Onko kellään kokemusta tai tietoa 190 takanakin laitosta 1100 Monsteriin?
Ducati Monster 1100
Ducati Monster 750i.e
Taas tämmönen semiOT mutta ainakin SuperDukessa ajo-ominaisuudet heikkeni vastaavan muutoksen jälkeen mutkissa oleellisesti. Kääntyminen jäykkeni ja herkkyys katosi.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Näissä muutoksissa on yllättävän monta muuttujaa. Itse olen aina katsellut minkä kokoinen (levyinen) vanne on ja miettinyt siihen sopivia renkaita. Eli jos on vaikka 6" leveä vanne niin kattelee sellaisia renkaita, jotka on tehty tuon kokoiselle vanteelle. Silloin rengas toimii niin kuin se on suunniteltu. Siihen jos venyttää liian kapearunkoisen renkaan tai vastaavasti survoo liian leveän niin renkaan muoto on aika erikoinen, ja varmasti vaikuttaa käsiteltävyyteen. Eli pelkkää renkaan leveyttä ei kannata tuijottaa.
Laitoitte varmaankin 50-sarjalaisen? 190/55 nostaa perää suhteessa 180/55, eikä oma pikku Suzuki muuttunut kankeammaksi.
Jos OP haluaa, että rengas näyttäisi leveämmältä, niin se ei kyllä toteudu. Ellei sitten laita juuri 190/50 rengasta, joka matalan profiilin takia näyttää leveämmältä.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Ilmeisesti profiili pysyi ennallaan?
Niin se vaan tahtoo olla, että leveyden lisääminen
huutaa kimpaan vähintään korkeampaa profiilia.... ja
hieman tosiaan saattaa vanteen leveyskin(kapeus) laiskistuttaa lisää.
Melkoisia eroja tulee noinkin "pieneksi" kuvitellusta
muutoksesta kuin sellaisenaan pelkkä kympän leveyden lisäys taakse.
Kun vaihtaa taakse samaa profiilia pari kymppää leveämmäksi,
mopo jääkin jo pysähtyessä melkein itsekseen seisomaan.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
^Ite olen kokeillut RaceAttack, D211 ja 200 Superbikeä. Eli kahta ei 5.5" vanteelle sopivaa, mutta ei se kyllä yhtään kankeammaksi muuttunut, vaan päinvastoin. Ihmetyttää vaan, että miten se menee toisin päin toisella 5.5" vanteella.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Tietty renkaan malli vaikuttaa huimasti. Joku ratakumi on täysin erilainen kääntyvyydeltään kuin sport-touring rengas.
Mutta esim. PP2 oli Duken alla sellainen, että reunalle jäi n. millin suiro käyttämätöntä vaikka etunen oli ajettu laidalta laidalle. Itse on tuolla PP:lla huomannut kangistumista, mutta mulla onkin melkonen puuperse.
Superbike #7
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Taitaa aueta parhaiten valmistajan kautta.
Ratkaisevaa ei välttämättä ole sekään, että saman koon
kumeissa eri valmistajilta tulevissa on kohtalaisen suuriakin
max.leveys (kanttimitta) eroja.
Toleranssit sen suhteen, minkä kumin "voi" millekin vanteelle
asentaa on myös ihan toinen juttu kun se, mikä yhdistelmä on optimi.
Siinäkään ei välttämättä ole "absoluuttista korrelaatiota", että
"mitä herkempi perse, sen kovempi vetomies".
Aika korkealla ollaan jo kansainvälisellä tasolla että nuo asiat
kulkevat aivan varauksetta käsi kädessä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Näin se on. Itse kuvittelin, että tuo 190/55 on automaattisesti vetomiehen gummi. Onhan se leveämpi ja komeamman näköinenkin. Sattuman kautta viime kesänä tuli sitten kolmen-neljän 190/55 nakin jälkeen 180/55, ja sitä oli hetken ihmeissään... Seuraavaks tilataan niitä. Harmi, leveämpi on esson baarilla säväyttävämpi. Noita kapoisempiahan on kaikenlaisissa jopoissa alla.
(Aprilia suosittelee 180/55, mutta luulin tietäväni enemmän, kun ei noita 190/55 versioita silloin joskus ollut)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ekana tulee mieleen Dunlopin kumit, joista osa 190 leveistä on ensisijaisesti kusiaisen renkaita, eli 5,5" vanteelle ja osa tonnarin kumeja, eli 6" vanteelle. Molemmat käy kyllä molemmille, mutta valmistajan ensisijainen suositus on eri. Ekana tuo muutos tuli ratakumeissa (katusliksit), katurenkaista mulla ei ole niin tietoa. Valmistajan sivuilta tuo selvinnee parhaiten.
Superbike #7
180 oli vanha SP ja 190 Rosso Corsa. Tuli kyllä tämäkin mieleen. Oli kuitenkin tuo SP vieläpä keskeltä kantille kulunut, kun otin käyttöön, mutta silti oli tunne, että mopo on ikään kuin varpasillaan.
Kuollaksenikaan en nyt muista kumman profiilin Rosso Corsa alla on tällä hetkellä. Jos on 190, niin pääsen tuonkin eron kokemaan, kun tilattavat ovat mallia 180.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.