Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Tuli ostettua niin sanotusti sika säkissä, eli ostin uuden teneren fjr.n tilalle kun halavalla sai Uusi ja käyttämätön vaikka vuosimallia -12. Olis tarkoitus ajella norjan lapit ja sun vaikka missä. Kokemusta ei tämän tyylin pyöristä ole metriäkään joten kiva olis kuulla mimmonen vehe on kyseessä ja onko puhtia täydellä kuormalla paahtaa vuoristotietä jne..
  2. #2
    Samassa veneessä kuomaseni, tosin vaihdossa meni blackbird. Mihin väriin päädyit ja vieläkö sinne monta jäi odottamaan uutta omistajaa? Omasta sovin kaupat jo joulukuun puolella.

    Paljon tuli kyllä tuosta Tenerestä luettua ennenku löin kaupat lukkoon. Hyviä tietolähteitä ovat ainakin www.advrider.com/forums(monta threadia löytyy klikkaamalla >Bikes>Beasts) sekä www.yamahasupertenere.com
    Keskustelujen perusteella melko luotettavalta laitteelta vaikuttaa! Tosin muutamia ongelmakohtiakin ovat löytäneet...

    Kovin innolla tässä lumien sulamista jo odottelen, Norjan reissuakin jo suunniteltu kovasti..
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  3. #3
    En oikein jaksa ymmärtää.... *pyörän ostaneita*, jotka on ostaneet sen ajamatta JA kyselee päätöksen jälkeen, minkälainen peli on... Riittääkö teho jne. Ja molemmat vielä kuopiolaisia. Melkoisia Valentiinoja kun huolettaa, että +100 hp ei jaksaisi kiivetä Norjan mäkiä ylös.

    Ettei tulisi täysin virheellistä kuvaa, niin olen ostanut useita pyöriä ajamatta. Mutta toisaalta, ei ole tarvinnut toisilta kysellä riittääkö teho (Norjassa)...
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) + (KTM 690 Enduro r[14])
  4. #4
    Jahas, jonkun muroihin on näköjään kustu

    Ensinnäkin, anteeksi kuopiolaisuutemme
    Selitetäänpä vaikka näin, että talvella koeajomahdollisuudet ovat vähän rajallisia ja varsinkin rekisteröimättömän pyörän kanssa. Lisäksi noita ylivuotisia ei saata enää keväällä löytyä, kun jotkut todellakin ostaa pyörän ajamatta. Harvemmin myöskään täysin uusia malleja pääsee ennen kevättä koeajamaan ja monet noitakin tilaa jo hyvissä ajoin. Eikö silloinkaan saisi kysyä esim.ulkomaalaisilta foorumeilta käyttökokemuksia porukoilta, jotka ovat jo uuden mallin saaneet ajoon? Tuohan ei tosin ylivuotisia koske, mut periaate sama.

    Täytyy vaan toivoa, että Teneren tehot riittää Norjassakin. Mut jos ei riitä, niin eiköhän joku kanssamotoristi pysähdy auttamaan, kun mehän motoristit ollaan kuten veljiä ja sisaruksia keskenään

    Toivoisin tähän ketjuun myös ihan asiallisiakin kommentteja, aloittajakin saattais arvostaa.
    Viimeksi muokannut: vanha; 19.02.2014 klo 20:43.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  5. #5
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti

    Täytyy vaan toivoa, että Teneren tehot riittää Norjassakin. .
    Kyllä ne riittää, niiden täytyy riittää.
    Mie pääsin Norjaan ja takaisin 34hv motskarilla ja kyydissä oli majoitusvarusteet...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  6. #6
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Samassa veneessä kuomaseni, tosin vaihdossa meni blackbird. Mihin väriin päädyit ja vieläkö sinne monta jäi odottamaan uutta omistajaa? Omasta sovin kaupat jo joulukuun puolella.

    Paljon tuli kyllä tuosta Tenerestä luettua ennenku löin kaupat lukkoon. Hyviä tietolähteitä ovat ainakin www.advrider.com/forums(monta threadia löytyy klikkaamalla >Bikes>Beasts) sekä www.yamahasupertenere.com
    Keskustelujen perusteella melko luotettavalta laitteelta vaikuttaa! Tosin muutamia ongelmakohtiakin ovat löytäneet...

    Kovin innolla tässä lumien sulamista jo odottelen, Norjan reissuakin jo suunniteltu kovasti..
    Morjensta vaan. No sen viimosen teneren sain. Se valkoinen mikä oli näytillä. Ihan komian näköinen peli. Se uusin malli mikä tulee myyntiin on sitten jo monta tonnia kalliimpi.
    Kai siinä tehot riittää ihan tarpeeksi meikäläiselle,kuhan läpällä heitin tuossa. En tarvii räjähtävää suorituskykyä,vaan mukavaa rentoa menemistä eri olosuhteissa. Kyllä tässä kesää odotellaan vesi kielellä.
    Pitkälle kaverille,niin kuin minä, pyörä tuntui kylmätyypit kokeilun perusteella oikein sopivalta.
  7. #7
    Lainaa Anatooli kirjoitti Katso viesti
    En oikein jaksa ymmärtää.... *pyörän ostaneita*, jotka on ostaneet sen ajamatta JA kyselee päätöksen jälkeen, minkälainen peli on... Riittääkö teho jne. Ja molemmat vielä kuopiolaisia. Melkoisia Valentiinoja kun huolettaa, että +100 hp ei jaksaisi kiivetä Norjan mäkiä ylös.

    Ettei tulisi täysin virheellistä kuvaa, niin olen ostanut useita pyöriä ajamatta. Mutta toisaalta, ei ole tarvinnut toisilta kysellä riittääkö teho (Norjassa)...
    Kiitos asiallisesta vastauksesta
  8. #8
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ne riittää, niiden täytyy riittää.
    Mie pääsin Norjaan ja takaisin 34hv motskarilla ja kyydissä oli majoitusvarusteet...

    0,1ton äijä, teltat ja muut romut kyydissä, kohti eurooppaa 250cc kasawikan esterellalla...
    Oliko noin 20hepoo mylvivää voimaa.

    Asennekysymys...



    e...
    itseasiassa, siitä reissusta on ehkä parhaat muistot, ja muunkin mukana olleen lössin kans sitä nauraen muistellaan...
    Lisänä oli Jawa chopper, honda cb 400 ja suzuki gs 250...
    Huippunopeus oli 135km/h, litteenä tankin päällä, nortti hampaissa ja avokypärä täristen...
    Viimeksi muokannut: janite2; 14.02.2014 klo 23:23.
    Se oli jo rikki...
  9. #9
    Lainaa janite2 kirjoitti Katso viesti

    0,1ton äijä, teltat ja muut romut kyydissä, kohti eurooppaa 250cc kasawikan esterellalla...
    Oliko noin 20hepoo mylvivää voimaa.

    Asennekysymys...
    Juuri näin
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  10. #10
    Muutamia kertoja ollut kyseinen pyörä lainassa ja onhan se kivan tuntuinen pyörä. Laukkujen kanssa en ajanut mutta kaksi päällä menee ilmeettömästi eikä kyydissä ollutta tottumatonta harakkaa juuri huomannut, muuten kun kiljahduksista kypäräpuhelimeen

    Toinen pyörä oli vakioa ja toisessa Akran putki, perstuntumalta Akran kanssa kone oli hengettömämpi alakierroksilla ja jälkeen kuulin ettei konetta ole säädetty putken vaihdon jälkeen. Muutamien kanssa kun tästä juttelin niin jos laittaa Akran niin PC/penkitys tai PC/Autotune on välttämätön koska valmiiksi laihat seokset menee vieläkin laihemmalle.

