Eli tuli hankittua tuollainen potta ja kilometrejä sillä kertynyt n. 500.
Pari kertaa olen visiirin pessyt astiapesuaineella ja lämpöisellä vedellä.
Ja sitten tänään huomasin, että sisäpinnalta irtoaa jonkinlainen kalvopinnoite.
Kokemuksia vastaavasta ja millähän on suositus puhdistaa ko. potan visiiri, ettei tuo pinnoite irtoile.
![]()
ER-5
ZR-7S
SV 1000S
FZ-1S
Kyseessä ilmeisesti vanhempi visiiri jossa ei ole sisäpuolella irroitettavaa pinlock-kalvoa, vaan kiinteä huurtumisen estokalvo. Se sisäpuolen kalvo ei juurikaan kestä pesuaineita, eikä varsinkaan pyyhkimistä yhtään millään. Ostat siihen uuden visiirin pinlockilla, niin saat vaihdettua kalvon aina kun se menee huonoksi.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Okkei. On vanha visiiri, eli ostin hyllyyn hautautuneen potan sopuhintaa. Eli visiiri kaupoille.
Tattista.
ER-5
ZR-7S
SV 1000S
FZ-1S
Mulla on Schubert R1 ja oon huomannu saman, että pinnote irtoaa sisäpuolelta (uus kypärä). Luulen, että johtuu juurikin tuosta, että miedolla Fairylla oon sen pessy. Edellinen kypärä (x-lite) kesti pesun, mut ei tullu mieleenkään, ettei kaikki visiirit sitä kai kestä...
Schubertin ominaisuus.Vuosia schubertin kypäriä olen käyttänyt ja tilanne ei ole miksikään muuttunut.
Sisäpuoli kestää vain haalealla vedellä valuttelun.Älä hankaa.
Niissä pinlock-visiireissä on se ihan sama kalvollinen visiiri mutta siihen on lisätty se pinlock.
Eli ei kannata kauheasti veden kanssa sitä sisäpintaa lotrata niissäkään.
Sopivaa pinlockia saa myös erikseen.
Taas kerran olen suomalainen mies ja minähän en käyttöohjeita lue. Ja näin siinä käy.
ER-5
ZR-7S
SV 1000S
FZ-1S
On noissa ollut ihan valmistusvikaakin, ostin Schuberthin R1:n pari vuotta sitten ja ensimäisen sadekuuron sattuessa tuo kalvo lähti irtoilemaan (kaupungissa visiiri hieman auki joten pääsi vettä myös sisäpuolelle). Soitto myyjäliikkeeseen niin sain uuden takuuseen ja se on nyt kestänyt reilut pari vuotta, vaikkei sitä aina niin helläkätisesti ole pesty.
Itsellä Schubert C2 ollut jo useamman vuoden. Ensimmäisen kauden jälkeen lähti kalvo irtoamaan, joten mainitsin asiasta myyjäliikeessä. Antoivat uuden visiirin takuuseen. Alkupään C2:n visiireissä on ollut ongelmaa kalvon irtoamisen kanssa.
Sittemmin hankin kyllä pinlock-visiirin koska tulee ajettua kylmällä ja sateessa. Pinlock toimii parhaiten huurtumatta. Suosittelen.![]()
Triumph Tiger 955i -06
C2 kun tuli markkinoille, oli noita irtoavia pintoja useamminkin => visiiri meni aina takuuseen. Ja jos Schuberthin laatutakuu on samalla tasolla kuin aikaisemminkin, en usko että tuon visiirin takuun piikkiin vaihtaminen on mikään ongelma tänäkään päivänä![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Mulla pitäis tilata uusi visiiri C2n mutta sitä kun ei enää mistään kaupoista saa, senverta vanhaa sarjaa. Ajattelin ostaa sen pinlock version samallla.
ELI: Osaisko kukaan suositella nettikauppaa ulkomailta, missä varma ja nopia toimitus ?
Toinen vaihtoehto on kypärän päivitys uudenpaan.
Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
Omassa C2:ssa ei leukaosa pysynyt ylhäällä ja päätin uusia ruukkuni. Ei ollut vanhan mallin C3 hinnankiroissa Itaaaliassa. Tosin vain iso- ja pienipäisille kuten minä (XXL).
http://stores.ebay.it/NEEO2-MOTO-MAC..._sid=200728665
Juke
- - - - - -
BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
Exät:
BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
BMW K1200 RS 2002
BMW F650 GS 2002
BMW K100 RS 1990
BMW K100 RS 1986
BMW R100 RS 1979
Yamaha SR 500 1980
Suzuki TS 125 M 1975
Jos ei R.M.Heino pysty tai viitsi enää toimittamaan niin täältähän noita löytyy:http://www.helmetcity.co.uk/categori...nlock-Inserts/