Uuden pyörän ihmettely jatkuu. Takaiskarina on Sachs (ST3 -04). Ajattelin kokeilla aluksi tehdassäädöillä. Alapään säätö on kaikki kiinni ja 2,5 kierrosta auki. Se siitä. Yläpään säätö on siellä säiliön kohdalla ja tehdassäädöillä kaikki kiinni ja 12 klikkausta auki. Mutta ei se säätöruuvi kyllä klikkaa yhtään mitään. Pyörii kyllä ongelmitta. Onko siellä vaan se klikkaussysteemi rikki vai onko se ihan oikeasti hajalla? Jos ongelma on vaan se klikkaus niin paljonko on 12 klikkausta kierroksina? Jos on oikea vika niin onko Sachs korjattava/huollettava?
Siinä ohjeessa on virhe. Alapään säätö (paluuvaimennus) on 12 naksua auki, siellä tuntuu selvät naksaukset. Yläpään säätö (sisäänvaimennus) on 2,5 kierrosta auki ja siellä ei tunnu mitään naksausta. Joten siis iskarisi on kyllä ainakin näiltä osin kunnossa.
Periaatteesa tuo Sachs ei ole huollettavaksi tehty, mutta jotkut iskarihuollot silti huoltaa niitä. Eli kantsii kysellä iskaripajoilta, jos tuntuu kaipaavan huoltoa.
Tilasin omaan entiseen ST4seen jenkkilästä vähänajetusta ST3 kolaripyörästä uudemman Sachsin takaiskarin. Hintaa tuli rahteineen luokkaa 150 euroa. Alkuperäisellä oli tuolloin kelattu noin 60 tkm, eikä mikään loppu ollu sekään.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
No niinhän se oli että manuaalin ohjeet olivat päinvastoin. Kiitos hyvästä neuvosta. Nyt ovat kierrokset ja napsut tehdassäädöissä.