    Alusta on ihan jees pikkupyöräisessä kuramopossa, hyvä ajaa myös sellaisilla teillä mitä katukuskit luokittelee huonokuntoisiksi. Pyörän raskauden huomaa mutkatiellä mutta siihenkin tottuu, yllättävän ketterästi sitä kuitenkin pystyy pyörittämään kun sen kanssa pääsee sinuiksi. Ajoasento on aika mieleinen mutta penkkiä moni on kritisoinut ja perse alkaa ajan mittaan puutumaan aika herkästi, siihen löytyy vaihtoehtoja aftermarket puolelta, vaikka Touratecilta.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #11
    Viime vuonna pari kertaa kävin ajamassa pienet koelenkit joten en sen syvällisempää pysty sanomaan.
    Ajoasentohan näissä on pystympi ja minun mielestä parempi, se on tuo vanhuuden syytä kai.
    Kuormaa kantavat ihan hyvin ja koneen tehot kyllä riittää mukavasti. Pienentää tienumeroita niin alkaa olla liikaakin.
    Painopiste tuossa on alempana kuin tuossa minun norsussa ja se oli vaan hyvä asia. Painoon kun olen jo jollain lailla tottunut niin tuntui ketterältä pyöritellä tuommosta Tenereä Varaderon jälkeen. Ei sitä nyt ihan kinttupoluille
    täysillä pakaaseilla kannattane viedä, voi tulla kovempi läähätys.

    En ole Fjr:ää ajanut joten en pysty vertailemaan mutta eri lajin pyörähän tuo on mutta riippuen pituudestasi, jos olet pitempää sorttia, itse olen 190, niin pleksi oli minulle liian pieni. Kypärämelua oli ihan liikaa, ei edes tulpat poistanut riittävästi. Minä ainakin joutuisin etsimään huomattavasti säätöjä ja isompaa muovia eteen. Tai sitten ihan pienen mutta matkustusmukavuushan sitten kärsisi.
    Honda XL1000VA 2006
  12. #12
    Moi,

    Minä ajelin tuolla tennarilla viime kesänä viikon verran alppiteillä 2-päällä ja paljon roinaa muutenkin mukana. Pikkuteillä mukava ajettava, kone vääntää hyvin ja pyörä on melko ketterä. Mutta hirvittävän korkea se oli XX:n jälkeen ja ruuhkassa vittumainen hallittava kun painoa on paljon. Kone vääntää tosiaan hyvin mutta täristää jonkun verran.

    Moottoritiellä kate ei riitä ja muutenkin kyyti on semmoista tutisevan epävarmaa, satasessa tuntui että paikat tippuu hampaasta.

    Tarkoitus ei ole mitenkään mollata vaan lähinnä tuoda esiin että mulle tuo pyörä ei sopinut.

    Janne
    XX
  13. #13
    Ihmeiden aika ei ole ohi, tähän ketjuunhan alkoi ilmestymään oikeasti varsin asiallisia kommentteja

    Blackbirdissä varmaan yks tärinättömin kone mitä koskaan tehty, joten siirtymä twiniin voi olla alkuun kokemus.

    Monet sanovat, että Teneren tärinät tasoittuvat kunhan kone on kunnolla sisäänajettu. Oliko janne_s minkä verran kilometrejä mittarissa tuossa yksilössä millä kurvailit?

    Teneren vakuutusmaksuja Ifistä selvittelin ja tuohon toiseen Tenere ketjuun jo laittelinkin hintoja, laitetaas copypastena tähänkin vielä:
    "Hintavertailuhan on hankala kaikkien keskittämisalennusten ym.takia. Mut suuntaa-antava vertailu on kuitenkin.

    Vertailin Ifin hintoja lähes vastaaviin pyöriin, eli Triumphin Explorer ja BMW 1200GS, mielenkiintoista:
    Huippukasko: Yamaha n.1676€, Triumph 807€ ja BMW n.623€
    Täyskasko: Yamaha n.1577€, Triumph n.708€ ja BMW n.524€

    (Prätkän liikennevakuutuksessa mulla 40% boonuksia ja kaskoon se normaali 70pinnaa.)"

    Laskureilla taisi täyskaskolla halvin olla Aktia, muistaakseni n.610€.
    Edit. 6.3.2014 tehty laskelma Aktian laskurilla, samoilla tiedoilla hinta pompsahtanu n.810 euroon.
    Viimeksi muokannut: vanha; 06.03.2014 klo 18:42.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  14. #14
    Mielenkiintoinen tuo vakuutushinta vertailu.

    En muista kilometrejä mutta uudehko se oli, toki vuokrapyörä joten oli sillä ajettu. Tärinä ja korkeus häiritsi mulla eniten: 2 aikuisen kokoista ihmistä päällä, 3 laukkua täynnä rojua grosslocknerilla oli aika mielenkiintoista kurvailla. Sanotaanko näin että aika tiukka ote sai olla sarvista. Jos vauhti pysähtyy kannattaa olla paikassa jossa jalat yltää maahan, nimimerkillä kokemusta on

    Toisaalta semmoinen yllätyksetön ajettava se on, tekee juuri sitä mitä kuski sanoo. Ja hyvin me pärjättiin.

    Moottoritiellä ei kannata bläkkäriin edes verrata, tosin ei se varmaan ole tarkoituskaan.

    Janne
    XX
  15. #15
    Kokemusta Tennarista nyt kolmelta kesältä. Kuormaa kantaa hyvin, kyytiläisen kanssa tultu läpi euroopan pari kertaa. Ei pulmia Stelviolla tai Grossilla. Kolmella laukulla ja teltat ym. varusteet. Ehkä se on vähän tylsä mutta aina tuonut perille. Minusta tuo "luonteikkuus" sopii muutenkin paremmin sellaisille jotka pyörii lähialueilla. Penkin vaihtoa kannattaa miettiä. Jaa että tehot, niin kovaa pääsi kun uskalsi ajaa.
  16. #16
    Lainaa Kaimaani kirjoitti Katso viesti
    Ehkä se on vähän tylsä mutta aina tuonut perille.
    Tylsän tilalle vaihtaisin sanaksi järkevä. Mulla oli pikku Tene yhden kesän ja siinä oli sama vaiva kun isossa Tenessä, molemmat on liian järkeviä pyöriä mun käyttöön mutta mieli voi muuttua jos joskus (ehkä) rauhoittuu
    Kylätason kurapyöräilijä.
  17. #17
    Meitsille käy hyvin korkea pyörä kun olen 190 cm pitkä. Eipän näytä siltä että mankilla ajais.
    Etulokari näyttää aika pieneltä joten kuraa saattaa lentää moottoriin aika tehokkaasti, vai lentääkö? Mites nuo kulutuslukemat sekalaisessa ajossa? 98 ainakin meinasin juottaa koneelle ja etanolit itelle Takalaukusta vielä,että käykö siihen joku muu kuin alkuperäinen arkku ? Kiitoksia raatille hyvistä kommenteista
  18. #18
    Seuraavassa omia kokemuksia kolmen vuoden ja 40 tkm:n ajalta:

    Omista ajoista suurin osa (n. 70-80 %) on tullut matka-ajosta ympäri Eurooppaa. Kolme kertaa on tullut tuolla pyörällä Alpeilla käytyä, pari Viron reissua ja yksi Norjan reissu. Tehot on riittänyt hyvin normaalissa matka-ajossa. Kaksi päällä Alppien jyrkissä mäissä kaipaisi lisää tehoa, mutta tuokin johtuu suurilta osin Teneren tehorajoituksista kolmella pienimmällä vaihteella ja kohtalaisen reipasvauhtisesta matkaseurasta. Yksin ajaessa tai kaksi päälläkään rajoituksen mukaisia vauhteja ajaessa ei ongelmia juuri ole ollut johtuen mukavan lineaarisesta vääntökäyrästä.

