Ensimmäinen menossa. Samalla ensimmäinen isolla pyörällä. Piikkinen oli 80 luvun lopussa.
BMW R 1200 GSA
Herätänpäs tämän ketjun henkiin raikkaan talvipäivän kunniaksi. Syyskuussa 2024 tuli sitten 50 vuotta täyteen yhteisiä reissuja boxerilla. Onhan se tieten ollu rankkaa aikaa ja olenkin kuullut tämän tästä osaaottavia kommentteja erityisesti nousevan auringon uskovaisten suusta. Mutta mies kestää siinä missä boxerikin, ja onhan meillä ollut hauskaakin. Kuten silloin joskus 1970-luvulla Turkissa, kun mp-poliisi ajoi sirra päällä kiinni, tarjotakseen omenateet polliissi asemalla. Onhan noita pyöriä tullut tosin vaihdettuakin, osin kyllä ihan silkkaa turhamaisuuttani, nyt kun on jo neljäs pyörä menossa. Yrittäkää kohtalo toverit kestää, kyllä tekin selviätte, kun minäkin olen näin pitkälle päässyt, ja matka jatkuu.
015
Kortin ajoin 2014, jolloin ostin ensimmäisen pyörän BMW R100 vm.1979. Pyörä löytyy edelleen, mutta jäänyt ajot vähille viime vuosina johtuen uudemmasta bemari kalustosta. Ensi kausi tarkoitus ajella tuolla K1300R pyörällä, jonka Saksasta hommasin viime syksynä. Viimeisen vuosikerran K1300 millä ajattelin ajaa hamaan tappiin, kun nyky mallistosta ei löydy vastaavaa..
Viimeksi muokannut: KapteeniMahtava; 21.02.2025 klo 09:38.
BMW R100 Kurapyörä
BMW K1300R
Jaahas....soli vuonna 1990, kun piti saaha paremmin suojaavaa pyärää alle, mitä ku ne norweegian reissut aikaistu, ja viivästy aina vaan myähemmäksi syksyyn, ja aikaisempaan kevväiseen...Meinasi usein kylymä tulla, kun ne thuulet ja lumet tuli aina suoraan syliin avopyärillä ohjasteltaessa, että K100RT oli tuohon oivallinen ratkaisu....
No, sittemmin nuita on ollu, ja kertyny, mitä nyt eivät kaikkia yhtäaikaa talliin sopinu, mut parvessa silti viälä 3 erilaista...
-K1200LT -99. -K1200LT -00, -R1100GS, -F700GS, -K1200RS, -K1200RS, -K100RT, -K1200LT, -F800R, -K1200LT, -R1100RT
Sama Gessu keväästä 2012 lähtien. Ajettu kesäisin enemmän taikka vähemmän..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Viides kesä Gessulla alkaa, keskimäärin kympin vuositahtia on tullut kilsoja.
Honda CX 500 ->
Honda ST1100 ->
BMW R 1200 GS
Viime kesä oli 23.
Kuusitoista ensimmäistä kesää ajelin R-pyörillä, R1100RS ja R1100S, nykyinen K1200S.
BMW K1200S, BMW R1100S, BMW R1100RS, Yamaha XJ900
Neljäs kesä K1200S:llä tulossa. Kilometrejä kertynyt vain noin 13000 kun ajelut olleet enemmän semmosia edustusajoja että kuhan käy tien päällä näyttäytymässä. Kyllä tämä yllättävän huoleton on ollut vaikka pieniä parannuksia on ollut suunnitteilla.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
25. kesä menossa.
R100, R1100RS, K1200RS, R1200GSA x 2
R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
Eka.
Ja maistuu. Piti saada kaksipyöräinenkin bemu![]()
Slava Ukraini!
BMW R1200R 2007
Ex- Kawasaki VN 900 Custom S.E. -09
Ex- Kawasaki En500 -99
Ex- Aprilia Red Rose 125 -91
Ex- Suzuki PV 50 -90
En ole ihan satavarma. Eka Bemun hankin 1999 tai 2000 eli 25 - 26 kesä. Seitsemäs Bemu nyt alla.
Vähän höpsö näiden mopojen kanssa... Autoilla ei koskaan ole ollut niin väliä, mutta uudehko Bemu on ollut viimeiset 25 v se mun juttu. Ei uskalla edes miettiä kilometrihintaa....
K1300S ja S1000XR olivat mieleisimät, mutta nyt 1300 Gessu taita mennä aavistuksen ohi.
Olisko pitänyt kuitenkin ottaa BMW M 1000 XR....? 🤣
Viimeksi muokannut: J@ck; 20.06.2025 klo 02:14.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.