Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Moro
    Kokeilin tuossa käyttää hetken-07 DL 1000 V-strommia ja käytinkin. Myöhemmin kävelin pyörän ohi ja oli
    pukannut vesipumpulta lähtevästä huohottimesta jäähdytysnestettä pienen läntin pihalle.
    Onko kokemusta moisesta tempusta. Pyörä kävi ehkä 2 minuuttia.
  2. #2
    Hajos laakeri vesipumpusta,sillon tulee nestettä siitä pikkureiästä pihalle.
  3. #3
    Jep, vesipumpun akselin tiiviste ja / tai laakeri vialtahan tuo vaikuttaa, varsinkin siis jos oikein lammikkoa tekee.
    Pari tippaa voi kevään ekassa käynnistyksessä tulla jos stefa on hieman talvisäilytyksessä kuivahtanut (tahi akseli ruostunut) mutta silloin vuoto loppuu nopeasti eikä yleensä ajokaudella palaa.
    Noi kestää vähän paremin jos joskus muistaa vaihtaa ne jäähdytysnesteet.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  4. #4
    Kiitoksia vastauksista. Millainen remontti siis on tulossa ja mitäköhän maksaa?
    Varmaan kannattaa vaihtaa pumppu myös samalla.
  5. #5
    Mulla teki viime keväänä ihan saman, viikon verran tiputteli hissukseen ja ainakin ajon jälkeen oli muutama tippa tullut ja sitten loppui. Jäi arvoitukseksi mikä oli syynä vuotoon mutta sen jälkeen on nesteet pysynyt sisällä.

    Vielä en remppaa alkaisi tekemään vaan, seuraa tilannetta ja jos vuoto yltyy tai ei lopu niin sitten mieti asiaa..
  6. #6
    Lainaa pera230 kirjoitti Katso viesti
    Mulla teki viime keväänä ihan saman, viikon verran tiputteli hissukseen ja ainakin ajon jälkeen oli muutama tippa tullut ja sitten loppui. Jäi arvoitukseksi mikä oli syynä vuotoon mutta sen jälkeen on nesteet pysynyt sisällä.

    Vielä en remppaa alkaisi tekemään vaan, seuraa tilannetta ja jos vuoto yltyy tai ei lopu niin sitten mieti asiaa..
    Viikon ollut pyörä mulla ja meinasin alkaa nesteiden vaihtoon.
    Kelit ollut vähän huonot ja muutaman kerran käyttänyt vaan tuossa pihassa joten voi olla
    jotain käytön puutetta talven jäljiltä.
    Ei maha kannattaa kovin isoja remontteja tekeen ennenkuin alkaa vuotaan kunnolla.
    Seuraillaan.
  7. #7
    Kun sanotaan että jos sattuu jalkaan nii kipu pitää kävellä pois niin kyllä aina samaa kannattaa ajoneuvojen pikkuvikojen kanssa tehdä eli kokeilla jatkaa ajamista josko se vika häipyisi.

    Tietty ensin katsoa ettei ole mikään ilmiselvä vika. Klemmari löysällä, johto irti, ruuvi irti tms.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  8. #8
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Kun sanotaan että jos sattuu jalkaan nii kipu pitää kävellä pois niin kyllä aina samaa kannattaa ajoneuvojen pikkuvikojen kanssa tehdä eli kokeilla jatkaa ajamista josko se vika häipyisi.

    Tietty ensin katsoa ettei ole mikään ilmiselvä vika. Klemmari löysällä, johto irti, ruuvi irti tms.
    Tapa se tuokin. Johan tuossa aiemmassa ketjusssa joku korjasi kolisevaa konetta käyttämällä pyörää kymmenien minuuttien ajan - ei tainnut korjaantua. Aika harvoin noi vehkeet itsensä korjaa. Joku tässä kuvatun vuodon tapainen voinee rauhoittua hetkeksi, mutta lopun alkuahan tuollainen on ja oikeaan korjaukseen matkalla....
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Tapa se tuokin. Johan tuossa aiemmassa ketjusssa joku korjasi kolisevaa konetta käyttämällä pyörää kymmenien minuuttien ajan - ei tainnut korjaantua. Aika harvoin noi vehkeet itsensä korjaa. Joku tässä kuvatun vuodon tapainen voinee rauhoittua hetkeksi, mutta lopun alkuahan tuollainen on ja oikeaan korjaukseen matkalla....
    No eihän nyt tosi motoristi pikkuvikojen takia käsiään paskaa. Kyllä se ihan OIKEA VIKA olla pitää.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  10. #10
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Jep, vesipumpun akselin tiiviste ja / tai laakeri vialtahan tuo vaikuttaa, varsinkin siis jos oikein lammikkoa tekee.
    Pari tippaa voi kevään ekassa käynnistyksessä tulla jos stefa on hieman talvisäilytyksessä kuivahtanut (tahi akseli ruostunut) mutta silloin vuoto loppuu nopeasti eikä yleensä ajokaudella palaa.
    Noi kestää vähän paremin jos joskus muistaa vaihtaa ne jäähdytysnesteet.
    No nyt on vika paikannettu.
    Eli pumpulta alipaineputki ruiskun kurkulle tukossa.
    Loppui vuotaminen kun avasi sen.
    Todennäköisesti tukkeutunut sen vuoksi ettei nesteitä vaihdeta riittävän usein.
  11. #11
    Hyvä että vika löytyi.
    Oma Honda oli aikoinaan duunipaikalla talviunilla, jossain vaiheessa huomasin alla sellaisen parin tulitikkuaskin kokoisen läntin glykolia, kuivasin ja seuraavana päivänä lätäkkö oli taas siinä.
    Tilasin kuitenkin uuden vesipumpun varuiksi kun kerran sain nettohintaan merkkihuollossa kun työskentelin.
    Vaihdoin kuitenkin uudet nesteet ihan ensimmäiseksi.
    Yhä edelleen se uusi pumppu on tuolla tallin kaapissa, vuoto loppui kun pyörän käytti lämpimäksi ja vuotoa ei ole esiintynut muutamaan vuoteen.
    Älä korjaa ehjää....
  12. #12
    Lainaa marvaisa kirjoitti Katso viesti
    No nyt on vika paikannettu.
    Eli pumpulta alipaineputki ruiskun kurkulle tukossa.
    Loppui vuotaminen kun avasi sen.
    Todennäköisesti tukkeutunut sen vuoksi ettei nesteitä vaihdeta riittävän usein.
    Jäähdytysjärjestelmästä imusarjaan menevä alipaineputki ? ? ? ?
    Nyt mie putosin?
  13. #13
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Nii mieki – mut oppia ikäkaikki
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #14
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jäähdytysjärjestelmästä imusarjaan menevä alipaineputki ? ? ? ?
    Nyt mie putosin?
    Taitaapi olla jonninmoinen automaatti-imun lämpötilan tunnistin.
    Ei ole muuten hajuakaan mikä se on mutta vesipumpun kuoresta menee letku imusarjaan ja se oli tukossa. Aukaisin sen ja vuoto loppui vesipumpun juoruletkusta.
    Tyhmä minäkin.
  15. #15
    Lainaa marvaisa kirjoitti Katso viesti
    Taitaapi olla jonninmoinen automaatti-imun lämpötilan tunnistin.
    On tää netti kätevä, kun täällä oppii uutta ammattisanastoa ! ! !
    Minkä imun ja mikä siitä tekee automaattisen?
    Onko lämpötilatunnistin sähköinen vai mekaaninen?
  16. #16
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    On tää netti kätevä, kun täällä oppii uutta ammattisanastoa ! ! !
    Minkä imun ja mikä siitä tekee automaattisen?
    Onko lämpötilatunnistin sähköinen vai mekaaninen?
    Oletan että tuossa puhutaan automaattiryypystä. Toteutustavasta minäkin kuulen mielellään lisää, eli mahtaako siellä olla bimetallijousi vai vahapatruuna.

    Tai jos se ei ole automaattiryyppy ensinkään, niin sitten se voi olla imusarjan "esilämmitysputki" jolla ehkäistään kaasareiden jäätymistä kylmällä kelillä.
  17. #17
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    On tää netti kätevä, kun täällä oppii uutta ammattisanastoa ! ! !
    Minkä imun ja mikä siitä tekee automaattisen?
    Onko lämpötilatunnistin sähköinen vai mekaaninen?

    Siinä ei ole mitään muuta kuin letku vesipumpun kannesta imusarjaan.
    Menisikö siellä imusarjassa joku pikkukanava jossa kulkee jäähdytysneste.
    Ja jos sanoin jotain tyhmää niin tulen kyllä toimeen ilman tietoa siitä.
    En tiedä virallisia nimiä osille ja ammattisanastonkin olen opetellut vain omalta alalta.
  18. #18
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Oletan että tuossa puhutaan automaattiryypystä. Toteutustavasta minäkin kuulen mielellään lisää, eli mahtaako siellä olla bimetallijousi vai vahapatruuna.

    Tai jos se ei ole automaattiryyppy ensinkään, niin sitten se voi olla imusarjan "esilämmitysputki" jolla ehkäistään kaasareiden jäätymistä kylmällä kelillä.
    Kyllä se muuten taitaa olla tämä.
    Ei vaan selvinnyt se että miksi vuoto loppui kun aukaisin putken, mutta pääasia että loppui.
    Kiitokset asiallisesta vastauksesta.
  19. #19
    Auki jäi vielä kysymys siitä, että onko siinä kuitenkin ihan manuaalinen käsikäyttöinen ryyppy? Oletan että on, tai siis ainakaan en muista kuulleeni automaattiryypystä kaasaripyörässä, mutta toisaalta itsellä ei ole kokemusta "uudehkojen" kaasaripelien (siis vuosimalleista juuri ennen ruiskuun siirtymistä) ropaamisesta.
  20. #20
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Auki jäi vielä kysymys siitä, että onko siinä kuitenkin ihan manuaalinen käsikäyttöinen ryyppy? Oletan että on, tai siis ainakaan en muista kuulleeni automaattiryypystä kaasaripyörässä, mutta toisaalta itsellä ei ole kokemusta "uudehkojen" kaasaripelien (siis vuosimalleista juuri ennen ruiskuun siirtymistä) ropaamisesta.
    Automaatti. Pyörä on ruisku.
  21. #21
    Lainaa marvaisa kirjoitti Katso viesti
    No nyt on vika paikannettu.
    Eli pumpulta alipaineputki ruiskun kurkulle tukossa.
    Loppui vuotaminen kun avasi sen.
    Todennäköisesti tukkeutunut sen vuoksi ettei nesteitä vaihdeta riittävän usein.
    Omassa eksässä oli ilmeisesti (huollossa korjattu) sama vika aikanaan, toiminut ilman pumpunvaihtoa kolmisen vuotta ja parikymmentätuhatta kilometriä uudella omistajalla tuon jälkeen
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  22. #22
  23. #23
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    https://www.motorcyclespareparts.eu/...45&part=458655

    Löytäisköhän tuolta joku expertti asiaan valoa?
    Joo se lähtevä putki on siinä 9 ruuvin takana.
    Olipa hyvät sivut, löytyy hyviä hajoituskuvia ja voi samalla tilata osatkin.
    Kiitoksia
  24. #24
    Olisi sittenkin niin päin että tuo letku on pumpulle tuleva?
    Termostaatilta, kierrättää nesteen sylinterien jälkeen takaisin pumpulle kunnes termostaatti aukeaa ja neste alkaa kiertämään kennojen kautta?



    Osa #23 HOSE.WATER BYPA.
  25.  
  26. #25
    Juurikin näin se menee.Tästä kuvasta sen näkee selvästi.
    Ei pitäisi vaikuttaa siihen vuotavaan putkeen vaikkakin loppui vuoto. Mutta seuraillaan.
    Jos vuoto alkaa uudestaan ei auta sitten kuin käyttää kylkeä auki.
    Kiitokset