asennussarjan puolella tosiaan varauduttu.

    Oletan tuon LT:n "lentävän tiiliskivikoneen" olevan sen verran lähellä autonmoottoreita, että ei siellä bensapumppua tai muuta polttoainejärjestelmään liittyvää ole viitsitty mitoittaa ihan luilleen. Eri asia on tietysti se, rupeaako muoviset ruiskurungot, tankit yms liukenemaan tuohon etanoliin...
    Bensaletkut tosiaan vaihdoin, kun se nyt oli ns. omissa käsissä. Loput opit tullenevat sitten aikojen päästä ehkä kantapään kautta...

    Motivaatio tähän(kin) projektiin tuli muun tekemisen puutteesta. Ja onhan sitä nyt hieman parempi olo käydä jollain päämäärättömällä ajelulla kun sen voi tehdä polttamalla vaikka pilalle menneitä karjalanpiirakoita tai sekundaa makkaramassaa, tai puuhaketta tai näitä nyt onkaan...

    Tulevia yhtä järkeviä tämän talven projekteja ovat pyörän vanhan videokamerasysteemin päivitys kahdelle GoProlle tai kojelaudan päivitys v. 5.1:een kiinteine Android-kännyköineen

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  9. #9
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    Sarjassa on omat kaapelit jokaiselle ruiskusuuttimelle erikseen, mutta ainakin LoTjassa se vaikuttaa olevan helmiä sioille, sillä kaikkien neljän suuttimen signaalijohdot menevät vain yhtä piuhaa pitkin pyörän ECU:uun eli kaikkia suuttimia ohjataan tehtaan suunnitelman mukaan nipussa eikä hifistellä joka suutinta erikseen auki / kiinni.
    Tuo purkki kävisi siis varmaan bokserimyllyynkin, mutta markkinoilla lienee myös ihan kaksipyttyisille valmiita purkkeja? Tämä homma kävi kiinnostamaan, kun omassa ABSittomassa ReSsussa olisi passeli kolo tyhjässsä ABSin paikassa. Mielenkiinnolla odotan tulevia pozon raportteja...
    R1150RS(02), R1150GS(02)
  10. #10
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kappas, Lotja onkin sitten ensimmäinen vastaan tuleva mopo, jossa polttoainepuoli riittää vakiona viinalle. Useemman vuoden miettiny ratamopon säätämistä viinalle, mutta niissä tulee järjestään vastaan se, että joko suuttimien tai pumpun kapasiteetti ei riitä viinalla ajamiseen. Polttoainepumpun päivityksellä tosta tietysti selviäisi, mutta sitten ei enää mene sääntöihin jos kilpaa meinaa ajaa.
    Eikös Trumpan 675 pystynyt säätämään? Muistelen lukeneeni artikkelin asiasta...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  11. #11
    Lainaa CJ kirjoitti Katso viesti
    Eikös Trumpan 675 pystynyt säätämään? Muistelen lukeneeni artikkelin asiasta...
    Kyllähän säätää voi, eri asia että riittääkö suuttimien/pumpun kapasiteetti. Ainut millä on merkitystä on se, että E85:lla tarvitsee moottori 30% enemmän polttoainetta...

    Eli vaikkapa vaihtamalla vaikkapa suuttimet sen 30 pinnaa isompiin ei tarvitse säätää ollenkaan. Matkapyörään kuitenkin ehdoton tuollainen anturilla toimiva ohjaus niin ei väliä mitä tankkaa.
    Supermoto
  12. #12
    Muistakaapa sitten muutoskatsastaa.

    http://www.hs.fi/politiikka/a1416540016407

    Tuskinpa moni on etanolikonversioitaan katsastanut.
  13. #13
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Muistakaapa sitten muutoskatsastaa.

    http://www.hs.fi/politiikka/a1416540016407

    Tuskinpa moni on etanolikonversioitaan katsastanut.
    Voipi olla parempi olla hiljaa. Lyövät jossain vaiheessa näihin katsastettuihin käyttövoimaveron. Valtio kyllä pitää saamisistaan huolen.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #14
    joo mut noi laki jutut on niiiiin sekavia moottoripyörien kohdalla esim. maakaasu prätkää on turha alkaa rakentaa laioton
  15. #15
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    joo mut noi laki jutut on niiiiin sekavia moottoripyörien kohdalla esim. maakaasu prätkää on turha alkaa rakentaa laioton
    Taitaa tuollainenkin olla jo - ainakin yksi.
    <p>2002-2014</p>
  16. #16
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CJ kirjoitti Katso viesti
    Eikös Trumpan 675 pystynyt säätämään? Muistelen lukeneeni artikkelin asiasta...
    Säätö ei oo mikään ongelma. Noista radalle kelpaavista mopoista ollu gixu, cbr, daytona ja lisäks selvitelly ZX-6R kawaan ja pariin muuhun tuota viinahommaa. Kaikki nuo sais helposti säädettyä viinalle, mutta missään ei vaan oo niin paljon ylimäärästä kapasiteettia suuttimissa/bensapumpussa, että riittäs viinalle. Viina kun vaatii karkeesti n. 30% lisää virtausta. Gixerillä pääsee tietääkseni jo aika lähelle ja siinä suuttimet riittää, mutta bensapumppu tulee vastaan. Busan pumpulla ilmeisesti saa toimimaan, mutta sitten ei oo sääntöjen mukanen. Jos olis rahaa niin vois penkissä leikkiä ja kokeilla, että paljonko huipputehossa häviää ja kuinka laihalle kone oikeasti menee.
    Superbike #7
  17. #17
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Eli vaikkapa vaihtamalla vaikkapa suuttimet sen 30 pinnaa isompiin ei tarvitse säätää ollenkaan.
    Ei nyt ihan noinkaan. Se 30% on semmonen karkee nyrkkisääntö, mutta todellinen lisäsyötön tarve riippuu ihan monesta tekijästä ja voi vaihdella kierrosalueella esim. niin, että jossain kohtaa tarvitaan 20% lisää, kun taas jossain muualla 35%. Tosin viinaa ei kannata ottaa käyttöön pelkästään polttoainekarttoja/syöttöä muokkaamalla vaan ehdottomasti kannattaa tehdä myös sytkäkartat viinalle, että siitä saa hyödyn irti. Toki matkamopoon tollasella lisäboksilla ihan hyvä vaihtoehto jos on valmis vähän tinkimään toimintasäteestä.
    Superbike #7
  18. #18
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei nyt ihan noinkaan. Se 30% on semmonen karkee nyrkkisääntö, mutta todellinen lisäsyötön tarve riippuu ihan monesta tekijästä ja voi vaihdella kierrosalueella esim. niin, että jossain kohtaa tarvitaan 20% lisää, kun taas jossain muualla 35%. Tosin viinaa ei kannata ottaa käyttöön pelkästään polttoainekarttoja/syöttöä muokkaamalla vaan ehdottomasti kannattaa tehdä myös sytkäkartat viinalle, että siitä saa hyödyn irti. Toki matkamopoon tollasella lisäboksilla ihan hyvä vaihtoehto jos on valmis vähän tinkimään toimintasäteestä.
    Pitää paikkansa sytkän säädön osalta, tosin siinäkin toimii yllättävän hyvin tehokkaammassakin vaparissa kun heittää vaan vaikkapa kolme astetta lisää ennakkoa koko kartalle...

    Ja mitä tulee tuohon polttoaineeseen, niin vaikka olisi millainen race-ecu ilman mitään korjauksia seokselle, niin kyllä kyllä ne seokset vaan sattuu kohdalleen melko mukavasti kun muuttaa sen suuttimen raakasti 30% isommaksi. Varsinkin normi eculla varustetut kinnerit jotka vielä trimmavat seosta lambdalla.

    Hyvänä esimerkkinä vaimokkeen entinen kauppakassi, jossa oli 2.0l nakuvammainen moottori jossa 300hv 98:lla. Viinaa tankkiin, eculle flashasin suuttimen koon 30% pienemmäksi kun mitä se oikeasti oli ja 4 pinnaa ennakkoa koko kartalle. Seokset pysyivät just kohdallaan ja tuli muutenkin hyvä sekä toimi moitteettomasti sen 60tkm mitä mamma sillä vielä sahasi, tehokaan ei laskenut kun sai melko lailla maksimi ennakkot huoletta käyttöön. Ei maksanut vaivaa alkaa tarkemmin edes hieromaan penkissä...
    Supermoto
  19. #19
    Nonniin, nyt on FlexFuelLoTjalla ajeltu pikkuisen muutakin kuin pelkkää tyhjäkäyttöä ja kaasuttelua autotallissa.
    Perjantaina kävin vajaan viidenkympin lenkin Kytäjän /Lopen maisemissa testatakseni, että mopo ylipäänsä kulkee kun lauantaina piti päästä mamman kanssa Vierumäelle kerhon vuosikokoukseen (mopolla siis).

    Tallista vajaan neljän kuukauden seisotuksen jäljiltä lähti käyntiin kuin palmun alta. (Syksyllä viimeinen käyttö oli 68%:lla etanolilla säätöboksin antaman feedbackin mukaan. Tankissa oli seassa vähän 98:ia.)

    Lähdin ajamaan ja kone kävi todella riuskan tuntuisesti, veto oli ihan kohdallaan ja nykimätöntä.

    Viikonloppuna sitten H:kää - Vierumäki- H:kää 2 päällä ja Uni-Go perässä pääasiassa moottoritietä ja vauhti gepsin mukaan noin 110-112. Lämpötila siinä +5 paikkeilla.
    Etanolikäytön huomasi kahdesta asiasta. LT:n kulutusnäyttö huiteli siinä 7,2 - 7,5:n tietämillä (normaalisti noin 5,8 - 6) ja mamma valitti, että takapenkkiläisen nenään tulee jokin uusi haju. Kuskin nenään ei tunnu mitään.

    La-Su yö kävi kaiketi jossain -10 asteen tienoilla, joten hieman hiotti, kuinka lähtee aamulla Scandicin pihalta käyntiin. Ei lähtenyt enää kuin palmun alta. Onneksi aurinko oli jo korkealla ja lämpötila oli reilusti plussalla klo 11 maissa. Sain hieroa aika lailla ja hetken jo pelkäsin, että antautuuko Odysseyn akku, mutta ei sentään. Lähti lopulta vähän köhien ja sitten kohta kävikin kyllä ihan nätisti. Tuli todeistetuksi etanolin heikommat kylmäkäynnistysominaisuudet...

    Tuon ekan kylmän kelin moottoritielenkin kulutukseksi muodostui RE85:llä 7,65 l/ 100 km. Kymmenen edellisen kauden keskikulutukset bensalla (95E) vaihtelevat välillä 5,405 - 5,973 ja ajoa per kausi 13 - 23.000 km. Hyvin tuo eka legi vielä mahtuu oletettuun 30% lisäkulutukseen, ja jää nähtäväksi helpottaako yhtään kun kelit lämpenee.
    Nimittäin säätöboksiin kuuluva lämpötila-anturi neuvottiin asentamaan "siihen vaan sylinterilohkon päälle". Eikä mielellään millään massalla kiinni, joten laitoin anturin kiinni ilmastontiasentajan reikänauhasta taivuttamani puristuslenkin avulla yhden kiinnitysruuvun alle siten, että anturin "poski" on kiinni koneen lohkon kyljessä. No, kun pyörä käy tyhjäkäyntiä, nousee säätöboksin Android-täppäriin lähettämän lämpötilanäytön mukaan lämpötila-anturin lämpötila 65 asteeseen ja ylikin. Kun lähdin pe-iltana Kytäjän lenkille +4:n kelissä, putosi tuo lämpötilanäyttö 35 asteeseen. Eli ajoviima pääsee ilmeisesti jostain raosta huuhtomaan lämpötila-anturia ja lämpötilan mukaanhan säätöboksi kai tarjoaa lisää soppaa koneelle...

    Tuota täytynee vielä valmistajan kanssa selvitellä. Samoin jää vielä kesemmällä tutkailtavaksi se, että nouseeko kulutus pelkällä bensalla (tai siis 95.llä) ajettaessa. Jos sattuisi käymään niin, että bensaa(kin) syötetään ikäänkuin etanolia, niin sitten ei oo hyvä...

    Ekasta reissusta siis selvitty ehjin konein eikä muuta eroa vielä ole kuin suurempi pyörre tankissa. No, niinhän sen tietyti pitääkin olla, kun tavara maksaa 96 senttiä litra...
    Niin, ja siihen uuteen hajuun repsikan nenään neuvoin vähän raottamaan potan viisiriä, kuulemma auttoi ja tuon tarkeenee tehdäkin sitten kesemmällä.

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  20. #20
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    Nonniin, nyt on FlexFuelLoTjalla ajeltu pikkuisen muutakin kuin pelkkää tyhjäkäyttöä ja kaasuttelua autotallissa.t. pozo
    Mainiota. Tosi mielenkiintoinen juttu.
    Ja hienosti mennyt.
    Ei ollut kuitenkaan mikään ihan yksinkertainen ja helppo homma, mutta lopputulos on hieno.
    Kiitos dokumentoinnistasi täällä.
    Sitä pyörääsi ihastelimme viime lauantaina siellä Vierumäen urheilukeskuksen pihalla.
    On se hieno ja peräkärry on kanssa mainio.
    Pekka
  21. #21
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Mainiota. Tosi mielenkiintoinen juttu.
    Ja hienosti mennyt.
    Ei ollut kuitenkaan mikään ihan yksinkertainen ja helppo homma, mutta lopputulos on hieno.
    Kiitos dokumentoinnistasi täällä.
    Sitä pyörääsi ihastelimme viime lauantaina siellä Vierumäen urheilukeskuksen pihalla.
    On se hieno ja peräkärry on kanssa mainio.
    Pozon fillaria ei kannata käytettynä ostaa, jos ei ole mitään käsitystä sähköistä. Saattaa myös merkkiliikkeen huoltojampalta mennä peukalo suuhun kaikkien lisävarusteiden kanssa.
    <p>2002-2014</p>
  22. #22
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Pozon fillaria ei kannata käytettynä ostaa, jos ei ole mitään käsitystä sähköistä. Saattaa myös merkkiliikkeen huoltojampalta mennä peukalo suuhun kaikkien lisävarusteiden kanssa.
    ei kai siitä mitään huolta ole, ei se sitä raaski myydä vielä piiitkään aikaan.. mitäs siinä olikaan, pelkkiä releitä yli 50kpl ja jotain muuta..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23.  
  24. #23
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    ei kai siitä mitään huolta ole, ei se sitä raaski myydä vielä piiitkään aikaan.. mitäs siinä olikaan, pelkkiä releitä yli 50kpl ja jotain muuta..
    Joo, yli 60 niitä releitä on jo tämän talven jälkeen...ja toinen puoli askartelusta menee jo sähkökaavioiden päivittämisessä, piru vie.

    Kytkentäkaavioita on 6 A3-arkkia ja johto-, rele-, liitin-, ym. kikotinluetteloakin niitäkin 6 A4 lehteä. Dokumentointi ja johtojen yms koodaus on tietysti tehty itseä varten, koska eihän noita muista muutaman kuukauden, saati sitten vuosien kuluttua, minne mikäkin johto menee.

    Niin, eikä tuo kaupan ole muutenkaan, vasta sisäänajettu ei ihan kahtasataa tonnia mittarissakaan...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo