Järjestetäänkö toinen ajajakoukous milloin? eka 9:30, kaveri olisi tulossa töistä. niin ei kerkeist ihan tohon aikaan
Tässäpä hieno aktiivinen triidi ja Nitrouskin langoilla, niin kysyisin, että onko tuota Ajotaito IV:tä tulossa tänä kesänä?
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Tuo kouluttajapula aina välillä vilahtelee, niin miten noita kouluttajan retaleita oikein tehdään? En ole nähnyt tän abaut vuoden jäsenyyteni aikana mitään viitettä keltaliivisten syntymekanismiin, vaatimuksena lienee nopeen ryhmän ajotaidot ja jossain olen sivusilmällä kai nähnyt viitattavan johonkin muiden toimijoiden ennakoivan ajon kouluttajakursseihin tai jotain sensuuntaista, mutta muuten on ihan mysteeritoimintaa näin tavan yhdistysjäsenelle…![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Vähän samaa olen kysellyt/ ihmetellyt minäkin! Yksi asiavirhe tuossa sinun arviossasi taitaa olla... nopean ryhmän ajotaitoja ei vaadita. Riittää ettei ole hitaan ryhmän kuski (tai näin minulle on kerrottu). Itse ilmaisin kiinnostukseni asiaa kohtaan useaan otteseen tuossa n. vuosi sitten mutta mitään tuulta se ei ottanut purjeeseen...
Kouluttajat lie valitsevat joukosta mieleisensä joille ehdottavat mahdollisuutta EAK Kouluttajakurssille osallistumisesta. Hallitus taitaa olla se joka asiasta päättää... Kurssi kuitenkin kustantaa melko monta oravannahkaa per koulutettava!
Viimeksi muokannut: Go-Za; 03.06.2014 klo 19:47.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
AEK ei löydy edes Googlella… Vai olisko EAKainakin liikenneturvan saitilta löytyy jotain oikeen suuntaista. No joo, ei mulla muuta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Hyvältä kouluttajalta toivoisin itse ainakin seuraavaa;
-osaa asiansa huomattavasti koulutettavia paremmin
-osaa kertoa ja havainnollistaa asiat siten, että koulutettava ymmärtää asian
-voi ajella koulutettavien seassa sellaista kyytiä, että kykekee tekemään näistä havaintoja ja antamaan vielä sen 20min jälkeen objektiivisen palautteen
-helposti lähestyttävä ja ymmärtää opetettavan lähtötason
-pysyy kyseisen kurssin agendassa, eikä ala sooloilemaan
Näillä oletuksilla kouluttaja varmaan käy yhtä sun toista kurssia itse läpi, ennen kuin vetää yhtään mitään...
Kouluttajat sitten varmaan osaa itse kertoa tarkemmin vaatimukset, jos niitä ovat halukkaita kommentoimaan.
Siinäpä aika hyvä lista jo tulikin. Tarvitsee enää osata lukea keneltä näitä ominaisuuksia löytyy tai tulee löytymään. Kouluttajat pitää tämän kerhon tapauksessa löytää ratailua edes jossain määrin harrastavista ihmisistä. Kelvolliseksi ajokouluttajaksi kasvaminen on vuosien työ, joka vaatii töitä, aikaa ja muita pikku uhrauksia asian eteen. Kouluttajaksi haluamisen takaa pitää löytyä kiinnostusta nimenomaan kouluttamista kohtaan. Jos motivaatio ei löydy sieltä, ei se pidemmän päälle löydy mistään muualtakaan. Ja koska valmiita kouluttajia ei saa edes kouluttajakurssilta, tarvitaan päälle oman kerhon valmennustyötä. Se taas vaatii aikaa vanhemman pään kouluttajilta kaiken muun päälle. Tänä vuonna sillä puolella on hiljaista.
Kouluttajavalinnoissa ollaan siirtymässä käytäntöön, jossa kouluttajaksi haluavat perehtyvät täysin omaehtoisesti koulutustoimintaan pitkin kautta. Naaman on hyvä tulla kouluttajille tutuksi, mieluiten positiivisessa mielessä. Jos homma sujuu ja mielenkiinto säilyy, on edessä kouluttajakurssi ja siitä jatkovalmennuksen myötä kurssien vetopuuhiin.
1000
Ostin Ajotaito II tiimoilta yhteyttä IF:iin ja aiheena Kaskon voimassaolo harjoittelussa.
Kaskovakuutus on voimassa jos ajotoiminta ei ole kilpailua tai kilpailuun harjoittelemista. Eli tällaisissa koulutustapahtumissa kasko on voimassa, mutta omavastuu on 3-kertainen, kuitenkin väh. 20% vahingon määrästä.
Triumph Street Triple
Milloin tulee loput päivät myyntiin?
Eihän tässä ole kuin reilu kuukausi tuohon Kemoran keikkaan...
Suzuki GSXR 600 L1
Kesän 2014 loput ratapäivät tulevat myyntiin keskiviikkona 25.6.2014 klo 18.00. Tieto siitä, että myydäänkö liput vanhasta vai uudesta kaupasta, päivittyy tähän topicciin ja etusivun uutiseen.
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Viimeksi muokannut: vertzu; 17.06.2014 klo 23:38.
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Kesäkaudelle 2014 otetaan vielä villi kortti ja lähdetään kokeilemaan Pesämäen moottorirataa sunnuntaina 24.8.2014. Lisätietoa tapahtuman omasta topicista.
.ORG goes to Pussyhill su 24.8.2014
Liput myydään vanhasta kaupasta. Eli osoitteesta http://www.moottoripyora.org/kauppa
Sainkohan liputusvuoron Alastarolle (17.8)? Rahat lähti tililtä, mutta omissa tilauksissa ei näy ko. päivää. Ehdin juuri maksaa ennen kuin sivusto kaatui.
Alastaro 17.8, onko tarkoituksella vain kolme ajoryhmää valittavissa? Kun kauden aiemmissa Alastaroissa ajettu neljässä ryhmässä.