Pikkugessun akun terminaalit ovat muutaman ruuvin ja muoviläpyskän alla piilossa ja tarkoitus olisi tehdä jännitteen mittaaminen ja akun lataaminen hieman helpommaksi vetämällä "jatkojohto" jonnekin paremmin lähestyttävään paikkaan.
Mistäköhän Suomesta (tai toki saa olla maailmaltakin, jos postimaksut kohtuulliset) löytyisi ao. liittimiä? Ymmärtääkseni kulkevat SAE-liittimen nimellä.
Saa toki ehdottaa muitakin liittimiä (esim. Superseal-liittimiä mietin jo), mutta kun laturissani on valmiina tuollainen SAE-liitin, niin homma mennee helpoiten sellaisella.
EDIT:
Mualimalta löytyy (7 $ postikuluilla) esim. täältä
Viimeksi muokannut: villho; 03.02.2014 klo 11:10.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Kysy Bebekistä:
http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php
HDCF sivuilla näyttäs olevan juttua liittimestä myös, mutta serverissä katkos juuri nyt.
Harley-Davidson Club Finland • katso viestiketjua - SAE-liitin ...
www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?p=143400
10.11.2008 - 6 viestiä - 4 tekijät
Pyörän akussa on valmiiksi kiinni tuollainen sae-liitin, kuva ohessa. http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._Connector.png.
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Älylatureissahan usein tulee mukana kiinteästi asennettavat johdot joiden toisessa päässä on kyseiseen laturiin sopiva töpseli.
edit. Eiku ois voinu lukee tarkemmin ton alotuksen. Sinullahan olikin jo laturi olemassa![]()
:-)
Joo, tuolta (ja myös Partcosta) yritinkin jo hakea. Partcosta löytyisi Supersealeja.
Minäkin päädyin tuonne Googlesta, mutta kun oli katkos, eikä sivua löytynyt googlen välimuistista, niin jäi lukematta. Muutenkin tuota "SAE"-nimeä käytetään niin monessa yhteydessä, että Google ei oikein anna relevantteja vastauksia
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Näin muistelen omanikin mukana tulleen, mutta ei ole harmainta käryä, missä se johdonpätkä on. Tallessa on vain se pätkä, jossa toisessa päässä SAE-liitin ja toisessa päässä isot hauenleuat. Lisäksi tuo on joka tapauksessa sen verran "älykkäästi" tehty, että laturista päin liittimen + on se suojattu. Ts. jos vaikka tuon laturin mukana tulleen johdon löytäisinkin ja laittaisin kiinni akkuun kiinteästi, niin vastaavasti akun suunnasta liittimen paljaan osan pitäisi tietysti olla + . Siinä voisi olla hyvä olla mukana muutama varasulake, kun moisen kanssa lähtee toimimaan
Suunnittelinkin, että hommaan liittimiä tarpeeksi, jotta saan tehtyä väliin pätkän, jolla käännän liittimien napaisuuden niin, että sekä akun että laturin suunnasta + on aina siellä liittimen suojatun puolen sisällä. Tässäkin tietty se riski, että tuota välipätkää unohtaa käyttää laturia kytkettäessä, mutta käsittääkseni älylaturi osaa haistella tilanteen ja ei vain aloita lataamista.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Toimisko tämmönen ratkaisu? Tuossa ilmeisesti samanlainen liitin.
Saisi samalla tupakansytyttimen lataushommia varten![]()
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
Huh, mikä hinta
Gessussa on siis kyllä ajonaikaiselle lataukselle (GPS, puhelin yms.) oma ulosottonsa ja siihen jo USB-liitännät olenkin rakentanut (tällä ja tällä). Tuota ulosottoa ohjaa ilmeisesti kuitenkin joku releboksi, eli virtaa siitä saa ulos vain pyörän käydessä (ja jonkin aikaa sammuttamisen jälkeen). Akun lataamiseen autotallissa tuota ei siis voi käyttää.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Päädyin tilaamaan liittimet täältä. 17 e (sis. postit) sai tarvittavan kasan liittimiä ja johtoa.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
GS:n ja muidenkin bemareiden omalla laturilla ladataan akku juurikin tuon pistokkeen kautta. Oma älylaturi haistelee känniväylää ja kytkee latausta päälle / pois tarpeen mukaan. Lisäksi löytyy GS:ssä mittariston alta liitin johon voi laittaa esim navin tms virtalukko-ohjatun sähkösyöpön. Omakohtainen kokemus naviliittimen käytöstä oli, vajaa viikko ajamatta ja akku tyhjä...![]()
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Ymmärsinkö oikein, että tuon pistokkeen kautta lataamiseksi tarvitsee siis Bemarin oman laturin?
No, tarvitsen kuitenkin pistokkeen, josta saan virtaa myös ulos riippumatta virta-avaimen asennosta, joten joku erillinen pistoke tuonne pitää asentaa.
EDIT: Joo näin se näyttäisi olevan -ADVriderilta bongattua:The CANBUS shuts the outlet down at that time unless it receives the pulse that only the BMW charger sends. Best to direct wire the tender or additional outlet as others have said.
Viimeksi muokannut: villho; 03.02.2014 klo 14:54.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
2,95USD /kpl lähetys 6,95USD
http://www.ebay.com/bhp/sae-connector
EDIT: olitkin jo tilannut, no jääpä tuleville ...
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
TourerPartsilta (vaikka olitkin jo tilannut);
http://www.tourerparts.com/baas-akkukaapeli.html#
Jos käytät myös ulostulona niin väliin kannattaa laittaa sulake.
Itse oon tehnyt virran ulosoton + akun latauksen noilla CTEK liittimillä, noissa kun on myös kumitulppa liittimessä niin ei jää vedelle niin alttiiksi.
Tuosta samasta liittimestä saan kytkettyä myös Bag Connection tankkilaukkkuun sähköt (laukussa kiinteästi tupakansytytin + johto, joka riittää tuohon liittimeen), mm. kännykän ja Contourin latausta varten.
Lisäksi sitten toinen ulosotto vielä Thulitakille.
esim. CTEK narttuliittimestä
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45553...engasliittimet
no biimerissa omat juttunsa tuon cänninväylän kanssa
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei