Sain lainaksi (ehkä omaksi) n.2 -3 litraisella tankilla olevan puoliammattikäyttöön tehdyn ultraäänipesurin. Ajattelin pestä Keihinin twin-kaasarit. Olisin pesettänyt oman ja vaimon pyörän kaasarit paikallisessa T***r-diesel korjaamossa, mutta olisi maksanut 80-120€/laaki, joten tyhmä kysymys. Miten pesen itse ? Siis liuotinpesua vai mitä ? Paljonko aikaa ? Tuo pesuri on kuitenkin sen verran pieni, että tuplakaasari ei mahdu kokonaan kansi kiinni. Koneessa on vain virta päälle ja näyttää lämmittävän nesteen samalla. Odotin ehkä liikaa ja laitoin 45min per puoli ja oli vielä likainen. Pitäisikö kohokammiot purkaa vai antaako mennä sellaisenaan ?
Paloiksi vaan, ei se pesuri imuroi niitä mahdollisesti irtoavia kökköjä sieltä kaasarin sisuksista...
Kaikki irtoavat osat pitäisi ottaa irti. Veden sekaan voi laittaa pesuainetta - se helpottaa lian irtoamista ja pitää itse pesurin puhtaampana rasvasta. Aikasuositusta ei voine antaa, se on vaan kokeiltava. Joskus mikään aika ei riitä vaan kaasarit on keitettävä auki.
Itse olen käyttäny tippaa Fairya veden seassa. Paitsi että pesee paremmin niin laskee myös veden pintajännitystä jolloin tunkeutuu helpommin pieniin koloihin.
Ja laita niin pieniksi osiksi kuin saat, helpottaa nesteen tunkeutumista joka paikkaan.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Kaasuttimet pitäisi puhdistua kymmenessä minuutissa. Jos "keität" 45min niin mustuvat. Kaasutinpesua varten on olemassa oma kemikaali joka sekoitetaan pesuveteen.
E85:lla lähtee myös hyvin lika. Kannattaa tosin kaasutin purkaa ihan osiin ja kaikki muoviosat ja tiivisteet pois.
<p>Suzuki GSX-R1000 K7</p>
Hyvintunnetussa kumitarvikeliikkeessä sanoivat, että letkut ja kaikki kestää; paitsi biodieseliä, 95:sta tai etanolibensaa.
Vanha huohotinputkikin joka oli kumia, oli kuin kova muoviletku. Ei sinänsä ihme, ettei lähtenyt käymään, kun tankki oli tyhjentynyt (haihtunut) jonnekin. Pitäisköhän laittaa talveksi pienkonebensat.
Lainataan topiccia ja kysytään, onko jollain tietoja missä Jyväskylässä vois pesettää ultraäänipesurilla kaasareita ja missä hinnoissa toimenpide pyörii?
Suzuki GSF bandit 600 S -03
Jos Turku/Kaarina suunnalla on kaasuttimien pesutarvetta niin minulla on 550W pesuri.
Tiedustella voi P.0400-864670 tai tapio.laine@nic.fi
[QUOTE=WH314;6258859]Sain lainaksi (ehkä omaksi) n.2 -3 litraisella tankilla olevan puoliammattikäyttöön tehdyn ultraäänipesurin. Ajattelin pestä Keihinin twin-kaasarit.
Tähän vielä hifistelynä, että Löytötavaratalossa on soodapuhallin http://www.ltt24h.fi/tuote/soodaruis...6438168073620/ jolla saa kaasarit ja muut aluosat todella hyvännäköisiksi ja puhtaiksi (lähinnä ulkoa). Voin laittaa ennen/jälkeen-kuvia, jos kiinnostaa. Sooda vie alumiinista kaiken kökön todella hyvin. Jossain oli suositus, että ´neutraloitaisiin´ sitten puhalluksen jälkeen sinolilla.
Tuohon hintaan voisi jo itsekin harkita ostavansa soodapuhaltimen. Kaikkea kun ei voi lasikuulalla puhaltaa niin käyttää niihin paikkoihin soodaa.
Sinol-käsittely kuuluu ainakin alumiinin käsittelyyn lasikuulapuhalluksen jälkeen. En tiedä mikä taika tuossa on mutta saa pinnan pysymään siistinä eikä sormenjäljet näy jne.
Soodapuhallettu pintaa taas pitää pestä jos haluaa jotain muuta pintakäsittelyä sille tehdä. Itse olen kuullut vesi-etikkaseoksen 50/50 käytöstä, tosin saattaa tuo sinolikin ajaa saman asian.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Sooda on emäksistä, se suojaa tovin pintaa.
Parhaiten lähtee kuumalla vedellä pesemällä.
Sinolilla käsittelyn jälkeen, pinta "sulkeutuu" ja hylkii hetken likaa & hapettumaa.
Saman voi tehä kiillotetuille alumiiniosille.
Poratessa alumiinia, sinoli on hyvä leikkuuneste.
Tai isopropanoli (lasinpesuneste/jäänestoaine)...
Se oli jo rikki...
Olisko kenelläkään tietoja Lappeenrannan alueella tai jossain kauempaakin paikkaa jossa saisi kaasarit ultraäänipuhdistettua?
Tai onko kenelläkään mitään vinkkejä, millä saisi tyhjäkäyntipiirin täysin puhtaaksi, kitaran kielellä rassasin ja vähän parani, mutta ei tarpeeksi.
Paikalliset liikkeet käyty läpi, eikä missään ole pesuria, tai no yhdessä olisi, mutta sinne ei mahdu tuo rivinelosen paketti.
Pearl White F4i
Keittämällä lähtee kaikki.
Reseptejä löytyy netistä yhtä paljon kuin kokkejakin....Joku keittää puhtaassa vedessä, joku laittaa Fairya sekaan, joku sitruunamehua tai sitruunahappoa.
Itse keittelen käytöstä poistetussa lasagnevuoassa sitruunahapolla...
Mitäs nuo kaasarin kumiosat sanovat tuosta? Esimerkiksi nuo perhosventtiilien tiivisteet, kun kysehän on ettei tarttisi purkaa noita irti toisistaan.
Pearl White F4i
Kaipa nuo kumitiivisteet kestää reilusti yli 100 C:n lämpöjä. Ainakin maailmalla kaasareiden keittäminen on ihan yleistä hupia. Itse laitan puupalikat kaasaripaketin alle, ettei alumiini ole suorassa kosketuksessa keittoastiaan.
Googlesta: "carb boiling" -hakutermillä.....
Yksi mahdollisuus on jättää veden pinta niin alas, että tyhjäkäyntipiiri on pinnan alla mutta perhoset ilmassa.
120 ja kumi alkaa jakaantumaan. Jos ne on vanhoja ja kovettuneita,, siltä murustumiselta ei pelasta kuin uusi tiiviste.
Veteen tuotettu energia uä- tai lämpö sen paskan irrottaa. Ja happamuus.
Jos uä niin kannattaa irto-osat ruuvata johonkin muoviläpyskään, messinki hakkautuu jas pääsee tippumaan altaan pohjalle.
Alkoholi on heikko happo josta avoin hetken oksidoitumaton alumiini tykkää.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Nostetaanpas kättä täällä Uudenmaan nurkalla _o/
Jos jollain on näitä kaasutinongelmia - tai muuta pestävää osaa, niin minulla on ammattikäyttöön tarkoitettu suurehko 3 kammioinen ultrapesuri, johon mahtuu W123 Mercedeksen starttikin kokonaisuudessaan.
Eli aika jytäköitä kalikoitakin pystyn pesemään.
Mikäli jotain kaasaria tms. tarvitaan pestyä, niin otan kyllä mielellään vastaan. Ja etukäteen purettuna.
Soita 044-5020700 ja jutellaan pesuhommista lisää.
Honda VF750C -95