    Tuon tasaisen väännön takia joku voi pitää konetta jopa tylsänä, mutta etenkin pidempiä päivämatkoja taitettaessa (tarkoittaa itselle 500-1000 km) tuota tasaisuutta osaa arvostaa, matkanteko on yllättävän leppoisaa ja matkalaiset virkeitä ajopäivän jälkeen.

    Virossa tuli ajettua myös Saarenmaan pehmeässä hiekassa rantojen tuntumassa ilman ongelmia ja tuli siellä myös oikaistua muutaman niityn läpi puunrunkojen ylityksiä unohtamatta... Painojakauma ja hallintalaitteiden toiminta on varsin onnistuneita Teneressä, joten pyörän hallinta myös tämmöiselle maastoamatöörille on yllättävän helppoa.

    Paino voi aiheuttaa ongelmia etenkin kaksi päällä nopeammassa mutka-ajossa, jousituksen joutuu säätämään jäykälle, jottei nopeissa s-mutkissa pyörä sukella liikaa ja myös kallistusvarojen rajat alkavat tuolloin tulla vastaan. Yksin tuolla voi päästellä kohtalaisia vauhteja, kunhan muistaa kuljettajan painonsiirron vaikutuksen mutkavauhteihin. Sorallakin vauhdit kasvavat helposti, kiitos tasaisen tehontuoton, painojakauman ja hyvin toimivan luistoneston sekä toimivien abs-jarrujen.

    Takalaukun olen jättänyt varastoon pölyyntymään, se siirtää mielestäni painopistettä serpentiineissä turhan taakse/ylös, joten reissuilla on ollut tarakalla pieni Ortliebin pussukka lähinnä sadevaatteita tms. varten. Takalaukuksi käy tavallaan melkein mikä merkki tahansa, mutta jos käyttää alkuperäisiä sivulaukkuja, joiden kansi aukeaa ylöspäin, niin on käytössä mukavampaa, jos takalaukku ei olisi sivulaukkujen väliä leveämpi (muistaakseni 42 cm).

    Etulokariin kannattaa hommata heti esim. Pyramid Plasticin jatke, vähentää huomattavasti kuran lentämistä.

    Kaksipäällä motarilla tuolla voi pitää varsin leppoisasti n. 170 km/h mittarivauhteja (ei tuo tosin mikään Blackbird tai vastaava noissa vauhdeissa ole...), tuon jälkeen matkanteosta tulee hieman väkinäistä + bensankulutus nousee kivasti ja myös jarrutusmatkat alkavat olemaan pitkähköjä tuolla kokonaismassalla. Pleksi vaikuttaa kuljettajan viihtyvyyteen paljon, mutta onneksi vaihtoehtoja riittää myös pidemmille kuskeille.

    Kulutus on ollut n. 5 l/100 km normaaliajossa. Saksan baanoilla kulutus on mahdollista nostaa jopa 10 litraan, mutta silloin vauhtiakin on jo n. 180 km/h.

    PS. Kannataisiko nämä pari Tenere-ketjua yhdistää?
    Viimeksi muokannut: JT79; 16.02.2014 klo 00:52.
    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  19. #19
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Ihmeiden aika ei ole ohi, tähän ketjuunhan alkoi ilmestymään oikeasti varsin asiallisia kommentteja

    Blackbirdissä varmaan yks tärinättömin kone mitä koskaan tehty, joten siirtymä twiniin voi olla alkuun kokemus.

    Monet sanovat, että Teneren tärinät tasoittuvat kunhan kone on kunnolla sisäänajettu. Oliko janne_s minkä verran kilometrejä mittarissa tuossa yksilössä millä kurvailit?

    Teneren vakuutusmaksuja Ifistä selvittelin ja tuohon toiseen Tenere ketjuun jo laittelinkin hintoja, laitetaas copypastena tähänkin vielä:
    "Hintavertailuhan on hankala kaikkien keskittämisalennusten ym.takia. Mut suuntaa-antava vertailu on kuitenkin.

    Vertailin Ifin hintoja lähes vastaaviin pyöriin, eli Triumphin Explorer ja BMW 1200GS, mielenkiintoista:
    Huippukasko: Yamaha n.1676€, Triumph 807€ ja BMW n.623€
    Täyskasko: Yamaha n.1577€, Triumph n.708€ ja BMW n.524€

    (Prätkän liikennevakuutuksessa mulla 40% boonuksia ja kaskoon se normaali 70pinnaa.)"

    Laskureilla taisi täyskaskolla halvin olla Aktia, muistaakseni n.610€.
    Vakuutusmaksuissa näyttäs olevan järkyttävän isot erot Miten vastaavan laiseen bemariin voi olla kolme kertaa pienempi maksu vaikka bemarissa on teho/paino parempi . Ei jymmärrä
    Mikähän yhteys tuolla sisäänajolla ja tärinällä mahtas olla? Meikäläisen tapa on sisäänajo ajaa vaihtelevilla kierroksilla,välillä kova kiihdytys ja perään moottorijarrutus. Siitä se kotvaantuu passeliksi matkakumppaniksi. Olen joskus kuullut, että koneet on koekäytetty jo valmiiksi tehtaalla ja kierrokset annetaan punarajaan asti. Siinä paljastuu maanantaikappaleet saman tien.
    Pitääpä muuten hommata se etulokarin jatke. Näyttäs stormilta löytyvän,
  20. #20
    "Pitääpä muuten hommata se etulokarin jatke. Näyttäs stormilta löytyvän"

    http://www.tourerparts.com/etulokasu...er-tenere.html

    Tuolla on kympin halvempi jos ei oo muuta Stormilta tilattavaa... Ei nyt kummanen säästö mutta saahan sillä vähän bensaa kun sitä kuitenkin kuluu.
    Honda XL1000VA 2006
  21. #21
    Lainaa Jouni K kirjoitti Katso viesti
    "Pitääpä muuten hommata se etulokarin jatke. Näyttäs stormilta löytyvän"

    http://www.tourerparts.com/etulokasu...er-tenere.html

    Tuolla on kympin halvempi jos ei oo muuta Stormilta tilattavaa... Ei nyt kummanen säästö mutta saahan sillä vähän bensaa kun sitä kuitenkin kuluu.
    Jep, tilasin eilen sieltä
  22. #22
    Tänne tuli tänään hommattua 2011 vuoden Super Tenere.
    Kumit ovatkin jo loppua lähellä ja uusia etsitään tilalle.

    Ex. Varaderossani käytin pelkästään Metzelerin Touranceja. Mahtavatko miten toimia teneressä?

    Muita suosituksia? Ajelen viikottain heikkateitäkin. Eli sekalaiseen mastoon sopivia etsinnässä.

    Navihan tuohon piti suoraan asennella kun kotiin pääsin
    http://www.ledpolttimot.fi/
    * * * * -Ledit pyörääsi-
  23. #23
    Mites muilla on nuo etuiskarit kestäneet? vajaat 10500km mittarissa ja toisesta iskarista öljyt pihalle. Ei ole tullut keulittua, ajeltua metsäteitä, monttuihin ei ole ajettu. Vaan siistiä normaalia ajamista.
    http://www.ledpolttimot.fi/
    * * * * -Ledit pyörääsi-
  24. #24
    Lainaa VKO kirjoitti Katso viesti
    Mites muilla on nuo etuiskarit kestäneet? vajaat 10500km mittarissa ja toisesta iskarista öljyt pihalle. Ei ole tullut keulittua, ajeltua metsäteitä, monttuihin ei ole ajettu. Vaan siistiä normaalia ajamista.
    Mullahan ei oo kyllä tommosta yamahaa, mutta tarkista liukuputki(se kiiltävä) ettei o mitään isoja naarmuja, tai monttuja. muutenhan tollasilla kilometreillä pitäis riittää stefojen rassaus puhtaaksi, eli pölysuoja pois ja ohkaisella rakotulkilla pyöräytät stefan huulet. Älä sahaa ylös-alas vaan pyöräytät ympäri ja valmista tuli
  25. #25
    Tenere 2012 tulossa pihaan, en ole vielä edes nähnyt ko. pyörää. Mistä siihen saa helpoiten navia varten sähköt? Tavoitteena joku virtalukon takana oleva johdotus, jotta telineestä sammuu sähköt kun pyöräkin on sammutettu?
    XV1900A, XL600V exät XT1200Z, Moto Guzzi California EV, VL800, R1200GS, XL1000V, GSF1250SA, DL650, CBF600S,XL650V, ZR-7, XJ600S
  26. #26
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Tenere 2012 tulossa pihaan, en ole vielä edes nähnyt ko. pyörää. Mistä siihen saa helpoiten navia varten sähköt? Tavoitteena joku virtalukon takana oleva johdotus, jotta telineestä sammuu sähköt kun pyöräkin on sammutettu?
    Ratkaisin saman homman niin, että otin ryöstövirran naville siitä pyörän alkuperäisestä virtapistokkeesta. Sivukatteita purkamalla tuohon pääsee helposti käsiksi. Pyörän omia johtoja en mielellään ikinä lähde katkomaan, mutta tuo virtapistoke johtoineen on kiinni pikaliittimellä, joten tuon osan saa hommattua erikseen mikäli joskus tarvitsee palauttaa kaikki ennalleen.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  27. #27
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Ratkaisin saman homman niin, että otin ryöstövirran naville siitä pyörän alkuperäisestä virtapistokkeesta. Sivukatteita purkamalla tuohon pääsee helposti käsiksi. Pyörän omia johtoja en mielellään ikinä lähde katkomaan, mutta tuo virtapistoke johtoineen on kiinni pikaliittimellä, joten tuon osan saa hommattua erikseen mikäli joskus tarvitsee palauttaa kaikki ennalleen.
    Juu sama juttu. Virta-naville.jpg
    BMW R 1200 GSA
    ex XT1200Z, FJR1300, GS1200, GS850, ST-2, XJ600, CX500C, GSX750ES, GR650XF
  28. #28
    Lainaa VKO kirjoitti Katso viesti
    Mites muilla on nuo etuiskarit kestäneet? vajaat 10500km mittarissa ja toisesta iskarista öljyt pihalle. Ei ole tullut keulittua, ajeltua metsäteitä, monttuihin ei ole ajettu. Vaan siistiä normaalia ajamista.
    Ostin huhtikuussa -11 mallisen jossa mittarissa oli 34tkm. Ekan viikon aikana huomsin heti että toinen pumppu vuotaaa ja sitten toinenkin. Vaihtoivat uudet stefat ja nyt menty runsaat 7tkm sen jälkeen ja ei mitään ongelmaa. Olin kyllä lukenut muualtakin että tätä saattaa esiintyä.
    Hommasin kyllä tommosen satsin varoiksi : http://sealmate.net/
  29. #29
    Kura tukkii pölysuojan ja lika pääsee stefaan, sen jälkeen alkaa stefat vuotamaan. Jos ajaa kuraisissa olosuhteissa niin pölysuoja ja stefa kannattaa välillä puhdistaa, ja voihan ne putsata varmuuden vuoski vaikk 10tkm välein. Puhdistus onnistuu helposti keulaa purkamatta muovista tehdyllä työkalulla, kaupallisella tai ite öljykannusta veistämällä: https://www.youtube.com/watch?v=1owBoyM-i3k
    Kylätason kurapyöräilijä.
  30.  
  31. #30
    Onkos täällä kokemuksia tuosta xt1200 sähköalusta vs normi.
    Onko eroa kuin yöllä ja päivällä vai kannattaako tyytyä vaan normi alustaan?
    BMW R1200GS adventure, Yamaha MT-01
    ex. yamaha dragstar 650, buell x1, triumph speed triple, suzuki intruder,
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen