Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Onko kellään kokemusta tai tietoa 190 takanakin laitosta 1100 Monsteriin?
    Ducati Monster 1100
    Ducati Monster 750i.e
  2. #2
    Taas tämmönen semiOT mutta ainakin SuperDukessa ajo-ominaisuudet heikkeni vastaavan muutoksen jälkeen mutkissa oleellisesti. Kääntyminen jäykkeni ja herkkyys katosi.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #3
    Näissä muutoksissa on yllättävän monta muuttujaa. Itse olen aina katsellut minkä kokoinen (levyinen) vanne on ja miettinyt siihen sopivia renkaita. Eli jos on vaikka 6" leveä vanne niin kattelee sellaisia renkaita, jotka on tehty tuon kokoiselle vanteelle. Silloin rengas toimii niin kuin se on suunniteltu. Siihen jos venyttää liian kapearunkoisen renkaan tai vastaavasti survoo liian leveän niin renkaan muoto on aika erikoinen, ja varmasti vaikuttaa käsiteltävyyteen. Eli pelkkää renkaan leveyttä ei kannata tuijottaa.
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Taas tämmönen semiOT mutta ainakin SuperDukessa ajo-ominaisuudet heikkeni vastaavan muutoksen jälkeen mutkissa oleellisesti. Kääntyminen jäykkeni ja herkkyys katosi.
    Taunossa sama havainto.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Taunossa sama havainto.
    Laitoitte varmaankin 50-sarjalaisen? 190/55 nostaa perää suhteessa 180/55, eikä oma pikku Suzuki muuttunut kankeammaksi.

    Jos OP haluaa, että rengas näyttäisi leveämmältä, niin se ei kyllä toteudu. Ellei sitten laita juuri 190/50 rengasta, joka matalan profiilin takia näyttää leveämmältä.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  6. #6
    Ilmeisesti profiili pysyi ennallaan?

    Niin se vaan tahtoo olla, että leveyden lisääminen
    huutaa kimpaan vähintään korkeampaa profiilia.... ja
    hieman tosiaan saattaa vanteen leveyskin(kapeus) laiskistuttaa lisää.

    Melkoisia eroja tulee noinkin "pieneksi" kuvitellusta
    muutoksesta kuin sellaisenaan pelkkä kympän leveyden lisäys taakse.

    Kun vaihtaa taakse samaa profiilia pari kymppää leveämmäksi,
    mopo jääkin jo pysähtyessä melkein itsekseen seisomaan .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #7
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Laitoitte varmaankin 50-sarjalaisen? 190/55 nostaa perää suhteessa 180/55, eikä oma pikku Suzuki muuttunut kankeammaksi.

    Jos OP haluaa, että rengas näyttäisi leveämmältä, niin se ei kyllä toteudu. Ellei sitten laita juuri 190/50 rengasta, joka matalan profiilin takia näyttää leveämmältä.
    6" vanteelle tarkotetut 190/55 kumit ei istu Dukeen yhtään. 5,5" tarkoitetut toimii paremmin. Tuo 190/55 on siitä vekkuli koko että osa noista on tosiaan tarkoitettu ensisijaisesti 6" vanteelle ja osa 5,5" vanteelle.
    Superbike #7
  8. #8
    ^Ite olen kokeillut RaceAttack, D211 ja 200 Superbikeä. Eli kahta ei 5.5" vanteelle sopivaa, mutta ei se kyllä yhtään kankeammaksi muuttunut, vaan päinvastoin. Ihmetyttää vaan, että miten se menee toisin päin toisella 5.5" vanteella.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  9. #9
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    ^Ite olen kokeillut RaceAttack, D211 ja 200 Superbikeä. Eli kahta ei 5.5" vanteelle sopivaa, mutta ei se kyllä yhtään kankeammaksi muuttunut, vaan päinvastoin. Ihmetyttää vaan, että miten se menee toisin päin toisella 5.5" vanteella.
    Tietty renkaan malli vaikuttaa huimasti. Joku ratakumi on täysin erilainen kääntyvyydeltään kuin sport-touring rengas.

    Mutta esim. PP2 oli Duken alla sellainen, että reunalle jäi n. millin suiro käyttämätöntä vaikka etunen oli ajettu laidalta laidalle. Itse on tuolla PP:lla huomannut kangistumista, mutta mulla onkin melkonen puuperse.
    Superbike #7
  10. #10
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Laitoitte varmaankin 50-sarjalaisen? 190/55 nostaa perää suhteessa 180/55, eikä oma pikku Suzuki muuttunut kankeammaksi.

    Jos OP haluaa, että rengas näyttäisi leveämmältä, niin se ei kyllä toteudu. Ellei sitten laita juuri 190/50 rengasta, joka matalan profiilin takia näyttää leveämmältä.
    Ei. 190/55 VS. 180/55.

    Vanne 6"

    Edit: pitää tutkia tuota Nitrouksen havaintoa renkaista ja eri vannekoosta. Mitähän kumeja sitten alla oli...
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #11
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    6" vanteelle tarkotetut 190/55 kumit ei istu Dukeen yhtään. 5,5" tarkoitetut toimii paremmin. Tuo 190/55 on siitä vekkuli koko että osa noista on tosiaan tarkoitettu ensisijaisesti 6" vanteelle ja osa 5,5" vanteelle.
    Mistäs helvetistä tuon eron näkee? Kävin just Mynetmotossa Diablo Rosso Corsia hämmästelemässä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #12
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mistäs helvetistä tuon eron näkee? Kävin just Mynetmotossa Diablo Rosso Corsia hämmästelemässä.
    Taitaa aueta parhaiten valmistajan kautta.
    Ratkaisevaa ei välttämättä ole sekään, että saman koon
    kumeissa eri valmistajilta tulevissa on kohtalaisen suuriakin
    max.leveys (kanttimitta) eroja.

    Toleranssit sen suhteen, minkä kumin "voi" millekin vanteelle
    asentaa on myös ihan toinen juttu kun se, mikä yhdistelmä on optimi.

    Siinäkään ei välttämättä ole "absoluuttista korrelaatiota", että
    "mitä herkempi perse, sen kovempi vetomies".
    Aika korkealla ollaan jo kansainvälisellä tasolla että nuo asiat
    kulkevat aivan varauksetta käsi kädessä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #13
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Taitaa aueta parhaiten valmistajan kautta.
    Ratkaisevaa ei välttämättä ole sekään, että saman koon
    kumeissa eri valmistajilta tulevissa on kohtalaisen suuriakin
    max.leveys (kanttimitta) eroja.

    Toleranssit sen suhteen, minkä kumin "voi" millekin vanteelle
    asentaa on myös ihan toinen juttu kun se, mikä yhdistelmä on optimi.

    Siinäkään ei välttämättä ole "absoluuttista korrelaatiota", että
    "mitä herkempi perse, sen kovempi vetomies".
    Aika korkealla ollaan jo kansainvälisellä tasolla että nuo asiat
    kulkevat aivan varauksetta käsi kädessä.
    Näin se on. Itse kuvittelin, että tuo 190/55 on automaattisesti vetomiehen gummi. Onhan se leveämpi ja komeamman näköinenkin. Sattuman kautta viime kesänä tuli sitten kolmen-neljän 190/55 nakin jälkeen 180/55, ja sitä oli hetken ihmeissään... Seuraavaks tilataan niitä. Harmi, leveämpi on esson baarilla säväyttävämpi. Noita kapoisempiahan on kaikenlaisissa jopoissa alla.

    (Aprilia suosittelee 180/55, mutta luulin tietäväni enemmän, kun ei noita 190/55 versioita silloin joskus ollut)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #14
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mistäs helvetistä tuon eron näkee? Kävin just Mynetmotossa Diablo Rosso Corsia hämmästelemässä.
    Ekana tulee mieleen Dunlopin kumit, joista osa 190 leveistä on ensisijaisesti kusiaisen renkaita, eli 5,5" vanteelle ja osa tonnarin kumeja, eli 6" vanteelle. Molemmat käy kyllä molemmille, mutta valmistajan ensisijainen suositus on eri. Ekana tuo muutos tuli ratakumeissa (katusliksit), katurenkaista mulla ei ole niin tietoa. Valmistajan sivuilta tuo selvinnee parhaiten.
    Superbike #7
  15. #15
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Näin se on. Itse kuvittelin, että tuo 190/55 on automaattisesti vetomiehen gummi. Onhan se leveämpi ja komeamman näköinenkin. Sattuman kautta viime kesänä tuli sitten kolmen-neljän 190/55 nakin jälkeen 180/55, ja sitä oli hetken ihmeissään... Seuraavaks tilataan niitä. Harmi, leveämpi on esson baarilla säväyttävämpi. Noita kapoisempiahan on kaikenlaisissa jopoissa alla.

    (Aprilia suosittelee 180/55, mutta luulin tietäväni enemmän, kun ei noita 190/55 versioita silloin joskus ollut)
    Oliko noi 180 ja 190 leveet saman luokan renkaita? Ettei ero tullut siitä, että 180 oli sporttisempi kuin 190 kumit?
    Superbike #7
  16. #16
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Oliko noi 180 ja 190 leveet saman luokan renkaita? Ettei ero tullut siitä, että 180 oli sporttisempi kuin 190 kumit?
    180 oli vanha SP ja 190 Rosso Corsa. Tuli kyllä tämäkin mieleen. Oli kuitenkin tuo SP vieläpä keskeltä kantille kulunut, kun otin käyttöön, mutta silti oli tunne, että mopo on ikään kuin varpasillaan.

    Kuollaksenikaan en nyt muista kumman profiilin Rosso Corsa alla on tällä hetkellä. Jos on 190, niin pääsen tuonkin eron kokemaan, kun tilattavat ovat mallia 180.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17.  
  18. #17
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    180 oli vanha SP ja 190 Rosso Corsa. Tuli kyllä tämäkin mieleen. Oli kuitenkin tuo SP vieläpä keskeltä kantille kulunut, kun otin käyttöön, mutta silti oli tunne, että mopo on ikään kuin varpasillaan.

    Kuollaksenikaan en nyt muista kumman profiilin Rosso Corsa alla on tällä hetkellä. Jos on 190, niin pääsen tuonkin eron kokemaan, kun tilattavat ovat mallia 180.
    Nyt tarkistettu. Alla on 1000 km ajettu 190/55. Varastossa seisoo 180/55.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.