Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Moi. Olen ottamassa sähköä suoraan akusta naville, niin sulakehan siihen pitää saada väliin. Miten moinen.....? Onko olemassa piuha-sulake-piuha settiä, joka sitten laitetaan joko plus- tai miinus puolen piuhan ja akunväliin vai miten homma pitäisi hoitaa? Kyse on Busaan tulevasta navista.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Mikähän noista olisi paras vaihtoehto? Tuleeko moinen plus- vai miinuspiuhaan?

V.Vesterinen
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei varmaan ole mitää hirveesti väliä, joku lattasulaketyyppinen, vesitiivis = hyvä, johdonpätkät = hyvä, ledi = kiva. Asennetaan mahdollisimman lähelle akkua, plusnapaan (punainen, sieltä sähköä otetaan), miinus on maa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ei varmaan ole mitää hirveesti väliä, joku lattasulaketyyppinen, vesitiivis = hyvä, johdonpätkät = hyvä, ledi = kiva. Asennetaan mahdollisimman lähelle akkua, plusnapaan (punainen, sieltä sähköä otetaan), miinus on maa.
    Kiitos! Kerrankin selkeä neuvo!

V.Vesterinen
    Itse olen aina laittanut vesitiiviin sulakkeen niin ei ehkä tule niin herkästi sähköhäiriöitä kosteudesta (näin ajattelen mutta faktaa ei ole) lisäksi olen käyttänyt piuhojen yhdistämisessä kutistesukkaa liitoskohdan päällä
    Tuo sulakerasian valinta on vähän makuasia, itse kallistuisin tähän vaihtoehtoon:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/48177...kevesisuojattu

Sulake liitetään aina plus-johtoon, mahdollisimman lähelle akkua. Käytännössä laitat toiseen päähän akun napaan sopivan liittimen, ja toiseen päähän Tompan plusjohtoon sopivan ja kytket paikoilleen.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Tuo sulakerasian valinta on vähän makuasia, itse kallistuisin tähän vaihtoehtoon:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/48177...kevesisuojattu

Sulake liitetään aina plus-johtoon, mahdollisimman lähelle akkua. Käytännössä laitat toiseen päähän akun napaan sopivan liittimen, ja toiseen päähän Tompan plusjohtoon sopivan ja kytket paikoilleen.
    Minkälaisia liittimiä on olemassa?

V.Vesterinen
  9.  
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tuus käymään niin rakennetaan sulle systeemi, mulla on noita sulakepesiä ylimääräisenä.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650