Onkos kellään kokemuksia moisista. Lueskelin varkauksiin liittyvän jutun Bikesta, ja mielenkiinto noita seurantalaitteita kohtaan heräsi. Minulla kun sattuu olemaan varkaustilastojen kärkitiloilla oleva pyörämalli.
Katselin, että jo 39 ekellä löytyy vesitiivismalli, josta saa tiedon sijainnista, suunnasta, nopeudesta jne.
Mitä olette härpäkkeistä mieltä?
Tulee mieleen monia harmillisia käyttömahdollisuuksia tällaisille seurantalaitteille?
Tramigo toimii kuin junan vessa Buick'issa. Kolmeen vuoteen ei ensimmäistäkään häiriötä... Oikeasti hyvä tuote. Jokaisella on oma mielipiteensä hinnasta.
Käynnistyksen esto, kaukopysäytys etc... kaikki mukana...
http://www.tramigo.net/eu/fi/
<p>2002-2014</p>
Kiitos palautteesta, laitoin kyselyn, mistä voisin moisen ostaa täällä Lappeenrannan suunnassa.
Tietysti hintaa tärkeämpi on se, että tuote toimii.
Laite toimii hienosti tasan niin kauvan kun kukaan ei halua oikeasti pyörääsi.
Kun pyörä saa "tilauksen", muutaman kympin gps/gsm jammerilla blokkaa signaalit sen aikaa kun tuon purkaa irti...
Siis, että härpäkkeestä ei ole oikeasti hyötyä?
Miksi tuossa mainitsemassani artikkelissa kerrottiin, että vakuutusyhtiö oli löytänyt kaikki seurantalaitteella (Spot Guard - merkkinen, jonka kanssa If tekee yhteistyötä.) varustetut mopot.
Mikähän tässä asiassa mahtaa olla totuus?
Totuus lienee jossain noiden välissä.
Ammattimies vie haluamansa, mutta katsoo mielummin nurkan takaa laitteen missä ei ole hälytintä/seurantalaitetta
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Kyllä se tosiaan on niin, että kaikki maailman lukot on ohitettavissa jne. Mutta parempi tuollainen on kuin ei mitään. Perusvaras ei välttämättä edes lähde tarkistelemaan, onko gps-laitetta. Myös jos joku yrittää varastaa pyörää, kun lähtee mukamas koeajolle, näkee missä kohtaa on pyörästä saatu edellinen signaali. Pystyy myös asettamaan "turvarajat", jos pyörällä ajetaan liian lujaa \ liian kauas, tulee sijaintitieto ja hälytys. Myös mahdollista sammuttaa pyörä etänä, jos haluaa tuollaisen kytkennän tehdä, ja on "kuuluvuutta", eli ei jammeria käytössä. Nuo jammerit tosiaan ovat siitä persiistä, kun pystyvät kaiken signaalin blokkaamaan, noita saa ihan dealextremestä muistaakseni 20 dollarilla...
Ite oon joskus ajatellut, että laittaisin levyjarrulukon ja\tai kettingin "hämyksi", kun varas on niistä selvinnyt, tuskin epäilee, että on vielä gepsikin käytössä, en tiedä kohtaako ajatusmaailma rikollisten kanssa tuossa asiassa, mutta voihan tuo auttaa.. ehkä..
Sen verran mainostan tuota minun Tramigo kikkaretta, tai oikeastaan sitä myyvää firmaa, että palvelu on ollut hyvää, aina saa konffaamiseen apuja, jos on tullut kysyttävää! Ja omani ostin suoraan Tramigolta, eli jos ei löydy Lappeenrannasta jälleenmyyjää, niin osta niiltä suoraan. Omani ei heiltä ostettaessa ollut kuitenkaan yhtään kaupan hintaa halvempi.
Viimeksi muokannut: ilca; 09.03.2014 klo 15:52. Syy: kirjoitusvirhe
Miten olette tuon tramigon kytkeneet pyörään? Itsellä oli aikanaan kiinni suoraan akussa ja jos pyörä oli ajamatta 1 viikon oli akku tyhjä, sen jälkeen ollut laatikossa mutta voisi taas laittaa kiinni jos sen laittaisi sytytysvirran taakse mutta miten tuo tramigon oma akku kestää pitää virroissa laitetta?
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
Mulla meni edellinen akku huonoksi, kun unohdin laitteen koko talveksi pöytälaatikkoon, enkä ladannut akkua ollenkaan. Tilasin uuden akun, ja nyt kun olen sitä aina välillä muistanut ladata, niin on kestänyt muistaakseni pauttiarallaa viikon yhdellä latauksella, jos ei ole ollut hälytyksiä, eli on virransäästötilassa. Muutamalla hälytykselläkin pysyy muutaman päivän.
Edellisessä pyörässä se oli mulla kanssa suoraan akussa kiinni, ja nykyisessä se ei oo mulla vielä kiinteänä, vaan irrallisena palikkana omalla akulla.
Tästä kun höpistään, niin tulipa vielä pari asiaa mieleen:
1. Onko varkailla joku sellainen laite käytössä, joka ilmoittaa, mikäli mopo on seurantalaitteella varustettu?
2. Luulisi sen auttavan, mikäli pystyy seurantalaitteen hyvin "piilottamaan". Yleensä kait varkaus pitäisi pystyä suht nopeasti tekemään?
3. Katselin, että moisia laitteita löytyy melko hyvin jo alle satasen hintaluokassa. Mikä menee pieleen, jos sortuu halpaan?
4. Voiko kyseisiä laitteita käyttää tallentamaan lomareissun reitin karttapohjalle, jonka voi sitten vaikka liittää lomasta tehtyyn "Ifolorin" kuvakirjaan?
1: Ei välttämättä ole skanneria mukana mutta jos on bloggeri niin se laitetaan automaattisesti päälle kun mennään kohteen lähelle. Mahdollinen paikannin etsitään rauhallisemmassa paikassa ja riisutaan pois ja laitetaan toimintakykyisenä postipakettina vttumaiselle anopille tai jollekkin muulle "mukavalle" henkilölle
Paikantimesta on omat hyötynsä, perheenjäsen voi tarvittaessa kurkata sijainnin jos ei kuskia ala kuulumaan määräaikaan mennessä kotiin eikä luuriin vastata. Makkaranpaisto endurossa se olisi hyvä lisävaruste kun monesti operoidaan keskellä ei mitään mutta kun omassa pyörässä on kovin vähän tilaa niin en ole sellaista asentanut, myös akun tyhjeneminen pitemmillä seisokeilla ei innosta.
Kylätason kurapyöräilijä.
1: Tuskin sellaisia laitteita on hirveästi liikkeellä, vai mahtaako olla ollenkaan? Eikä kaikilla ole "jammeriakaan".
2: Auttaa kyllä.
3: Kyllä ne halvatkin varmasti ajaa asiansa, onhan noita perus gps-paikantimia metsästyskoirien kaulapannoissa jne. Tosin noista puuttuu varmaan se ominaisuus, mikä mun mielestä on tosi hyvä, eli hälyttää, jos laite heiluu vrt. pyörä kaatuu \ lähtee liikkeelle jne.
4: Ainakin tossa mun laitteessa matka näkyy google maps karttapohjassa, kyllä sen varmaan saa tallennettua.
Mikäs tollanen skanneri on, ja mihin skannaaminen perustuu? Eihän tuo gps-paikannin kuitenkaan "nukkumistilassa" kuitenkaan hae signaalia tms. joten eihän sitä pitäisi pystyä "skannaamaan"? Mulla laite menee uinumaan, kun on tarpeeksi kauan ilman aksöniä, ja käsittääkseni sammuttaa gps:n. Muistiin jää tuolloin viimeisin paikkatieto. Jos laite hälyttää, tai siihen ajaa komentoja, palautuu taas normaali moodiin, mennäkseen taas nukkumaan tietyn ajan päästä.
Toi on minusta hyvä ominaisuus, jos reitti piirtyy karttapohjaan. Itse latasin männä kesänä ennen reissua Lumiaan hike&bike-sovelluksen. Reitti tallentui hienosti karttapohjalle, ja jollottaa edelleen puhelimessa, en vaan ole keksinyt keinoa, miten sen sais siirrettyä vaikka läppärille, ja tulostettua ulos, puuttuu sellainen ns. nörtti-ominaisuus.
Sellaisenkin jutun perään haikailen, että sais reitin karttapohjalle, ja siihen merkattua gps-ominaisuudella varustetulla kameralla otetut kuvat.
Olis sellainen "dementia"-arkisto, josta vois tarkistaa, mistä mikäkin kuva on otettu.
Joo, että vanhemmasta motoristista on nyt kyse.
Ammattilainen vie minkä haluaa. Mikähän mahtaa olla todennäköisyys moisten "jammereiden" käyttöön Pertsa-perusrikollisten kanssa. Koska olet itse viimeksi moiseen jammeriin törmännyt. Ja tuon jammerinhan pitää blokata myös GSM, koska hälytin on jo soittanut liikkeestä/tärinästä sinulle. No jos pelkää, että noita laajasti käytettään, niin kuvion täydentää tietty vielä normi-hälytin.
Mutta oikea ammattilainen vie minkä haluaa. Kyse on vaan siitä kuinka nopeasti ja helposti sekä paljonko noita MacGywereita sitten oikeasti on liikkeellä.
<p>2002-2014</p>
1. GPS kai on passiivinen laite ja vertailee satelliiteista vastaanottamiaan aikaleimoja ja laskee niiden perusteella laitteen sijainnin. Ei kait toi lähetä.
2. Ainakin Tramigon voi sijoittaa minne haluaa. Antennin voi sitten tuoda vaikka satulan nahan/päällysteen alle.
3. Ei kai mitää, jos tuuri käy. Silloin ostat halpaa ja hyvää. Kovin useinhan moinen yhtälö ei tapahdueli pieni riski tuossa tietty on, jos et löydä jotakuta jolla on kokemusta moisesta. Väitän, että kovin montaa kertaa kukaan ei herää turhaan hälytykseen. Aika äkkiä laite lentää lepikkoon. Muista en osaa sanoa, mutta toi Tramigo on todella luotettava ja varmatoiminen. Ei häiriöitä, ei vikahälytyksiä kunhan herkkyys on säädetty sopivaksi.
4. Tyypillisesti on kai navigaattorin ominaisuus.
<p>2002-2014</p>