Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
    Nordea lopettaa tuon Visan myymisen ja kauppaa jatkossa vain Mastercardia. Minulla on aina ollut Visa joka aiemmin on osoittautunut ylivoimaiseksi. Te joilla on Masteri, olette törmänneet tapauksiin että Visa olisi ollut parempi?
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Nordea lopettaa tuon Visan myymisen ja kauppaa jatkossa vain Mastercardia. Minulla on aina ollut Visa joka aiemmin on osoittautunut ylivoimaiseksi. Te joilla on Masteri, olette törmänneet tapauksiin että Visa olisi ollut parempi?
    Masterilla yleensä liikenteessä, mutta olen törmännyt liikkeisiin, joissa Master ei ole kelvannut. Minulla on tähän asti ollut Visa backup-korttina mukana.

Lisäksi vielä nuo Debit/Kredit-kortit tuppaavat keski-Euroopassa olemaan vielä aika kummastuksia. Olen eri paikoissa joutunut neuvomaan niiden käytössä.

Edit: krijoitusvihreät.
    Viimeksi muokannut: Wolff; 20.02.2014 klo 16:31.
    https://reissu.org
    Lompsassa Visa, Master, Amex ja Diners...
    Kaksi ekaa ovat kelvanneet aina ja joka paikassa ilman ongelmia.

Kaksi vikaa ovat sitten enemmän tai vähemmän kuin väärää rahaa missä vain tahansa niitä yrittää tarjota.
    Dinersin päätin jo lopettaa, kun senkin paras etu (access to lounges) loppuu...

Nimim. Paljon reissussa ulkomailla
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
    Kyllähän tuo Master Card kävi minulla ainakin joka paikassa. Ja seinästä sai rahaa. Jossain paikoissa ei debit-puoli kelvannut.
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
    Minua ei Eurocard/MasterCard ole jättänyt koskaan pulaan Euroopassa.

Visa pelittää maksaessa lähes yhtä varmasti, mutta ainakin vanhaan aikaa Sammon Visalla saattoi joutua käteisen nostoa yrittämään useampaan kertaan ennen kuin rahaa sai. En tiedä onko tilanne kohentunut vai heikennyt nykyään Danskebankin aikakaudella.

Kannattaa myös varmistaa luotonantajalta kuinka matkaa voi jatkaa jos kortti katoaa reissussa.

Hukkasin kerran oman korttini pariksi tunniksi vuokra-auton penkin alle ja olin kerinnyt ilmottamaan asiasta Suomeen. Sillä lomalla löytynyttä korttia ei saanut enää käyttää maksamiseen eikä rahan nostoon. Onneksi oli puolison kortilla riittävästi limiittiä, että pärjättiin loppureissu.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
    Molemmat löytyy ja Amex firman pakko korttina. Itse kait perinne (Visa vuodesta. 1988) syistä käytellyt lähes ainoastaa Visaa. Sanoisin, että ei eroja nykyään. Amex on sitten ihan erijuttu.. käteistä kuitenkin aina syytä olla. Viimekesänäkin tankkasin jossain Italiassa sunnuntaina, jossa joku pappa hoiti kaikki maksut vain käteisellä, edes putiikki jossa kassa oli ei ollut auki.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Mitään eroa en ole havainnut Visan ja Masterin kelpaavuudessa tai toimivuudessa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa tai Oseaniassa reissatessa. Kaikkialla missä on halunnut maksaa kortilla, on se myös onnistunut.

Jos Nordean Visan vaihtuminen Masteriin silti epäilyttää, saa esim. S-Pankista ilman vuosimaksua Visa-kortin sinne lompakkoon varmuuden vuoksi.
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
    Joo, kortti kuin kortti, aina oltava cashia muovin lisäksi mukana...
    Molemmilla korteilla on pärjännyt loistavasti. Ainakin yksin reissatessa kuitenkin on hyvä olla varakortti tai kaksi. Stockan Master cardin saa ainakin ilman vuosimaksua ja Visan S-pankin kautta. Tämän lisäksi kansainvälisellä pankkikortilla saa nostettua käteistä automaatilla. Ja ainakin itsellä siitäkään ei mene vuosimaksua. Olen pitänyt pankkikortin omana korttinaan siitä syystä, että, jos esim. kortti kopioidaan, niin ei mene siinä samalla luottokortti ja pankkikortti. Vaan on vielä pari maksu ja rahan nostovälinettä käytössä.

Nordealla on ollut Gold korteissa hätäkäteinen, mikä on ollut mielestäni erittäin hyvä etu, sen varalta, jos jotain käy. Goldin taitaa saada ilman vuosimaksua, jos on riittävästi velkaa tai rahaa tilillä
    Lainaa Hel_1 kirjoitti Katso viesti
    Molemmilla korteilla on pärjännyt loistavasti. Ainakin yksin reissatessa kuitenkin on hyvä olla varakortti tai kaksi. Stockan Master cardin saa ainakin ilman vuosimaksua ja Visan S-pankin kautta. Tämän lisäksi kansainvälisellä pankkikortilla saa nostettua käteistä automaatilla. Ja ainakin itsellä siitäkään ei mene vuosimaksua. Olen pitänyt pankkikortin omana korttinaan siitä syystä, että, jos esim. kortti kopioidaan, niin ei mene siinä samalla luottokortti ja pankkikortti. Vaan on vielä pari maksu ja rahan nostovälinettä käytössä.

Nordealla on ollut Gold korteissa hätäkäteinen, mikä on ollut mielestäni erittäin hyvä etu, sen varalta, jos jotain käy. Goldin taitaa saada ilman vuosimaksua, jos on riittävästi velkaa tai rahaa tilillä
    Joo ja tossa Gold kortissa mukana matkavakuutus joka on meidän perheen matkasairaudet korvannut hienosti.
    Honda Monkey -82
    Yamaha RS 125 -75
    Honda CB 125 -84
    Kawasaki ZZR 1100 -92
    Honda CBF 1000 -06
    Kyllähän tuolla Mastercardilla on pärjännyt ihan hyvin reissussa, tosin esimerkiksi Itävallasta löytyy kyllä ravintoloita ja muuta vastaavaa jossa jo ovella ilmoitetaan että mikään kortti ei käy. Ovat siellä hieman kypsyneitä joidenkin korttiyhtiöiden koviin provikoihin.

Vinkkinä muuten, jos ottaa kortilla rahaa seinästä niin kannattaa etsiä sellainen automaatti josta saa nostettua debit-puolelta (kaikista ei saa). On nimittäin p-i-k-k-a-s-e-n halvempaa. Esimerkkinä, € 300,- nosto debitiltä kulu on € 0,60, creditiltä noin € 9,-.
    Lainaa cantor 43 kirjoitti Katso viesti
    Joo ja tossa Gold kortissa mukana matkavakuutus joka on meidän perheen matkasairaudet korvannut hienosti.
    Alkuviikosta tuli Nordealta infoa, jossa vakuutusehtoja on tiukennettu:

"Muutoksen johdosta vakuutus on voimassa vain vapaa-ajan matkoilla ja edellytyksenä on, että
    vähintään 75 % matka- ja majoituskuluista on maksettu Nordea Gold- tai Premium -kortin
    luotto-ominaisuudella. Lennon tai muun julkisen kulkuneuvon tai matkatavaroiden myöhästyessä
    maksettavien odottamiskorvauksien enimmäismäärä alenee 200 euroon. Lisäksi käyttöön otetaan
    alla mainitut omavastuut:
    • Matkasairauden ja matkatapaturman hoitokuluihin sovelletaan 100 euron omavastuuta.
    • Matkan peruuntumisturvaan sovelletaan 100 euron omavastuuta.
    • Matkatavaravahinkoihin sovelletaan 100 euron omavastuuta."
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Alkuviikosta tuli Nordealta infoa, jossa vakuutusehtoja on tiukennettu:

"Muutoksen johdosta vakuutus on voimassa vain vapaa-ajan matkoilla ja edellytyksenä on, että
    vähintään 75 % matka- ja majoituskuluista on maksettu Nordea Gold- tai Premium -kortin
    luotto-ominaisuudella. Lennon tai muun julkisen kulkuneuvon tai matkatavaroiden myöhästyessä
    maksettavien odottamiskorvauksien enimmäismäärä alenee 200 euroon. Lisäksi käyttöön otetaan
    alla mainitut omavastuut:
    • Matkasairauden ja matkatapaturman hoitokuluihin sovelletaan 100 euron omavastuuta.
    • Matkan peruuntumisturvaan sovelletaan 100 euron omavastuuta.
    • Matkatavaravahinkoihin sovelletaan 100 euron omavastuuta."
    Eli tuo vakuutusetu taitaa kuivua pois. Eihän nyt vissiin kannata maksella luottokortilla matkoja jos ei oo pakko. Tulee turhan kalliiksi.
    Eli tuo vakuutusetu taitaa kuivua pois. Eihän nyt vissiin kannata maksella luottokortilla matkoja jos ei oo pakko. Tulee turhan kalliiksi.
    Noh, ei ehkä niinkään. Itse maksan kaikki matkat luottokortilla. Ja eräpäivänä, kun maksaa koko laskun pois, niin ei tarvitse maksaa korkoja. Kerran erehdyin maksamaan lennot tililtä... se oli hetkellinen ajatuskatkos! Mietin kiireessä, että mikä muka voi mennä vikaan, jos lennän Finskillä eikä matkaakaan ollut aikaa kuin noin kuukausi. Noh, ne meni lakkoon!!!

Matkatavara vakuutus ei mitään tuossa tilanteessa korvaa... myöskään lentoyhtiön konkurssissa on aika heikossa asemassa yksittäinen kuluttuja velkojana. Vain, jos matkan maksaa luottokortilla, luottokorttiyhtiö hyvittää rahat, koska palvelua ei ole voinut käyttää. Tässä itseasiassa linkki aiheeseen:

http://www.metropoli.net/matkustus/p...urvaat-rahasi/

Kerran taas hotla oli veloittanut ylimääräisiä kuluja luottokortilta, luottokorttiyhtiö olisi hoitanut tämänkin, mutta asia kuitenkin hoitui yhdellä puhelulla ja sähköpostilla hotelliin.
    Lainaa Hel_1 kirjoitti Katso viesti
    Ja eräpäivänä, kun maksaa koko laskun pois, niin ei tarvitse maksaa korkoja.
    Onkohan näin, pitäisi tarkistaa. Itse olen ollut siinä käsityksessä että korko alkaa juosta heti kun myyjä on syöttänyt laskun pankin systeemiin.
    Onkohan näin, pitäisi tarkistaa. Itse olen ollut siinä käsityksessä että korko alkaa juosta heti kun myyjä on syöttänyt laskun pankin systeemiin.
    Kyllä se näin on, että korko lähtee juoksemaan vasta eräpäivän jälkeen, jos sinne jää velkaa. Tästä löytyy infoa täältä:

http://www.luottokortti.com/mastercard/

Huom! Koroton maksuaika koskee siis ostoja ei käteisnostoja luotolta.

Huh, huh, kylläpä leijonat taas pitää jännityksessä!!!! Hyvää oheistoimintaa tämä netissä roikkuminen...
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Kaksi vikaa ovat sitten enemmän tai vähemmän kuin väärää rahaa missä vain tahansa niitä yrittää tarjota.

Btw, upgreidaaminen siihen 200 eur vuosimaksu-dineriin sinällänsä kannattaa, se on silti halvin lounge-kortti. Ellei tietysti ole lentoyhtiön parempaa bonarikorttia.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    toi, mun visalla ei kyllä korko juokse edes seuraavana eräpäivästä, vaan ostoksesta kuukasi ja sitten eräpäivä. Eli ostan 15.helmikuuta josta kuukausi + maaliskuun eräpäivä alkaa korko kertyä. Muistaakseni prosyyrissä mainostettiin keskimäärin puolentoistakuukauden korotonta maksuaikaa. Visaahan ei tarvi maksaa laskun mukaan muutenkaan, kunhan viitenumero pysyy samana laskutuskauden aikana maksaa vähintään minimilyhennyksen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Ennen tuli mukana kannettua molempia kortteja. Viimeiseen 7vuoteen on kerran käynyt Saksalaisen hotellin automaatissa niin ettei masteri toiminut ja sekin vuosia sitten.

Nykyään masteri ja käteistä mukana. Nordeasta hakenut joidenkin maiden valuuttaa jo valmiiksi reissuun.
    Ei jaksa siellä sitten paikan päällä etsiä / pysähtyä tien varrelle vaihteleen "luotettavalla" kertoimella valuuttaa..
    [
    Lainaa VKO kirjoitti Katso viesti
    Ennen tuli mukana kannettua molempia kortteja. Viimeiseen 7vuoteen on kerran käynyt Saksalaisen hotellin automaatissa niin ettei masteri toiminut ja sekin vuosia sitten.

Nykyään masteri ja käteistä mukana. Nordeasta hakenut joidenkin maiden valuuttaa jo valmiiksi reissuun.
    Ei jaksa siellä sitten paikan päällä etsiä / pysähtyä tien varrelle vaihteleen "luotettavalla" kertoimella valuuttaa..
    Sama tähän, masterilla selviää nykyään ainakin Euroopassa enemmän kuin hyvin.

Ja sitten tosiaan sitä käteistä messiin, jos ei muuten tunnu homma pelaavan...
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Vasta eräpäivästä alkaa korko juosta. Tässä välissä luottokorttiyhtiö repii korkonsa rahalle myyjän kassasta. Riippuen yhtiöstä on 1,5 - 4% luokkaa. Amex ja Diners kait kalleimmat yrittäjille.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Itsellä reissussa mukana MasterCard "Debit" ja Visa "Credit". Tällä yhtälöllä pärjännyt ihan joka paikassa. Tosin aina vähän paikallista rahaa mukana varmuudenvuoksi.
    Tyhmä kysymys, onko luottokortti pakollinen reissussa? :/ itse olen ilman mopoa reissannut aika paljon ja käteisellä + Electronilla olen ainakin tähän asti pärjännyt.
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
    Lainaa Kaitsuli kirjoitti Katso viesti
    Tyhmä kysymys, onko luottokortti pakollinen reissussa? :/ itse olen ilman mopoa reissannut aika paljon ja käteisellä + Electronilla olen ainakin tähän asti pärjännyt.
    Muuten varmasti käteisellä pärjää varsin pitkälle, mutta kylmäasemilla saattaa kelvata vain luottokortti.
    Siis ulkomaillakin?
    Kuten jo mainittu, niin kylmäasemilla tankkaus saattaa olla hankalaa ja hotelliyöpymiset, kun monesti ottavat luottokortin tiedot kirjautuessa. Tosin voi kai sen huoneen maksaa etukäteen tai sit passin jättää pantiksi, en tiedä käytäntöjä kun yleensä luottokortilla pelattu Se debit/credit valinta on hyvä, kun ei tarvii välttämättä luottopuolta sörkkiä reissussa lainkaan!
    Visa electroniin en ainakaan luottaisi ainoana maksuvälineenä ja käteistä en uskaltaisi/haluaisi isompia summia edes kantaa mukanani..
    Honda CB350K4

"Work Less - Ride More"
    Viime suvena parin viikon reissu ympäri Eurooppaa pelkästään käteistä käyttäen. Aika reippaasti putosi esim. hotellihuoneiden hinnat, kun otti käteisen esille. Eikä tarvitse miettiä, onko jossain korttiin höylätty ylimääräistä tai kopioitu. Käteinen kelpaa joka paikkaan, kortti ei.
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Käteinen on keskieuroopas paljon parempi "valuutta" ku kortit.
    Mukana ollu vain Visa Debit, jota käyttäny enimmäkseen vain käteisen nostoon.

Lähes kaikki pienemmät hotellit, gasthaussit ja muut vastaavat kelpuuttavat vain käteistä tai sitten veloittavat huoneesta enemmän kun/jos maksat kortilla.

Myös ruokailun maksaminen on monessa paikassa mahdoton kortilla.

Tosin olen pyrkiny välttelee luxus hotelleja ja hienosto ravintoloita, missä kortit saattavat kelvata paremmin.
    Viimeksi muokannut: pupu; 02.03.2014 klo 20:30.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
    Ok. Kiitos asiallisista vastauksista.
    Hyvä tietää että on tarpeellinen muttei pakollinen.
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
    Aika harvassa alkaa olemaan Euroopassa paikat, jossa Visa ei kelpaa.

Ihan vinkkinä niille, jotka arastavat Creditin käyttöä, ainakin Visa Creditille voi tallettaa rahaa etukäteen reissua varten vaikka luottoa ei olisi euroakaan käyttänyt.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  30.  
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Lompsassa Visa, Master, Amex ja Diners...
    Kaksi ekaa ovat kelvanneet aina ja joka paikassa ilman ongelmia.

Mulle ainakin tulee Masterin kylkiäisenä Priority Pass -kortti, jolla pääsee loungeen jos ei lentoyhtiön omat tsetit riitä.
    Muuten en ole havainnut eroja Visan ja Masterin välillä, molemmat kelpaavat Euroopassa (ähäpäs, Lontoossa oli joku liike - en kyllä muista mikä - jolle ei Master käynyt vaan täytyi höylätä Visaa) ihan yhtä hyvin. Amex on myös, mutta Euroopassa se on jokseenkin turhake, Jenkkilässä taasen pääasiallinen maksuväline.

-jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen